Het was dan ook geen boerenprotest maar een totale wappie-bijeenkomstquote:Op zaterdag 11 maart 2023 18:22 schreef Felagund het volgende:
Het was wel weer gezellig en gemoedelijk bij die protesten:
[ twitter ]
Ik kan mij ook niet voorstellen dat alle boeren hier blij mee zijn.
Weet ik, maar dat (enkele) boeren hier geen problemen mee hebben om mee geassocieerd te worden is tekenend.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 18:25 schreef Szura het volgende:
[..]
Het was dan ook geen boerenprotest maar een totale wappie-bijeenkomst
Zo wappie dat van de politici alleen fascisten Baudet en Wilders zijn geweest uiteindelijk
Grote afwezigen waren volgens de organisatoren Boer Burger Beweging (BBB), JA21 en SGP, die allen last-minute afgezegd zouden hebben.
Weet je wie er nog meer "normen en waarden" en "wetten en regels" heeft overtreden?quote:Rutte vindt 'persoonlijk' dat klimaatactivisten rekening moeten krijgen
VVD-leider Rutte vindt dat de klimaatactivisten die gisteren de snelweg A12 blokkeerden veel te ver zijn gegaan. Hij noemt het "absurd" dat ze geen gehoor gaven aan de oproep van de politie om te vertrekken. "En nu waren ze ook nog boos dat er een waterkanon werd ingezet. Nou, ik zou zeggen: eigen schuld, dikke bult", zei hij in het tv-programma WNL op Zondag.
Wat Rutte "persoonlijk" betreft moeten de activisten opdraaien voor de kosten van de grote politie-inzet gisteren. Hij benadrukt dat je in Nederland "overal" kunt demonstreren. "Maar als de burgemeester zegt 'dit kan niet op deze plek' en de politie zegt dat je moet weggaan, dan heb je je daaraan te houden."
Volgens Rutte hebben de demonstranten van Extinction Rebellion "normen en waarden" en "wetten en regels" overtreden en moeten ze daarom een boete krijgen. "Ik zou daar persoonlijk heel erg voor zijn, maar dat is daarmee geen beleid, want ik weet niet precies hoe dat juridisch allemaal zit."
Behalve tegen de actie van gisteren, is Rutte ook tegen harde acties van boeren "die een deur van een provinciehuis in Groningen kapot rijden". Volgens hem is dit een kleine minderheid en is meer dan 90 procent van de Nederlanders het ermee eens dat je je aan de afspraken moet houden. "Als alleen nog degenen met de grootste mond en de langste tenen het winnen, dan hebben we geen leuk land meer."
Oei, dan hebben we geen leuk land meer.quote:Op zondag 12 maart 2023 13:01 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Weet je wie er nog meer "normen en waarden" en "wetten en regels" heeft overtreden?
Welke provincie? En heb je partijprogramma’s gelezen?quote:Op zondag 12 maart 2023 13:13 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Dit is de droevigste verkiezingscampagne die ik ooit heb meegemaakt. Ik ben geen steek wijzer geworden over provinciale keuzes.
Ik heb geen tijd om partijprogramma's te lezen.quote:Op zondag 12 maart 2023 13:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Welke provincie? En heb je partijprogramma’s gelezen?
Laat staan de waterschappen.quote:Op zondag 12 maart 2023 13:13 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Dit is de droevigste verkiezingscampagne die ik ooit heb meegemaakt. Ik ben geen steek wijzer geworden over provinciale keuzes.
Eens. Normaal ben ik pas teleurgesteld na de uitslag, maar nu is het gewoon vanaf het begin van de campagne al extreem deprimerend. En dan moet ik nog blij zijn dat ik niet in een provincie woon waar de terrorboeren straks de grootste zijnquote:Op zondag 12 maart 2023 13:13 schreef Alaphilippe_ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |