abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208406064
Hoekstra vol vertrouwen dat CDA gaat ‘knallen’ in campagne
4 februari 2023 18:26

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.rd.nl/artikel(...)-knallen-in-campagne

CDA vanochtend in beraad over historisch slechte uitslag: ‘Dit wordt een tocht door de woestijn’

Het CDA is een van de grote verliezers van de verkiezingen, campagneleider Derk Boswijk noemt de uitslag beroerd: ,,Daar moet je niet omheen draaien.” Toch vertrouwt hij erop dat de partij de weg omhoog kan vinden: ,,Het wordt hard buffelen, een tocht door de woestijn”, zei het Tweede Kamerlid donderdagochtend in de Tweede Kamer.

Ik ben veel in gesprek geweest met boeren, die zeggen dan ook: je vertelt een redelijk verhaal, maar ik ga toch voor BBB

Om 11.00 uur ging Boswijk in overleg met de provinciale lijsttrekkers van de partij, die zien vrijwel overal een flink verlies, zelfs bijna een halvering van het aantal stemmen vergeleken met de uitslag in 2019. Het CDA scoort volgens de huidige stand een historisch dieptepunt met nog maar 6,7 procent van de stemmen.

quote:
Dat doet pijn, erkent Boswijk, maar het was wel een gecalculeerd verlies.
:') _O- _O-

,,Ik ben veel in gesprek geweest met boeren, die zeggen dan ook: je vertelt een redelijk verhaal, maar ik ga toch voor BBB.”

Als de partij inderdaad 5 senaatszetels overhoudt (was 9) is dat heftig, maar net acceptabel. denken bronnen rond de partijtop. Of de provinciale kopstukken daar ook zo over denken, moet blijken.

Partijleider Wopke Hoekstra wil aanblijven, herhaalde hij gisteravond, ook Boswijk denkt niet dat een leiderswissel de partij nu helpt.

https://www.ad.nl/politie(...)e-woestijn~a55a33e9/

Van knallen naar woestijntocht in 6 weken :blauwoog:
Wat een visie wat een leiderschap _O_ en de fout niet bij jezelf leggen _O_
pi_208410645
De kiezers hebben het goede verhaal van de CDA gewoo niet begrepen, terwijl ze het toch echt goed hebben uitgelegd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208411348
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
De kiezers hebben het goede verhaal van de CDA gewoo niet begrepen, terwijl ze het toch echt goed hebben uitgelegd.
Tijd voor een derde testament.
  donderdag 16 maart 2023 @ 20:26:31 #4
240618 Micson
The lonely stoner
pi_208413035
Helpt niet meer dat Wopke er al een hele tijd nogal verfomfaaid uitziet, alsof hij tot zes uur 's ochtends in de kroeg heeft gezeten.

Een paar jaar geleden was ie nog de golden boy van McKinsey.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 maart 2023 @ 20:47:52 #5
408813 crew  trein2000
pi_208413497
Het CDJA wil kennelijk dat Hoekstra opstapt… PvdA taferelen bij t cda.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208415410
LIVE | CDA verliest in bijna alle gemeenten, jongerentak twijfelt openlijk over lot Hoekstra

https://www.ad.nl/politie(...)oekstra-br~aed12d43/

Zeg Wopke hoe voelt dat nou zo een mes in je rug van je eigen organisatie :?

Bel even met Pieter Omtzigt die Weet hoe dat voelt _O-
pi_208415464
quote:
6s.gif Op donderdag 16 maart 2023 22:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
LIVE | CDA verliest in bijna alle gemeenten, jongerentak twijfelt openlijk over lot Hoekstra

https://www.ad.nl/politie(...)oekstra-br~aed12d43/

Zeg Wopke hoe voelt dat nou zo een mes in je rug van je eigen organisatie :?

Bel even met Pieter Omtzigt die Weet hoe dat voelt _O-
En met De Jonge, die het mes van Omtzigt en Hoekstra kreeg...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208415481


Wopke functie elders dus *O* *O*
pi_208415523
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 22:44 schreef Hanca het volgende:
En met De Jonge, die het mes van Omtzigt en Hoekstra kreeg...
En met van Rij
De voorzitter die alles fout deed en wel opstapte w/
  donderdag 16 maart 2023 @ 22:52:48 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208415598
Uit elkaar knallen is ook knallen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 22:54:49 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208415632
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 22:52 schreef thedeedster het volgende:
Uit elkaar knallen is ook knallen.
De teloorgang van het CDA is al geruime tijd aan de gang en is niet zozeer explosief maar meer een langzaam leeglopende ballon.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208415699
Het CDA bestuur komt morgen bijeen, maar hen kenden doet men een plas en blijft alles zoals het was.
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 23:31:05 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208416138
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 22:59 schreef Jojoke het volgende:
Het CDA bestuur komt morgen bijeen, maar hen kenden doet men een plas en blijft alles zoals het was.
Nou ja, het wordt wel een steeds kleinere vijver, natuurlijk :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 00:09:59 #14
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208416580
Lucille Werner ok heel overtuigend zojuist bij Jair

Kan Wopke nog aanblijven …..

Euh. Euh. _O- _O- _O-
  vrijdag 17 maart 2023 @ 00:20:21 #15
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208416676
Gijs aan tafel bij Jinek:
Bij het CDA hopen ze dat er bij BBB intern ruzie uitbreekt want dan zijn we over drie jaar weer terug :') :|W

Dat is pas een visie |:)
pi_208417393
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 22:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De teloorgang van het CDA is al geruime tijd aan de gang en is niet zozeer explosief maar meer een langzaam leeglopende ballon.
En toch blijft ook de potentie van het CDA groot. Er zijn nou gewoon heel veel kiezers die steeds weer wat anders stemmen. Vorig jaar met de gemeenteraadsverkiezingen haalt CDA nog bijna de meeste zetels. Al die mensen zien dus wat in hun lokale CDA, als ze dat ook in hun landelijke CDA terug gaan zien kan het CDA weer enorm groeien. Ik schrijf het CDA zeker niet af, ook niet nu BBB er bij is gekomen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 17 maart 2023 @ 08:19:27 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208417867
De potentie van het CDA zit hem denk ik vooral in opkomen voor degenen die moeite hebben met snelle veranderingen. Niet om ze maar te blokkeren maar wel om een bepaalde hulp en zekerheid te bieden.

In dit bekende marketingmodel is het CDA vooral voor de late majority.

  vrijdag 17 maart 2023 @ 08:39:16 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208418092
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:19 schreef Hexagon het volgende:
De potentie van het CDA zit hem denk ik vooral in opkomen voor degenen die moeite hebben met snelle veranderingen. Niet om ze maar te blokkeren maar wel om een bepaalde hulp en zekerheid te bieden.

In dit bekende marketingmodel is het CDA vooral voor de late majority.

[ afbeelding ]
Oh nee! Je gaat een marketingmodel toepassen op de politiek. Laat me raden, de progressieven zijn de innovators?

Progressief is een geuzennaam en niet elke verandering is een verbetering. Verandering is een middel. Geen doel.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208418504
Paar observaties over het CDA, want ik zie dat men hier de plank nogal eens misslaat:

1. CDA moet cultuurconservatieve kiezers aanspreken, dat hebben ze altijd gedaan. Een echte middenpartij die de mening vertegenwoordigt van de enorme middengroep aan Nederlanders. Die middengroep wil op cultuurgebied: Niet teveel migratie, niet teveel inclusiviteit, geen vrouwenquota, enige gezonde trots op de vaderlandse geschiedenis, niet teveel slachtofferschap. Daar hebben ze de plank enorm misgeslagen, CDA is bijvoorbeeld voor vrouwenquota en buigt vaak veel te diep richting D66. Ze moeten naar rechts op dat vlak.
2. CDA mag economisch best wat meer richting PVDA gaan, daar heeft de grote meerderheid van Nederlanders echt niet zoveel moeite mee.
3. Nieuwe partijleider is ondanks dat ik Wopke een goede peer vind ook noodzakelijk. Wopke blijft gewoon een accountant met VVD-uitstraling. Zet je er een wat volkser type neer dan maakt de partij zeker kans. Balkenende was weliswaar saai, maar wel de gemiddelde Nederlander in een notendop.
4. Het gezin/conservatieve waarden zijn ook belangrijk al betwijfel ik of de kiezer zich daar nog door om laat praten.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208418617
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Paar observaties over het CDA, want ik zie dat men hier de plank nogal eens misslaat:

1. CDA moet cultuurconservatieve kiezers aanspreken, dat hebben ze altijd gedaan. Een echte middenpartij die de mening vertegenwoordigt van de enorme middengroep aan Nederlanders. Die middengroep wil op cultuurgebied: Niet teveel migratie, niet teveel inclusiviteit, geen vrouwenquota, enige gezonde trots op de vaderlandse geschiedenis, niet teveel slachtofferschap. Daar hebben ze de plank enorm misgeslagen, CDA is bijvoorbeeld voor vrouwenquota en buigt vaak veel te diep richting D66. Ze moeten naar rechts op dat vlak.
2. CDA mag economisch best wat meer richting PVDA gaan, daar heeft de grote meerderheid van Nederlanders echt niet zoveel moeite mee.
3. Nieuwe partijleider is ondanks dat ik Wopke een goede peer vind ook noodzakelijk. Wopke blijft gewoon een accountant met VVD-uitstraling. Zet je er een wat volkser type neer dan maakt de partij zeker kans. Balkenende was weliswaar saai, maar wel de gemiddelde Nederlander in een notendop.
4. Het gezin/conservatieve waarden zijn ook belangrijk al betwijfel ik of de kiezer zich daar nog door om laat praten.
Ik ben het zomaar met je eens. :D

Al moet ik zeggen dat ik in bovenstaande omschrijving ook niet het CDA onder Lubbers, Brinkman, en Balkenende herken hoor.

Het klinkt misschien gek, maar een partij als de SP zou zich wellicht geloofwaardig tot zo'n partij kunnen ontwikkelen. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_208418669
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik ben het zomaar met je eens. :D

Al moet ik zeggen dat ik in bovenstaande omschrijving ook niet het CDA onder Lubbers, Brinkman, en Balkenende herken hoor.

Het klinkt misschien gek, maar een partij als de SP zou zich wellicht geloofwaardig tot zo'n partij kunnen ontwikkelen. :P
SP zit economisch dan weer veel te links lijkt mij. Dan gaat uiteindelijk de hele economie omlaag wat voor niemand goed is.

Balkenende en Lubbers waren duidelijk conservatiever dan Hoekstra nu. Of doel je nu meer op het economische verhaal?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208418722
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
SP zit economisch dan weer veel te links lijkt mij. Dan gaat uiteindelijk de hele economie omlaag wat voor niemand goed is.

Balkenende en Lubbers waren duidelijk conservatiever dan Hoekstra nu. Of doel je nu meer op het economische verhaal?
Als SP economisch iets zou afzwakken, meer richting centrum-links dan ja.

Het CDA onder Lubbers en Balkenende vond ik economisch rechtser ja. Net zo rechts als de VVD was destijds. Ook vond ik ze niet persé rechts op immigratie, alhoewel onder Balkenende er een tijdje met de LPF en met Rita Verdonk is geregeerd als ik het me goed herinner.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_208418733
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Als SP economisch iets zou afzwakken, meer richting centrum-links dan ja.

Het CDA onder Lubbers en Balkenende vond ik economisch rechtser ja. Net zo rechts als de VVD was destijds. Ook vond ik ze niet persé rechts op immigratie, alhoewel onder Balkenende er een tijdje met de LPF en met Rita Verdonk is geregeerd als ik het me goed herinner.
Balkenende ging met de LPF in zee in 2002. :D Dat was het meest rechtse kabinet dat Nederland ooit gehad heeft.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208418740
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Balkenende ging met de LPF in zee in 2002. :D Dat was het meest rechtse kabinet dat Nederland ooit gehad heeft.
Ja, vooral economisch rechts vond ik dat inderdaad.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_208418819
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:31 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ja, vooral economisch rechts vond ik dat inderdaad.
Toen ging het ook allemaal al over migratie. Maar goed, het huidige CDA is in ieder geval een partij zonder identiteit.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:15:38 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208419312
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:39 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Oh nee! Je gaat een marketingmodel toepassen op de politiek. Laat me raden, de progressieven zijn de innovators?

