Tja je krijgt er wel constante reclameinkomsten door. Plus meer naamsbekendheid voor het merk waardoor je andere artikelen kan verkopen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 00:32 schreef Japepk het volgende:
Daarom heb ik het altijd raar gevonden dat ze al die series op youtube zijn gaan zetten. Ik kan me voorstellen dat de verkoop van dvd of wat dan ook 0 is tegenwoordig, dus dan maar zelf online zetten om relevant te blijven? Videoland lijkt me ook geen vetpot.
Ohhh dat is de reden. Ik vroeg me al af waarom alles zo was opgedeeld.quote:Op vrijdag 14 april 2023 09:13 schreef Writersright het volgende:
[..]
Tja je krijgt er wel constante reclameinkomsten door. Plus meer naamsbekendheid voor het merk waardoor je andere artikelen kan verkopen.
Ze hebben ook niet voor niets die afleveringen in immens veel delen opgedeeld. Zo krijgen ze veel meer reclameinkomsten.
Het enige nadeel aan Videoland is, dat die alle reeksen als een andere serie ziet. Ik had het fijner gevonden als dat gewoon Bassie en Adriaan seizoen 1 t/m 9 was.quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:44 schreef Ceviche het volgende:
Ik kijk het graag op Videoland. Ik weet niet waarom maar ik vind het prettig dat het daar per aflevering staat en je zo de hele serie kan kijken (elke paar dagen een aflevering ofzo). Ik kijk nu met mijn peuter de Amerikaserie en dan is een aflevering net haalbaar en dat maakt het ideaal.
Ik heb een keer de hele diamant in 1 keer gekeken en daar wordt de serie echt niet leuker van. Vind het een langdradige serie maar volgens mij komt dat dus van die ene keer
Dat vind ik dan weer onwennig, want zo is het nooit genoemd.quote:Op vrijdag 14 april 2023 14:07 schreef Japepk het volgende:
[..]
Het enige nadeel aan Videoland is, dat die alle reeksen als een andere serie ziet. Ik had het fijner gevonden als dat gewoon Bassie en Adriaan seizoen 1 t/m 9 was.
Die recaps hadden gewoon extras op de dvds moeten zijn.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:11 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het liefst zou ik ze kijken exact zoals ze vroeger op Kindernet waren. Met ‘vooraf ging’ en ‘de volgende keer bij..’ de originele leaders en de muziek van Aad Klaris.
Wat de ruzie met Klaris ook is geweest, die muziek hoort gewoon! Bert Smorenburg heeft er met een oud keyboard kansloze arrangementen onder gezet. Als die later in de hemel komt, zal Petrus hem vragen om alsjeblieft geen muziek te maken.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:11 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het liefst zou ik ze kijken exact zoals ze vroeger op Kindernet waren. Met ‘vooraf ging’ en ‘de volgende keer bij..’ de originele leaders en de muziek van Aad Klaris.
Vond de muziek van Klaris veel sfeervoller.quote:Op zaterdag 15 april 2023 18:13 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Wat de ruzie met Klaris ook is geweest, die muziek hoort gewoon! Bert Smorenburg heeft er met een oud keyboard kansloze arrangementen onder gezet. Als die later in de hemel komt, zal Petrus hem vragen om alsjeblieft geen muziek te maken.
Eens, die hoorde echt gewoon bij de serie en bij het moment in de serie. De intro van de verzonken stadquote:Op zaterdag 15 april 2023 18:55 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Vond de muziek van Klaris veel sfeervoller.
Het zijn gewoon een stel oude zeuren geworden. Zoals veel mensen van boven de 70.quote:Op zaterdag 15 april 2023 22:30 schreef Writersright het volgende:
Keek het "afscheids"interview
Vielen 2 dingen op. Ten eerste de reactie van Bas en Aad op de vraag of ze ruzie met Paul van Gorcum (mbt dr rechtszaak) niet wilden bijleggen.
En verderop zegt Bassie dat het publiek de jeugd van zijn kinderen verpest heeft. Vind ik nogal een statement wanneer je bewust voor het artiestenvak kiest.
Verzonken stad, De Schatkaart en de Kroon waren pareltjes qua muziek. Al kon ik de muziek uit de Huilende Professor ook wel waarderen. En de stukjes muziek uit de Plaaggeest wanneer Bassie de vloer gaat dweilen onder toezicht van Hoofd en dat muziekje in het truckerscafé.quote:Op zondag 16 april 2023 00:10 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Eens, die hoorde echt gewoon bij de serie en bij het moment in de serie. De intro van de verzonken stad
Tja, Bas hoorde je niet klagen dat de fans zijn product kochten en dus de kleren, school, eten en meer voor zijn kinderen betaalden.quote:Op zondag 16 april 2023 01:45 schreef roenketoenk het volgende:
[..]
Het zijn gewoon een stel oude zeuren geworden. Zoals veel mensen van boven de 70.
Het is wel bijzonder dat Bas zegt dat het publiek de jeugd van z'n kinderen verpest heeft.. Dat doe je inderdaad helemaal zelf als je in dit vak gaat
Er hadden in 2004 gewoon seizoensboxen moeten komen. Heel even had ik er goede hoop op, toen die reeks met lelijke coverart (word-art) uitkwam, de hele Europa-reeks op 3 dvd's als ik me nier vergis, maar zelfs dat was gewoon de zes delen. Doodzonde.quote:Op vrijdag 14 april 2023 22:54 schreef Writersright het volgende:
[..]
Die recaps hadden gewoon extras op de dvds moeten zijn.
Welke dvd box is het meest compleet eigenlijk? Die caravan box?quote:Op dinsdag 18 april 2023 01:56 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Er hadden in 2004 gewoon seizoensboxen moeten komen. Heel even had ik er goede hoop op, toen die reeks met lelijke coverart (word-art) uitkwam, de hele Europa-reeks op 3 dvd's als ik me nier vergis, maar zelfs dat was gewoon de zes delen. Doodzonde.
De wat vooraf gings en volgende keers als extra had niet gekund - Het is Bassie & Adriaan, niet Batman 1966.
Eerlijk is eerlijk, dat was een top-uitgave, maar ergens moesten ze ook wel - hun master van die dvd was de Penta videobanden-reeks, dus eigenlijk kon die kwaliteit echt niet. Het was bizarder dat er nóg meer beelden werden weggelaten (want allevier de deleted scenes waren integraal geplaatst op de penta-tapes te vinden). Maar, inderdaad, mooie uitgave. Het probleem van extra's op die andere dvd's was hoogstwaarschijnlijk het gebrek aan tijd (Bridge wilde na het succes van B&A op dvd in 2001 zo snel mogelijk alles uitgebracht hebben) én ruimte (zie de speelduren van die titels op die dvd's. Niet te doen).quote:Op dinsdag 18 april 2023 13:18 schreef Writersright het volgende:
Zelf had ik enorm goede hoop na de Professor-DVD, wat waarschijnlijk de meeste extra's van alle DVDs had: een fotogalerij met een song voor de serie did niet gebruikt is, 4 verwijderde scenes met commentaar/inzicht en de songs uit de serie als karaoke. Voor B en A begrippen heel royaal.
Caravan Box zou ik inderdaad zeggen, met de kanttekening dat de versie van de Sleutel daarin volgens mij die mét verloren aflevering 2, maar zonder De Spaanse Zon (de volledige versie gezongen in Spanje) is. Kleine details maar ik drop ze even bij jequote:Op dinsdag 18 april 2023 07:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Welke dvd box is het meest compleet eigenlijk? Die caravan box?
Denk dat je weer goede punten naar voren brengt. Daarnaast is er denk ik van de hele oude series niet veel extra videomateriaal ivm het filmen op film.quote:Op dinsdag 18 april 2023 18:35 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, dat was een top-uitgave, maar ergens moesten ze ook wel - hun master van die dvd was de Penta videobanden-reeks, dus eigenlijk kon die kwaliteit echt niet. Het was bizarder dat er nóg meer beelden werden weggelaten (want allevier de deleted scenes waren integraal geplaatst op de penta-tapes te vinden). Maar, inderdaad, mooie uitgave. Het probleem van extra's op die andere dvd's was hoogstwaarschijnlijk het gebrek aan tijd (Bridge wilde na het succes van B&A op dvd in 2001 zo snel mogelijk alles uitgebracht hebben) én ruimte (zie de speelduren van die titels op die dvd's. Niet te doen).
De plaaggeest is een héle rare gang van zaken. Het volgende weet ik niet helemaal zeker, maar here goes:quote:Op dinsdag 18 april 2023 18:58 schreef Writersright het volgende:
[..]
Denk dat je weer goede punten naar voren brengt. Daarnaast is er denk ik van de hele oude series niet veel extra videomateriaal ivm het filmen op film.
Wél zijn er de sowieso de alternatieve eindes van de Plaaggeest en de Sleutel, die ze gelukkig wel op YouTube hebben gezet.
Zelf weet ik bijna zeker dat er meer beelden zijn van de Plaaggeest, een verlengd stuk van het avontuur in de garage (het grapje met de garagedeur).
Hier wordt naar verwezen in het boek, de serie zelf én er is een snippet van te zien in de oorspronkeljke Plaaggeest-intro.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |