Was wel erg makkelijk idd.quote:Op [=https://forum.fok.nl/topic/2669180/1/999#p208293216]woensdag 8 maart 2023 20:12[/url] schreef Janneke141 het volgende: Het zijn wel allemaal cadeautjes zeg.
Leek mij ook jaquote:
Idd, wel lastig om hem snel ze beantwoorden.quote:
Maar daar is hij dus bang voor. Dat hij ook zoveel jokers gaat moeten inzetten. Ik begrijp hem wel hoor. Als de man gister niet was afgegaan, had de speler van vandaag vrij zeker doorgespeeld.quote:Op woensdag 8 maart 2023 22:32 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Die zette zes en zeven jokers in. 399 seconden is echt royaal genoeg.
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:30 schreef wimderon het volgende:
De nieuwe PSW is uit:
https://streamable.com/r45w6u
Wat was de vraag?quote:
Lijkt mij correct en tevens juist.quote:
Aanrader?quote:Op donderdag 9 maart 2023 20:10 schreef Faraday01 het volgende:
Over Lumumba gesproken, ik luisterde laatst een podcast over hoe Leopold II huis gehouden heeft in Congo. Onvoorstelbaar....
Ja, Adolf Hitler zou zich er voor schamen.quote:Op donderdag 9 maart 2023 20:10 schreef Faraday01 het volgende:
Over Lumumba gesproken, ik luisterde laatst een podcast over hoe Leopold II huis gehouden heeft in Congo. Onvoorstelbaar....
Over bizar gesproken: https://www.africamuseum.(...)zoo_of_tervuren_1897quote:Op donderdag 9 maart 2023 20:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, Adolf Hitler zou zich er voor schamen.
Echt bizar.
We was ook een indianensdorp bij de expo van 1958, waarbij er geen terugrocht geregeld was of iets dergelijks. Echr absurde verhalen.quote:Op donderdag 9 maart 2023 20:21 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Over bizar gesproken: https://www.africamuseum.(...)zoo_of_tervuren_1897
Volgens mij ging het puur om het woord "Money" in de titel en dus geen vertaling.quote:
De grootste moordenaar aller tijden, toch?quote:Op donderdag 9 maart 2023 20:10 schreef Faraday01 het volgende:
Die dubieuze eer gaat denk ik naar Stalin.quote:Op donderdag 9 maart 2023 23:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De grootste moordenaar aller tijden, toch?
Mao.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 00:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die dubieuze eer gaat denk ik naar Stalin.
Lastig wel. Kende alleen Bruynzeel, DAF en Kesbeke, maar Porseleinen fles had ik ook nog goed.quote:
Gispen en pastoe niet? Zijn toch bekende meubelmakersquote:Op maandag 20 maart 2023 20:04 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Lastig wel. Kende alleen Bruynzeel, DAF en Kesbeke, maar Porseleinen fles had ik ook nog goed.
Nee.quote:Op maandag 20 maart 2023 20:05 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Gispen en pastoe niet? Zijn toch bekende meubelmakers
Je had kunnen weten dat het een man was.quote:Op maandag 20 maart 2023 20:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tiny Kox, blijft toch een bijzondere naam.
Vooral voor een man.quote:Op maandag 20 maart 2023 20:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tiny Kox, blijft toch een bijzondere naam.
Nog vreemder voor een vrouw zou ik zeggen.quote:
Dit waren wel namen/nummers die bij het grote publiek bekend zijn.quote:Op maandag 20 maart 2023 20:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Muziekvraag is als je het écht weet goed te doen in 30 seconden.
Bon Jovi, George Michael en Duran Duran??quote:Op maandag 20 maart 2023 20:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Daar zitten toch wel drie misbaksels tussen.
Dat nummer van Cohenquote:Op maandag 20 maart 2023 20:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bon Jovi, George Michael en Duran Duran??
Deze vragen had mijn moeder ook nog wel kunnen beantwoorden.quote:
Was inderdaad niet al te moeilijk, wel leuk dat ze het uiteindelijk gehaald heeft.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Deze vragen had mijn moeder ook nog wel kunnen beantwoorden.
Kunst en cultuur was ietsje pittigerquote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Deze vragen had mijn moeder ook nog wel kunnen beantwoorden.
Dan zal het wel weer makkelijker wordenquote:Op woensdag 22 maart 2023 19:57 schreef Faraday01 het volgende:
Zowaar een vrouwelijke sport kandidate
Dit was wel heel makkelijk.quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan zal het wel weer makkelijker worden
Henk Grol is sowieso een leuke rubriek.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Henk Grol op de Spelen was zo'n leuke rubriek
Eens, maar in Tokio was het wel een van de meest komische dingen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Henk Grol is sowieso een leuke rubriek.
Die Avondetappe-aflevering met Grol en Walsh was best legendarischquote:Op woensdag 22 maart 2023 20:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Henk Grol is sowieso een leuke rubriek.
Vooral omdat hij de tweede keer nog sneller op de grond lag.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eens, maar in Tokio was het wel een van de meest komische dingen.
En toen moesten ze in de extra ronde nog een keerquote:Op woensdag 22 maart 2023 20:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vooral omdat hij de tweede keer nog sneller op de grond lag.
En waren toch echt geen lastige vragenquote:Op woensdag 22 maart 2023 20:07 schreef Szura het volgende:
Schandalige vertoning voor een eerste ronde sport
Deze was ook niet echt lastig anders.quote:
Duchamp van die pleepot ook wel toch? Stockhausen ken ik ook wel door mijn Velvet Underground-voorliefde.quote:
Nooit geweest, maar denk wel dat ik hem goed had gegokt. Den Haag, Kampen en Amersfoort waren wel overduidelijk met omschrijving, even los van dat Rotterdam en Amsterdam nog wel bekend waren.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:16 schreef Pino112 het volgende:
Westerbork zou toch ook iedereen wel moeten weten.
Teveel jokers ingezet ja.quote:
Was vrij duidelijk tochquote:Op woensdag 22 maart 2023 20:19 schreef Cirilico het volgende:
Oh had gemist dat ze die verbeterd had.
Als Joy Division als 8e of 9e had gezeten had ze het niet gehaald.quote:
Ik was heel even afgeleid.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was vrij duidelijk tochJakhals zei het nog
Lachwekkend dat ze die zomaar achteraf in mocht vullen met 'die vraag over jazz moet Miles Davis zijn' of iets in die trant. Zo kan ik het ook.quote:
Ja, we krijgen nog één vraag hierna.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jakhals hielp zowaar totaal niet.
Ik vond dat wel duidelijk hoor. Je kunt moeilijk de exacte omschrijving onthouden.quote:Op donderdag 23 maart 2023 00:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Lachwekkend dat ze die zomaar achteraf in mocht vullen met 'die vraag over jazz moet Miles Davis zijn' of iets in die trant. Zo kan ik het ook.
Dit was toch wel duidelijk hier? Er was maar een vraag over een jazz muzikant.quote:Op donderdag 23 maart 2023 00:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Lachwekkend dat ze die zomaar achteraf in mocht vullen met 'die vraag over jazz moet Miles Davis zijn' of iets in die trant. Zo kan ik het ook.
In elk geval een stuk concreter dan "die nog open staat moet zus en zo zijn". Vroeger werden dergelijke verbeteringen niet geaccepteerd.quote:Op donderdag 23 maart 2023 09:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vond dat wel duidelijk hoor. Je kunt moeilijk de exacte omschrijving onthouden.
Zelfs de vrouw had 9/9 en die heeft een hekel aan sport.quote:Op donderdag 23 maart 2023 09:35 schreef Remco het volgende:
Leuke kunst en cultuur kandidate. Sport sloeg weer helemaal nergens op die eerste vraag is altijd een vraag over de bekendste sporters ooit met foto's die kunnen ze net zo goed overslaan.
Grappigquote:Op donderdag 23 maart 2023 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zelfs de vrouw had 9/9 en die heeft een hekel aan sport.
(Ze twijfelde over Woods)
Inderdaad. In de tijd van Kees niet nee.quote:Op donderdag 23 maart 2023 09:33 schreef thabit het volgende:
[..]
In elk geval een stuk concreter dan "die nog open staat moet zus en zo zijn". Vroeger werden dergelijke verbeteringen niet geaccepteerd.
quote:Op donderdag 23 maart 2023 09:35 schreef Remco het volgende:
Leuke kunst en cultuur kandidate. Sport sloeg weer helemaal nergens op die eerste vraag is altijd een vraag over de bekendste sporters ooit met foto's die kunnen ze net zo goed overslaan.
Zelfde voor mij. Ik kijk zo goed als nul komma nul sport (meestal let ik ook niet op of spoel ik door bij deze categorie). Maar ik had er heel veel goed.quote:Op donderdag 23 maart 2023 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zelfs de vrouw had 9/9 en die heeft een hekel aan sport.
(Ze twijfelde over Woods)
Het kwam een beetje over alsof ze maar gewoon riep dat 'de vraag over muziek, de jazzmuzikant' Miles Davis moest zijn, alsof ze dat riep omdat ze wist dat het een jazzmuzikant is. Maar goed, ik vind de manier waarop verbeteringen gedaan worden sowieso vaker discutabel zoals hierboven ook iemand.quote:Op donderdag 23 maart 2023 09:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vond dat wel duidelijk hoor. Je kunt moeilijk de exacte omschrijving onthouden.
Amplitude niet kennen is wel matig.quote:
Dat komt omdat we HansGod niet meer hebbenquote:Op donderdag 23 maart 2023 19:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Amplitude niet kennen is wel matig.
Inderdaad.quote:Op donderdag 23 maart 2023 19:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat komt omdat we HansGod niet meer hebben
Met de foto’s erbij goed te doen.quote:
Ik loop achterquote:Op donderdag 23 maart 2023 20:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Met de foto’s erbij goed te doen.
Vandaag ging het wel beter dan gisteren.quote:Op donderdag 23 maart 2023 20:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind haar geen topkandidate.
Nee die gaat ook niet doorquote:Op donderdag 23 maart 2023 20:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind haar geen topkandidate.
Ja, die hielp weer.quote:Op donderdag 23 maart 2023 20:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb geen idee, maar aan Jakhals te horen is de joker nodig.
Zeker voor iemand die geturnd heeft.quote:Op donderdag 23 maart 2023 19:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Amplitude niet kennen is wel matig.
Moeilijk.quote:
Met Johnny de Mol als presentatorquote:Op maandag 27 maart 2023 19:58 schreef Janneke141 het volgende:
Ik denk dat Per Seconde Wijzer vanaf volgend seizoen op SBS6 wordt uitgezonden.
Of op Zapp?quote:Op maandag 27 maart 2023 19:58 schreef Janneke141 het volgende:
Ik denk dat Per Seconde Wijzer vanaf volgend seizoen op SBS6 wordt uitgezonden.
Of Gaston.quote:
Dat was een prima eerste vraag geweestquote:Op maandag 27 maart 2023 20:01 schreef Faraday01 het volgende:
Tweede vraag ook niet al te lastig maar ok
Dan had hij nu Pompe2 gezegd. @Pino112quote:
En de Italiaanse Elbe (of wat zei hij daar?), tsja.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:05 schreef Janneke141 het volgende:
De bekende Spaanse rivier de Garonne. Valt nog mee dat ie Antwerpen niet aan de Donau gelegd heeft.
Tamelijk gęnant welquote:Op maandag 27 maart 2023 20:05 schreef Janneke141 het volgende:
De bekende Spaanse rivier de Garonne. Valt nog mee dat ie Antwerpen niet aan de Donau gelegd heeft.
Geologie zonder twijfel. Maar Topografie hoeft van mij niet zo.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:06 schreef Faraday01 het volgende:
Vinden we aardrijkskunde iets voor wetenschap? Officieel wel want 'kunde' maar vind het vaak een beetje suf
Vind ik ook een beetje als we een vraag krijgen over vogeltjes herkennen.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:06 schreef Faraday01 het volgende:
Vinden we aardrijkskunde iets voor wetenschap? Officieel wel want 'kunde' maar vind het vaak een beetje suf
Dries van Wijhe zou ik niet van foto herkennen.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:08 schreef Faraday01 het volgende:
Deze vraag kan ook niet voor een derde ronde
Angenent herkennen was nog wel lastig, 3 keer is scheepsrecht.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:08 schreef Faraday01 het volgende:
Deze vraag kan ook niet voor een derde ronde
Weer een heel makkelijke vraag ja.quote:
Dit is in ieder geval niet geheel triviaal maar alsnog makkelijkquote:Op maandag 27 maart 2023 20:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ze moet het halen want vrouw en sport
Nou....quote:Op maandag 27 maart 2023 20:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit is in ieder geval niet geheel triviaal maar alsnog makkelijk
Ik ken alleen Switzer/Benoit niet, ze mist er sowieso 4quote:
Overtoom mocht je ook wel weten ergensquote:
Het lijkt me ook vrij lullig als Jakhals zegt 'was gezellig maar je kon er geen kut van'quote:
Ja, dat is didactisch niet echt verantwoord.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het lijkt me ook vrij lullig als Jakhals zegt 'was gezellig maar je kon er geen kut van'
Tis de Zwakste Schakel niet he?
Die uitgedroogde Zwitserse?quote:Op maandag 27 maart 2023 20:21 schreef Muzzie het volgende:
Benoit won de wedstrijd die Gabrielle Schiess-Andersen wereldfaam opleverde.
Je kunt het ook neutraal houden. Dank je voor het meedoen, jammer dat het niet gelukt is oidquote:Op maandag 27 maart 2023 20:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het lijkt me ook vrij lullig als Jakhals zegt 'was gezellig maar je kon er geen kut van'
Tis de Zwakste Schakel niet he?
Komend weekend in RVV.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:12 schreef Faraday01 het volgende:
63 minuten sur place. Dat vindt de commercie niet leuk maar lijkt me fascinerend.
Mee eens. Hij had geen idee meer op welke omschrijving hij welk antwoord had gegevenquote:Op dinsdag 28 maart 2023 20:00 schreef Szura het volgende:
‘De eerste die openstaat… de tweede die openstaat…’
Dit moeten ze niet goedkeuren
Zo vader zo zoon.quote:
quote:Op dinsdag 28 maart 2023 20:03 schreef Felagund het volgende:
Deze man heeft een bijzonder vreemd gezicht.
Ja maar veel wel te raden door omschrijvingquote:Op dinsdag 28 maart 2023 20:17 schreef Mrmime het volgende:
Dit vind ik persoonlijk een moeilijke vraag
Met een beetje luisteren kom je al tot 6-7quote:Op dinsdag 28 maart 2023 20:17 schreef Mrmime het volgende:
Dit vind ik persoonlijk een moeilijke vraag
En van een hogere moeilijkheidsgraad dan het herkennen van een parallellogram en een trapezium.quote:
Maar wel met een computer gecontroleerd tot een enorm getal.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 21:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En van een hogere moeilijkheidsgraad dan het herkennen van een parallellogram en een trapezium.
Dat Goldbachvermoeden blijft me toch wel fascineren trouwens. Ik kan zelfs aan mijn leerlingen uitleggen wat het inhoudt, maar na twee en een halve eeuw is het nog steeds niet bewezen of weerlegd.
Daar heb je niks aanquote:Op dinsdag 28 maart 2023 22:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Maar wel met een computer gecontroleerd tot een enorm getal.
Vaak is dit soort dingen een soort bijproduct. Denk maar aan de laatste stelling van Fermat. Wiskundigen die min of meer in het wilde weg aan het onderzoeken zijn en dan tegen dingen aan lopen. Wetenschap in de 18e eeuw was veel minder gericht op praktisch nut dan nu het geval is. En soms kunnen dingen die je nu verzint (en bewijst) later nog een keer een functie hebben die je nu nog niet hebt bedacht.quote:Je vraagt je af hoe iemand tot zo'n vermoeden komt want het heeft toch niet direct praktisch nut in de wiskunde?
Niet helemaal, als aanhanger van Popper kun je tenminste zeggen dat het niet gefalsificeerd is en dus een vruchtbaar paradigma blijft.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 22:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar heb je niks aanOm te bewijzen dat een vermoeden waar is moet je aantonen dat het altijd waar is - 'heel vaak' is niet genoeg.
[..]
De auto vraag vond ik niet heel makkelijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |