abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208767354
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 00:32 schreef Japepk het volgende:
Daarom heb ik het altijd raar gevonden dat ze al die series op youtube zijn gaan zetten. Ik kan me voorstellen dat de verkoop van dvd of wat dan ook 0 is tegenwoordig, dus dan maar zelf online zetten om relevant te blijven? Videoland lijkt me ook geen vetpot.
Tja je krijgt er wel constante reclameinkomsten door. Plus meer naamsbekendheid voor het merk waardoor je andere artikelen kan verkopen.
Ze hebben ook niet voor niets die afleveringen in immens veel delen opgedeeld. Zo krijgen ze veel meer reclameinkomsten.
  vrijdag 14 april 2023 @ 10:41:46 #152
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_208768207
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 09:13 schreef Writersright het volgende:

[..]
Tja je krijgt er wel constante reclameinkomsten door. Plus meer naamsbekendheid voor het merk waardoor je andere artikelen kan verkopen.
Ze hebben ook niet voor niets die afleveringen in immens veel delen opgedeeld. Zo krijgen ze veel meer reclameinkomsten.
Ohhh dat is de reden. Ik vroeg me al af waarom alles zo was opgedeeld.
With love :*
pi_208768504
Wat betreft vind ik de dvd's prettiger om te kijken. Vooral bij langere series wordt elke 5 minuten reclame al snel knap vervelend.
  vrijdag 14 april 2023 @ 12:44:38 #154
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208769392
Ik kijk het graag op Videoland. Ik weet niet waarom maar ik vind het prettig dat het daar per aflevering staat en je zo de hele serie kan kijken (elke paar dagen een aflevering ofzo). Ik kijk nu met mijn peuter de Amerikaserie en dan is een aflevering net haalbaar en dat maakt het ideaal.
Ik heb een keer de hele diamant in 1 keer gekeken en daar wordt de serie echt niet leuker van. Vind het een langdradige serie maar volgens mij komt dat dus van die ene keer :')
  vrijdag 14 april 2023 @ 13:11:41 #155
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_208769638
Het liefst zou ik ze kijken exact zoals ze vroeger op Kindernet waren. Met ‘vooraf ging’ en ‘de volgende keer bij..’ de originele leaders en de muziek van Aad Klaris.
Rini dankjewel.
  vrijdag 14 april 2023 @ 14:07:00 #156
436222 Japepk
Padvinder
pi_208770167
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 12:44 schreef Ceviche het volgende:
Ik kijk het graag op Videoland. Ik weet niet waarom maar ik vind het prettig dat het daar per aflevering staat en je zo de hele serie kan kijken (elke paar dagen een aflevering ofzo). Ik kijk nu met mijn peuter de Amerikaserie en dan is een aflevering net haalbaar en dat maakt het ideaal.
Ik heb een keer de hele diamant in 1 keer gekeken en daar wordt de serie echt niet leuker van. Vind het een langdradige serie maar volgens mij komt dat dus van die ene keer :')
Het enige nadeel aan Videoland is, dat die alle reeksen als een andere serie ziet. Ik had het fijner gevonden als dat gewoon Bassie en Adriaan seizoen 1 t/m 9 was.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 14 april 2023 @ 16:09:42 #157
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208771239
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 14:07 schreef Japepk het volgende:

[..]
Het enige nadeel aan Videoland is, dat die alle reeksen als een andere serie ziet. Ik had het fijner gevonden als dat gewoon Bassie en Adriaan seizoen 1 t/m 9 was.
Dat vind ik dan weer onwennig, want zo is het nooit genoemd.
En dan had Keet en Koen er misschien ook wel tussen gestaan. De horror :X
pi_208775335
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 13:11 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het liefst zou ik ze kijken exact zoals ze vroeger op Kindernet waren. Met ‘vooraf ging’ en ‘de volgende keer bij..’ de originele leaders en de muziek van Aad Klaris.
Die recaps hadden gewoon extras op de dvds moeten zijn.
pi_208782088
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 13:11 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Wat de ruzie met Klaris ook is geweest, die muziek hoort gewoon! Bert Smorenburg heeft er met een oud keyboard kansloze arrangementen onder gezet. Als die later in de hemel komt, zal Petrus hem vragen om alsjeblieft geen muziek te maken.
  zaterdag 15 april 2023 @ 18:55:47 #160
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_208782544
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 18:13 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Wat de ruzie met Klaris ook is geweest, die muziek hoort gewoon! Bert Smorenburg heeft er met een oud keyboard kansloze arrangementen onder gezet. Als die later in de hemel komt, zal Petrus hem vragen om alsjeblieft geen muziek te maken.
Vond de muziek van Klaris veel sfeervoller.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_208784947

Keek het "afscheids"interview

Vielen 2 dingen op. Ten eerste de reactie van Bas en Aad op de vraag of ze ruzie met Paul van Gorcum (mbt dr rechtszaak) niet wilden bijleggen.

En verderop zegt Bassie dat het publiek de jeugd van zijn kinderen verpest heeft. Vind ik nogal een statement wanneer je bewust voor het artiestenvak kiest.
  zondag 16 april 2023 @ 00:10:21 #162
466281 WismutVeilchen83
pi_208786056
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 18:55 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Vond de muziek van Klaris veel sfeervoller.
Eens, die hoorde echt gewoon bij de serie en bij het moment in de serie. De intro van de verzonken stad O+
Rini dankjewel.
  zondag 16 april 2023 @ 00:17:51 #163
466281 WismutVeilchen83
pi_208786140
Of deze helemaal:

Gelukkig heeft dit de schifting wel overleefd (dat laatste deel dan)
Rini dankjewel.
pi_208786547
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 22:30 schreef Writersright het volgende:

Keek het "afscheids"interview

Vielen 2 dingen op. Ten eerste de reactie van Bas en Aad op de vraag of ze ruzie met Paul van Gorcum (mbt dr rechtszaak) niet wilden bijleggen.

En verderop zegt Bassie dat het publiek de jeugd van zijn kinderen verpest heeft. Vind ik nogal een statement wanneer je bewust voor het artiestenvak kiest.
Het zijn gewoon een stel oude zeuren geworden. Zoals veel mensen van boven de 70.
Het is wel bijzonder dat Bas zegt dat het publiek de jeugd van z'n kinderen verpest heeft.. Dat doe je inderdaad helemaal zelf als je in dit vak gaat :')
  zondag 16 april 2023 @ 10:42:58 #165
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_208788258
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 00:10 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Eens, die hoorde echt gewoon bij de serie en bij het moment in de serie. De intro van de verzonken stad O+
Verzonken stad, De Schatkaart en de Kroon waren pareltjes qua muziek. Al kon ik de muziek uit de Huilende Professor ook wel waarderen. En de stukjes muziek uit de Plaaggeest wanneer Bassie de vloer gaat dweilen onder toezicht van Hoofd en dat muziekje in het truckerscafé. :P
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_208794247
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 01:45 schreef roenketoenk het volgende:

[..]
Het zijn gewoon een stel oude zeuren geworden. Zoals veel mensen van boven de 70.
Het is wel bijzonder dat Bas zegt dat het publiek de jeugd van z'n kinderen verpest heeft.. Dat doe je inderdaad helemaal zelf als je in dit vak gaat :')
Tja, Bas hoorde je niet klagen dat de fans zijn product kochten en dus de kleren, school, eten en meer voor zijn kinderen betaalden.
Dat zeggende lijkt Aad mij bitterder dan Bas.
  dinsdag 18 april 2023 @ 01:56:23 #167
328189 ArnieAlberts
Pia Blanco moet weg bij GTST
pi_208808667
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 22:54 schreef Writersright het volgende:

[..]
Die recaps hadden gewoon extras op de dvds moeten zijn.
Er hadden in 2004 gewoon seizoensboxen moeten komen. Heel even had ik er goede hoop op, toen die reeks met lelijke coverart (word-art) uitkwam, de hele Europa-reeks op 3 dvd's als ik me nier vergis, maar zelfs dat was gewoon de zes delen. Doodzonde.

De wat vooraf gings en volgende keers als extra had niet gekund - Het is Bassie & Adriaan, niet Batman 1966.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_208809064
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 01:56 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Er hadden in 2004 gewoon seizoensboxen moeten komen. Heel even had ik er goede hoop op, toen die reeks met lelijke coverart (word-art) uitkwam, de hele Europa-reeks op 3 dvd's als ik me nier vergis, maar zelfs dat was gewoon de zes delen. Doodzonde.

De wat vooraf gings en volgende keers als extra had niet gekund - Het is Bassie & Adriaan, niet Batman 1966.
Welke dvd box is het meest compleet eigenlijk? Die caravan box?
pi_208811894
Zelf had ik enorm goede hoop na de Professor-DVD, wat waarschijnlijk de meeste extra's van alle DVDs had: een fotogalerij met een song voor de serie did niet gebruikt is, 4 verwijderde scenes met commentaar/inzicht en de songs uit de serie als karaoke. Voor B en A begrippen heel royaal.
pi_208813307
Zonde dat de reeks niet op bluray is verschenen. Zelfs series als Little House on the Prairie zijn daarop te vinden.
pi_208814787
Tja, afzetmarkt van Little House is denk ik wel groter. Daarbij zal het, met name voor de oudere series, veel werk zijn. Ik weet niet eens of de originele voor bijv de Sleutel en Plaaggeest er nog zijn.

Ben het met je eens hoor. Zou leuk zijn.
  dinsdag 18 april 2023 @ 18:35:50 #172
328189 ArnieAlberts
pi_208815608
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 13:18 schreef Writersright het volgende:
Zelf had ik enorm goede hoop na de Professor-DVD, wat waarschijnlijk de meeste extra's van alle DVDs had: een fotogalerij met een song voor de serie did niet gebruikt is, 4 verwijderde scenes met commentaar/inzicht en de songs uit de serie als karaoke. Voor B en A begrippen heel royaal.
Eerlijk is eerlijk, dat was een top-uitgave, maar ergens moesten ze ook wel - hun master van die dvd was de Penta videobanden-reeks, dus eigenlijk kon die kwaliteit echt niet. Het was bizarder dat er nóg meer beelden werden weggelaten (want allevier de deleted scenes waren integraal geplaatst op de penta-tapes te vinden). Maar, inderdaad, mooie uitgave. Het probleem van extra's op die andere dvd's was hoogstwaarschijnlijk het gebrek aan tijd (Bridge wilde na het succes van B&A op dvd in 2001 zo snel mogelijk alles uitgebracht hebben) én ruimte (zie de speelduren van die titels op die dvd's. Niet te doen).
  dinsdag 18 april 2023 @ 18:37:13 #173
328189 ArnieAlberts
pi_208815629
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 07:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Welke dvd box is het meest compleet eigenlijk? Die caravan box?
Caravan Box zou ik inderdaad zeggen, met de kanttekening dat de versie van de Sleutel daarin volgens mij die mét verloren aflevering 2, maar zonder De Spaanse Zon (de volledige versie gezongen in Spanje) is. Kleine details maar ik drop ze even bij je :)
pi_208815939
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:35 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk, dat was een top-uitgave, maar ergens moesten ze ook wel - hun master van die dvd was de Penta videobanden-reeks, dus eigenlijk kon die kwaliteit echt niet. Het was bizarder dat er nóg meer beelden werden weggelaten (want allevier de deleted scenes waren integraal geplaatst op de penta-tapes te vinden). Maar, inderdaad, mooie uitgave. Het probleem van extra's op die andere dvd's was hoogstwaarschijnlijk het gebrek aan tijd (Bridge wilde na het succes van B&A op dvd in 2001 zo snel mogelijk alles uitgebracht hebben) én ruimte (zie de speelduren van die titels op die dvd's. Niet te doen).
Denk dat je weer goede punten naar voren brengt. Daarnaast is er denk ik van de hele oude series niet veel extra videomateriaal ivm het filmen op film.
Wél zijn er de sowieso de alternatieve eindes van de Plaaggeest en de Sleutel, die ze gelukkig wel op YouTube hebben gezet.

Zelf weet ik bijna zeker dat er meer beelden zijn van de Plaaggeest, een verlengd stuk van het avontuur in de garage (het grapje met de garagedeur).
Hier wordt naar verwezen in het boek, de serie zelf én er is een snippet van te zien in de oorspronkeljke Plaaggeest-intro.
  dinsdag 18 april 2023 @ 19:16:40 #175
328189 ArnieAlberts
pi_208816155
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:58 schreef Writersright het volgende:

[..]
Denk dat je weer goede punten naar voren brengt. Daarnaast is er denk ik van de hele oude series niet veel extra videomateriaal ivm het filmen op film.
Wél zijn er de sowieso de alternatieve eindes van de Plaaggeest en de Sleutel, die ze gelukkig wel op YouTube hebben gezet.

Zelf weet ik bijna zeker dat er meer beelden zijn van de Plaaggeest, een verlengd stuk van het avontuur in de garage (het grapje met de garagedeur).
Hier wordt naar verwezen in het boek, de serie zelf én er is een snippet van te zien in de oorspronkeljke Plaaggeest-intro.
De plaaggeest is een héle rare gang van zaken. Het volgende weet ik niet helemaal zeker, maar here goes:

Van De Plaaggeest zijn álle(?) oorspronkelijke filmrollen zoek/verdwenen/vernietigd/verloren. Je ziet het ook aan de kwaliteit van de film, en meer nog aan de vervaging van het filmmateriaal op de dvd. Film is progressive, dus je hoort geen interlace-artefacts te zien bij film. En guess what: de Plaaggeest op dvd zit er vol mee. De videobanden hadden hier nooit last van (Videomedia, Penta, en na een héle tijd pas bij Arcade - CNR heeft er niet eens haar handen aan willen fikken, en in de bio van Aad lees je ook waarom, ze vonden het een mislukt avontuur, en wilden het liever wegstoppen. Maar toen bleek er ineens een bijzonder rechtengevalletje te zijn en maakte KidStuff (Weton-Wesgramm) heruitgaves van Plaaggeests en Professors videomasters, die hiervoor een licentie hadden gekocht van Penta. Maar Penta had die licentie helemaal niet mogen verkopen :D), en oogden in dat opzicht redelijk correct. Het waren vooral stukken als de vrachtwagen-achtervolging en andere stukken in de buitenlucht, waarbij de verkleuring van de beelden en filmvuil goed zichtbaar was.

In 1985 heeft de TROS de eerste series van B&A voor het eerst door een elektronische video-editor getrokken. Dit om de filmrollen (zonder hun titelrollen, dus zonder openingstitels op beeld of rollende aftiteling) op een SD-videoformaat VAST te zetten met in beeld gebrande titels. Dit gebeurde in 1978 al (de film en de titelrollen werden afgedraaid en gecue'd, en dat werd naar ampexbanden geschreven), maar die ampex-banden werden vervolgens na uitzending GEWIST. Normaliter geen probleem (gelukkig bleven de filmrollen behouden van de series en konden er zo bij herhalingen nieuwe videoprints gemaakt worden - waarschijnlijk een mazzeltje omdat het door Joop van den Ende werd geproduceerd, maar pin me hier niet op vast), maar wellicht was er hier inmiddels even wat gedonder met de rollen (bedenk je ook dit, de 2 uitzendingen van de Sleutel misten ook inmiddels, rond deze tijd).

Bij Beeld & Geluid in de online catalogus kun je de (lege) blikken van 'De avonturen van Bassie & Adriaan' nog terugvinden.

De ruwe filmrollen zijn dus gone. Maar waar komen die random flardjes extra garage-beelden dan vandaan? Nou, niet alleen de garage. Er zijn ook extra momentjes in de verkleedruimte van de Stadsgehoorzaal (wat overigens gewoon in het theaterdepot van Van Den Ende zou zijn opgenomen), zoals Bassie verkleed als piraat als ik me niet vergis.

Ik heb geen flauw fucking idee waar die flardjes (die op de ene koopvideo wel, op de andere niet en dan ineens weer wel of juist niet op YouTube) vandaan komen.

Het social media kanaal van B&A (Gerund door Martijn) heeft al eens gezegd dat de hele Boerderij-aflevering eigenlijk bijgeschreven/bijgedraaid was omdat er oorspronkelijk een "spoken"-verhaallijn in het script stond en wellicht ook is opgenomen. Ik hoop op het tegendeel, maar ik ben bang dat die beelden 99% voorgoed verloren zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')