abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208408047
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:11 schreef JP01 het volgende:

[..]
Interessant idee, al zie ik dat ze op dit moment maar 17k in het programma beschikbaar hebben gesteld en in totaal slechts 113k hebben uitbetaald sinds dat dit programma bestaat. Ten opzichte van de uitstaande investeringen is dat een kleine druppel. Aan de andere kant moet je als investeerder redelijk wanhopig zijn om vrijwillig 35% verlies te nemen, maar ik kan wel situaties bedenken waarbij het fijn is om deze optie te hebben.
Het is een afweging. Ik heb er toch maar een paar verkocht, bijvoorbeeld omdat die enig rendement hadden opgeleverd, wat compensatie dus. Het blijft ook de vraag hoeveel je ontvangt na afwikkeling en hoe lang dat duurt. Na een default is 65% misschien nog niet zo gek, voor C*rb*elo zou ik niet zomaar nee zeggen. Het kan overigens nog veel erger: P2P platform Dofinance heeft uiteindelijk de niet-betalende leningportefeuille verkocht en de investeerders krijgen 0,13% -je leest het goed- van de inleg terug.
pi_208409405
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:36 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Het is een afweging. Ik heb er toch maar een paar verkocht, bijvoorbeeld omdat die enig rendement hadden opgeleverd, wat compensatie dus. Het blijft ook de vraag hoeveel je ontvangt na afwikkeling en hoe lang dat duurt. Na een default is 65% misschien nog niet zo gek, voor C*rb*elo zou ik niet zomaar nee zeggen. Het kan overigens nog veel erger: P2P platform Dofinance heeft uiteindelijk de niet-betalende leningportefeuille verkocht en de investeerders krijgen 0,13% -je leest het goed- van de inleg terug.
Beetje offtopic wellicht maar ik krijg Mn euro's niet terug bij dofinance. Dit omdat ze de zoveelste 'kyc-check ' moeten doen. En ik vertrouw hen niet, volgens mij stelen ze je id-gegevens. Dus ik ga de portefeuille afboeken. Jij recent nog withdrawels ontvangen?
pi_208409555
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:13 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Beetje offtopic wellicht maar ik krijg Mn euro's niet terug bij dofinance. Dit omdat ze de zoveelste 'kyc-check ' moeten doen. En ik vertrouw hen niet, volgens mij stelen ze je id-gegevens. Dus ik ga de portefeuille afboeken. Jij recent nog withdrawels ontvangen?
Nee al lang niet meer. Ik lees overigens al jaren dat ze op het punt staan om terug te betalen. Portefeuille al lang afgeboekt toen bleek dat ze hun aktiviteiten na corona niet opnieuw konden opstarten wegens slechte pers. Ze hebben wel hun best gedaan de portefeuilles te verkopen wat uiteindelijk wel gelukt is alleen tegen niet al te beste prijs. Er schijnt overigens een Telegram groep te zijn die een claim heeft ingediend tegen de mensen achter Dofinance.
pi_208410159
Het appartement van Renov*ta (Collin project) is zo te zien nu verhuurd en staat momenteel niet meer te koop.
https://www.funda.nl/huur(...)-waalsdorperweg-101/
Looptijd van de lening is nog 3 maanden.
pi_208410202
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/simflying

Via luchtvaartnieuws hier terecht gekomen.

Leuk project om zelf een een echte simulator te mogen vliegen.
Niet naar de financiële onderbouwing gekeken.
(Gebruik crowdaboutnow niet als platform)
pi_208410557
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:16 schreef Soulfreak het volgende:
Het appartement van Renov*ta (Collin project) is zo te zien nu verhuurd en staat momenteel niet meer te koop.
https://www.funda.nl/huur(...)-waalsdorperweg-101/
Looptijd van de lening is nog 3 maanden.
Toevallig kwam van NLI/Renov**ta Real*ty gisteravond de aflossing binnen. Dat zou overigens al eind 2022 gebeuren, is verlengd tot januari en dan nu dus uiteindelijk binnengekomen. Het gaat blijkbaar met hangen en wurgen maar ze raken ze nog steeds kwijt, of het is geherfinancierd.
Pecunia non olet
pi_208410817
En weer eentje in de ziekenboeg: CCF/to*ko pa*nd*an. Gast blijkt nog een tweede zaak te hebben en daar gaat het slecht mee. Leuk dat dit niet in de pitch stond destijds |:(
Pecunia non olet
pi_208411344
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:41 schreef obligataire het volgende:

[..]
Toevallig kwam van NLI/Renov**ta Real*ty gisteravond de aflossing binnen. Dat zou overigens al eind 2022 gebeuren, is verlengd tot januari en dan nu dus uiteindelijk binnengekomen. Het gaat blijkbaar met hangen en wurgen maar ze raken ze nog steeds kwijt, of het is geherfinancierd.
Dat Haagse appartement van de Collin lening raken ze nog niet kwijt, in ieder geval niet zoals bedoeld verkocht, dan dus nu maar (tijdelijk?) verhuurd. Tijdens de looptijd van de lening is de woning al zeker 2 of 3 keer opnieuw op Funda gekomen, tussendoor ook nog eens een verhuur advertentie voor geweest en nu heeft er blijkaar toch iemand toegehapt om het te huren. Maar de huurprijs op Funda is niet genoeg om de 7% rente op de lening te betalen.
Lening loopt dus nog 3 maanden, eens kijken wat dan de situatie is. Als die geherfinceerd wordt hou ik het voor gezien, doe dan niet meer mee.
pi_208414489
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:57 schreef obligataire het volgende:

[..]
De vorige van Lumado verliep prima, na 12 mnd. weer afgelost. Niet heel rijk van geworden dus.

Het volgende maakt me een beetje huiverig:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondanks alle goede bedoelingen en professionaliteit moeten er dus eerst nog een paar hokken verkocht worden in deze tijd van inflatie en omvallende banken. Vóórdat bij dit project de aannemer aan de slag kan.

Ik laat hem toch maar lopen voor dat beetje aan rente.
Idem, bovendien heb ik ongeveer half jaartje geleden nog wel een nieuw project van hem meegepakt, die loopt nog 1,5 jaar dus ik ga nu zeker niet alweer iets nieuws investeren.
pi_208414873
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 21:39 schreef lykkefund het volgende:

[..]
Idem, bovendien heb ik ongeveer half jaartje geleden nog wel een nieuw project van hem meegepakt, die loopt nog 1,5 jaar dus ik ga nu zeker niet alweer iets nieuws investeren.
Ik zit een beetje op de wip van wel/niet doen. Het is geen erg groot project en een behapbaar bedrag. Als de appartementen niet te hoog geprijst zijn zullen ze denk ik wel goed verkopen, maar in de huidige markt weet je het maar nooit. Van het meneer Pat*r prject waarop vandaag een gedeelte aflossing is gekomen staan nog steeds 2 van de 7 appartementen te koop.

Misschien dat ik dan morgen liever de nieuwe HCN meeneem voor 7,5% met lagere kosten en een langere looptijd. Hou ik mijn uitstaand saldo daar ook weer lekker op peil.
https://horecacrowdfunding.nl/projects/sugo-amsterdam-7p26xw96
  donderdag 16 maart 2023 @ 22:08:25 #161
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_208414969
Wie gaat er naar het feestje van Lendahand op 14 juni in Rotterdam? :P
Ze bestaan 10 jaar. Had geen idee dat dit platform nog actief was, hoor er nooit iets over.
pi_208415810
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 22:08 schreef leolinedance het volgende:
Wie gaat er naar het feestje van Lendahand op 14 juni in Rotterdam? :P
Ze bestaan 10 jaar. Had geen idee dat dit platform nog actief was, hoor er nooit iets over.
Is net zo’n site zoals zonepanelendelen.nl. Je neemt daar niet deel voor het pure rendement, maar puur uit sociaal oogmerk. Dus zelden of nooit spannende aanbiedingen dus zelden of nooit hier besproken.
pi_208417924
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 23:05 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Is net zo’n site zoals zonepanelendelen.nl. Je neemt daar niet deel voor het pure rendement, maar puur uit sociaal oogmerk. Dus zelden of nooit spannende aanbiedingen dus zelden of nooit hier besproken.
Precies. De rentes zijn eigenlijk veel te laag en de betrokken 3e wereld bedrijven lijken meer te leven van subsidies en ontwikkelingshulp, dan van hun verkopen :)
Pecunia non olet
  vrijdag 17 maart 2023 @ 08:45:06 #164
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_208418146
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 15:18 schreef JP01 het volgende:
Zoals beloofd heb ik deze week een update mbt. Bl*e Touch en MAX: vandaag volgens schema een rentebetaling ontvangen voor project Penkhull. Deze lijkt dus niet naar full bullet te zijn overgezet. Ook 2 andere projecten van BT heb ik geen communicatie over een omzetting gekregen. Vooralsnog lijkt het er dus op dat er maar 2 onderpanden (4 projecten in totaal) zijn overgezet naar full bullet. Hopelijk gaat dit dus enkel om de projecten die daadwerkelijk het meest zijn vertraagd (al dan niet door vergunningen) en betekent dit ook dat de situatie bij BT vooralsnog niet zo dramatisch is als bij C*rbello. Specifiek voor BT hou ik hoop op de goede afloop, voor MAX als geheel heb ik die hoop niet.
Sinds MaxCF mail van gistermiddag weet je ondertussen dat jouw hoop ijdel is gebleken...
Nog meer verlengingen aanstaande en daarbij dan ook omzetting naar full bullet.
pi_208418534
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:45 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Sinds MaxCF mail van gistermiddag weet je ondertussen dat jouw hoop ijdel is gebleken...
Nog meer verlengingen aanstaande en daarbij dan ook omzetting naar full bullet.
Zelf heb ik geen mail gehad van MAX, de 3 BT leningen waar ik zelf in zit zijn in ieder geval voor zover ik weet niet verlengt of omgezet. Sterker nog, van de 2 leningen heb ik deze week gewoon betaling ontvangen (volgens schema).

Zou je de mail van MAX in de spoiler kunnen delen, ben namelijk wel benieuwd wat er bij andere leningen van BT speelt.
pi_208418574
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 21:39 schreef lykkefund het volgende:

[..]
Ik heb hem wel meegenomen. Het neerwaarts risico lijkt me beperkt. Zeker als de appartementen gerealiseerd zijn brengt het altijd de leensom op. Komt men niet aan het bouwen van de appartementen toe dan is het originele gebouw naar mijn idee ook redelijk courant om te verkopen.
pi_208418576
Dubbel
pi_208418597
Wvjg vooraankondiging:

Medisch Kinderdagverblijf Capelle aan den IJssel
in Capelle aan den IJssel zal eerstdaags een medisch kinderdagverblijf worden geopend. Dit kinderdagverblijf maakt onderdeel uit van To Be Kind B.V. met meerdere vestigingen. Voor de start van dit kinderdagverblijf is natuurlijk financiering nodig. U kunt hier in participeren. Lees er alles over bij dit project.

60 maanden
Duur
9%
Bruto rente
¤ 125.000
Gevraagd
pi_208418717
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:15 schreef JP01 het volgende:

[..]
Zelf heb ik geen mail gehad van MAX, de 3 BT leningen waar ik zelf in zit zijn in ieder geval voor zover ik weet niet verlengt of omgezet. Sterker nog, van de 2 leningen heb ik deze week gewoon betaling ontvangen (volgens schema).

Zou je de mail van MAX in de spoiler kunnen delen, ben namelijk wel benieuwd wat er bij andere leningen van BT speelt.
In afwachting daarvan: is uitleg van waarom, bekende verhaal. Wat mij opvalt is het ontbreken van opties, het is alleen maar uitstel en omzetten in full bullit. Geen herfinanciering, 2e hands markt of "early exit" tegen fikse discount zoals bij Estateguru. Ik heb trouwens n a v die mail gevraagd hoe C*rb*lo er nu bijstaat
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:01:03 #170
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_208419132
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:15 schreef JP01 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208420811
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:01 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
SPOILER
Hartelijk dank, apart dat ze deze email niet naar alle BT investeerders sturen, maar blijkbaar alleen aan investeerders die in de specifieke leningen zitten die naar full bullet zijn overgezet. Ik had het anders ook een nuttige update vanuit MAX gevonden.

Zo te lezen komen inderdaad meer omzettingen eraan op het moment dat een project moet worden verlengt, wat wel een beetje raar overkomt als een pand inderdaad al bijna af is of zelfs in verkoop staat. Geen idee of mijn projecten daar wel of niet tussen zitten, we wachten af. Aan de andere kant is het verder een nette mail en zo te zien een constructief overleg met BT. Aan de argumentatie vanuit MAX is er deze keer weinig op aan te merken. Als het maar uiteindelijk niet een Corbellotje wordt.

Wat wel opvalt is dat men erg stil is over de ontbrekende hypotheekregistraties bij BT. Mijn email daarover van 2 weken geleden blijft onbeantwoord.
pi_208420882
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:30 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
In afwachting daarvan: is uitleg van waarom, bekende verhaal. Wat mij opvalt is het ontbreken van opties, het is alleen maar uitstel en omzetten in full bullit. Geen herfinanciering, 2e hands markt of "early exit" tegen fikse discount zoals bij Estateguru. Ik heb trouwens n a v die mail gevraagd hoe C*rb*lo er nu bijstaat
Verder heb je inderdaad helemaal gelijk dat omzetten naar full-bullet dmv. een nieuw project (herfinanciering) de meest nette oplossing zou zijn. Geen idee waarom dit niet als een mogelijke oplossing wordt overwogen of zelfs niet wordt benoemd, misschien hebben ze wel een inschatting hebben gemaakt dat deze nieuwe leningen niet vol gaan lopen.
pi_208420913
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 20:00 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Blijkbaar is dit nog steeds niet opgelost. Ik had dinsdag de 7e een uitbetaalverzoek gedaan en dit staat nog steeds niet op mijn rekening.
Gevraagde uitbetaling van mijn CC wallet is vandaag bijgeschreven op mijn betaalrekening, probleem blijkbaar opgelost.
De maart termijnen nog niet bijgeschreven in wallet, daar dus nog even op wachten.
pi_208421064
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 12:12 schreef JP01 het volgende:

[..]
Verder heb je inderdaad helemaal gelijk dat omzetten naar full-bullet dmv. een nieuw project (herfinanciering) de meest nette oplossing zou zijn. Geen idee waarom dit niet als een mogelijke oplossing wordt overwogen of zelfs niet wordt benoemd, misschien hebben ze wel een inschatting hebben gemaakt dat deze nieuwe leningen niet vol gaan lopen.
Dat laatste zou kunnen maar mijn bezwaar is dat die optie ontbreekt, een professioneel platform hoort dat m i aan te bieden, zoals bv SiG doet. En ook Estateguru en daar blijkt dat het in de praktijk meestal wel lukt om zulke leningen vol te krijgen hoewel dat op het eerste gezicht inderdaad niet voor de hand ligt.
pi_208421127
As we speak email van MAX ontvangen over ontbrekende inschrijvingen bij BT: deze zijn volgens MAX nu aangevuld. Ik zie voor alle 3 projecten waarin ik investeer inderdaad nu de correcte inschrijvingen (2 bij BT Ventures en 1 bij BT Woore), waar dat voorheen slechts voor 1 project het geval was.

Echter weet ik dat BT nog veel meer projecten heeft en deze inschrijvingen zijn vooralsnog niet aanwezig (bijv de recent omgezette full bullet leningen). Het lijkt er in ieder geval gelukkig wel op dat daar werk van wordt gemaakt en ik denk dat de overige projecten ook de komende tijd zichtbaar worden.

== update: bevestigd gekregen dat ook de overige BT projecten op korte termijn zichtbaar zouden moeten zijn in de land registry

[ Bericht 5% gewijzigd door JP01 op 17-03-2023 12:55:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')