En dat vind je vreemd ofzo? Sowieso zal Rusland nooit officieel zeggenschap krijgen over bepaalde delen van Oekraine. Dat gaat de internationale gemeenschap nooit toestaan.quote:Op zondag 12 maart 2023 11:59 schreef HowardRoark het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd dat mocht deze oorlog toch (hopelijk) ten einde komen via onderhandelingen en een soort van compromis, waarbij Rusland bijvoorbeeld wel officieel zeggenschap krijgt over bepaalde delen van de Donbass en de Krim, hoe dat zal vallen in bepaalde kringen. Ik denk dat sommigen hevig teleurgesteld zullen zijn.
Ik denk ook dat sommigen huilen van blijdschap dat het anno 2023 nog steeds mogelijk is om grondgebied van andere landen te roven middels WW1 tactieken.quote:Op zondag 12 maart 2023 11:59 schreef HowardRoark het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd dat mocht deze oorlog toch (hopelijk) ten einde komen via onderhandelingen en een soort van compromis, waarbij Rusland bijvoorbeeld wel officieel zeggenschap krijgt over bepaalde delen van de Donbass en de Krim, hoe dat zal vallen in bepaalde kringen. Ik denk dat sommigen hevig teleurgesteld zullen zijn.
Ik vind dat vreemd ja, terrein is relatief en heeft in principe weinig waarde. En ten tweede is zo'n overeenkomst niet aan de internationale gemeenschap aan Oekraïne en Rusland. En als die tot een akkoord komen (wat dit ook is) zal de internationale gemeenschap dat te respecteren hebben.quote:Op zondag 12 maart 2023 12:00 schreef The_End het volgende:
[..]
En dat vind je vreemd ofzo? Sowieso zal Rusland nooit officieel zeggenschap krijgen over bepaalde delen van Oekraine. Dat gaat de internationale gemeenschap nooit toestaan.
Ik zou niet weten wie eigenlijk. Poetin misschien, meer niet.quote:Op zondag 12 maart 2023 12:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk ook dat sommigen huilen van blijdschap dat het anno 2023 nog steeds mogelijk is om grondgebied van andere landen te roven middels WW1 tactieken.
Oekraïne zal verdeeld raken maar dat was jaren geleden al bekend.quote:Op zondag 12 maart 2023 11:59 schreef HowardRoark het volgende:
Wat heeft de MSM er mee te maken dat mensen het niet ok vinden dat een land wordt binnengevallen, mensen worden vermoord en daarna dat land afgepakt wordt?quote:Op zondag 12 maart 2023 12:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Oekraïne zal verdeeld raken maar dat was jaren geleden al bekend.
Degenen die mee gaan met de MSM zullen inderdaad behoorlijk teleurgesteld zijn.
Maar ze zullen er vast een draai aan geven dat ze het toch als een overwinning kunnen zien.
Tja, wat kan je daar nou op zeggen? Jij vindt het blijkbaar prima is als anderen met geweld je land en je spullen afnemen?quote:Op zondag 12 maart 2023 12:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind dat vreemd ja, terrein is relatief en heeft in principe weinig waarde.
Zeker, maar dat gaat Oekraine niet doen.quote:En ten tweede is zo'n overeenkomst niet aan de internationale gemeenschap aan Oekraïne en Rusland. En als die tot een akkoord komen (wat dit ook is) zal de internationale gemeenschap dat te respecteren hebben.
[..]
Ik zou niet weten wie eigenlijk. Poetin misschien, meer niet.
Nou, het gebied heeft weinig waarde.quote:Op zondag 12 maart 2023 12:08 schreef The_End het volgende:
[..]
Wat heeft de MSM er mee te maken dat mensen het niet ok vinden dat een land wordt binnengevallen, mensen worden vermoord en daarna dat land afgepakt wordt?
In een oorlog komen altijd mensen om, dat is de tragische realiteit van een oorlog. En etnische spanningen, zoals je in Oekraïne al jaren hebt, werken dan helaas als een katalysator voor geweld en zelfs verschrikkingen zoals genocide.quote:Op zondag 12 maart 2023 12:08 schreef The_End het volgende:
[..]
Wat heeft de MSM er mee te maken dat mensen het niet ok vinden dat een land wordt binnengevallen, mensen worden vermoord en daarna dat land afgepakt wordt?
Wie doet dat en wat heeft dat te maken met waar we het over hadden?quote:Op zondag 12 maart 2023 12:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In een oorlog komen altijd mensen om, dat is de tragische realiteit van een oorlog. En etnische spanningen, zoals je in Oekraïne al jaren hebt, werken dan helaas als een katalysator voor geweld en zelfs verschrikkingen zoals genocide.
Ik vind het daarom juist zo verbazingwekkend dat sommigen doen alsof wat er nu in de oorlog in Oekraïne gaande is, eigenlijk nog nooit eerder vertoond is. Het spreekt ook boekdelen dat dit het type mens is dat constant op tenenkrommende wijze de Tweede Wereldoorlog moet misbruiken om vergelijkingen te leggen met het huidige conflict. Het toont aan dat binnen deze kringen een schrijnend gebrek is aan gedegen historische kennis.
Etnische spanningen zie je overal ter wereld, maar leiden niet overal tot geweld of erger.quote:Op zondag 12 maart 2023 12:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In een oorlog komen altijd mensen om, dat is de tragische realiteit van een oorlog. En etnische spanningen, zoals je in Oekraïne al jaren hebt, werken dan helaas als een katalysator voor geweld en zelfs verschrikkingen zoals genocide.
Nu leg je anderen woorden in de mond.quote:Ik vind het daarom juist zo verbazingwekkend dat sommigen doen alsof wat er nu in de oorlog in Oekraïne gaande is, eigenlijk nog nooit eerder vertoond is.
En ook hier doe je dat.quote:Het spreekt ook boekdelen dat dit het type mens is dat constant op tenenkrommende wijze de Tweede Wereldoorlog moet misbruiken om vergelijkingen te leggen met het huidige conflict. Het toont aan dat binnen deze kringen een schrijnend gebrek is aan gedegen historische kennis.
Nee hoor, vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog zijn meermaals in deze topicreeks gemaakt. En het woorden in de mond leggen bij anderen laat ik over aan jou en de user boven je, jullie hebben dat net immers alweer tweemaal gedaan.quote:Op zondag 12 maart 2023 12:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Etnische spanningen zie je overal ter wereld, maar leiden niet overal tot geweld of erger.
[..]
Nu leg je anderen woorden in de mond.
[..]
En ook hier doe je dat.
Ach tegen die tijd zitten ze hier allemaal volop tegen China te roepen.quote:Op zondag 12 maart 2023 12:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Oekraïne zal verdeeld raken maar dat was jaren geleden al bekend.
Degenen die mee gaan met de MSM zullen inderdaad behoorlijk teleurgesteld zijn.
Maar ze zullen er vast een draai aan geven dat ze het toch als een overwinning kunnen zien.
En wat je daarna schreef, daar begin je niet over...quote:Op zondag 12 maart 2023 12:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog zijn meermaals in deze topicreeks gemaakt.
En ook hier doe je het weer.quote:En het woorden in de mond leggen bij anderen laat ik over aan jou en de user boven je, jullie hebben dat net immers alweer tweemaal gedaan.
Haha, inderdaad. Dan wordt de Oekraïense vlag vervangen door die van Taiwan. Het is ook zo voorspelbaar.quote:Op zondag 12 maart 2023 12:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ach tegen die tijd zitten ze hier allemaal volop tegen China te roepen.
En weer doe je het..quote:Op zondag 12 maart 2023 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, inderdaad. Dan wordt de Oekraïense vlag vervangen door die van Taiwan. Het is ook zo voorspelbaar.
Terwijl anderen staan te juichen dat Taiwan eindelijk platgebombardeerd wordt.quote:Op zondag 12 maart 2023 12:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ach tegen die tijd zitten ze hier allemaal volop tegen China te roepen.
Ik zou niet weten wie daar baat bij heeft. En trouwens, dat zal China ook niet zo snel doen omdat Taiwan daar te waardevol voor is. De kern van de relatie tussen China en Taiwan is ook totaal anders als die tussen Rusland en Oekraïne. Taiwan is ook door heel veel landen (inclusief Nederland) niet officieel erkend als onafhankelijk land.quote:Op zondag 12 maart 2023 12:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Terwijl anderen staan te juichen dat Taiwan eindelijk platgebombardeerd wordt.
Ach die doen ook maar wat baasje zegt hoorquote:Op zondag 12 maart 2023 12:33 schreef Ali_boo het volgende:
De internationale gemeenschap moet hun tering bek houden
Ik weet het, laat de mensen zelf beslissen welke kant ze op willen. Zonder de inmengingen van Oligarchen, de internationale gemeenschap, big finance en meer van dit soort dubieuze figurenquote:Op zondag 12 maart 2023 12:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ach die doen ook maar wat baasje zegt hoor
Ik ook niet.quote:Op zondag 12 maart 2023 12:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wie daar baat bij heeft.
Toch wordt Taiwan genoemd.quote:En trouwens, dat zal China ook niet zo snel doen omdat Taiwan daar te waardevol voor is.
Geen idee, in beide gevallen claimt de grote broer recht te hebben op de andere.quote:De kern van de relatie tussen China en Taiwan is ook totaal anders als die tussen Rusland en Oekraïne.
Wat maar aangeeft hoe machtig China is.quote:Taiwan is ook door heel veel landen (inclusief Nederland) niet officieel erkend als onafhankelijk land.
Nu leg je me weer iets in de mond.quote:Kortom, deze reactie alleen al toont aan dat je er helemaal niets van begrijpt en elk conflict via een binaire zwart-wit lens lijkt te benaderen.
Toch proef ik in de discussies dat het niet als natuurlijk wordt gezien dat mensen sympathie hebben voor landen die door een enorm naar land wordt aangevallen, en dat ze dus geïndoctrineerd door msm moeten zijn of zo.quote:Ik vind China overigens, net zoals Rusland, een enorm naar land. En ik denk dat dit voor heel veel mensen geldt.
Ja helemaal mee eens.quote:Op zondag 12 maart 2023 12:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wie daar baat bij heeft. En trouwens, dat zal China ook niet zo snel doen omdat Taiwan daar te waardevol voor is. De kern van de relatie tussen China en Taiwan is ook totaal anders als die tussen Rusland en Oekraïne. Taiwan is ook door heel veel landen (inclusief Nederland) niet officieel erkend als onafhankelijk land.
Kortom, deze reactie alleen al toont aan dat je er helemaal niets van begrijpt en elk conflict via een binaire zwart-wit lens lijkt te benaderen. Ik vind China overigens, net zoals Rusland, een enorm naar land. En ik denk dat dit voor heel veel mensen geldt.
Ze mochten het land niet uit he.quote:Op zondag 12 maart 2023 11:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee hoor, Oekraïene beslist zelf.
Niemand dwingt ze om hun vrouwen en kinderen te beschermen tegen verkrachting en ontvoering door Rusland...
Ik zou dat niet omschrijven als slaafs gedrag.
Vrouwen en kinderen en ouderen zijn allemaal wel geëvacueerd maar daarvan zijn er ook heel wat terug gekomen.quote:Op maandag 13 maart 2023 18:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ook dat is een beslissing van Oekraïne zelf.
Ik dacht gelezen te hebben dat de russische jet de drone probeerde te raken aan de schroef waardoor ie uiteindelijk in zee gestort is.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:58 schreef theguyver het volgende:
Schijnbaar is er een botsing geweest tussen een Russische straaljager en een Amerikaanse drone.
Niet dat het zal eindigen in conflict.
Men zal wel heen en weer bulderen.
Maar daar blijft het bij.
Wat ik me wel afvraag of er opzet was tussen 1 van de 2 partijen.
De VS had expres met de drone de Russen kunnen raken en andersom visa versa.
Beide partijen geven in ieder geval toe dat er een confrontatie is geweest.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:58 schreef theguyver het volgende:
Schijnbaar is er een botsing geweest tussen een Russische straaljager en een Amerikaanse drone.
Niet dat het zal eindigen in conflict.
Men zal wel heen en weer bulderen.
Maar daar blijft het bij.
Wat ik me wel afvraag of er opzet was tussen 1 van de 2 partijen.
De VS had expres met de drone de Russen kunnen raken en andersom visa versa.
In WW2 gebruikten de geallieerden een wing tip tactiek op de V1.
Een piloot die zonder munitie zat kwam er achter door met de vleugel van zijn vliegtuig de V1 uit balans te brengen en zodoende dat het ding neer stortte.
De vs had expres met de drone op de het in kunnen sturen in de hoop de straaljager neer te laten storten.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-russisch-vliegtuig
Volgens het artikel is het boven internationaal gebied, dus dat mag.quote:Op woensdag 15 maart 2023 06:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik dacht gelezen te hebben dat de russische jet de drone probeerde te raken aan de schroef waardoor ie uiteindelijk in zee gestort is.
Dit is natuurlijk de westerse propaganda die direct een gans verhaal klaar staan heeft. Niemand die het kan verifieren.
Misschien had de drone gewoon een mechanisch defect waardoor ie neerstorte?
Maar de VS met hun drone een jet proberen raken, denk niet dat zoiets zou lukken, gezien de verschillende snelheden van beide toestellen. Het zou natuurlijk weer uitlokking a la VS zijn
Ik denk eerder dat de rus hem naar beneden geduwd heeft. Heb eigenlijk geen idee hoe frequent daar zo VS drones rondvliegen. Mogen die daar vliegen? Met welke bedoeling vliegen die daar ? Etc
Beide partijen gaven hetzelfde aanz dat er iets was gebeurd waardoor de drone neer is gestort.quote:Op woensdag 15 maart 2023 06:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik dacht gelezen te hebben dat de russische jet de drone probeerde te raken aan de schroef waardoor ie uiteindelijk in zee gestort is.
Dit is natuurlijk de westerse propaganda die direct een gans verhaal klaar staan heeft. Niemand die het kan verifieren.
Misschien had de drone gewoon een mechanisch defect waardoor ie neerstorte?
Maar de VS met hun drone een jet proberen raken, denk niet dat zoiets zou lukken, gezien de verschillende snelheden van beide toestellen. Het zou natuurlijk weer uitlokking a la VS zijn
Ik denk eerder dat de rus hem naar beneden geduwd heeft. Heb eigenlijk geen idee hoe frequent daar zo VS drones rondvliegen. Mogen die daar vliegen? Met welke bedoeling vliegen die daar ? Etc
Dat is natuurlijk het eeuwige kat en muis spel.quote:Op woensdag 15 maart 2023 07:03 schreef theguyver het volgende:
[..]
Beide partijen gaven hetzelfde aanz dat er iets was gebeurd waardoor de drone neer is gestort.
Rusland zelf vloog geregeld met spionage vliegen over heel Europa
Yes de camera's worden steeds kleiner.quote:Op woensdag 15 maart 2023 07:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk het eeuwige kat en muis spel.
Maar spionage vliegen? Cool die nieuwe technologieen.
Hey theguyverquote:Op woensdag 15 maart 2023 07:25 schreef theguyver het volgende:
[..]
Yes de camera's worden steeds kleiner.
Het is vroeg beetje last van typtyfus..
Maakt niet uit..quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hey theguyver
Alvast bedankt voor de vele gesprekken en reacties. Ondanks onze totaal verschillende meningen konden we nog samen door de deur.
Ik verlaat hier alvast het zinkende schip.
En jaja het is echt BNW ... it is an inside job
Maakt allemaal nimeer uit.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
Maakt niet uit..
Er is zoveel gaande in deze oorlog dat men prima de propaganda van de realiteit zou kou onderscheide, er zijn zat opzienbarende en bijzondere dillema's met een behoorlijke bnw tint.
Bijvoorbeeld hoe de oorlog gestart is, daar zijn zoveel meningen over en zo wel theorieën over.
Prima bnw voer.
Dat moet je helemaal zelf weten.quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Maakt allemaal nimeer uit.
Ik stop hier met posten dus veel tegengeluid ga je hier niet meer krijgen.
Eindelijk zal iedereen hetzelfde narratief nablaten.
Hahaquote:Op woensdag 15 maart 2023 15:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat moet je helemaal zelf weten.
Ik kan er weinig aan doen dat Rusland door eigen toe doen, zichzelf in de vingers snijdt.
Vandaag berichten gezien die melden dat China, Iran en Rusland gezamenlijke militaire oefeningen gaan doenquote:Op woensdag 15 maart 2023 15:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Haha
Ik kom nog wel es langs als de oorlog voorbij is, ttz oekr van de kaart geveegd of de VS die ons in WW3 pusht.
Kunnen ze mooi doen, stel voor Rusland wil Europa binnenvallen hun aanvoer gebeurt vooral via treinen..quote:Op woensdag 15 maart 2023 16:17 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Vandaag berichten gezien die melden dat China, Iran en Rusland gezamenlijke militaire oefeningen gaan doen
We weten donders goed welke kan dit op gaat
De verenigde dictaturen tegen de vrije wereld. Welke dictator is dan de opperbaas en kunnen de andere dictators dat wel handelen?quote:Op woensdag 15 maart 2023 16:17 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Vandaag berichten gezien die melden dat China, Iran en Rusland gezamenlijke militaire oefeningen gaan doen
We weten donders goed welke kan dit op gaat
Ik stel een battle royale voor.quote:Op woensdag 15 maart 2023 18:05 schreef Hallojo het volgende:
[..]
De verenigde dictaturen tegen de vrije wereld. Welke dictator is dan de opperbaas en kunnen de andere dictators dat wel handelen?
Zou kaartje kopenquote:Op woensdag 15 maart 2023 20:46 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik stel een battle royale voor.
Alle 3 in een groot voetbal stadion en dan uit laten vechten, met als scheidsrechter Kim Jong un om het eerlijk te houden.
Ik ookquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |