Een affaire afgedwongen door een machtspositie en eindigend in een collega zo lang terroriseren en zwartmaken dat ze niet meer kan blijven werken is wel even wat anders dan een affaire tussen twee gelijkwaardige, instemmende volwassenen waar nergens sprake is van dwang of overschrijdend gedrag.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 23:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja? Zo werkt dat dus? Egbers is een klootzak die vanwege een affaire met een collega bijdraagt aan een 'toxische cultuur' en daarom moet opdonderen van televisie, maar iemand als Tan die op diezelfde redactie heeft gewerkt en redelijk recent een affaire heeft gehad met een twintig jaar jongere collega, kan doodleuk op tv blijven en bij een andere oproep dit soort dingen gaan zitten veroordelen? Omdat het "terechte kritiek" is? Jij vindt het dus prima als Egbers nu een contract bij RTL krijgt aangeboden en eventuele andere toekomstige affaires bij andere instanties dan gaat veroordelen?
Ik kan er ook niet echt bij dat mensen uit dat verhaal halen dat het leeftijdsverschli de problematische factor zou zijn.quote:Op zondag 12 maart 2023 08:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een affaire afgedwongen door een machtspositie en eindigend in een collega zo lang terroriseren en zwartmaken dat ze niet meer kan blijven werken is wel even wat anders dan een affaire tussen twee gelijkwaardige, instemmende volwassenen waar nergens sprake is van dwang of overschrijdend gedrag.
Dat je het verschil tussen de affaire van Tan en Egbers niet begrijpt zegt genoeg over het werk dat nog gedaan moet worden
Stevige stelling is stevige bron. Ze mag mag wel even met bewijs komen voor zo'n uitspraak. Anders is heg gewoon smaad/laster.quote:Op zondag 12 maart 2023 07:55 schreef Idisrom het volgende:
https://m.fcupdate.nl/voe(...)der-ontkent-stellig/
Met alle respect. Tegen zo'n soort beschuldiging kun je je nooit verweren als Jack van Gelder zijnde. Ik weet niet of hij dit zo wel gezegd heeft. Het kan ook een ander zijn of een gedachtenspinsel; van Aicha Marghadi.
Op moment dat Jack dat telefoonnummer in handen kreeg gedrukt van die voetbalspeler, zat hij (nu blijkt) in een ongewenste positie. Had hij het geweigerd om het nummer door te geven, dan was hij nu ook al een discrimirerende persoon uitgemaakt.
Dat valt wel mee, het is gewoon een vrij lompe opmerking maar niet iets echts grensoverschrijdends. Al met al komt Van Gelder eruit als vrij lompe hork zoals er wel meer zijn en zijn gedrag wordt vooral aangehaald zijnde exemplarisch voor de bredere werkcultuur binnen NOS Sport. Het net sluit zich vooral rond Tom Egbers, die is echt een vrije val aan het maken en kan alvast zijn plek achter de geraniums innemen.quote:Op zondag 12 maart 2023 09:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Stevige stelling is stevige bron. Ze mag mag wel even met bewijs komen voor zo'n uitspraak. Anders is heg gewoon smaad/laster.
Komt op mij over als een zeer rancuneus persoon die binnen dat bedrijf niks noemenswaardig gepresteerd heeft, en nu jaren later even haar gram komt halen.quote:Op zondag 12 maart 2023 09:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Stevige stelling is stevige bron. Ze mag mag wel even met bewijs komen voor zo'n uitspraak. Anders is heg gewoon smaad/laster.
Ik zag op twitter dat de naam van Mart Smeets ook is genoemd, is er al wat bekend over wat er rond hem gespeeld heeft?quote:Op zondag 12 maart 2023 12:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, het is gewoon een vrij lompe opmerking maar niet iets echts grensoverschrijdends. Al met al komt Van Gelder eruit als vrij lompe hork zoals er wel meer zijn en zijn gedrag wordt vooral aangehaald zijnde exemplarisch voor de bredere werkcultuur binnen NOS Sport. Het net sluit zich vooral rond Tom Egbers, die is echt een vrije val aan het maken en kan alvast zijn plek achter de geraniums innemen.
Volgens mij vooral algeheel eikelgedrag, als ik me het stuk uit de Volkskrant goed herinner.quote:Op zondag 12 maart 2023 13:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zag op twitter dat de naam van Mart Smeets ook is genoemd, is er al wat bekend over wat er rond hem gespeeld heeft?
Ahh, nou dat zou ik me best kunnen voorstellen, het is nogal een beetje een zelfingenomen eikel, maar dat lijkt me vooralsnog geen legitieme reden om hem dan maar te cancelen.quote:Op zondag 12 maart 2023 13:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij vooral algeheel eikelgedrag, als ik me het stuk uit de Volkskrant goed herinner.
Had Mart niet ooit eens Dione de 'Dutch Mountains' genoemd?quote:Op zondag 12 maart 2023 13:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zag op twitter dat de naam van Mart Smeets ook is genoemd, is er al wat bekend over wat er rond hem gespeeld heeft?
Aan Smeets valt weinig meer te 'cancellen' volgens mijquote:Op zondag 12 maart 2023 13:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ahh, nou dat zou ik me best kunnen voorstellen, het is nogal een beetje een zelfingenomen eikel, maar dat lijkt me vooralsnog geen legitieme reden om hem dan maar te cancelen.
quote:Op zondag 12 maart 2023 13:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Aan Smeets valt weinig meer te 'cancellen' volgens mij
Mart was altijd al een lul de behanger. Toch eindelijk eens een koekje van eigen deeg gekregen dus. Lekker voor hem.quote:Op zondag 12 maart 2023 13:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit ga je nu toch in een ander licht zien.
Alle vieze ouwe mannen zijn toch al overal bekend? Toch loopt men hen niet na met de oudste mannen.quote:Op zondag 12 maart 2023 16:49 schreef OllieA het volgende:
Sportieve bekende vieze ouwe mannetjes bij de tv, bezorgen op deze manier wel gewone vieze ouwe mannetjes een slechte naam zeg.
Dat wist iedereen alquote:Op zondag 12 maart 2023 13:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij vooral algeheel eikelgedrag, als ik me het stuk uit de Volkskrant goed herinner.
Het is dan ook toxische vrouwelijkheid waar menig zitplasser vrolijk aan meedoet. Ordinaire roddel en achterklap, reputatiebeschadiging ipv een klap uitdelen. Allemaal schandpaaldanseresjes, net zo primitief en Middeleeuws.quote:Op zondag 12 maart 2023 13:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ahh, nou dat zou ik me best kunnen voorstellen, het is nogal een beetje een zelfingenomen eikel, maar dat lijkt me vooralsnog geen legitieme reden om hem dan maar te cancelen.
quote:Op zondag 12 maart 2023 17:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is dan ook toxische vrouwelijkheid waar menig zitplasser vrolijk aan meedoet. Ordinaire roddel en achterklap, reputatiebeschadiging ipv een klap uitdelen. Allemaal schandpaaldanseresjes, net zo primitief en Middeleeuws.
https://nos.nl/artikel/24(...)r-van-meldpunt-moresquote:Onjuiste verslaglegging
Dekker verwijt de Volkskrant nu in de verklaring dat er onjuistheden in het artikel van vrijdag staan. Ze heeft geprobeerd met de krant te praten, maar die afspraak is door de verslaggevers afgezegd.
Haar dochter, die ook tien jaar bij NOS Sport heeft gewerkt, heeft hen toen een brief gestuurd, maar daar is volgens Dekker niets mee gedaan.
Ze verwijt de krant dat er een affaire van jaren geleden is opgerakeld, met "publiekelijk volkomen onjuiste verslaglegging". Verder schrijft ze dat Egbers destijds zelf de relatie heeft met de stagiaire heeft beëindigd en dat ook heeft gemeld bij de hoofdredactie. Daarna zou sprake zijn geweest van een "reeks van incidenten" die noopte tot een langere periode van politiebescherming voor het gezin.
Dit maakt het inderdaad wel interessant en redelijk makkelijk te verifiëren als er echt iets is geweest met politiebescherming wat te maken had met die stagiaire.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:15 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)r-van-meldpunt-mores
Wtf is dit dan weer. Bliksemafleider? In ieder geval benieuwd naar de rest van dit verhaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |