Als ze weten dat ze een bailout krijgen is het niet onverantwoord.quote:Op maandag 13 maart 2023 19:00 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Onverantwoorde risico's genomen door de rijken worden wederom beloond.
De eerste miljoenen van Nederlandse pensioenfondsen (geld van de burger) zijn al verdampt.quote:Op maandag 13 maart 2023 18:16 schreef weetjewel5 het volgende:
Benieuwd wat voor neveneffecten dit gaat triggeren.
[ twitter ]
https://techcrunch.com/20(...)g-as-a-mess-unfolds/
2008 is nooit opgelost en wordt alleen maar erger. In de UK waren de pensioenfondsen toch al failliet als de overheid niet was bijgesprongen?quote:Op maandag 13 maart 2023 19:31 schreef 111210 het volgende:
[..]
De eerste miljoenen van Nederlandse pensioenfondsen (geld van de burger) zijn al verdampt.
Stel je toch voor dat we zouden leren van onze fouten, 2008 begint gewoon weer opnieuw. Waarshijnlijk nog harder met een oorlog en mega inflatie er nog bij.
Voorlopig begreep ik dat aandeelhouders en investeerders kunnen fluiten naar geld en dat de klanten van de bank wel gered worden, dus dat is op zich wel goed. Klanten zouden eigenlijk ook niet gered moeten worden buiten de gegarandeerde som natuurlijk, maar goed, als dit een bankrun op de rest van de Amerikaanse banken voorkomt, dan moet het maar. En snel weer reguleren die handel en sowieso zorgen dat er nooit meer een republikein zeggenschap krijgt over bankregulaties. Democraten lieten het al een beetje schieten toen de bomen tot in de hemel groeiden, zodat ze uiteindelijk medeverantwoordelijk waren voor 2008, maar de republikeinen hebben dereguleren tot sport verheven. Dat wil je dus al helemaal niet hebben.quote:Op maandag 13 maart 2023 19:00 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Het is wat he beleg je als pensioenfonds in 1000den assets in 100den segmenten. Gaat er eentje mis, sta je gelijk op fok!quote:Op maandag 13 maart 2023 19:31 schreef 111210 het volgende:
[..]
De eerste miljoenen van Nederlandse pensioenfondsen (geld van de burger) zijn al verdampt.
Stel je toch voor dat we zouden leren van onze fouten, 2008 begint gewoon weer opnieuw. Waarshijnlijk nog harder met een oorlog en mega inflatie er nog bij.
Op zich hebben alle media er wel een artikeltje over. Ik denk dat prematuur een bankencrisis inluiden niet zo'n populaire zet is, dus ze zullen wel even afwachten hoe het loopt voordat ze wat publiceren, gok ik.quote:Op maandag 13 maart 2023 21:40 schreef Dusthor92 het volgende:
ik vind het overigens vrij apart vind dat er nauwelijks iets over is te lezen bij Nederlandse bronnen.
Je plaatst je comment bij de verkeerde crisis. In deze crisis zijn de partijen die geen risico wilde nemen de klos.quote:Op maandag 13 maart 2023 19:00 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Beleggen ansich is niks mis mee, maar het is nu te vaak gewoon gokken met ingewikkelde producten om maar zo veel mogelijk wist te maken. De keerzijde is dan ook zo veel mogelijk verlies als het mis gaat.quote:Op maandag 13 maart 2023 20:39 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Het is wat he beleg je als pensioenfonds in 1000den assets in 100den segmenten. Gaat er eentje mis, sta je gelijk op fok!
En terecht, want zoals ik het zie is dit totaal anders dan 2008. De waarde is er wel alleen de liquiditeit is er niet. Dit valt te fixen.quote:Op maandag 13 maart 2023 22:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op zich hebben alle media er wel een artikeltje over. Ik denk dat prematuur een bankencrisis inluiden niet zo'n populaire zet is, dus ze zullen wel even afwachten hoe het loopt voordat ze wat publiceren, gok ik.
Meerdere nieuwsprogrammas begonnen hun uitzending hiermee, maar goed dat wil je niet weten want dan kan je dit stokpaardje niet meer hier posten.quote:Op maandag 13 maart 2023 21:40 schreef Dusthor92 het volgende:
ik vind het overigens vrij apart vind dat er nauwelijks iets over is te lezen bij Nederlandse bronnen.
Ik ben benieuwd of er mensen hier zijn die dat bericht begrijpenquote:
Met andere woorden jij bent slimmer dan mensen hier?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of er mensen hier zijn die dat bericht begrijpen
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:30 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ afbeelding ]
Niet helemaal zo gegaan als gepland.
Ik snap eigenlijk de relatie niet zo goed. Als het wel een systeembank was geweest, dan had het een procentje meer buffer aangehouden. Naar mijn mening had dit helemaal niets uitgemaakt ten aanzien van de bewegingen voor liquiditeit die de bank gemaakt heeft.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:56 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
A 2018 banking law paved the way for Silicon Valley Bank’s collapse
Silicon Valley Bank was a test case for Congress’s 2018 bipartisan banking deregulation law. It failed.
https://www.vox.com/busin(...)ump-fdic-banking-law
Mooi dat eigenlijk hun eigen schuld.
Volgens mij zei ik lezen; ik kijk inderdaad nauwelijks TV.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Meerdere nieuwsprogrammas begonnen hun uitzending hiermee, maar goed dat wil je niet weten want dan kan je dit stokpaardje niet meer hier posten.
quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of er mensen hier zijn die dat bericht begrijpen
Ik ben beter in Newton's en Joule's en voor mij is die tweet behoorlijke abracadabraquote:Op dinsdag 14 maart 2023 15:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]Wat is er niet te begrijpen aan deze tweet?
Nou gisteren ging het aandeel van die bank fors naar beneden (-60%) en vandaag stijgt het aandeel weer fors (50% op dit moment)quote:Op dinsdag 14 maart 2023 15:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben beter in Newton's en Joule's en voor mij is die tweet behoorlijke abracadabra
Nou eigenlijk andersom want ik begrijp er niks can.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:08 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Met andere woorden jij bent slimmer dan mensen hier?
Ja en alles daalt lekker mee.quote:
Tsja, de inflatie blijkt behoorlijk hardnekking en de rentestijgingen zijn onvoldoende om dat te compenseren. Gevolg is een sterk negatieve reele rente. Nu leggen langlopende staatsobligaties een bom onder de balans van banken juist vanwege die stijgende rente. Het zoeken naar deze bommen op de balans van de banken is van start gegaan na de val van SVB.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:38 schreef Za het volgende:
Deze chart is misschien wat overzichtelijker:
[ twitter ]
Goud gaat flink omhoog btw.
https://www.cnbc.com/2023(...)looks-contained.htmlquote:Credit Suisse chair says SVB crisis looks contained, rejects talk of government assistance
PUBLISHED WED, MAR 15 20236:07 AM EDTUPDATED 16 MIN AGO
The contagion effect from the recent collapse of Silicon Valley Bank is local and contained, said Credit Suisse Chairman Axel Lehmann.
Embattled banks Silicon Valley Bank and Silvergate were not subjected to strict enforcements that govern bigger banks in the U.S. and other parts of the world, Lehmann said.
However, the banks’ fallout still serves as a “warning signal” for the overall market climate, the chairman cautioned.
In this article
The contagion effect from the recent collapse of Silicon Valley Bank is local and contained, said Credit Suisse Chairman Axel Lehmann on Wednesday, who also declined to comment on whether his firm would need any sort of government assistance.
On Friday, SVB was taken over by regulators after massive withdrawals a day earlier effectively created a bank run. HSBC then on Monday agreed to buy the British arm of the troubled U.S. tech startup-focused lender for £1.
Volgens googles "instant zoek suggesties" wel.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:56 schreef Confetti het volgende:
Er moet wel een bankrun nu zijn op Credit Suisse.
Gebeurde bij SVB ook, daar is in een dag 40+ miljard weggehaald zonder dat er rijen waren voor de pinautomaat.quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:03 schreef BertV het volgende:
[..]
Een digitale bankrun is snel uit te voeren.
quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://www.cnbc.com/2023(...)looks-contained.html
We kunnen rustig slapen![]()
Mooie naam heeft die CEO ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |