abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 maart 2023 @ 16:09:26 #1
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_208302116
Pennyworth (TV Series 2019– ) - Reference View - IMDb

https://www.moviemeter.nl/series/show/4594


quote:
De kracht van ruige serie Pennyworth schuilt in de trits buitensporige karakters

Op het eerste gezicht lijkt het idee om een dramaserie over de butler van Batman, Alfred Pennyworth, te maken onaantrekkelijk.

Filmliefhebbers kennen hem vooral in de gedaante van Michael Caine, die hem in drie Batman-films neerzette als een vaderlijke figuur die met een gezond gevoel voor sarcasme zich ontfermde over zijn werkgever/miljardair Bruce Wayne, die bijklust als Batman.

Pennyworth

Maar Pennyworth, ook in Batman-films vertolkt door Jeremy Irons en Andy Serkis, heeft een opwindend verleden dat zich minstens kan meten met de heldendaden van de vleermuisman. Dat bewijst de serie Pennyworth waarvan nu drie seizoenen op HBO Max beschikbaar zijn.

Duister

De serie lijkt zich af te spelen in Londen tijdens de jaren 60. Dat suggereert althans de muziekkeuze met nummers als Paint it Black (Rolling Stones) en Tin Soldier (Small Faces), maar het is wel een duister beeld van Engeland waar de maatschappij onder druk staat van extreme, fascistische activisten en een corrupte regering die er middeleeuwse martelpraktijken op nahoudt. Bij de fascistenleider wordt in de kerker van The Tower de neus afgesneden om maar eens wat te noemen.

In dit huiveringwekkende milieu probeert Alfred (een sterke vertolking van Jack Bannon), een voormalig militair met SAS-ervaring, zich met twee legerkameraden staande te houden met het accepteren van dubieuze detectiveklusjes die hem in contact brengen met de hoogste kringen. Het kost hem op een gegeven moment zijn geliefde die wordt vermoord, waarna de butlerzoon nooit meer dezelfde is. Daar staat tegenover dat hij het bed met de Engelse koningin mag delen.

De kracht van deze ruige serie schuilt in de trits buitensporige karakters die worden opgevoerd. Er is de fascistenleider Lord Harwood die de macht wil overnemen en geen enkel middel schuwt. Een van zijn assistenten is Bet, een fantastische rol van zangeres/actrice Paloma Faith, die van haar een geschift, onvergetelijke personage maakt.

Soms refereert Pennyworth aan echte gebeurtenissen, zoals de vervolging van het homoseksuele computergenie Alan Turing, maar het merendeel is pure fantasie. Wat de verbaal begaafde Alfred meemaakt, doet de kijker van de ene in de andere verrassing belanden. Alle drie seizoenen zijn heerlijk onvoorspelbaar.
Niemand lijkt deze serie te kennen!

Verrassend leuke serie voor wie van de iets meer realistische kant van DC en Marvel houdt zonder vliegende kerels in strakke pakjes; de vroege jaren van Batman's butler Alfred Pennyworth als 'fixer' en geheim agent tegen wil en dank in een alternatief 60's Engeland waar een soort van dictatuur heerst. Serieus en grimmig sfeertje en goede muziek, maar ook genoeg humor. Grappig ook dat diverse personages de ene keer de good guy/girl zijn en een ander moment weer de slechterik, of beter gezegd het verschilt regelmatig dat karakters van loyaliteit veranderen. Ik moet seizoen 3 trouwens nog gaan zien. Helaas las ik ergens dat er geen 4e seizoen gemaakt gaat worden. In Nederland te zien op Viaplay.

IMDB 7.9! :{w



Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 9 maart 2023 @ 16:36:47 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_208302397
Zou het leuker gevonden hebben om te zien hoe hij de Butlerschool doorliep en bij welke familie's hij allemaal gewerkt had in plaats van weer een grim dark crimefighter verhaal in een licht alternatieve tijdlijn.
Maar ach, ik ben de doelgroep niet.
  donderdag 9 maart 2023 @ 22:11:32 #3
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_208307170
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:36 schreef herverwijderd het volgende:
Zou het leuker gevonden hebben om te zien hoe hij de Butlerschool doorliep en bij welke familie's hij allemaal gewerkt had in plaats van weer een grim dark crimefighter verhaal in een licht alternatieve tijdlijn.
Maar ach, ik ben de doelgroep niet.
Eh, je had liever een soort soap of kostuumdrama gezien?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 9 maart 2023 @ 22:19:11 #4
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_208307290
Heb hier de pilot van gezien trage serie Gotham was meer mijn ding.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 9 maart 2023 @ 23:32:02 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_208308459
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 22:11 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Eh, je had liever een soort soap of kostuumdrama gezien?
Ja, beetje a la The remains of the day. Maargoed, ik snap ook wel dat dat niet echt in een superheldenuniversum past.
pi_208434286
Thanks voor de tip. Deze ga ik kijken
Website: Sneaker-forum.nl
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 20:36:14 #7
9859 crew  Karina
Woman
pi_208499858
Zeker een aanrader, weer eens wat anders dan de normale superheldenseries. Alfie is ook een baas met een heerlijk accent.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_208681949
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 12:33 schreef BasNijmegen het volgende:
Thanks voor de tip. Deze ga ik kijken
Grrr, moest nog twee afleveringen van seizoen 2 en nu staat ie niet meer op Viaplay.
Heb wel Prime, maar daar staat de serie wel ingeladen, maar niet beschikbaar om te kijken.
Helaas geen HBO Max.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_208682142
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 22:19 schreef Dr.Mikey het volgende:
Heb hier de pilot van gezien trage serie Gotham was meer mijn ding.
Gotham was echt goed ja! Deze serie is ook wel te pruimen met Paloma Faith :7
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')