abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208299903
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:56 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat account van die Hassan Mufi ofzo is hier al vaker voorbij gekomen staat vaak vol Russische propaganda en dingen die compleet uit zijn verband zijn gerukt.
Het suggestieve gelul dat deze user er bij plakt is dat ook.

Er had alleen nog "ik hoop dat" bij moeten staan.
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 13:02:22 #52
236264 crew  capricia
pi_208299925
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:55 schreef oheng het volgende:

[..]
Iedereen zit flink te zeiken op de russische legerleiding.

Over Bakhmut, daar verliezen ze zich compleet in de verovering van een gebouw of straatje. Een strategisch overzicht ontbreekt compleet. Enige die ik op strategisch inzicht kan betrappen is Strelkov.

Progozin meldt nog steeds grote problemen met munitie, maar de situatie is nu "opgelost" door de russische legerleiding door alle communicatie met hem te verbreken. Bron.
Dat is wel een heel Russische oplossing ja.
quote:
Yevgeny Prigozhin said that the situation with ammunition in PMC "Wagner" has not improved.

According to him, in order for him to stop asking for them, all special communication phones were turned off for him in all offices and divisions, and his passes to all decision-making departments were blocked.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_208299930
twitter
pi_208299954
Lekker zo dicht op een muur achter/naast je

twitter
pi_208299964
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Een "gemotoriseerde brigade" is niet lichtbewapend.
Wel in vergelijking met de 155e marine brigade en het hele russische leger, en bovendien waarbij je moet aanvallen over veelal open steppe.
[..]
quote:
Anders kijk je zelf ff: https://www.openrailwaymap.org/

Net noord van Bakhmut (met alles overslagmogelijkheden in Bakhmut zelf met daarbij de aanvoer vanuit het oosten vanuit Popasna ri Soledar) splitst de lijn zich richting Chavis Yar en gaat door naar Kramatorsk. De lijn naar het noorden is een lus die via Siversk, Lyman en Slovjansk terug gaat naar Kramatorsk. Waarbij Lyman ook weer verbinding heeft richtin Kupiansk. En daarnaast heb je ook nog de M-03 ri Sloviansk.

Dus alleen de lijn N-Z is wat te kort door de bocht.
Er zijn zoveel plaatsen waar een (1) treinrails door loopt. Dat maakt Bakhmut niet bijzonder. Waar het om gaat is dat het geen netwerkhub is zoals Donetsk, Lyman, Kupyansk, Melitopol, Kharkiv, etc, etc.
In het zuiden loopt deze rails zelfs dood bij Pinniche/Zaitseve.

Het is een stad met een treinrails, meer niet. Dit is niet voldoende reden voor de russen om alles op alles te zetten.

Begrijp me niet verkeerd, het is voor de russen belangrijk dat Bakhmut een spoorlijn heeft, maar meer ook niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door oheng op 09-03-2023 13:14:27 ]
pi_208300025
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:53 schreef Cherni het volgende:

[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Dan is het symboliek en dan schijnt het toch weer van strategisch belang te zijn. Niets voor niets blijft zowel Oekrane als Rusland daar een enorme energie in steken en blijven maar troepen sturen. Die hele Donbass is een fort omdat je van de ene naar de andere stad of dorp moet gaan dat een vesting blijkt te zijn. Dat is natuurlijk voor de Russen een zware klus die natuurlijk en lang gaat duren en je veel manschappen en materieel gaat kosten. De vraag is wat mij betreft hoeveel offers Rusland wil brengen om die complete Donbass te veroveren. Of dat gaat lukken weet ik niet. Ik betwijfel het. Maar ik vlak die Russen nog niet uit ondanks de fouten die ze maken.
Ik denk dat de spoorlijn ondertussen wel aardig voorzien is van explosieven. Die zal niet direct bruikbaar zijn.

Oekrane houdt daar gewoon stand omdat ze weten dat een volgende stad ook in puin geschoten zal worden door de Russen. Dan kun je beter vechten bij een stad die al met de grond gelijk is gemaakt. En Rusland kan niet stoppen omdat dat een nederlaag zou zijn. Een half jaar lang enorme verliezen nemen bij wanhopige pogingen de stad in te nemen en dan ineens stoppen? Dat kan niet. Dat kun je doen als je een weekje bezig bent. Maar niet na maandenlang keihard vechten. Dan krijg je echt muiterij.
pi_208300069
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:07 schreef oheng het volgende:

[..]
Wel in vergelijking met de 155e marine brigade en het hele russische leger, en bovendien waarbij je moet aanvallen over veelal open steppe.
[..]
[..]
Er zijn zoveel plaatsen waar een (1) treinrails door loopt. Dat maakt Bakhmut niet bijzonder. Waar het om gaat is dat het geen netwerkhub is zoals Donetsk, Lyman, Kupyansk, Melitopol, Kharkiv, etc, etc.
In het zuiden loopt deze rails zelfs dood bij Pinniche/Zaitseve.

Het is een stad met een treinrails, meer niet. Dit is niet voldoende reden voor de russen om alles op alles te zetten.

Begrijp me niet verkeerd, het is voor de russen belangrijk dat Bakhmut een spoorlijn heeft, maar meer ook niet.
Juist, de Russen hebben nu zoveel kosten gemaakt, dat Bakhmut als overwinning uit het vuur gesleept moet worden.

Overigens wordt hier mooi uitgelegd dat Bakhmut eigenlijk alleen politiek en symbolisch interessant is.
pi_208300100
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik denk dat de spoorlijn ondertussen wel aardig voorzien is van explosieven. Die zal niet direct bruikbaar zijn.

Oekrane houdt daar gewoon stand omdat ze weten dat een volgende stad ook in puin geschoten zal worden door de Russen. Dan kun je beter vechten bij een stad die al met de grond gelijk is gemaakt. En Rusland kan niet stoppen omdat dat een nederlaag zou zijn. Een half jaar lang enorme verliezen nemen bij wanhopige pogingen de stad in te nemen en dan ineens stoppen? Dat kan niet. Dat kun je doen als je een weekje bezig bent. Maar niet na maandenlang keihard vechten. Dan krijg je echt muiterij.
Ik ben het nu weer een beetje aan het volgen. Volgens Rybar verwachten de Russen een groot offensief van Oekrane om Bakhmut te ontzetten. Laat ik daar dan maar de hoop op vestigen.
pi_208300113
quote:
Russia’s overnight strikes have killed at least 11 people and left 22 injured, according to local officials.
CNN
pi_208300115
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:20 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik ben het nu weer een beetje aan het volgen. Volgens Rybar verwachten de Russen een groot offensief van Oekrane om Bahkmut te ontzetten. Laat ik daar dan maar de hoop op vestigen.
Het is prima dat ze dat denken. En het zal ook wel. Maar ik denk niet dat het een frontale aanval zal worden.
  donderdag 9 maart 2023 @ 13:23:17 #61
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208300124
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:53 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het gebruikelijke Russische gedoe: Gewoon wat burgerdoelen. Civiele infrastructuur. Hier en daar ligt de stroom er weer uit. En wat dode kinderen.
En allemaal voor de reden van een false flag

Gore nazi's zijn het in moskou. Immers deden die in 1939 precies hetzelfde met Polen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208300142
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:06 schreef 3rr0r het volgende:
Lekker zo dicht op een muur achter/naast je

[ twitter ]
En dan zijn mensen verbaasd dat er even later een raket op de flat neer komt... Sneeu voor de eigenaar van dit appartement van waaruit geschoten wordt.
pi_208300159
quote:
A media report that a “pro-Ukrainian” group may have been behind last year’s attack on the Nord Stream gas pipeline is “hard to believe," the Kremlin said Thursday.

“As for some pro-Ukrainian ‘doctor evil’ who organized this, it's hard to believe,” Russian spokesperson Dmitry Peskov told reporters on a daily call.

“It was too difficult a task that only a well-trained special state service could handle. There aren't many of them in our world,” he said.

“We continue to demand a prompt and transparent investigation,” Peskov said.

Moscow will demand to be admitted to the investigation, he added, calling the theory that Russia was involved in the explosions “completely unfounded and unsubstantiated.”

“Now, no matter what happens, Russia is the first to be blamed. Of course, this hoax does not stand up to scrutiny. It is completely unfounded and unsubstantiated, absurd in nature,” he said.
CNN
pi_208300183
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:25 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
En dan zijn mensen verbaasd dat er even later een raket op de flat neer komt... Sneeu voor de eigenaar van dit appartement van waaruit geschoten wordt.
Hoezo verbaasd? Bedoel je een raket zoals die afgelopen nacht zijn afgeschoten op burgerdoelen? Dat is heel wat anders. Waar vanuit hier wordt geschoten is niet meer bewoond maar zo'n afgeschreven gebouw bij de frontlinie.
  donderdag 9 maart 2023 @ 13:31:18 #65
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208300213
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:26 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
CNN
Blijkbaar zijn de russen in hun trots aangetast, anders hadden ze wel met de vinger naar Ukrane gewezen en gezegd: 'zie je wel!! Het zijn de Ukies die evil bastards!'.

Nu komen ze met een verkapte ophemeling van hun eigen 'special forces'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208300243
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:25 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Hou toch op meet je neppe empathie. Dat hele gebouw en zelfs de hele stad is al willens en wetens kapot geschoten door de russen. De russen hebben niets te zoeken in Oekraine.

Hier video van bijv. Marinnka:
pi_208300249
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Blijkbaar zijn de russen in hun trots aangetast, anders hadden ze wel met de vinger naar Ukrane gewezen en gezegd: 'zie je wel!! Het zijn de Ukies die evil bastards!'.

I'm the only one capable of such things!
pi_208300272
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:26 schreef 3rr0r het volgende:
Moscow will demand to be admitted to the investigation,
Terecht. Dat is in het westen echt een probleem dat dat niet mag. Ook bijjvoorbeeld Ridouan T moest het recht hebben mee te doen aan het politieonderzoek naar hem Dat Willem Holleeder voor zijn proces ook niet mocht inzien wat de politie aan het doen was om hem op te pakken is natuurlijk een schandaal.

Of zoiets.
pi_208300275
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ze zien liever dat het de VS was en dat er zo hommeles binnen de NAVO komt denk ik.
pi_208300276
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En dat heb je overgenomen van de 1e reactie die je las?
[ twitter ]
Dat was me ook opgevallen, ik ben blijkbaar niet de enige.
pi_208300312
gg russische terroristen.

twitter
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 13:40:08 #72
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208300337
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:38 schreef oheng het volgende:
gg russische terroristen.

[ twitter ]
Dit leuke verhaaltje heeft er ook wat kleine raakvlakken mee:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208300348
twitter

twitter
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 13:42:09 #74
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208300361
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:35 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ze zien liever dat het de VS was en dat er zo hommeles binnen de NAVO komt denk ik.
Nog bijzonderder is dat er ook een boel Fokkers westerse mensen zijn die er al bij voorbaat vanuit gaan dat de VS het wel gedaan moet hebben. Nu is er nog maar (erg) weinig over naar buiten gekomen, maar wat er over naar buiten is gekomen moet wel zo gedraaid worden dat het toch weer om de VS zou gaan. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208300372
twitter

Twitterdraadje met een overzicht wat er vannacht allemaal geraakt is met de raketaanval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')