Progressief is een geuzennaam en niet elke verandering is een verbetering. Verandering is een middel. Geen doel.
Marketingmodellen worden in de politiek inderdaad vaak gebruikt.
pi_208422351
https://nos.nl/artikel/24(...)ndere-stikstofaanpak

Stem CDA => Stem BBB. Duidelijk.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 13:45:21 #28
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_208422411
In Zuid-Holland heeft het CDA het relatief goed gedaan. Misschien tijd om Wopke te vervangen voor de lijsttrekker daar? :P
  zaterdag 18 maart 2023 @ 19:41:56 #29
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208439972
Spanning loopt op bij verbitterd CDA: kan Wopke Hoekstra aanblijven?



https://www.telegraaf.nl/(...)-hoekstra-aanblijven

_O- _O- _O- _O-
  zaterdag 18 maart 2023 @ 20:05:37 #30
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208440351
Positie Hoekstra onder vuur

Het vertrouwen in de CDA-top is weg in de regio. Zo melden bronnen binnen het CDA aan BNR. Het CDA verloor fors bij de Provinciale Statenverkiezingen van afgelopen woensdag. Partijleider Wopke Hoekstra herkent de kritiek - ook op zijn eigen leiderschap: 'Het is een daverende oorvijg.'

Het vertrouwen in de CDA-top is weg in de regio. Zo melden bronnen binnen het CDA aan BNR.

De historische winst van de BoerBurgerBeweging bij de Provinciale Statenverkiezingen ging deze week ten koste van het gehavende CDA. In de meeste provincies verloren zij minstens de helft van de zetels. Hoog tijd voor wat zelfreflectie, besloot de partij. Vrijdagavond kwamen de lokale en landelijke bestuurders bijeen om de toekomst van het CDA te bespreken. Er heerst onvrede binnen de regio, zeker omdat regionale bestuurders zich in de steek gelaten voelen door de partijtop van het CDA. Een scheuring dreigt. 'Het vertrouwen in de Haagse top is weg. Lokale partijen vinden Wopke Hoekstra ongeschikt als partijleider,' zegt politiek verslaggever Sophie van Leeuwen.

‘Lokale partijen vinden Wopke Hoekstra ongeschikt als partijleider.’

Door het wantrouwen in de landelijke politiek, klinkt de roep om een alternatief steeds luider. 'In de regio willen ze graag dat Pieter Omtzigt het stokje weer overneemt van Hoekstra,' zegt Van Leeuwen. Ook CDA-jongeren zijn kritisch, meent ze. 'Hoekstra staat volgens hen niet voor het CDA. Ze vinden hem een consultant.' Dat geldt niet voor Omtzigt, stelt Van Leeuwen. 'Pieter Omtzigt wordt gezien als iemand die wel verbonden is met de regio.'

De kritiek richt zich niet alleen op Hoekstra, maar ook op de gehele Haagse partijtop. De partij zou volgens een aantal regionale leiders uit het kabinet moeten stappen. De vraag rijst of dat uiteindelijk iets oplost, stelt Van Leeuwen: 'Het heeft weinig zin om aan de zijlijn te gaan schreeuwen dat het allemaal beter kan.' Hoekstra heeft vooralsnog geen plannen om af te treden, liet hij deze week weten. Volgens Van Leeuwen is alles nog mogelijk: 'Het vraagstuk leidt tot veel discussie binnen de partij. Uiteindelijk gaat het niet alleen om de toekomst van de partij, maar ook om die van het land.'

https://www.bnr.nl/nieuws(...)kstra-wankelt-verder

Eruit getrapt worden en vervangen worden door Omtzigt
_O- _O- _O- _O- _O-
Pis in mijn broek van het lachen
:P Wopke:functie elders dus *O*
  zondag 19 maart 2023 @ 10:54:56 #31
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208448801
Spanning loopt op bij verbitterd CDA: kan Wopke Hoekstra aanblijven?

Na de enorme verkiezingsnederlaag van het CDA lopen de spanningen binnen de partij op. Dinsdag komt de CDA-leiding – inclusief twaalf provinciale afdelingsvoorzitters – opnieuw bij elkaar, na een emotioneel verlopen digitale vergadering op vrijdagavond. Kan CDA-leider Wopke Hoekstra aanblijven? „Je kunt aan allerlei knoppen draaien, óók aan de knop van de gezichten.”

https://www.telegraaf.nl/(...)-hoekstra-aanblijven

Nog een paar nachtjes piekeren Wopke en dan weet je het :!

Functie elders :+
  zondag 19 maart 2023 @ 11:09:14 #32
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208448965
Het land van morgen
Naar een nieuw maatschappelijk evenwicht

Samenvatting

Dit boek bevat de uitgebreide, geannoteerde versie van de elfde HJ Schoo-lezing van Elsevier Weekblad die minister van Financiën Wopke Hoekstra (CDA) maandag 2 september 2019 heeft gehouden in Theater Diligentia in Den Haag. Zijn HJ Schoo-lezing gaat over de samenleving als geheel en vooral over wederkerigheid als onmisbaar onderdeel van elke samenleving. Hoekstra was voorzitter van de commissie die het CDA-verkiezingsprogramma 2017 schreef

https://www.bol.com/nl/nl/p/het-land-van-morgen/9200000118977041/

Nu ff lezen dit boekje van Wopke ^O^
  zondag 19 maart 2023 @ 11:59:18 #33
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208449573
twitter
  maandag 20 maart 2023 @ 00:31:16 #34
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208461061
twitter


Hugo :') x miljoen
  maandag 20 maart 2023 @ 11:45:21 #35
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208463743
Stelling | Wopke Hoekstra moet per direct opstappen als leider van het CDA

Vrijdag hebben verschillende provinciale CDA-partijbonzen in verhulde termen hun twijfel uitgesproken over het leiderschap van Wopke Hoekstra. De christendemocraten kregen bij de verkiezingen vorige week opnieuw een enorme dreun te verwerken. Jongerentak CDJA twijfelt openlijk over de geschiktheid van Hoekstra, terwijl door CDA’ers in het kabinet en in de Tweede Kamerfractie juist benadrukken dat een leiderschapswissel niets oplost.

quote:
Hoekstra zelf vindt zijn positie ‘houdbaar’. :') _O-
https://www.bd.nl/opinie/(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Achter betaalmuur dus dan hier maar ff
  maandag 20 maart 2023 @ 11:50:21 #36
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208463818
POLL
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2023 @ 12:10:42 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208464077
Het CDA heeft andere problemen dan alleen Wopke. Van leiderschap wisselen maakt het alleen maar een grotere puinhoop.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 20 maart 2023 @ 12:20:44 #38
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208464184
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:10 schreef Nattekat het volgende:
Het CDA heeft andere problemen dan alleen Wopke. Van leiderschap wisselen maakt het alleen maar een grotere puinhoop.
Kan het dan een nog grotere puinhoop worden :o :?
  maandag 20 maart 2023 @ 12:21:34 #39
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208464191
Alleen Camiel Eurlings kan dit zinkende schip nog redden.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_208464754
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:21 schreef Koffieplanter het volgende:
Alleen Camiel Eurlings kan dit zinkende schip nog redden.
Hopelijk ook weer een congres met lichtgroene en donkergroene stemkaartjes.
  maandag 20 maart 2023 @ 16:45:45 #41
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208467809
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:59 schreef Dutchguy het volgende:
Hopelijk ook weer een congres met lichtgroene en donkergroene stemkaartjes.

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
  maandag 20 maart 2023 @ 16:47:57 #42
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208467844
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:21 schreef Koffieplanter het volgende:
Alleen Camiel Eurlings kan dit zinkende schip nog redden.

Jullie kunnen altijd op mij rekenen

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
  maandag 20 maart 2023 @ 18:14:07 #44
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208469024


https://www.consultancy.n(...)nister-van-financien

Zal moeilijk worden om nog zo een groot talent te vinden binnen het CDA 😂😂
  maandag 20 maart 2023 @ 18:19:48 #45
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  dinsdag 21 maart 2023 @ 11:10:01 #46
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208476846
Wopke Hoekstra: 'Het gaat evident niet goed'

'Het gaat evident niet goed.' Dat zegt CDA-leider Wopke Hoekstra tegen BNR in reactie op het grote zetelverlies van zijn partij bij de afgelopen Provinciale Statenverkiezingen. Volgens Hoekstra is het CDA heel teleurgesteld in de uitslag en begrijpt hij dat de blik op Den Haag gericht is. 'Dit is een grotere aardverschuiving dan vier geleden met Forum of in 2001 met Fortuyn.'

https://www.bnr.nl/nieuws(...)at-evident-niet-goed

Zo dat is wel een statement zeg :o
Vanaf nu alle verkiezingen winnen :+

_O- _O-

[ Bericht 35% gewijzigd door ikweethetookniet op 21-03-2023 11:15:19 ]
  dinsdag 21 maart 2023 @ 11:12:33 #47
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208476877
Wopke Hoekstra moet plaatsmaken voor een aansprekende nieuwe partijleider van het CDA ^O^

quote:
Partijleider Hoekstra heeft aangetoond ongeschikt te zijn als aansprekend boegbeeld van het CDA als middenpartij. Zijn communicatieve vaardigheden zijn van een niveau dat weliswaar goed overkomt in iedere boardroom in het bedrijfsleven, maar niet bij een grote groep kiezers in Nederland.
Die bij voorkeur de politieke kerk in het midden willen laten en graag op een brede confessionele middenpartij als het CDA hun stem uitbrengen.

De grote aantrekkingskracht van BBB op de groep tegenstemmers is de communicatieve vaardigheid gebleken van haar partijleider Caroline van der Plas. Die in begrijpbare bewoordingen een helder politiek standpunt kan uitdragen dat kennelijk een breed draagvlak heeft. Waarbij het zoeken van verbinding door BBB inmiddels ook centraal staat. Of dat ook daadwerkelijk zal gebeuren is thans nog ongewis.

Verwacht mag worden dat de stekker uit het kabinet trekken door één van de huidige coalitiepartijen vermoedelijk voorlopig niet zal gebeuren. Geen enkele coalitiepartij zal daar baat bij hebben.

Doorgaan met Wopke Hoekstra als CDA leider zal deze partij geen voordeel bieden. Hoekstra blijft een weinig aansprekende politicus bij CDA-stemmers en potentiële CDA kiezers. In hun midden heeft het CDA ze wel, jonge aansprekende en ambitieuze politici die communicatief sterk zijn en kiezers zouden kunnen aanspreken.

Het Tweede Kamerlid Derk Boswijk is zo’n politicus die weleens een goede kandidaat zou kunnen zijn om Hoekstra als CDA partijleider op te volgen. Alsmede om de huidige fractievoorzitter Pieter Heerema te kunnen vervangen.

Het doen benoemen van Boswijk als nieuwe partijleider en fractievoorzitter in de Tweede Kamer is zeker voor het CDA een gedurfde optie. Maar wel een optie die de moeite van het zeer serieus overwegen waard is. In voornoemde optie kan Hoekstra gewoon als minister aanblijven tot Rutte IV strandt en er nieuwe verkiezingen komen.

Veel CDA leden hopen waarschijnlijk op een terugkeer van Pieter Omtzigt maar die kans moet vermoedelijk als klein worden ingeschat. Daarvoor is Omtzigt te slecht behandeld door de top van het CDA en zolang die kopstukken nog deel uitmaken van politieke top van deze partij zal deze terugkeeroptie naar het oude nest weinig realistisch zijn.

De winst van BBB heeft duidelijk laten zien dat vernieuwing in de politiek sneller van buitenaf kan worden geregeld dan van binnenuit in een partij. Het CDA zal dus moeten leren om alle oude gewoontes, ongeschreven codes en achterkamertjespolitiek bij het beoordelen van een ernstige crisis eerst overboord te gooien om vervolgens met een frisse toekomstgerichte blik haar nieuwe politiek leider te gaan kiezen.

Na de vele bestuurlijke fouten bij de laatste verkiezingen voor een nieuwe partijleider zou het nu beter zijn als het CDA bestuur zelf de juiste knopen gaat doorhakken.

https://www.bnnvara.nl/jo(...)ijleider-van-het-cda

Snap je het nu wel een beetje Wopke :?
  dinsdag 21 maart 2023 @ 12:01:46 #48
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208477646
twitter
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:10 schreef Nattekat het volgende:
Het CDA heeft andere problemen dan alleen Wopke. Van leiderschap wisselen maakt het alleen maar een grotere puinhoop.
pi_208477680
De partij kan zich beter opheffen
  dinsdag 21 maart 2023 @ 12:03:47 #50
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208477683
twitter


De eerste CDA er die betrouwbaar is moet nog geboren worden :7 _O- _O-
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')