Misschien moet Rutte gewoon de stekker uit het kabinet trekken en het over rechts proberen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:06 schreef Hanca het volgende:
Linksom (met PvdAGL) en rechtsom (met BBB) net een meerderheid, zou best redelijk kunnen uitpakken zo voor Rutte.
Precies, weinig aan de hand lijkt me, of de vvd / cda moet er echt geen zin meer in hebbenquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:03 schreef Faraday01 het volgende:
Coalitie met linkse wolk gewoon een meerderheid
Het is de vraag of VVD + CDA de nieuwe eisen van GL + PvdA gaan slikken…over 2 jaar zijn er weer verkiezingen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het kan nog steeds over links. Dus gaat het helaas over links.
Daar komt het wel op neer, Rutte zal linksom of rechtsom zoveel water bij de wijn moeten doen dat er van beleid eigenlijk geen sprake meer is.quote:
Dat vind ik het meest achterlijke van dit hele circus. "We willen de grootste worden dus tellen we gewoon de stemmen op"quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:08 schreef Aratanax het volgende:
GroenLinks en PvdA doen het dus best prima. Voeg je die samen dan zit je op niveautje BBB.
Hoop op een Fortuynistische uitslag zoals in 2002 zodat links buitenspel komt te staan.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het is de vraag of VVD + CDA de nieuwe eisen van GL + PvdA gaan slikken…over 2 jaar zijn er weer verkiezingen.
Dan heeft hij, zonder CU, D66 en waarschijnlijk ook CDA, dus helemaal geen meerderheid, zeker ook omdat hij niet met PVV en FvD gaat samenwerken.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Misschien moet Rutte gewoon de stekker uit het kabinet trekken en het over rechts proberen.
Rutte kennende waait hij ook wel weer met die wind mee.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar eigenlijk is er dus niet zoveel spannends aan. Behalve als Rutte met de BBB wil.
Toch nieuwe verkiezingen bij val kabinet? Dan krijg je er een grote BBB bij.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan heeft hij, zonder CU, D66 en waarschijnlijk ook CDA, dus helemaal geen meerderheid, zeker ook omdat hij niet met PVV en FvD gaat samenwerken.
Dit raakt mijquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:09 schreef KingRoland het volgende:
enige persoon die echt kennis heeft in dit topic is mijn goede vriendin en ex-big4 @:monkyyy
Ik las aanslagquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hoop op een Fortuynistische uitslag zoals in 2002 zodat links buitenspel komt te staan.
ik dacht dat je net was vertrokken, nou dan bedoel ik natuurlijk monkyyy en Timmmmm!quote:
Ze zullen er wat voor terugwillen. Klimaatwet en misschien een wat afgezwakte (2030 als streefdoel, niet meer hard oid) stikstofwet door de kamers en dan wat rechtse dingen voor bijvoorbeeld asiel, zo ver als D66 en CU daarin mee gaan. Maar die willen ook die eerste twee wetten door de kamer.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het is de vraag of VVD + CDA de nieuwe eisen van GL + PvdA gaan slikken…over 2 jaar zijn er weer verkiezingen.
ik stuur dit door naar @Cocoquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:12 schreef timmmmm het volgende:
Da's gek, in het stadion hoor ik altijd alleen 'Brabantse wijven zijn vies, ze stinken naar bier en naar pies' en niet Brabantse nachten zijn lang.
Kan je dit duiden @:kingroland
Daar zal omheen ook wat meer beveiliging zijnquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:12 schreef Aratanax het volgende:
Wat je net bij Caroline van der Plas zag gebeuren zie je verdorie zelfs bij de Amerikaanse president amper gebeuren. Interessantdoenerij volgens mij.
Ja, maar VVD+BBB+JA21 heeft geen meerderheid, niet eens in de buurt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Toch nieuwe verkiezingen bij val kabinet? Dan krijg je er een grote BBB bij.
CDA erbij?quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar VVD+BBB+JA21 heeft geen meerderheid, niet eens in de buurt.
Gaan die regeren als ze nu nog een keer halveren? Nee, die gaan lekker schieten op alle compromissen en alles wat niet goed uit pakt, lijkt me.quote:
men kan niet om de grootste partij heen, dat zou tegen democratie zijnquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
BBB heeft 20%, als je dit gaat vertalen naar de TK dan zijn ze er al bijna.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is met PVV toch ook vaak gebeurt? Alleen is BBB wel een fatsoenlijke partij.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men kan niet om de grootste partij heen, dat zou tegen democratie zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |