abonnement Unibet Coolblue
pi_208341893
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:39 schreef The_End het volgende:

[..]
Iedereen zou daar bang van worden. 8)7
Het is kennelijk niet de bedoeling dat iemand zich uitspreekt tegen Poetin.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 12 maart 2023 @ 11:59:20 #52
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208341971
Ik ben toch wel benieuwd dat mocht deze oorlog toch (hopelijk) ten einde komen via onderhandelingen en een soort van compromis, waarbij Rusland bijvoorbeeld wel officieel zeggenschap krijgt over bepaalde delen van de Donbass en de Krim, hoe dat zal vallen in bepaalde kringen. Ik denk dat sommigen hevig teleurgesteld zullen zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208341980
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:59 schreef HowardRoark het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd dat mocht deze oorlog toch (hopelijk) ten einde komen via onderhandelingen en een soort van compromis, waarbij Rusland bijvoorbeeld wel officieel zeggenschap krijgt over bepaalde delen van de Donbass en de Krim, hoe dat zal vallen in bepaalde kringen. Ik denk dat sommigen hevig teleurgesteld zullen zijn.
En dat vind je vreemd ofzo? Sowieso zal Rusland nooit officieel zeggenschap krijgen over bepaalde delen van Oekraine. Dat gaat de internationale gemeenschap nooit toestaan.
pi_208342016
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:59 schreef HowardRoark het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd dat mocht deze oorlog toch (hopelijk) ten einde komen via onderhandelingen en een soort van compromis, waarbij Rusland bijvoorbeeld wel officieel zeggenschap krijgt over bepaalde delen van de Donbass en de Krim, hoe dat zal vallen in bepaalde kringen. Ik denk dat sommigen hevig teleurgesteld zullen zijn.
Ik denk ook dat sommigen huilen van blijdschap dat het anno 2023 nog steeds mogelijk is om grondgebied van andere landen te roven middels WW1 tactieken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 12 maart 2023 @ 12:07:08 #55
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208342031
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:00 schreef The_End het volgende:

[..]
En dat vind je vreemd ofzo? Sowieso zal Rusland nooit officieel zeggenschap krijgen over bepaalde delen van Oekraine. Dat gaat de internationale gemeenschap nooit toestaan.
Ik vind dat vreemd ja, terrein is relatief en heeft in principe weinig waarde. En ten tweede is zo'n overeenkomst niet aan de internationale gemeenschap aan Oekraïne en Rusland. En als die tot een akkoord komen (wat dit ook is) zal de internationale gemeenschap dat te respecteren hebben.
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik denk ook dat sommigen huilen van blijdschap dat het anno 2023 nog steeds mogelijk is om grondgebied van andere landen te roven middels WW1 tactieken.
Ik zou niet weten wie eigenlijk. Poetin misschien, meer niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208342038
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:59 schreef HowardRoark het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd dat mocht deze oorlog toch (hopelijk) ten einde komen via onderhandelingen en een soort van compromis, waarbij Rusland bijvoorbeeld wel officieel zeggenschap krijgt over bepaalde delen van de Donbass en de Krim, hoe dat zal vallen in bepaalde kringen. Ik denk dat sommigen hevig teleurgesteld zullen zijn.
Oekraïne zal verdeeld raken maar dat was jaren geleden al bekend.
Degenen die mee gaan met de MSM zullen inderdaad behoorlijk teleurgesteld zijn.
Maar ze zullen er vast een draai aan geven dat ze het toch als een overwinning kunnen zien.
pi_208342049
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Oekraïne zal verdeeld raken maar dat was jaren geleden al bekend.
Degenen die mee gaan met de MSM zullen inderdaad behoorlijk teleurgesteld zijn.
Maar ze zullen er vast een draai aan geven dat ze het toch als een overwinning kunnen zien.
Wat heeft de MSM er mee te maken dat mensen het niet ok vinden dat een land wordt binnengevallen, mensen worden vermoord en daarna dat land afgepakt wordt?
pi_208342083
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind dat vreemd ja, terrein is relatief en heeft in principe weinig waarde.
Tja, wat kan je daar nou op zeggen? Jij vindt het blijkbaar prima is als anderen met geweld je land en je spullen afnemen?
quote:
En ten tweede is zo'n overeenkomst niet aan de internationale gemeenschap aan Oekraïne en Rusland. En als die tot een akkoord komen (wat dit ook is) zal de internationale gemeenschap dat te respecteren hebben.
[..]
Ik zou niet weten wie eigenlijk. Poetin misschien, meer niet.
Zeker, maar dat gaat Oekraine niet doen.
pi_208342119
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:08 schreef The_End het volgende:

[..]
Wat heeft de MSM er mee te maken dat mensen het niet ok vinden dat een land wordt binnengevallen, mensen worden vermoord en daarna dat land afgepakt wordt?
Nou, het gebied heeft weinig waarde.
Jammer voor de mensen die daar wonen, wiens huizen kapot zijn geschoten, mannen gemarteld en vermoord, vrouwen verkracht en kinderen ontvoert.
Maar zo werkt het nu eenmaal. Het is de moeite niet om ze te verdedigen.
Het is nu eenmaal hun lot.

Wij horen dat lot te accepteren en Oekraïne gewoon te vergeten.
Maar de MSM verbiedt dat.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 12 maart 2023 @ 12:18:36 #60
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208342146
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:08 schreef The_End het volgende:

[..]
Wat heeft de MSM er mee te maken dat mensen het niet ok vinden dat een land wordt binnengevallen, mensen worden vermoord en daarna dat land afgepakt wordt?
In een oorlog komen altijd mensen om, dat is de tragische realiteit van een oorlog. En etnische spanningen, zoals je in Oekraïne al jaren hebt, werken dan helaas als een katalysator voor geweld en zelfs verschrikkingen zoals genocide.

Ik vind het daarom juist zo verbazingwekkend dat sommigen doen alsof wat er nu in de oorlog in Oekraïne gaande is, eigenlijk nog nooit eerder vertoond is. Het spreekt ook boekdelen dat dit het type mens is dat constant op tenenkrommende wijze de Tweede Wereldoorlog moet misbruiken om vergelijkingen te leggen met het huidige conflict. Het toont aan dat binnen deze kringen een schrijnend gebrek is aan gedegen historische kennis.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208342157
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In een oorlog komen altijd mensen om, dat is de tragische realiteit van een oorlog. En etnische spanningen, zoals je in Oekraïne al jaren hebt, werken dan helaas als een katalysator voor geweld en zelfs verschrikkingen zoals genocide.

Ik vind het daarom juist zo verbazingwekkend dat sommigen doen alsof wat er nu in de oorlog in Oekraïne gaande is, eigenlijk nog nooit eerder vertoond is. Het spreekt ook boekdelen dat dit het type mens is dat constant op tenenkrommende wijze de Tweede Wereldoorlog moet misbruiken om vergelijkingen te leggen met het huidige conflict. Het toont aan dat binnen deze kringen een schrijnend gebrek is aan gedegen historische kennis.
Wie doet dat en wat heeft dat te maken met waar we het over hadden?

Nogmaals, waarom vind je het normaal dat een land wordt binnengevallen, mensen worden vermoord en daarna dat land afgepakt wordt

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2023 12:20:31 ]
pi_208342172
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In een oorlog komen altijd mensen om, dat is de tragische realiteit van een oorlog. En etnische spanningen, zoals je in Oekraïne al jaren hebt, werken dan helaas als een katalysator voor geweld en zelfs verschrikkingen zoals genocide.
Etnische spanningen zie je overal ter wereld, maar leiden niet overal tot geweld of erger.


quote:
Ik vind het daarom juist zo verbazingwekkend dat sommigen doen alsof wat er nu in de oorlog in Oekraïne gaande is, eigenlijk nog nooit eerder vertoond is.
Nu leg je anderen woorden in de mond.

quote:
Het spreekt ook boekdelen dat dit het type mens is dat constant op tenenkrommende wijze de Tweede Wereldoorlog moet misbruiken om vergelijkingen te leggen met het huidige conflict. Het toont aan dat binnen deze kringen een schrijnend gebrek is aan gedegen historische kennis.
En ook hier doe je dat.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 12 maart 2023 @ 12:23:35 #63
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208342182
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Etnische spanningen zie je overal ter wereld, maar leiden niet overal tot geweld of erger.
[..]
Nu leg je anderen woorden in de mond.
[..]
En ook hier doe je dat.
Nee hoor, vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog zijn meermaals in deze topicreeks gemaakt. En het woorden in de mond leggen bij anderen laat ik over aan jou en de user boven je, jullie hebben dat net immers alweer tweemaal gedaan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208342193
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Oekraïne zal verdeeld raken maar dat was jaren geleden al bekend.
Degenen die mee gaan met de MSM zullen inderdaad behoorlijk teleurgesteld zijn.
Maar ze zullen er vast een draai aan geven dat ze het toch als een overwinning kunnen zien.
Ach tegen die tijd zitten ze hier allemaal volop tegen China te roepen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208342204
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog zijn meermaals in deze topicreeks gemaakt.
En wat je daarna schreef, daar begin je niet over...

quote:
En het woorden in de mond leggen bij anderen laat ik over aan jou en de user boven je, jullie hebben dat net immers alweer tweemaal gedaan.
En ook hier doe je het weer.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 12 maart 2023 @ 12:27:21 #66
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208342222
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:24 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ach tegen die tijd zitten ze hier allemaal volop tegen China te roepen.
Haha, inderdaad. Dan wordt de Oekraïense vlag vervangen door die van Taiwan. Het is ook zo voorspelbaar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208342227
quote:
10s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, inderdaad. Dan wordt de Oekraïense vlag vervangen door die van Taiwan. Het is ook zo voorspelbaar.
En weer doe je het..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208342247
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:24 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ach tegen die tijd zitten ze hier allemaal volop tegen China te roepen.
Terwijl anderen staan te juichen dat Taiwan eindelijk platgebombardeerd wordt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208342282
De internationale gemeenschap moet hun tering bek houden
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 12 maart 2023 @ 12:36:54 #70
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208342315
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Terwijl anderen staan te juichen dat Taiwan eindelijk platgebombardeerd wordt.
Ik zou niet weten wie daar baat bij heeft. En trouwens, dat zal China ook niet zo snel doen omdat Taiwan daar te waardevol voor is. De kern van de relatie tussen China en Taiwan is ook totaal anders als die tussen Rusland en Oekraïne. Taiwan is ook door heel veel landen (inclusief Nederland) niet officieel erkend als onafhankelijk land.

Kortom, deze reactie alleen al toont aan dat je er helemaal niets van begrijpt en elk conflict via een binaire zwart-wit lens lijkt te benaderen. Ik vind China overigens, net zoals Rusland, een enorm naar land. En ik denk dat dit voor heel veel mensen geldt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208342335
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:33 schreef Ali_boo het volgende:
De internationale gemeenschap moet hun tering bek houden
Ach die doen ook maar wat baasje zegt hoor
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208342424
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:39 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ach die doen ook maar wat baasje zegt hoor
Ik weet het, laat de mensen zelf beslissen welke kant ze op willen. Zonder de inmengingen van Oligarchen, de internationale gemeenschap, big finance en meer van dit soort dubieuze figuren
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_208342438
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou niet weten wie daar baat bij heeft.
Ik ook niet.


quote:
En trouwens, dat zal China ook niet zo snel doen omdat Taiwan daar te waardevol voor is.
Toch wordt Taiwan genoemd.
Waarom?


quote:
De kern van de relatie tussen China en Taiwan is ook totaal anders als die tussen Rusland en Oekraïne.
Geen idee, in beide gevallen claimt de grote broer recht te hebben op de andere.

quote:
Taiwan is ook door heel veel landen (inclusief Nederland) niet officieel erkend als onafhankelijk land.
Wat maar aangeeft hoe machtig China is.

quote:
Kortom, deze reactie alleen al toont aan dat je er helemaal niets van begrijpt en elk conflict via een binaire zwart-wit lens lijkt te benaderen.
Nu leg je me weer iets in de mond.


quote:
Ik vind China overigens, net zoals Rusland, een enorm naar land. En ik denk dat dit voor heel veel mensen geldt.
Toch proef ik in de discussies dat het niet als natuurlijk wordt gezien dat mensen sympathie hebben voor landen die door een enorm naar land wordt aangevallen, en dat ze dus geïndoctrineerd door msm moeten zijn of zo.

Sterker nog, er wordt gespeculeerd dat mensen teleurgesteld zullen zijn als Oekraïne het opgeeft en delen van het land permanent onderdeel worden van een enorm naar land.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208342439
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_208342470
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou niet weten wie daar baat bij heeft. En trouwens, dat zal China ook niet zo snel doen omdat Taiwan daar te waardevol voor is. De kern van de relatie tussen China en Taiwan is ook totaal anders als die tussen Rusland en Oekraïne. Taiwan is ook door heel veel landen (inclusief Nederland) niet officieel erkend als onafhankelijk land.

Kortom, deze reactie alleen al toont aan dat je er helemaal niets van begrijpt en elk conflict via een binaire zwart-wit lens lijkt te benaderen. Ik vind China overigens, net zoals Rusland, een enorm naar land. En ik denk dat dit voor heel veel mensen geldt.
Ja helemaal mee eens.
En het meest enge vind ik nog dat de EU ook die kant op gaat.
Soort modern communisme.
Ze blaffen tegen elkaar maar willen allemaal hun burgers onder absolute controle hebben.
pi_208342495
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee hoor, Oekraïene beslist zelf.
Niemand dwingt ze om hun vrouwen en kinderen te beschermen tegen verkrachting en ontvoering door Rusland...
Ik zou dat niet omschrijven als slaafs gedrag.
Ze mochten het land niet uit he.
pi_208343166
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 12 maart 2023 @ 14:17:45 #78
485843 crew  Jippie
pi_208343615
En weer verder!

[ Bericht 70% gewijzigd door Jippie op 13-03-2023 14:08:39 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 13 maart 2023 @ 18:13:54 #79
485843 crew  Jippie
pi_208361074
On-topic alsjeblieft!
pi_208361093
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ze mochten het land niet uit he.
Ook dat is een beslissing van Oekraïne zelf.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 14 maart 2023 @ 15:16:58 #81
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208372483
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 18:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ook dat is een beslissing van Oekraïne zelf.
Vrouwen en kinderen en ouderen zijn allemaal wel geëvacueerd maar daarvan zijn er ook heel wat terug gekomen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 14 maart 2023 @ 22:58:44 #82
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208379304
Schijnbaar is er een botsing geweest tussen een Russische straaljager en een Amerikaanse drone.

Niet dat het zal eindigen in conflict.
Men zal wel heen en weer bulderen.
Maar daar blijft het bij.

Wat ik me wel afvraag of er opzet was tussen 1 van de 2 partijen.

De VS had expres met de drone de Russen kunnen raken en andersom visa versa.


In WW2 gebruikten de geallieerden een wing tip tactiek op de V1.
Een piloot die zonder munitie zat kwam er achter door met de vleugel van zijn vliegtuig de V1 uit balans te brengen en zodoende dat het ding neer stortte.

De vs had expres met de drone op de het in kunnen sturen in de hoop de straaljager neer te laten storten.

https://www.telegraaf.nl/(...)t-russisch-vliegtuig
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_208380351
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:58 schreef theguyver het volgende:
Schijnbaar is er een botsing geweest tussen een Russische straaljager en een Amerikaanse drone.

Niet dat het zal eindigen in conflict.
Men zal wel heen en weer bulderen.
Maar daar blijft het bij.

Wat ik me wel afvraag of er opzet was tussen 1 van de 2 partijen.

De VS had expres met de drone de Russen kunnen raken en andersom visa versa.
Ik dacht gelezen te hebben dat de russische jet de drone probeerde te raken aan de schroef waardoor ie uiteindelijk in zee gestort is.
Dit is natuurlijk de westerse propaganda die direct een gans verhaal klaar staan heeft. Niemand die het kan verifieren.
Misschien had de drone gewoon een mechanisch defect waardoor ie neerstorte?
Maar de VS met hun drone een jet proberen raken, denk niet dat zoiets zou lukken, gezien de verschillende snelheden van beide toestellen. Het zou natuurlijk weer uitlokking a la VS zijn :P
Ik denk eerder dat de rus hem naar beneden geduwd heeft. Heb eigenlijk geen idee hoe frequent daar zo VS drones rondvliegen. Mogen die daar vliegen? Met welke bedoeling vliegen die daar ? Etc
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208380416
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:58 schreef theguyver het volgende:
Schijnbaar is er een botsing geweest tussen een Russische straaljager en een Amerikaanse drone.

Niet dat het zal eindigen in conflict.
Men zal wel heen en weer bulderen.
Maar daar blijft het bij.

Wat ik me wel afvraag of er opzet was tussen 1 van de 2 partijen.

De VS had expres met de drone de Russen kunnen raken en andersom visa versa.


In WW2 gebruikten de geallieerden een wing tip tactiek op de V1.
Een piloot die zonder munitie zat kwam er achter door met de vleugel van zijn vliegtuig de V1 uit balans te brengen en zodoende dat het ding neer stortte.

De vs had expres met de drone op de het in kunnen sturen in de hoop de straaljager neer te laten storten.

https://www.telegraaf.nl/(...)t-russisch-vliegtuig
Beide partijen geven in ieder geval toe dat er een confrontatie is geweest.
In het artikel staat niet waar dit is gebeurd...
Verder begrijp ik dat dit eentje is uit een reeks van confrontaties tussen beide landen. Dat is wel interessant, dat duidt erop dat de VS steeds meer betrokken raakt in het conflict.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208380422
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 06:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik dacht gelezen te hebben dat de russische jet de drone probeerde te raken aan de schroef waardoor ie uiteindelijk in zee gestort is.
Dit is natuurlijk de westerse propaganda die direct een gans verhaal klaar staan heeft. Niemand die het kan verifieren.
Misschien had de drone gewoon een mechanisch defect waardoor ie neerstorte?
Maar de VS met hun drone een jet proberen raken, denk niet dat zoiets zou lukken, gezien de verschillende snelheden van beide toestellen. Het zou natuurlijk weer uitlokking a la VS zijn :P
Ik denk eerder dat de rus hem naar beneden geduwd heeft. Heb eigenlijk geen idee hoe frequent daar zo VS drones rondvliegen. Mogen die daar vliegen? Met welke bedoeling vliegen die daar ? Etc
Volgens het artikel is het boven internationaal gebied, dus dat mag.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 15 maart 2023 @ 07:03:13 #86
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208380452
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 06:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik dacht gelezen te hebben dat de russische jet de drone probeerde te raken aan de schroef waardoor ie uiteindelijk in zee gestort is.
Dit is natuurlijk de westerse propaganda die direct een gans verhaal klaar staan heeft. Niemand die het kan verifieren.
Misschien had de drone gewoon een mechanisch defect waardoor ie neerstorte?
Maar de VS met hun drone een jet proberen raken, denk niet dat zoiets zou lukken, gezien de verschillende snelheden van beide toestellen. Het zou natuurlijk weer uitlokking a la VS zijn :P
Ik denk eerder dat de rus hem naar beneden geduwd heeft. Heb eigenlijk geen idee hoe frequent daar zo VS drones rondvliegen. Mogen die daar vliegen? Met welke bedoeling vliegen die daar ? Etc
Beide partijen gaven hetzelfde aanz dat er iets was gebeurd waardoor de drone neer is gestort.


Moscow regards Tuesday’s incident in which an American drone crashed in the Black Sea as a provocation, Ambassador Anatoly Antonov said after being summoned to the State Department in Washington.

Antonov met with Assistant Secretary of State for European and Eurasian Affairs Karen Donfried, who protested the “unsafe and unprofessional intercept” of the drone that resulted in its loss.

“We consider this incident a provocation,” Antonov told reporters after the meeting. He said he told Donfried that US drones, planes and ships had no business being that close to Russian borders.


Bron RT.

Grappig wel dat Rusland aangeeft dat de drones niks te zoeken hebben in de buurt van Rusland.

Rusland zelf vloog geregeld met spionage vliegen over heel Europa en men moest geregeld de vliegtuigen onder begeleiding van straaljagers weer het land uit dirigeren.


https://www.telegraaf.nl/(...)ormatie-vanuit-polen

Nog niet zo lang geleden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_208380477
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 07:03 schreef theguyver het volgende:

[..]
Beide partijen gaven hetzelfde aanz dat er iets was gebeurd waardoor de drone neer is gestort.

Rusland zelf vloog geregeld met spionage vliegen over heel Europa
Dat is natuurlijk het eeuwige kat en muis spel.

Maar spionage vliegen? Cool die nieuwe technologieen. :P
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 15 maart 2023 @ 07:25:40 #88
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208380505
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 07:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk het eeuwige kat en muis spel.

Maar spionage vliegen? Cool die nieuwe technologieen. :P
Yes de camera's worden steeds kleiner. :P

Het is vroeg beetje last van typtyfus..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_208382403
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 07:25 schreef theguyver het volgende:

[..]
Yes de camera's worden steeds kleiner. :P

Het is vroeg beetje last van typtyfus..
Hey theguyver

Alvast bedankt voor de vele gesprekken en reacties. Ondanks onze totaal verschillende meningen konden we nog samen door de deur.

Ik verlaat hier alvast het zinkende schip.
En jaja het is echt BNW ... it is an inside job :7
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 15 maart 2023 @ 12:58:59 #90
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208384610
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:43 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hey theguyver

Alvast bedankt voor de vele gesprekken en reacties. Ondanks onze totaal verschillende meningen konden we nog samen door de deur.

Ik verlaat hier alvast het zinkende schip.
En jaja het is echt BNW ... it is an inside job :7
Maakt niet uit..
Er is zoveel gaande in deze oorlog dat men prima de propaganda van de realiteit zou kou onderscheide, er zijn zat opzienbarende en bijzondere dillema's met een behoorlijke bnw tint.

Bijvoorbeeld hoe de oorlog gestart is, daar zijn zoveel meningen over en zo wel theorieën over.
Prima bnw voer.

En zo zijn er nog wel een pleur zaken wat gaande is.
Is Rusland nou zo belabberd met aanvallen of verdedigd Oekraïne zich nou zo goed.

De pijplijn heeft al apart topic.

Maar zo is er nog zat van dit soort situaties, en theorieën zat om te bespreken.

Nou klaagde Wagner en andere eenheden al eens over wapens tekort etc.

Nou vond ik afgelopen week wel heel verontwaardigd filmpje waarbij 2 Russische soldaten werden beschoten 1 gok ik gewond en gevangen genomen de ander gedood.
Dit werd gefilmd via een drone..

Maar het bizarre er aan was dat de ik gedode soldaat geen wapen had maar een stok wat leek op een wapen, je weet wel vroeger speelde je als peuter soldaatje en dan had je dat een stok wat leek op een geweer.

Het was wel erg bizar.

Maar vanwege het geweld in filmpje ga ik m dus hier niet posten maar hij valt wel makkelijk te vinden lijkt me.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_208384839
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 12:58 schreef theguyver het volgende:

[..]
Maakt niet uit..
Er is zoveel gaande in deze oorlog dat men prima de propaganda van de realiteit zou kou onderscheide, er zijn zat opzienbarende en bijzondere dillema's met een behoorlijke bnw tint.

Bijvoorbeeld hoe de oorlog gestart is, daar zijn zoveel meningen over en zo wel theorieën over.
Prima bnw voer.

Maakt allemaal nimeer uit.
Ik stop hier met posten dus veel tegengeluid ga je hier niet meer krijgen.
Eindelijk zal iedereen hetzelfde narratief nablaten.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 15 maart 2023 @ 15:10:22 #92
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208386845
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 13:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Maakt allemaal nimeer uit.
Ik stop hier met posten dus veel tegengeluid ga je hier niet meer krijgen.
Eindelijk zal iedereen hetzelfde narratief nablaten.
Dat moet je helemaal zelf weten.

Ik kan er weinig aan doen dat Rusland door eigen toe doen, zichzelf in de vingers snijdt.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_208387164
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:10 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dat moet je helemaal zelf weten.

Ik kan er weinig aan doen dat Rusland door eigen toe doen, zichzelf in de vingers snijdt.
Haha :)
Ik kom nog wel es langs als de oorlog voorbij is, ttz oekr van de kaart geveegd of de VS die ons in WW3 pusht.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208387959
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:31 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Haha :)
Ik kom nog wel es langs als de oorlog voorbij is, ttz oekr van de kaart geveegd of de VS die ons in WW3 pusht.
Vandaag berichten gezien die melden dat China, Iran en Rusland gezamenlijke militaire oefeningen gaan doen
We weten donders goed welke kan dit op gaat })
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 15 maart 2023 @ 17:54:06 #95
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208390201
quote:
2s.gif Op woensdag 15 maart 2023 16:17 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Vandaag berichten gezien die melden dat China, Iran en Rusland gezamenlijke militaire oefeningen gaan doen
We weten donders goed welke kan dit op gaat })
Kunnen ze mooi doen, stel voor Rusland wil Europa binnenvallen hun aanvoer gebeurt vooral via treinen..

Dus ze komen tot aan de Poolse grens, en dan houd het op.

Iran.. ja.. ligt centraal word m ook niet, en china moet eerst de halve wereld af voor ze dan bij ons of de VS zijn.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_208390398
quote:
2s.gif Op woensdag 15 maart 2023 16:17 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Vandaag berichten gezien die melden dat China, Iran en Rusland gezamenlijke militaire oefeningen gaan doen
We weten donders goed welke kan dit op gaat })
De verenigde dictaturen tegen de vrije wereld. Welke dictator is dan de opperbaas en kunnen de andere dictators dat wel handelen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 15 maart 2023 @ 20:46:49 #97
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208394005
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:05 schreef Hallojo het volgende:

[..]
De verenigde dictaturen tegen de vrije wereld. Welke dictator is dan de opperbaas en kunnen de andere dictators dat wel handelen?
Ik stel een battle royale voor.
Alle 3 in een groot voetbal stadion en dan uit laten vechten, met als scheidsrechter Kim Jong un om het eerlijk te houden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_208394050
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 20:46 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik stel een battle royale voor.
Alle 3 in een groot voetbal stadion en dan uit laten vechten, met als scheidsrechter Kim Jong un om het eerlijk te houden.
Zou kaartje kopen :Y
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 15 maart 2023 @ 20:48:49 #99
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208394063
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2023 20:48 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Zou kaartje kopen :Y
Ik ook :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 16 maart 2023 @ 07:18:45 #100
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208401586
Als ik het goed heb zou Oekraïne nu in totaal zo'n 150 leopards krijgen, plus een compleet bataljon aan Abrahams dus een stuk of 30.
Dus in totaal net iets onder de 200 moderne tanks.
Tegenover dus een stuk of 20 Russische moderne T90 50 T80 tanks en voor de rest veelal oudere tanks.

De meerderheid van de betere Russische tanks zijn al gebruikt in het afgelopen jaar en het onderhoud er van is voor hun super lastig want dit werd veelal gedaan in Oekraïne.

Het opwaarderen van de T62 tanks gaat nog gestaag maar ze kunnen er maar ongeveer 5 per maand dus aanpassen.
Dat is niet bijster veel.

Als we kijken aan het front dan verwacht ik dat Bakhmut nu toch echt wel erg lastig word voor Oekraïne aangezien de laatste grote weg in de stad zelf in niemandsland ligt.
Ik ga geen voorspellingen doen wanneer, maar dat de stad binnen bepaalde tijd door Rusland word ingenomen is vrijwel zeker.

Maar nogmaals het is een hard om gevochten stad en Oekraïne had het voordeel dat Rusland verder dus alles alleen daar in de strijd gooit.
Kwa terrein winst is het echt nihil.
En Oekraïne kan met opgeheven hoofd terug trekken met wat voor gevecht ze daar hebben geleverd.

Zou grappig zijn dat mocht er ooit een counter offensief komen en Oekraïne pakt het binnen een paar dagen terug het weer als mooi propaganda gebruikt kan worden..

Maar dat is een ALS.
Er staat nog een vraag voor u open!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')