Moet je wel eerlijk zijn en de rest ook citeren:quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Dit is inderdaad een origineel Forum-standpunt, ja.
Het gaat blijkbaar om docenten aanpakken die eerlijk zijn over onze voedselindustrie.quote:Vraag Dagblad van het Noorden: Wat voor partij is de BBB eigenlijk als het gaat om democratische grondrechten? In het verkiezingsprogramma staat dat er een meldpunt moet komen voor docenten die tijdens de les hun ideologie verspreiden. En landbouw en platteland moet een verplicht vak worden op de School voor Journalistiek.
Caroline van der Plas: ,,Die paragraaf wordt geschrapt. In onze onderwijsparagraaf in ons landelijke verkiezingsprogramma uit 2021 staat een aantal dingen die we niet meer terug zullen laten komen. We waren toen nog niet lang in de politiek. We hadden een beetje bravoure. Het kwam voort uit onvrede omdat boeren ons meegaven dat er lesboeken zijn met informatie die niet klopt.’’
,,De landbouw werd toen geframed als dierenbeulen, alleen biologisch zou goed zijn. Als jij het hebt over kistkalveren en legbatterijen die al twintig jaar niet meer voorkomen in Nederland, dan klopt dat gewoon niet. Valse lesstof noemen wij dat.’’
* Vraag Dagblad van het Noorden: Een meldpunt voor een docent die uitkomt voor zijn ideologie? Dat kan je ook opvatten als het aanpakken van iemand die openlijk homoseksueel is of voor een religie uitkomt.
Caroline van der Plas: ,,Nee joh. Daar zullen we nooit een voorstel voor doen in de Kamer. Het ging ons alleen om de lesstof over landbouw maar die paragraaf schrappen we dus. Het ziet er heel raar uit in zo’n verkiezingsprogramma, dat begrijp ik nu.’’
,,Kijk, een leraar die voor de klas nazi-ideologieën nastreeft, dat is onwenselijk. Een lerares die veganist is en haar kinderen pusht richting het dierenactivisme, is een ideologie. Maar ik heb er nooit bij stilgestaan dat dat ook over homoseksualiteit zou kunnen gaan.’’
Dat zal vast niet de bedoeling zijnquote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dus we gaan kinderen leren dat het grootste deel van hun voedsel uit het buitenland komt? Goed plan!
Goh, verrassend, politieke partijen die leraren willen "aanpakken", waar kennen we dat ook al weer van.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Moet je wel eerlijk zijn en de rest ook citeren:
[..]
Het gaat blijkbaar om docenten aanpakken die eerlijk zijn over onze voedselindustrie.
Zelfs niet met Volt erbijquote:Op dinsdag 14 maart 2023 16:32 schreef trein2000 het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)iling-bbb-wint-fors/
Ook EenVandaag peilt geen meerderheid voor coalitie+PvdAGL.
Daarom twijfel ik ook om op de BBB te stemmenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 16:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, die zitten na 4 jaar echt niet meer in 1 fractie. Op boerenbeleid zullen ze het grotendeels eens zijn, maar zorg, ethische kwesties, onderwijs, sociale zaken, asiel? Denken ze daar straks allemaal hetzelfde over? Hun programma's in de provincies verschillen al enorm op bijna alle onderwerpen.
"verkiezingsprogramma uit 2021 staat een aantal dingen die we niet meer terug zullen laten komen."quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:19 schreef Hanca het volgende:
verkiezingsprogramma uit 2021 staat een aantal dingen die we niet meer terug zullen laten komen.
Ik had het niet bewust weggelaten, het stuk dat ik wel citeerde doet al langer de ronde in docentengroepen. Maar ook met de toevoeging vertrouw ik het niet en vind ik het maar niets. De politiek moet niet gaan bepalen wat een docent wel of niet zou mogen zeggen. Er is geen school die het goed zou vinden als er een docent neonaziretoriek het klaslokaal inspuit, dus dat is een nutteloos voorbeeld. En bij alle andere dingen zou je ineens afhankelijk worden van de kleur van dat moment.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Moet je wel eerlijk zijn en de rest ook citeren:
[..]
Het gaat blijkbaar om docenten aanpakken die eerlijk zijn over onze voedselindustrie.
Waarschijnlijk wel, maar zijn stemmers niet. Dat volstaat.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:30 schreef TjjWester het volgende:
Ik zie overal posters met "btw omlaag het kan, stem fvd"
Zou Thierry weten dat noch de provinciale staten noch de eerste kamer het initiatief tot verlaging kan nemen?
Helemaal eens, het is nog steeds een verschrikkelijk standpunt dat je wil bepalen wat een leraar mag zeggen. Maar het is dus al wel een afzwakking van hun eerdere, nog ergere, standpunt.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik had het niet bewust weggelaten, het stuk dat ik wel citeerde doet al langer de ronde in docentengroepen. Maar ook met de toevoeging vertrouw ik het niet en vind ik het maar niets. De politiek moet niet gaan bepalen wat een docent wel of niet zou mogen zeggen. Er is geen school die het goed zou vinden als er een docent neonaziretoriek het klaslokaal inspuit, dus dat is een nutteloos voorbeeld. En bij alle andere dingen zou je ineens afhankelijk worden van de kleur van dat moment.
Als van der Plas invoert wat ze in wil voeren dan is het ook klaar met voorlezen uit de Bijbel hè. Misschien nog niet direct, maar het kan er wel degelijk uit volgen.
Volgens mij hebben ze wel flink zitten hengelen in de oud-CDA en oud-VVD vijver. Die twee stromingen werkten ook altijd dolgraag samen in de gemeenten, provincies en regering. Dus dat kan het risico op grootschalige muiterij beperken denk ik. Het is gewoon een boerenkool-met-worst-partij.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 16:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
13 zetels voor BBB is wel echt fors. Nog groter dan FvD destijds geloof ik. Je zou bijna zelfde scenario verwachten met muiterij enzovoorts.
Dat deed 50plus ook, veel oud-CDA en oud-VVD. Het zijn vaak ook mensen die niet voor niets zijn verdwenen uit die partijen, vaak genoeg met slaande deuren.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze wel flink zitten hengelen in de oud-CDA en oud-VVD vijver. Die twee stromingen werkten ook altijd dolgraag samen in de gemeenten, provincies en regering. Dus dat kan het risico op grootschalige muiterij beperken denk ik. Het is gewoon een boerenkool-met-worst-partij.
50Plus had ook wel een paar flinke ego's in de partij. Ik denk ook niet dat het overal goed voor de BBB, maar misschien valt de schade mee. We gaan het zo te zien meemaken, want ze staan er goed voor in de peilingen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat deed 50plus ook, veel oud-CDA en oud-VVD. Het zijn vaak ook mensen die niet voor niets zijn verdwenen uit die partijen, vaak genoeg met slaande deuren.
Oh jee, die gaan straks allemaal in verschillende gradaties boos zijn omdat de echte uitslag niet overeenkomt met 'de' peiling. Fraudegeroeptoeter incoming.quote:
‘Bij een peiling in De Kuip is vandaag bekend geworden dat 95% Feyenoord als favoriete voetbalclub heeft.’quote:
Mi gadoquote:
Vanavond is het duo 4 keer te bewonderen in het NOS debat en een Marijnissen en Van der Plas 1 keer. Dat gaat vast ook het nodige commentaar leveren. Het zou helemaal een extra afganger zijn als ze ondanks alle voordelen en extra promotie minder zetels behalen dan in 2019.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:31 schreef TheVulture het volgende:
Wat ook wel grappig is is dat men in peilingen en nieuwsberichten nu net doet alsof die samenwerking tussen GL/PvdA een succes is, maar qua peilingen doen ze het slechter of gelijk aan hun individuele resultaten van 2019
Ja, beetje framing. Links boert verder achteruit.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:31 schreef TheVulture het volgende:
Wat ook wel grappig is is dat men in peilingen en nieuwsberichten nu net doet alsof die samenwerking tussen GL/PvdA een succes is, maar qua peilingen doen ze het slechter of gelijk aan hun individuele resultaten van 2019
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |