abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208704075
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 15:24 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ik weet dat dit tijdens de heruitgave (de caravanbox voor eOne) wel geopperd werd door Adrina (of beter gezegd door Martijn die dit graag had willen oppakken, zo vertelde iemand eens op Retroforum), maar dat eOne daar toen niet warm voor liep; zij wilden toen gewoon een quick en dirty-heruitgave, die er uiteindelijk dus ook kwam.
Tja, als het verkoopt, verkoopt het. Veel van de oudere series hebben nog niet eens echt DVD-niveau qua beeld en in al die tijd sinds de 1e DVD's uitkwamen is er volgens mij weinig qua beeldkwaliteit veranderd dus voor financieel gewin lijkt het niet veel uit te maken. Ik zie dat daarom de komende jaren ook niet echt gebeuren.

Wel was er een tijdje terug dat gebeuren met dat Netflix de beeldkwaliteit te laag vond om aan te kopen maar dat kon ook een marketingstunt zijn.
  zaterdag 8 april 2023 @ 16:30:31 #102
328189 ArnieAlberts
Pia Blanco moet weg bij GTST
pi_208704255
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 16:06 schreef Writersright het volgende:

[..]
Wel was er een tijdje terug dat gebeuren met dat Netflix de beeldkwaliteit te laag vond om aan te kopen maar dat kon ook een marketingstunt zijn.
Deze uitspraak blijft me na al die tijd verbazen, te meer ook omdat de wijze van compressie van Netflix soms hele series vernaggeld geplaatst worden (Saved by the bell in Amerika, maar sowieso elke op video opgenomen (Amerikaanse) comedyserie, zoals een Fresh Prince of Bel Air). Leek mij eerder gewoon dat Netflix niet op de licentiekosten en het gezeur en gesleur met Sjef Scholte zat te wachten.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_208704787
Zou goed kunnen. Ik denk dat sowieso de series vanaf de Kroon wel een redelijke videokwaliteit hebben, helemaal voor streaming.

(Moet overigens zeggen dat SBTB sowieso niet hele denderene beeldkwaliteit heeft, ook niet op DVD. Ws gewoon op video opgenomen gezien het krappe budget)

[ Bericht 39% gewijzigd door Writersright op 08-04-2023 17:22:49 ]
pi_208724029
Blijkbaar is Adriaan naast kritisch op collega's ook kritisch met kappers:

quote:
Een B&A-serie opnemen duurde soms een jaar, de Amerika-serie nog langer. Omdat we een serie door elkaar opnamen moest ik altijd de lengte van mijn haar in de gaten houden. Anders was in het ene shot mijn haar kort en in het volgende shot lang.

In de shorty 'Een vergissing is menselijk', maakte ik die fout. Als ik in de caravan zit is mijn haar kort en als ik in de deuropening sta lang. Na die fout zat ik bijna elke week bij mijn kapper, Herman Etman. Hij zorgde er voor dat mijn haar in alle series altijd even lang was. Maar vorig jaar ging Herman met pensioen en moest ik in Spanje op zoek naar een andere kapper. Ik vond een kapster maar ze is geen Spaanse. Ze spreekt die taal een beetje, maar ze begrijpt het Spaans slecht. Daar kwam ik achter toen ik in het Spaans tegen haar had gezegd:'Een centimetertje er af knippen.'

Met een paar razend snelle knippen had mijn haar nog de lengte van een centimeter. Het duurde meer dan een half jaar voor het weer een normale lengte had. Maar ik kreeg een maand geleden goed nieuws. Mijn 'eigen' kapper was naar Spanje verhuist en woont nu in een dorpje boven Almeria. Je begrijpt, ik heb razendsnel een afspraak met hem gemaakt. We waren gisteren bij Herman en zijn vrouw Wilma op visite en daar bouwde Herman snel een deel van zijn kamer om tot kapsalon. Mijn haar knipte hij weer perfect en het was, zoals altijd, weer super gezellig. Ik ben nu weer thuis en keek net ik de spiegel en kan jullie zeggen, het was visa versa 667 km rijden naar mijn kapper. Maar het was de moeite dubbel en dwars waard.
pi_208739131
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 18:17 schreef Writersright het volgende:

[..]
Dat is waar al vind ik juist de ouderwetse, klassieke groene telefooncellen zo kenmerkend voor die serie.

Hoop en verwacht dat we de komende jaren de oudere series wellicht via AI wat kunnen opschroeven. Dat met een beetje color correction kan al veel doen.
dvd versus AI. Op groot scherm zie je het verschil.

[ Bericht 3% gewijzigd door JOO op 11-04-2023 18:09:50 (update) ]
pi_208739764
Goed nieuws voor de fans van Bassie en Adriaan! Het welbekende duo komt namelijk met een eigen documentaire. Dat laat het management van de twee vandaag aan RTL Boulevard weten.

https://www.rtlboulevard.(...)p-eigen-documentaire
pi_208740085
Ze krijgen een docu!? Nice.
Zou daarom die 35 jaar B&A van YouTube gehaald zijn? Erg zonde dat die nergens meer te krijgen is. Had die ooit eens ge-edit zonder de interviews van die bners er tussen en was toch een kleine 2 uur aan zeer goede / informatieve clips
  dinsdag 11 april 2023 @ 20:20:21 #108
328189 ArnieAlberts
pi_208741049
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 18:02 schreef JOO het volgende:

[..]
dvd versus AI. Op groot scherm zie je het verschil.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja sorry, maar met name het shot van Bassie vind ik (wanneer je er echt op gaat letten) gewoon écht niet mooi. alle kleurenruis is er wel uit, maar ook alle detail. Het is net een olieschilderij. Zal waarschijnlijk ook in 50fps/60fps omgetoverd zijn voor extra cringe.
  dinsdag 11 april 2023 @ 20:20:57 #109
328189 ArnieAlberts
pi_208741061
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 19:02 schreef Zipportal het volgende:
Goed nieuws voor de fans van Bassie en Adriaan! Het welbekende duo komt namelijk met een eigen documentaire. Dat laat het management van de twee vandaag aan RTL Boulevard weten.

https://www.rtlboulevard.(...)p-eigen-documentaire
Natuurlijk met Mart Hoogkamer, al die andere BN'ers en nu ook die guys met hun B&A-auto/caravan-combinatie erin.
  dinsdag 11 april 2023 @ 20:21:21 #110
328189 ArnieAlberts
pi_208741067
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 19:29 schreef roenketoenk het volgende:
Ze krijgen een docu!? Nice.
Zou daarom die 35 jaar B&A van YouTube gehaald zijn? Erg zonde dat die nergens meer te krijgen is. Had die ooit eens ge-edit zonder de interviews van die bners er tussen en was toch een kleine 2 uur aan zeer goede / informatieve clips
Denk inderdaad dat het daardoor gekomen is. Kwam er laatst achter dat ik deel 1 ooit per ongeluk heb gedownload en nog heb staan. :D
pi_208742669
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 20:20 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ja sorry, maar met name het shot van Bassie vind ik (wanneer je er echt op gaat letten) gewoon écht niet mooi. alle kleurenruis is er wel uit, maar ook alle detail. Het is net een olieschilderij. Zal waarschijnlijk ook in 50fps/60fps omgetoverd zijn voor extra cringe.
Het is een begin. Dit soort software wordt ook slimmer en ik geloof dat je over een paar jaar detail naar boven kan halen zonder ander verlies. (Al zal het bij de oudere series helemaal een uitdaging zijn)

Als we dan toch bezig zijn, ik vond de Diamant altijd heel flets qua kleuren. Bassie's pruik leek heel gelig.
pi_208743061
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 20:20 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Natuurlijk met Mart Hoogkamer, al die andere BN'ers en nu ook die guys met hun B&A-auto/caravan-combinatie erin.
Die Ben En Den of zo? :')__! Laat die alsjeblieft opbokken.
Die vlog van ze waarin ze met die auto naar spanje gingen viel zo ongelofelijk tegen na alle hype die ze zelf hadden gecreëerd
  dinsdag 11 april 2023 @ 23:29:07 #113
328189 ArnieAlberts
pi_208743372
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 22:07 schreef Writersright het volgende:

[..]
Het is een begin. Dit soort software wordt ook slimmer en ik geloof dat je over een paar jaar detail naar boven kan halen zonder ander verlies. (Al zal het bij de oudere series helemaal een uitdaging zijn)\
Kanttekening: je haalt ermee écht niets naar boven, het wordt er bijgeschat en berekend. Het creërt kunstmatig detail (Het zit zelfs in de naam).
pi_208748457
Dat klopt, al kunnen de resultaten alsnog interessant zijn. Daarbij, het origineel hebben we al dus we hebben niks te verliezen.
pi_208748859
Aangezien in de nieuwsartikelen staat dat ze nog veel ongebruikt interviewmateriaal hebben liggen ga ik er vanuit dat de documentaire een 'extended' editie wordt van de youtubereeks 35 jaar op tv. Vraag mij af of het überhaupt wat kan toevoegen. Van Bas zullen ze alleen oud materiaal kunnen gebruiken gezien zijn spraak, dan houd je alleen Aad over. Ik weet namelijk niet wie ze verder aan het woord kunnen laten. Manager Sjef Scholte zelf misschien? :') Nee maar serieus Joop van den Ende of Paul van Gorcum zullen niet in beeld komen. Wie houd je dan over? Aad die straks weer vertelt dat hij Jaap Stobbe een vervelende acteur vond, maar vergeet te vertellen dat hij de ondermaatse teksten van het duo vertaalde naar een leesbaar scenario.
pi_208749040
B2, B100 en Harry leven ook nog maar geen vrienden van Aad dus die vallen ook af.
Eigenlijk vallen om die reden al hun ex-collega's af.

Wie weet een paar superfans?

[ Bericht 11% gewijzigd door Writersright op 12-04-2023 15:37:51 ]
pi_208750029
De enige die de makers nog kunnen vragen zijn Hans Leendertse (Joris), Danny Verbiest (Danny) en Jan Anne Drenth (schoolhoofd).

Overigens wordt Harry Dikmans (B2) volgende maand 96 jaar! *O*

[ Bericht 20% gewijzigd door JOO op 12-04-2023 17:02:26 (update) ]
  woensdag 12 april 2023 @ 17:37:55 #118
436222 Japepk
Padvinder
pi_208750428
Eerlijk gezegd verwacht ik ook niet veel meer dan de 35-jaar docu, met misschien wat updates van Mart Hoogkamer in plaats van Yvonne Coldeweijer of zo. De heren zijn zelf niet echt meer tv-waardig en met zowat alle acteurs liggen ze in de clinch.
't Echte en 't ware!
pi_208750918
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 17:37 schreef Japepk het volgende:
Eerlijk gezegd verwacht ik ook niet veel meer dan de 35-jaar docu, met misschien wat updates van Mart Hoogkamer in plaats van Yvonne Coldeweijer of zo. De heren zijn zelf niet echt meer tv-waardig en met zowat alle acteurs liggen ze in de clinch.
Daarbij was de 5-minuten een uitgebreide versie van vrijwel hetzelfde verhaal als in Profiel in 2007.
  woensdag 12 april 2023 @ 19:20:33 #120
328189 ArnieAlberts
pi_208751894
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 15:29 schreef Writersright het volgende:
B2, B100 en Harry leven ook nog maar geen vrienden van Aad dus die vallen ook af.
Eigenlijk vallen om die reden al hun ex-collega's af.

Wie weet een paar superfans?
Zoals gezegd, die gastjes met hun auto en caravan. Mja. Daar zijn ze weer.

[ Bericht 2% gewijzigd door ArnieAlberts op 12-04-2023 19:29:46 ]
  woensdag 12 april 2023 @ 19:21:27 #121
328189 ArnieAlberts
pi_208751905
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 16:59 schreef JOO het volgende:
De enige die de makers nog kunnen vragen zijn Hans Leendertse (Joris), Danny Verbiest (Danny) en Jan Anne Drenth (schoolhoofd).

Overigens wordt Harry Dikmans (B2) volgende maand 96 jaar! *O*
Hans heeft zich bij de rechtszaak aangesloten, Danny is fysiek niet meer in staat omwille van gezondheidsredenen, en Jan Anne Drenth had een dermate kleine rol dat ik me afvraag, tja... :) Also, ook al heel lang uit de spotlights, dus geen idee of die het nog mentaal en fysiek aankan.
  woensdag 12 april 2023 @ 19:27:03 #122
328189 ArnieAlberts
pi_208752002
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 18:12 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Daarbij was de 5-minuten een uitgebreide versie van vrijwel hetzelfde verhaal als in Profiel in 2007.
Profiel's 'De Herfst van Bassie en Adriaan' was een meesterwerk in vergelijking met de 35 jaar op TV-docu, puur vanwege het feit dat het een objectieve documentaire van Fons de Poel was. De 35 jaar op tv-docu was een productie gemaakt door fans (ik zag de naam van Maxim Liebaert nog langskomen op de aftiteling). Het zat echt heel goed in elkaar, begrijp me zéker niet verkeerd, en fan-producties heb ik het grootste respect voor (Want die willen the extra mile en ik weet wat een productiematige draak zo'n project dan kan zijn), maar je hebt te maken met het giftige en venijnige struikelblok dat je te snel afwijkt van objectiviteit, gewoon omdat je het onderwerp te goed kent. Ik zag bij de 35 jaar op tv-'docu'... Nou ja, het was geen docu. Het was een héle reeks talking heads, de ene relevanter dan de ander.

Het is een gave en een vloek, fan zijn van je onderwerp wat je documenteert: je haalt de fouten eruit, maar ook het tegenwind uit de zeilen. Het is dé reden waarom ik eerder in deze reeks misschien ook zo kritisch op het boek van Aad was: niemand van zijn redigerende lezers waren ervaren lezers (en dit bedoel ik echt niet aanvallend!). Niemand van hen konden techniek van inhoud onderscheiden: sommige dingen waren écht heel venijnig opgeschreven en daar had een objectieve lezer bij gezegd, 'Aad, misschien beter niet doen of misschien net even wat anders optekenen', maar omdat Aad zijn vrouw, kinderen en zijn vaste productiepartner dit liet lezen, heeft niemand daar écht tegenin willen gaan (althans, zo denk ik).

De Herfst van Bassie en Adriaan, ik zeg heel eerlijk: ik vond het een groot respect van B&A dat ze 'm uiteindelijk zelf hebben gepubliceerd op hun pagina op YouTube, want het toonde een heel schril contrast tussen de broers: Bas ging toen stug door met zijn one man-clownsshow en presenteerde alle merchandise op een presenteerblaadje, en Aad leefde zijn nadagen in Spanje, een regenachtig en grauw ogend Spanje (ook knap).
  woensdag 12 april 2023 @ 19:51:04 #123
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208752425
Zolang ze maar niet weer bn'ers in de docu stoppen die de serie nauwelijks gekeken hebben en Bassie niet van Adriaan kunnen onderscheiden |:(
pi_208752670
Blijft mooi. De marketing er tussen, reacties van Carlo en Irene
  woensdag 12 april 2023 @ 20:13:27 #125
436222 Japepk
Padvinder
pi_208752810
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 19:27 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Profiel's 'De Herfst van Bassie en Adriaan' was een meesterwerk in vergelijking met de 35 jaar op TV-docu, puur vanwege het feit dat het een objectieve documentaire van Fons de Poel was. De 35 jaar op tv-docu was een productie gemaakt door fans (ik zag de naam van Maxim Liebaert nog langskomen op de aftiteling). Het zat echt heel goed in elkaar, begrijp me zéker niet verkeerd, en fan-producties heb ik het grootste respect voor (Want die willen the extra mile en ik weet wat een productiematige draak zo'n project dan kan zijn), maar je hebt te maken met het giftige en venijnige struikelblok dat je te snel afwijkt van objectiviteit, gewoon omdat je het onderwerp te goed kent. Ik zag bij de 35 jaar op tv-'docu'... Nou ja, het was geen docu. Het was een héle reeks talking heads, de ene relevanter dan de ander.

Het is een gave en een vloek, fan zijn van je onderwerp wat je documenteert: je haalt de fouten eruit, maar ook het tegenwind uit de zeilen. Het is dé reden waarom ik eerder in deze reeks misschien ook zo kritisch op het boek van Aad was: niemand van zijn redigerende lezers waren ervaren lezers (en dit bedoel ik echt niet aanvallend!). Niemand van hen konden techniek van inhoud onderscheiden: sommige dingen waren écht heel venijnig opgeschreven en daar had een objectieve lezer bij gezegd, 'Aad, misschien beter niet doen of misschien net even wat anders optekenen', maar omdat Aad zijn vrouw, kinderen en zijn vaste productiepartner dit liet lezen, heeft niemand daar écht tegenin willen gaan (althans, zo denk ik).

De Herfst van Bassie en Adriaan, ik zeg heel eerlijk: ik vond het een groot respect van B&A dat ze 'm uiteindelijk zelf hebben gepubliceerd op hun pagina op YouTube, want het toonde een heel schril contrast tussen de broers: Bas ging toen stug door met zijn one man-clownsshow en presenteerde alle merchandise op een presenteerblaadje, en Aad leefde zijn nadagen in Spanje, een regenachtig en grauw ogend Spanje (ook knap).
Nah, in de 35-jaar serie zat toch veel meer jus dan in Profiel? Ik was ten tijde van profiel nog echt een kind, maar dat schetst echt het beeld wat in zowat élk actualiteiten- en achtergrondrubriekje werd geschetst in die tijd. De selfmade-artiesten waarvan de pers maar al te graag schetst dat ze slaande ruzie hebben.

De Youtube-docu vertelt veel meer verhalen en anekdotes. Ik denk dat het beeld wat jij schetst ook te maken heeft met het publiek waar beide reportages voor gemaakt zijn. Profiel voor het algemene publiek, 35-jaar voor de fan van vroeger en nu.
't Echte en 't ware!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')