GEFELICITEERD!!!quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:14 schreef Anne het volgende:
Afgelopen nacht om twee minuten voor twee is onze zoon Mason geboren met een gewicht van 2982 gram en een lengte van 49 centimeter! 🩵
[ afbeelding ]
Dakraam geleiding?quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:26 schreef Z het volgende:
Hoe zou dit onderdeel in het Nederlands heten? Ik vind het wel terug op een Duitse site (Scandix) maar vraag me af of ik het ook in NL kan betsellen.
https://www.fcpeuro.com/p(...)s80-v70-xc90-9483170
https://swedishcarparts.nl/Swedish_Car_Parts.htmlquote:Op woensdag 19 juli 2023 22:26 schreef Z het volgende:
Hoe zou dit onderdeel in het Nederlands heten? Ik vind het wel terug op een Duitse site (Scandix) maar vraag me af of ik het ook in NL kan betsellen.
https://www.fcpeuro.com/p(...)s80-v70-xc90-9483170
#laatquote:Op woensdag 12 juli 2023 12:14 schreef Anne het volgende:
Afgelopen nacht om twee minuten voor twee is onze zoon Mason geboren met een gewicht van 2982 gram en een lengte van 49 centimeter! 🩵
[ afbeelding ]
Fossiel.quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:46 schreef derLudolf het volgende:
Benieuwd hoeveel kilometers ik kan dieselen vooraleer ik zoveel zooi uitstoot als wanneer een elektrisch hok uit brandt
Lekker constructiefquote:
Ja klopt, er kan heel lang later een chemische reactie ontstaan waardoor de brand weer oplaait.quote:Op donderdag 27 juli 2023 07:06 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht ook dat na een paar uur in een bak water het gevaar ook wel geweken was, maar gisteravond vertelde iemand in EenVandaag dat dat veel langer was en ze zelfs een auto hebben gehad die na een week onder water spontaan verder brandde.
Overal zijn (al dan niet terecht) strenge regels voor, maar nieuwe auto's die zomaar uitfikken en dan niet eens goed te blussen zijn, vind ik toch wel zorgelijk.
Ooit op school gezien wat er gebeurd als je een blokje kalium - dat overigens in een potje petroleum werd bewaard - van een paar gram in water gooide.quote:Op donderdag 27 juli 2023 07:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja klopt, er kan heel lang later een chemische reactie ontstaan waardoor de brand weer oplaait.
De vraag is echter waarom dit gebeurt bij stilstaande auto's.
Doe gewoon niet zo kinderachtig over EV's.quote:
Als het compleet gesealed is, zou je zeggen dat wat binnen die sealing zit ook vochtvrij is ivm het gevaar dat water+lithium kan geven.quote:Op donderdag 27 juli 2023 08:27 schreef daNpy het volgende:
De accu's zijn compleet geseald, waar moet dat water vandaan komen?
Of zou het condens zijn in het accu pakket?
Als ICE's vaker uit zichzelf (!) in brand vliegen dan komt dat maar betrekkelijk weinig in het nieuws.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Gelukkig vliegen auto’s met een VERBRANDINGSMOTOR nooit in brand.
Of wacht nee dat doen ze juist veel vaker. Wel minder problematisch dat geef ik grif toe.
Ik denk dat die accuverbinders en kabels met hoge spanningen/stromen nogal gevoelig zijn voor weerstand in de kabels/connectors. Een foutje in het productieproces/ontwerp waardoor ergens iets te veel oxidatie ontstaat zou zoiets denk ik wel kunnen veroorzaken. Ik heb zelf met LiFePO4 batterijen gewerkt en ondervonden dat je daarmee goed uit moet kijken.quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als ICE's vaker uit zichzelf (!) in brand vliegen dan komt dat maar betrekkelijk weinig in het nieuws.
En is de auto dan spontaan in de brand gevlogen of vanwege een ongeval?quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:33 schreef Duvel het volgende:
Omdat het vaker voorkomt, heeft het geen nieuwswaarde. Toch zie je al jaren fileberichten als gevolg van een autobrand.
Of omdat Sjonnie een radio er niet goed had ingebouwd, er een brandstofleiding lekte of andere ouderdomskwalen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
En is de auto dan spontaan in de brand gevlogen of vanwege een ongeval?
Bij de E-auto's valt het me op dat ze spontaan in brand vliegen. De Opel krAmpera stond er ook om 'bekend'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |