Ik dacht dat jij SP stemde?quote:Op maandag 13 maart 2023 23:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat Kuiken wat hakkelt boeit me niks. Mijn stem heeft Pvda.
Ok, fair enough.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat deepfake gekloot bevalt me niet
En pas zei je nog dat als je echt links wilt stemmen dat je SP stemt.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat deepfake gekloot bevalt me niet
Deepfake... nee.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 00:02 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
En pas zei je nog dat als je echt links wilt stemmen dat je SP stemt.![]()
Maar ook op inhoudelijke punten?
Eén van de betere kamerleden van dit moment stottert daadwerkelijk. Je moet wat beter je best doen om hem te volgen, maar ik ben heel blij dat dit hem niet weerhouden heeft toch kamerlid te worden.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Sowieso compleet irrelevant. Dat je dat voor een minister president niet wilt, daar valt iets voor te zeggen. Maar wel of niet fatsoenlijk een TV debat kunnen voeren zegt bar weinig over of je al dan niet een goede politicus bent.
echt links stemmen is als je de CPN stemtquote:Op dinsdag 14 maart 2023 00:02 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
En pas zei je nog dat als je echt links wilt stemmen dat je SP stemt.![]()
Maar ook op inhoudelijke punten?
Don Ceder?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 06:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eén van de betere kamerleden van dit moment stottert daadwerkelijk. Je moet wat beter je best doen om hem te volgen, maar ik ben heel blij dat dit hem niet weerhouden heeft toch kamerlid te worden.
Klopt. Hij is er open over: https://www.nd.nl/nieuws/(...)-ik-er-om#closemodalquote:
https://nos.nl/artikel/24(...)e-ruimte-en-migratiequote:GroenLinks-leider Jesse Klaver debatteert met JA21-voorman Joost Eerdmans en Wopke Hoekstra (CDA) over de rol van de overheid. Daarna gaan SP-leider Lilian Marijnissen, de kersverse ChristenUnie-voorvrouw Mirjam Bikker en VVD-leider Mark Rutte in gesprek over de portemonnee. En als derde thema komt energie aan bod, met PvdA-leider Attje Kuiken, FvD-leider Thierry Baudet en Sigrid Kaag van D66.
Vervolgens staan Klaver (GroenLinks) en CDA-voorman Hoekstra weer tegenover elkaar, maar dan met PVV-leider Geert Wilders erbij. De drie spreken over migratie. Dan debatteren Esther Ouwehand (PvdD), BBB-leider Caroline van der Plas en Kaag (D66) met elkaar over de verdeling van de ruimte. Als laatste spreken Kuiken (PvdA), Wilders (PVV) en VVD-voorman Rutte elkaar over vertrouwen in de politiek.
Tja, alleen heeft CDA niks te winnen bij een kabinetscrisis (ze worden afgeslacht), heeft D66 veel te verliezen (waarschijnlijk is nu verkiezingen halveren en het conservatieve deel van de kamer groeit) en is voor de VVD een verkiezing zonder een nieuwe leider na de val van het kabinet een enorm risico, met ook nog eens kans dat ze het volgende kabinet PvdA en GL er niet uit kunnen houden. En dat zijn dan de 3 partijen die praten over een kabinetscrisis. Tja, ik vind dat niet zo geloofwaardig. Het lijkt me verkiezingspraat om de kiezers te laten merken dat een stem op één van hen niet gelijk een stem op ze alle 3 is.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 11:07 schreef Starhopper het volgende:
Geesten worden rijp gemaakt voor kabinetscrisis
Naar mijn mening hoort dat veel meer thuis in POL, maar wie ben ik.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:47 schreef Paul het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
TV / [NPO1] Nederland Kiest - het debat (14mrt om 2030 uur)
zet hem op volgen en be there tonight
Dat mag, debat van zondag was ook in tv vandaar dacht ik doe ik het ook heequote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Naar mijn mening hoort dat veel meer thuis in POL, maar wie ben ik.
Dat was ook niet logischquote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:50 schreef Paul het volgende:
[..]
Dat mag, debat van zondag was ook in tv vandaar dacht ik doe ik het ook hee
De enige manier waarom het kabinet zou vallen is als er achter de schermen een nieuw kabinet over rechts (VVD+CDA+PVV+JA21+BBB) gevormd wordt en dat de VVD en CDA meeregeren met de PVV niet meer uitsluiten. Grotendeels ligt het er ook aan hoe morgen gestemd wordt en hoe de Eerste Kamer gevormd wordt. Verder zou een kabinetsval heel weinig oplossen, want zolang er niet over rechts geregeerd kan worden, houd je de huidige impasse in stand en zijn de VVD en het CDA afhankelijk van D66 en mogelijk ook van PvdA en GroenLinks.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 11:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, alleen heeft CDA niks te winnen bij een kabinetscrisis (ze worden afgeslacht), heeft D66 veel te verliezen (waarschijnlijk is nu verkiezingen halveren en het conservatieve deel van de kamer groeit) en is voor de VVD een verkiezing zonder een nieuwe leider na de val van het kabinet een enorm risico, met ook nog eens kans dat ze het volgende kabinet PvdA en GL er niet uit kunnen houden. En dat zijn dan de 3 partijen die praten over een kabinetscrisis. Tja, ik vind dat niet zo geloofwaardig. Het lijkt me verkiezingspraat om de kiezers te laten merken dat een stem op één van hen niet gelijk een stem op ze alle 3 is.
PVV is echt uitgesloten, daar gaat zeker het CDA niet meer in mee. Sowieso heeft het CDA net een wat linksere koers uitgerold om zichzelf weer wat kleur te geven, dus die gaan hier helemaal niet in mee. Wilders wil trouwens ook helemaal niet regeren, dat heeft hij wel laten merken door Rutte 1 zo snel mogelijk op te blazen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De enige manier waarom het kabinet zou vallen is als er achter de schermen een nieuw kabinet over rechts (VVD+CDA+PVV+JA21+BBB) gevormd wordt en dat de VVD en CDA meeregeren met de PVV niet meer uitsluiten. Grotendeels ligt het er ook aan hoe morgen gestemd wordt en hoe de Eerste Kamer gevormd wordt. Verder zou een kabinetsval heel weinig oplossen, want zolang er niet over rechts geregeerd kan worden, houd je de huidige impasse in stand en zijn de VVD en het CDA afhankelijk van D66 en mogelijk ook van PvdA en GroenLinks.
Ik snap niet waarom er een debat is tussen landelijke politici. Dit gaat over provinciale politiek.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 11:08 schreef Jojoke het volgende:
Vanavond het NOS verkiezingsdebat.
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)e-ruimte-en-migratie
Ik ben wel benieuwd waar de verdeling op gebaseerd is.
Klaver - 2
Rutte - 2
Hoekstra - 2
Kuiken - 2
Kaag - 2
Wilders - 2
Eerdmans - 1
Marijnissen - 1
Bikker - 1
Baudet - 1
Ouwehand - 1
Van der Plas - 1
Eerst dacht ik op basis van de Tweede Kamerverkiezingen, maar dat verklaart niet waarom Kuiken en Klaver beiden 2 keer mogen optreden en Marijnissen maar 1 keer. De SP komt er wel heel karig af in deze verdeling. Zeker ook omdat Klaver en Kuiken zich als duo presenteren, dus dan heb je een verdeling van 4 optredens versus 1 optreden voor de SP.
Oh wacht, staat hier uitgelegd: https://over.nos.nl/nieuw(...)debatten-bij-de-nos/
omdat als het debat was tussen lokale politici dit denk ik best wel matig zou zijnquote:Op dinsdag 14 maart 2023 14:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom er een debat is tussen landelijke politici. Dit gaat over provinciale politiek.
Ik heb mij prima vermaakt tijdens het debat op 12 maart van NHNieuwsquote:Op dinsdag 14 maart 2023 14:41 schreef Paul het volgende:
[..]
omdat als het debat was tussen lokale politici dit denk ik best wel matig zou zijn
quote:Volgens Adriaan Coppens van Jezus Leeft is de politiek 'grotendeels gebaseerd op leugens'. "Mensen liegen ook heel vaak en allen hebben gelogen." Op de vraag wat dan de waarheid is, antwoordt Coppens: 'Jezus', wat op gegrinnik uit het publiek mag rekenen. Adam is volgens hem gecreëerd om onder andere manager te zijn over het Hof van Eden. Dat managen over de aardse tuinen gebeurt volgens hem nu niet zoals het zou moeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |