Gaat morgen richting de 20 graden aan de kust...(dauwpunt).quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:35 schreef Managarm het volgende:
Wij hadden vandaag een luchtvochtigheid van 18% in Portugal. Het is zo warm dat je zweet direct verdampt, ik had vanmorgen tintelende benen daardoor (vaag gevoel).
Zijn idd geen leuke temperaturen meerquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:26 schreef Managarm het volgende:
Gisteren is de hoogste temperatuur van dit jaar gemeten in Portugal: 46.4 graden.
Het is warm en dat zorgt voor een flink aantal branden: https://fogos.pt/
Ik zit binnen met de mobiele airco op me gericht, volgens mijn weerstation is het nu 41.6 graden (regio Castelo Branco). Morgen wordt het koeler, maximaal 37 graden. Volgende week naar onder de 35, dan kan je tenminste wat dingen doen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zijn idd geen leuke temperaturen meer
Portugal zie ook hier -->
Frutsel in WKN / Bosbranden richten schade aan in Portugal en Spanje
Ik ga in september naar Portugal, zal me benieuwen hoe het dan isquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:34 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik zit binnen met de mobiele airco op me gericht, volgens mijn weerstation is het nu 41.6 graden (regio Castelo Branco). Morgen wordt het koeler, maximaal 37 graden. Volgende week naar onder de 35, dan kan je tenminste wat dingen doen.
September is meestal heerlijk weer. Ik ben fan van de periode September - December. Alles gaat dan weer groeien na de eerste regen. Het is alleen de vraag wanneer die gaat beginnen, vorig jaar hadden we abnormaal veel regen in Oktober, November en December.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik ga in september naar Portugal, zal me benieuwen hoe het dan is
Wij waren in 2018 in December in de Algarve, op het strand in korte broek en t-shirt zitten lunchen met 25 graden. In de avond moest de kachel aan omdat als de zon onderging de temperatuur bijna tegen het vriespunt aanzat.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 17:01 schreef Frutsel het volgende:
Ja had idd gekeken naar het klimaat daar en september zou een fijne periode moeten worden.
Maar ja, blijft afwachten en zeker ook met bosbranden.
Ik zit dan vlak in de buurt van Faro in het zuidoosten
maak van 25 graden 20 graden en je verhaal klopt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 17:09 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wij waren in 2018 in December in de Algarve, op het strand in korte broek en t-shirt zitten lunchen met 25 graden. In de avond moest de kachel aan omdat als de zon onderging de temperatuur bijna tegen het vriespunt aanzat.
In de Algarve zijn we een aantal keren geweest, onze favoriet is Tavira, mooi stadje richting de Spaanse grens.
Niet echt, de temperatuurmeter op het strand gaf toch echt 25 graden aan.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 09:20 schreef Dr88 het volgende:
[..]
maak van 25 graden 20 graden en je verhaal klopt.
oke dan geloof je dat maar.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 09:21 schreef Managarm het volgende:
[..]
Niet echt, de temperatuurmeter op het strand gaf toch echt 25 graden aan.
Ah, je bent er zo een. Wil je dat ik mijn eigen onderzoek ga doen?quote:
Tuurlijk joh wat jij wil. Beetje research leert dat het in de Algarve max 20 kan worden in December. Maar jij bent vast zo'n type die alleen in zichzelf gelooft. Wetenschappers liegen zeker ook altijd! Overigens 21 graden onder de Zuid Europese zon voelt altijd warm. Maar dat heeft meer met de stand van de zon te maken( ja ook in december als je de NL december zon gewend bent) maar dat had je vast ook allemaal onderzocht voordat je opgeklopte verhaal hier ging posten.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:35 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ah, je bent er zo een. Wil je dat ik mijn eigen onderzoek ga doen?![]()
. Ik weet best wel het verschil tussen 20 en 25 graden, het was echt warm. We zijn onder een parasol gaan zitten, met 20 graden heb ik geen probleem om in de zon te zitten.
Jep. Gaat mal daarquote:Op woensdag 9 augustus 2023 14:08 schreef Managarm het volgende:
Werd er niet gezegd dat Scandinavi de beste zomervakantiebestemming zou worden in de komende jaren? Je kan kiezen tussen bosbranden in Zuid Europa en overstromingen in Scandinavi.
In Noorwegen rijden in het grootste gedeelte van het land geen treinen meer en zijn veel wegen afgesloten wegens overstromingen. De storm Hans veroorzaakt veel overlast:
https://www.nu.nl/buitenl(...)in-vijftig-jaar.html
Ik was daar toch en niet jij? Gemiddelde temperaturen zeggen helemaal niets, het is niet voor niets een gemiddelde. In 2018 was het echt uitzonderlijk weer in December. Ik heb toen met diverse mensen gesproken die daar woonden en het was in jaren niet zo warm geweest.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 20:52 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Tuurlijk joh wat jij wil. Beetje research leert dat het in de Algarve max 20 kan worden in December. Maar jij bent vast zo'n type die alleen in zichzelf gelooft. Wetenschappers liegen zeker ook altijd! Overigens 21 graden onder de Zuid Europese zon voelt altijd warm. Maar dat heeft meer met de stand van de zon te maken( ja ook in december als je de NL december zon gewend bent) maar dat had je vast ook allemaal onderzocht voordat je opgeklopte verhaal hier ging posten.
quote:A level 3 was issued for Catalonia and extreme NE Spain mainly for very large hail, damaging wind gusts, heavy rainfall and tornadoes.
A level 3 was issued across NW Italy mainly for very large hail, damaging wind gusts, heavy rainfall and to the lesser degree for tornadoes.
A level 3 was issued across SE Germany and NW Austria mainly for damaging wind gusts, large to very large hail and to the lesser extent for heavy rainfall and tornadoes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |