Misschien moet Rutte gewoon de stekker uit het kabinet trekken en het over rechts proberen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:06 schreef Hanca het volgende:
Linksom (met PvdAGL) en rechtsom (met BBB) net een meerderheid, zou best redelijk kunnen uitpakken zo voor Rutte.
Precies, weinig aan de hand lijkt me, of de vvd / cda moet er echt geen zin meer in hebbenquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:03 schreef Faraday01 het volgende:
Coalitie met linkse wolk gewoon een meerderheid
Het is de vraag of VVD + CDA de nieuwe eisen van GL + PvdA gaan slikken…over 2 jaar zijn er weer verkiezingen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het kan nog steeds over links. Dus gaat het helaas over links.
Daar komt het wel op neer, Rutte zal linksom of rechtsom zoveel water bij de wijn moeten doen dat er van beleid eigenlijk geen sprake meer is.quote:
Dat vind ik het meest achterlijke van dit hele circus. "We willen de grootste worden dus tellen we gewoon de stemmen op"quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:08 schreef Aratanax het volgende:
GroenLinks en PvdA doen het dus best prima. Voeg je die samen dan zit je op niveautje BBB.
Hoop op een Fortuynistische uitslag zoals in 2002 zodat links buitenspel komt te staan.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het is de vraag of VVD + CDA de nieuwe eisen van GL + PvdA gaan slikken…over 2 jaar zijn er weer verkiezingen.
Dan heeft hij, zonder CU, D66 en waarschijnlijk ook CDA, dus helemaal geen meerderheid, zeker ook omdat hij niet met PVV en FvD gaat samenwerken.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Misschien moet Rutte gewoon de stekker uit het kabinet trekken en het over rechts proberen.
Rutte kennende waait hij ook wel weer met die wind mee.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar eigenlijk is er dus niet zoveel spannends aan. Behalve als Rutte met de BBB wil.
Toch nieuwe verkiezingen bij val kabinet? Dan krijg je er een grote BBB bij.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan heeft hij, zonder CU, D66 en waarschijnlijk ook CDA, dus helemaal geen meerderheid, zeker ook omdat hij niet met PVV en FvD gaat samenwerken.
Dit raakt mijquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:09 schreef KingRoland het volgende:
enige persoon die echt kennis heeft in dit topic is mijn goede vriendin en ex-big4 @:monkyyy
Ik las aanslagquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hoop op een Fortuynistische uitslag zoals in 2002 zodat links buitenspel komt te staan.
ik dacht dat je net was vertrokken, nou dan bedoel ik natuurlijk monkyyy en Timmmmm!quote:
Ze zullen er wat voor terugwillen. Klimaatwet en misschien een wat afgezwakte (2030 als streefdoel, niet meer hard oid) stikstofwet door de kamers en dan wat rechtse dingen voor bijvoorbeeld asiel, zo ver als D66 en CU daarin mee gaan. Maar die willen ook die eerste twee wetten door de kamer.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het is de vraag of VVD + CDA de nieuwe eisen van GL + PvdA gaan slikken…over 2 jaar zijn er weer verkiezingen.
ik stuur dit door naar @Cocoquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:12 schreef timmmmm het volgende:
Da's gek, in het stadion hoor ik altijd alleen 'Brabantse wijven zijn vies, ze stinken naar bier en naar pies' en niet Brabantse nachten zijn lang.
Kan je dit duiden @:kingroland
Daar zal omheen ook wat meer beveiliging zijnquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:12 schreef Aratanax het volgende:
Wat je net bij Caroline van der Plas zag gebeuren zie je verdorie zelfs bij de Amerikaanse president amper gebeuren. Interessantdoenerij volgens mij.
Ja, maar VVD+BBB+JA21 heeft geen meerderheid, niet eens in de buurt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Toch nieuwe verkiezingen bij val kabinet? Dan krijg je er een grote BBB bij.
CDA erbij?quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar VVD+BBB+JA21 heeft geen meerderheid, niet eens in de buurt.
Gaan die regeren als ze nu nog een keer halveren? Nee, die gaan lekker schieten op alle compromissen en alles wat niet goed uit pakt, lijkt me.quote:
men kan niet om de grootste partij heen, dat zou tegen democratie zijnquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
BBB heeft 20%, als je dit gaat vertalen naar de TK dan zijn ze er al bijna.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is met PVV toch ook vaak gebeurt? Alleen is BBB wel een fatsoenlijke partij.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men kan niet om de grootste partij heen, dat zou tegen democratie zijn
Lol wat een onzinquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik zou het er maar eens op gokken. Weer hysterisch links beleid terwijl 65 procent van Nederland rechts beleid wil is eigenlijk niet te verkopen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:14 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
BBB heeft 20%, als je dit gaat vertalen naar de TK dan zijn ze er al bijna.
Rozendaal bedoel je denk ik.quote:
De geschiedenis leert ons dat de BBB het maar moet volhouden de eerste jaren. Er kan van alles gebeuren; de partijleider kan worden omgelegd door een links gekkie of de partijleider kan voor de Russen zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:15 schreef timmmmm het volgende:
Ik vraag me af hoe dit gaat lopen. CDA moet wat gaan doen, maar de coalitie moet ook wat doen. CDA kan niet over links gaan zonder nog meer te verliezen. D66 kan niet met de BBB
nee dat kan niet is absoluut onwerkbaarquote:
kloptquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ah de flirt met BBB. Ja dit kabinet gaat klappen.
Jawel hoor. Joop den Uyl is twee keer gepasseerd door een combinatie CDA-VVD, in. 1977 en 1982. Of mag het dan wel?quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als je nu geen meerderheid hebt in de EK, heb je met dezelfde uitslag ook geen meerderheid in de TK. En VVD, BBB, JA21 mist dan toch echt nog een flink stuk.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:14 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
BBB heeft 20%, als je dit gaat vertalen naar de TK dan zijn ze er al bijna.
Wanneer was de PVV de grootste?quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is met PVV toch ook vaak gebeurt? Alleen is BBB wel een fatsoenlijke partij.
FvD is weggevaagdquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:18 schreef Olga het volgende:
FVD snapt serieus niet het fikse verlies ?
Gezien hun wereldbeeld is dat wel verklaarbaar.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:18 schreef Olga het volgende:
Andersom ook wel; die gaan echt wel praten. Vergeet niet dat BBB gewoon VVD is.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wil Rutte wel met BBB alleen andersom niet.
Deed Haga wel mee met deze verkiezingen ?quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
FvD is weggevaagdSamen met griezel van Haga
quote:
Moet het nog maar zien.quote:
Volgens mij kon je op BVNL stemmen toch?quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:19 schreef Olga het volgende:
[..]
Deed Haga wel mee met deze verkiezingen ?
Die zetels zijn naar salonfahige partijen gegaanquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
FvD is weggevaagdSamen met griezel van Haga
Ze hopen dat BBB enigzins hun programma zal doorvoeren of ze hadden een nog grotere fall-down verwacht.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:18 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Gezien hun wereldbeeld is dat wel verklaarbaar.
Ik zou het niet weten, je zal best gelijk hebben.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Volgens mij kon je op BVNL stemmen toch?
BVNL deed mee in alle provinciesquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:19 schreef Olga het volgende:
[..]
Uh nee zo werkt het niet. Een meerderheid is een meerderheid. Met of zonder de grootste partij. Niks ondemocratisch aan.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Zeker, staat hier in Friesland zelf ook op de lijst, ook al weken radioreclamequote:Op woensdag 15 maart 2023 22:19 schreef Olga het volgende:
[..]
Naar BBB, toch vooruitgangquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die zetels zijn naar salonfahige partijen gegaan
Hier waren de stembiljetten opquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:20 schreef KingRoland het volgende:
Drenthe zal de grootste uitslag OOIT worden voor provinciale staten
Tuurlijk gaan ze praten met BBB. Over heel veel onderwerpen weten we hun standpunt nog nauwelijks of zijn ze heel beīnvloedbaar. Daar gaan ze echt wel mee praten. Maar daar hoeft het kabinet niet door te vallen, als ze om met name D66 een plezier te doen ook maar dingen linksom doen. En dat kan perfect met deze exitpoll.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ah de flirt met BBB. Ja dit kabinet gaat klappen.
BBB zal ongetwijfeld veel opportunisten en andere randfiguren aangetrokken hebben.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:16 schreef xzaz het volgende:
[..]
De geschiedenis leert ons dat de BBB het maar moet volhouden de eerste jaren. Er kan van alles gebeuren; de partijleider kan worden omgelegd door een links gekkie of de partijleider kan voor de Russen zijn.
Weer hysterisch links nog wel.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik zou het er maar eens op gokken. Weer hysterisch links beleid terwijl 65 procent van Nederland rechts beleid wil is eigenlijk niet te verkopen.
Overijssel is het BBBolwerk he?quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:20 schreef KingRoland het volgende:
Drenthe zal de grootste uitslag OOIT worden voor een partij tijdens provinciale staten
Dat is het orgel waar ze nu vol op hengsten. Het is alleen wat lachwekkend om te miepen over fraude als enerzijds je ongeveer 1% van de stemmen haalt en anderzijds de "gevestigde orde" er ook bepaald niet gunstig vanaf komt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:18 schreef Olga het volgende:
ik heb eigenlijk niet eens gekeken op welke partijen ik hier kon stemmen. Gewoon gelijk gestemd op mijn keuzequote:Op woensdag 15 maart 2023 22:20 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Zeker, staat hier in Friesland zelf ook op de lijst, ook al weken radioreclame
dacht ik ook maar volgens mij zei caroline dat Drenthe wat hoger zou zijn ookquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |