abonnement Unibet Coolblue
pi_208299872
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Uhm niet om het een of ander maar dat waren mijn observaties en conclusies toen het allemaal gebeurde.
Geen hindsight maar foresight. Dat kon je met de kennis van toen al weten dus al als je even logisch nadacht.
Overigens was dat ook niet raar want in de buurlanden pakten ze het daar beter op.

Ze waren de verpleeghuizen vergeten en hadden daar belachelijke regels voor opgesteld.
Tevens moest iedereen en zijn moeder thuisblijven bij hoesten behalf zorgpersoneel dat moest zonder PBM zorg verlenen. Mag jij raden hoe dat virus het verpleeghuis binnen is gekomen.

Dat er concessies gedaan zijn snapt iedereen. Dat zie je mij wanneer het zich ontvouwd ook typen maar dat maakt niet dat je mensen maar voor moet liegen.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)gheid-in-ouderenzorg
icecreamfarmer_NL in COR / Zorgpersoneel verzameltopic #3 -

Ik ga overigens nu niet weer heel die richtlijnen oplopen snorren. Die veranderde toen per etmaal.

Natuurlijk hadden ook thuiszorgmedewerkers etc eigenlijk beschermd moeten werken, echter veel van die hulpmiddelen waren zeer schaars aan het begin van de pandemie. Dus zijn er afwegingen gemaakt om die middelen te sparen voor de Covid-afdelingen.. Dat was een keuze, of dat slim is was mag je best over steggelen maar nalatigheid in juridische zin is geen uitgemaakte zaak.

Je kunt geen richtlijnen maken waarin je iedereen beschermd als je de spullen niet hebt |:(
blablablabla
pi_208299901
Overigens zal er best een compensatie gaan komen maar niet een collectieve compensatie, die eis van de rechter om per zaak apart een afweging te maken lijkt me zeer terecht.

Anders loop je het risico dat fysiotherapeute Gerda die long-covid heeft opgelopen op een kringverjaardag, terwijl haar praktijk dicht was doodleuk ook tienduizenden euro's krijgt overgemaakt.
blablablabla
pi_208300814
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Natuurlijk hadden ook thuiszorgmedewerkers etc eigenlijk beschermd moeten werken, echter veel van die hulpmiddelen waren zeer schaars aan het begin van de pandemie. Dus zijn er afwegingen gemaakt om die middelen te sparen voor de Covid-afdelingen.. Dat was een keuze, of dat slim is was mag je best over steggelen maar nalatigheid in juridische zin is geen uitgemaakte zaak.

Je kunt geen richtlijnen maken waarin je iedereen beschermd als je de spullen niet hebt |:(
Je kunt ze maken maar daarbij wel uitleggen dat er keuzes gemaakt moeten worden en dat de ziekenhuizen voorrang hebben. In NL heeft men dit beleid trouwens nog heel lang doorgezet ook toen er meer dan voldoende PBM's waren.

En daarnaast als je mensen dan zo behandelt dan compenseer je ze maar goed ook. Dit wordt een nieuw dossier zoals de toeslagenaffaire of Q-koorts. Met dat laatste heeft het RIVM trouwens ook behoorlijk lopen klungelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208300823
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:59 schreef Elan het volgende:
Overigens zal er best een compensatie gaan komen maar niet een collectieve compensatie, die eis van de rechter om per zaak apart een afweging te maken lijkt me zeer terecht.

Anders loop je het risico dat fysiotherapeute Gerda die long-covid heeft opgelopen op een kringverjaardag, terwijl haar praktijk dicht was doodleuk ook tienduizenden euro's krijgt overgemaakt.
Dat ben ik (deels) met je eens. Overigens ondervangt men dit door het over de eerste golf te hebben dus februari t/m juni.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208301170
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Je kunt ze maken maar daarbij wel uitleggen dat er keuzes gemaakt moeten worden en dat de ziekenhuizen voorrang hebben. In NL heeft men dit beleid trouwens nog heel lang doorgezet ook toen er meer dan voldoende PBM's waren.

En daarnaast als je mensen dan zo behandelt dan compenseer je ze maar goed ook. Dit wordt een nieuw dossier zoals de toeslagenaffaire of Q-koorts. Met dat laatste heeft het RIVM trouwens ook behoorlijk lopen klungelen.
Welke periode heb je het dan over? Want in mei 2020 waren er nog steeds grote tekorten. In augustus van dat jaar is reeds besloten om mondkajes preventief te gebruiken in pleeg en thuiszorg, ook als er geen verdenking was van Covid:

quote:
1. Inleiding
In vervolg op het OMT-advies over het gebruik van mondneusmaskers
door personen met een hoog risico op ernstig beloop van COVID-19 van
14 september 2020 en het OMT-advies over preventief gebruik van
mondneusmaskers in verpleeghuizen van 27 augustus 2020 volgt nu een
advies over preventief gebruik van mondneusmaskers in andere sectoren
van de langdurige zorg, zoals de zorg voor lichamelijk gehandicapten,
verstandelijk gehandicapten en mensen met psychiatrische aandoeningen.
Het primaire doel van preventief gebruik van mondneusmaskers door
zorgmedewerkers in verpleeghuizen is om te voorkomen dat SARS-CoV-2
ongemerkt geïntroduceerd wordt in de instelling en dat patiënten met een
verhoogd risico op ernstig beloop van COVID-19 er ongemerkt mee
besmet raken.
Er gelden reeds adviezen voor gebruik van persoonlijke
beschermingsmiddelen bij de verpleging en verzorging van patiënten met
(verdenking) op COVID-19 ter bescherming van de zorgmedewerker zelf.
Daarnaast gelden er adviezen voor gebruik van PBM door
zorgmedewerkers die (onbeschermd) zijn blootgesteld aan SARS-CoV-2
om te voorkomen dat zij hun patiënten besmetten. Tot slot wordt bij een
uitbraak in een instelling voor langdurige zorg beleid op maat gemaakt
door het outbreak management team van de instelling (zie ook de
behandelrichtlijn Verenso/NVAVG).
Echter, bij een verhoogde prevalentie van COVID-19 is het mogelijk dat
een zorgmedewerker zonder dit te hebben opgemerkt is blootgesteld aan
SARS-CoV-2. Een zorgmedewerker die in de presymptomatische fase
verkeert of de (milde) symptomen van COVID-19 niet meteen herkent, is
besmettelijk en kan patiënten en collega’s besmetten en zodoende
COVID-19 in de zorginstelling introduceren. Ook de bewoners zelf en hun
bezoekers kunnen COVID-19 in de zorginstelling introduceren en verder
verspreiden.
Het OMT heeft daarom niet alleen geadviseerd om bij verhoogde
incidentie medewerkers en bezoekers in verpleeghuizen preventief
mondneusmakers te laten gebruiken, maar ook om bij nieuwe opnames
quarantaine toe te passen en te overwegen om de bezoekregeling aan te
scherpen. En uiteraard – dit kan niet genoeg benadrukt worden – dienen
altijd de basishygiëneregels (afstand houden, handenwassen,
hoesthygiëne) toegepast te worden.
Nogmaals: Ja er zijn fouten gemaakt, maar men had ook niet de middelen en de kennis paraat die wij nu hebben.

quote:
En daarnaast als je mensen dan zo behandelt dan compenseer je ze maar goed ook. Dit wordt een nieuw dossier zoals de toeslagenaffaire of Q-koorts. Met dat laatste heeft het RIVM trouwens ook behoorlijk lopen klungelen.
Dat is allemaal wel heel voorbarig. Een dergelijk systeem optuigen om mensen gericht te compenseren kost simpelweg veel tijd. Tot die tijd zijn mensen voor hun inkomen en pensioen gewoon verzekerd. Zeker de vergelijking met de toeslagenaffaire waarbij mensen misdadig zijn behandeld gaat nogal mank. Het enige dat de rechter besloten heeft is om het individueel te laten bekijken, hetgeen gezien de diversiteit en complexiteit aan zaken niet meer dan logisch is.

Neem aan dat je ook liever hebt dat mensen die arbeidsongeschikt zijn geraakt gericht gecompenseerd worden en niet iedereen een paar centen krijgt ongeacht of ze daar recht op hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elan op 09-03-2023 15:02:24 ]
blablablabla
pi_208301611
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Welke periode heb je het dan over? Want in mei 2020 waren er nog steeds grote tekorten. In augustus van dat jaar is reeds besloten om mondkajes preventief te gebruiken in pleeg en thuiszorg, ook als er geen verdenking was van Covid:
[..]
Nogmaals: Ja er zijn fouten gemaakt, maar men had ook niet de middelen en de kennis paraat die wij nu hebben.
[..]

Dit blijf je zeggen maar dat is simpelweg niet waar.
Als ik het kan in die periode en in buitenland weet men het dan kan (en wist) het rivm het ook weten.
quote:
Dat is allemaal wel heel voorbarig. Een dergelijk systeem optuigen om mensen gericht te compenseren kost simpelweg veel tijd. Tot die tijd zijn mensen voor hun inkomen en pensioen gewoon verzekerd. Zeker de vergelijking met de toeslagenaffaire waarbij mensen misdadig zijn behandeld gaat nogal mank. Het enige dat de rechter besloten heeft is om het individueel te laten bekijken, hetgeen gezien de diversiteit en complexiteit aan zaken niet meer dan logisch is.

Neem aan dat je ook liever hebt dat mensen die arbeidsongeschikt zijn geraakt gericht gecompenseerd worden en niet iedereen een paar centen krijgt ongeacht of ze daar recht op hebben.
Dat is al gedocumenteerd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208302113
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit blijf je zeggen maar dat is simpelweg niet waar.
Als ik het kan in die periode en in buitenland weet men het dan kan (en wist) het rivm het ook weten.
[..]
Dat is al gedocumenteerd.
Ben erg benieuwd over welke periode jij het nou hebt. In mei waren er nog berichten van de vakbeweging dat ze zich zorgden maakten over het tekort aan medische hulpmiddelen in de ziekenhuizen. In de zomer is dat probleem opgelost en heeft men de richtlijnen aangepast.

quote:
De rechter vindt dat de schadevergoeding niet kan worden toegewezen in een collectieve procedure. Of gedupeerde zorgmedewerkers recht hebben op schadevergoeding moet van geval tot geval worden beoordeeld. Daarvoor is een beoordeling nodig aan de hand van elke concrete situatie, stelt de rechter. Beoordeeld moet worden waar en onder welke omstandigheden de zorgmedewerkers besmet zijn geraakt.

Blijkbaar denkt de rechter daar toch anders over. En als die dossiers er kennelijk al liggen is dat onvoldoende duidelijk gemaakt in de rechtszaak.
blablablabla
pi_208302279
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Ben erg benieuwd over welke periode jij het nou hebt. In mei waren er nog berichten van de vakbeweging dat ze zich zorgden maakten over het tekort aan medische hulpmiddelen in de ziekenhuizen. In de zomer is dat probleem opgelost en heeft men de richtlijnen aangepast.

Ik heb het niet over de tekorten ik heb het over de richtlijnen en met welke onzin die verkocht werden.
Al zijn die tekorten ook deels toe te schrijven aan de overheid.
quote:
[..]
Blijkbaar denkt de rechter daar toch anders over. En als die dossiers er kennelijk al liggen is dat onvoldoende duidelijk gemaakt in de rechtszaak.
Hoe ga je aantonen waar je besmet bent geraakt?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208302350
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik heb het niet over de tekorten ik heb het over de richtlijnen en met welke onzin die verkocht werden.
Al zijn die tekorten ook deels toe te schrijven aan de overheid.

Welke richtlijnen werden met onzin verkocht? En hoezo zijn ze in een tijd van wereldwijde schaarste expliciet toe te schrijven aan de NL overheid?

quote:
Hoe ga je aantonen waar je besmet bent geraakt?
Exact mijn punt. Iedereen die in de zorg werkte in die periode en long covid heeft opgelopen zou dus zo'n beetje aansprak kunnen maken op een compensatie. Ook als ze het ergens op een verjaardag hebben opgelopen. Terecht dat een rechter kiest voor een meer individuele benadering om dit dossier aan te pakken.
blablablabla
pi_208302376
Bovendien ga je dan krijgen dat de buschauffeurs, de vakkenvullers en alles en iedereen die in die periode ook maar op enig moment beroepsmatig contact heeft gehad met anderen geld gaat sommeren van de overheid.

Dat kan nooit de bedoeling zijn van een eventuele compensatieregeling .
blablablabla
pi_208302572
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Welke richtlijnen werden met onzin verkocht? En hoezo zijn ze in een tijd van wereldwijde schaarste expliciet toe te schrijven aan de NL overheid?

Christus lees jij wel. Die voor de verpleeghuizen werden opgesteld.
quote:
[..]
Exact mijn punt. Iedereen die in de zorg werkte in die periode en long covid heeft opgelopen zou dus zo'n beetje aansprak kunnen maken op een compensatie. Ook als ze het ergens op een verjaardag hebben opgelopen. Terecht dat een rechter kiest voor een meer individuele benadering om dit dossier aan te pakken.
Die waren er toen niet meer alles was dicht. Andere beroepen hoefden niet besmette mensen te verplegen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208302638
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Christus lees jij wel. Die voor de verpleeghuizen werden opgesteld.

Dat gevoel heb ik bij jou nou ook Heb de richtlijnen van augustus vanmiddag gepost. Kom eens met de relevante richtlijnen waar je kennelijk problemen mee hebt aub anders blijven we in cirkeltjes posten.

quote:
Die waren er toen niet meer alles was dicht. Andere beroepen hoefden niet besmette mensen te verplegen.
Er werken ca 3.2 miljoen in essentiële beroepen. Waarom hebben die geen recht op compensatie als bewezen kan worden dat ze op de werkvloer besmet zijn geraakt in die periode en daardoor blijvende klachten hebben? In een bedompt kantoortje of aan een ziekenhuisbed besmet raken maakt in feite geen flikker uit he.

De jarenlange verheerlijking van zorgkanjers inclusief klappen vanaf je balkonnetje en bonussen was wel voldoende m.i.z.. Alsof andere beroepen er niet toe deden.
blablablabla
pi_208302690
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat gevoel heb ik bij jou nou ook Heb de richtlijnen van augustus vanmiddag gepost. Kom eens met de relevante richtlijnen waar je kennelijk problemen mee hebt aub anders blijven we in cirkeltjes posten.
[..]
Er werken ca 3.2 miljoen in essentiële beroepen. Waarom hebben die geen recht op compensatie als bewezen kan worden dat ze op de werkvloer besmet zijn geraakt in die periode en daardoor blijvende klachten hebben? In een bedompt kantoortje of aan een ziekenhuisbed besmet raken maakt in feite geen flikker uit he.

De jarenlange verheerlijking van zorgkanjers inclusief klappen vanaf je balkonnetje en bonussen was wel voldoende m.i.z.. Alsof andere beroepen er niet toe deden.
Die inclusief alle linkjes zijn nu al 7x gepost.

Ik stop hiermee dit heeft geen zin om met zo'n knook te discussiëren.
Als je daar het verschil al niet tussen ziet dan houdt het echt op.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 17:10:09 #64
236264 crew  capricia
pi_208302712
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die waren er toen niet meer alles was dicht. Andere beroepen hoefden niet besmette mensen te verplegen.
Er waren heel veel mensen met essentiële beroepen aan het werk. Echt niet alleen de verpleging hoor.
Wat wil je met de KDV-leidsters doen die long covid opgelopen hebben in die tijd? En politie-agenten die ook fysiek contact moesten hebben met hun medemens?
Ik noem zomaar wat voorbeelden.
Definitely not CIA
pi_208302716
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Die inclusief alle linkjes zijn nu al 7x gepost.

Ik stop hiermee dit heeft geen zin om met zo'n knook te discussiëren.
Als je daar het verschil al niet tussen ziet dan houdt het echt op.
Lol je bent zo te zien gewoon door je stupide zelfverzonnen argumenten heen. Nou prima
blablablabla
pi_208302763
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Er waren heel veel mensen met essentiële beroepen aan het werk. Echt niet alleen de verpleging hoor.
Wat wil je met de KDV-leidsters doen die long covid opgelopen hebben in die tijd? En politie-agenten die ook fysiek contact moesten hebben met hun medemens?
Ik noem zomaar wat voorbeelden.
KDV was dicht toch in die periode? Maar ik snap die totale fixatie op de zorg ook niet zo goed. Vrijwel alle niet noodzakelijke zorg is afgeschaald in die periode. Ik durf wel te stellen dat 90% van alle zorgmedewerkers het nu drukker hebben dan die periode in 2020 toen alles dicht was.. In de verpleeghuizen zaten mensen opgesloten in hun kamer, honderdduizenden niet noodzakelijke ingrepen zijn uitgesteld en bij veel thuiszorgorganisaties was een cliëntenstop omdat er geen intakes werden gedaan.
blablablabla
pi_208302786
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:34 schreef Elan het volgende:
Bovendien ga je dan krijgen dat de buschauffeurs, de vakkenvullers en alles en iedereen die in die periode ook maar op enig moment beroepsmatig contact heeft gehad met anderen geld gaat sommeren van de overheid.

Dat kan nooit de bedoeling zijn van een eventuele compensatieregeling .
Nee. Ik werk zelf in het OV en kon zelf de keuze maken of ik ging werken of thuis bleef in die periode. Ik had het risico genomen. Maar als ik het risico te groot vond om te komen werken ondanks dat ik niet positief was kon ik thuis blijven. Daar had mijn werkgever totaal geen problemen mee. Dan heb ik het over de periode van de eerste golf.
pi_208302836
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Er waren heel veel mensen met essentiële beroepen aan het werk. Echt niet alleen de verpleging hoor.
Wat wil je met de KDV-leidsters doen die long covid opgelopen hebben in die tijd? En politie-agenten die ook fysiek contact moesten hebben met hun medemens?
Ik noem zomaar wat voorbeelden.
Wat je even vergeet is dat al bekend was dat mensen met covid besmet waren en je die zonder bescherming moest verzorgen. Waarbij zelfs een huisarts al niet meer langs kwam.
pi_208302851
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:19 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nee. Ik werk zelf in het OV en kon zelf de keuze maken of ik ging werken of thuis bleef in die periode. Ik had het risico genomen. Maar als ik het risico te groot vond om te komen werken ondanks dat ik niet positief was kon ik thuis blijven. Daar had mijn werkgever totaal geen problemen mee. Dan heb ik het over de periode van de eerste golf.
Apart verhaal aangezien OV als zeer essentieel is beschouwd gedurende de gehele pandemie.
Heb wel gehoord dat er geen kaartjes meer hoefden te worden gecontroleerd.
blablablabla
pi_208302858
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:25 schreef Cherni het volgende:

[..]
Wat je even vergeet is dat al bekend was dat mensen met covid besmet waren en je die zonder bescherming moest verzorgen. Waarbij zelfs een huisarts al niet meer langs kwam.
Dit kan nooit over de allereerste golf gaan, toen waren er namelijk helemaal nog geen testen voorhanden om een besmetting vast te stellen.
blablablabla
pi_208302873
Overigens mogen wat mij betreft ook andere beroepsgroepen die een groot risico liepen en je het werk niet zomaar kon weigeren onder de aandacht gebracht worden.
pi_208302880
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Er waren heel veel mensen met essentiële beroepen aan het werk. Echt niet alleen de verpleging hoor.
Wat wil je met de KDV-leidsters doen die long covid opgelopen hebben in die tijd? En politie-agenten die ook fysiek contact moesten hebben met hun medemens?
Ik noem zomaar wat voorbeelden.
Dat zeg ik toch ook niet? Werden die willens en wetens naar besmette personen gestuurd om ze te verplegen?
Dat is het hele verschil zorgmedewerkers moesten dat doen de rest niet en dat was geen gewoon beroepsrisico.
Ik heb het over de eerste golf daarna ben ik het er mee eens dat het er niet toe doet. Ze werden gedwongen omdat te doen en ook nog eens onbeschermd vanwege de lakse richtlijnen van het RIVM waarvan ze later zelf toegegeven hebben dat dat was om paniek te voorkomen en zorgpersoneel aan het werk te houden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208302899
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:28 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit kan nooit over de allereerste golf gaan, toen waren er namelijk helemaal nog geen testen voorhanden om een besmetting vast te stellen.
Die waren er zeker wel. Toen mijn vrouw in April goed ziek werd waren er al testen voorhanden. Ik ben notabebe met een doodziek iemand naar Heerlen af moeten rijden om een test te laten uitvoeren waar toen corona werd vast gesteld.
pi_208302900
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:28 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit kan nooit over de allereerste golf gaan, toen waren er namelijk helemaal nog geen testen voorhanden om een besmetting vast te stellen.
Waar blijf je die onzin toch vandaan halen?
Er waren wel degelijk testen. Ook voor zorgpersoneel. Alleen niet op de schaal waarin ze nodig waren voor de hele populatie.

Overigens blijkt hier ook wel uit dat je die links niet eens gelezen hebt want ook daar komt dat gewoon aan bod.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208302944
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Apart verhaal aangezien OV als zeer essentieel is beschouwd gedurende de gehele pandemie.
Heb wel gehoord dat er geen kaartjes meer hoefden te worden gecontroleerd.
Wat dacht je als je een partner thuis hebt zitten en die een dergelijke aandoening heeft(geen corona) dat bij ons personeel zomaar kwam werken? Die durfden dat risico niet aan. Uiteraard werd er ook misbruik van gemaakt door een stel rotte appels die overal werken. Maar net als in de zorg heb je natuurlijk ook personeel dat een bepaalde maatschappelijke drang heeft om toch te gaan werken.
pi_208302952
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:31 schreef Cherni het volgende:

[..]
Die waren er zeker wel. Toen mijn vrouw in April goed ziek werd waren er al testen voorhanden. Ik ben notabebe met een doodziek iemand naar Heerlen af moeten rijden om een test te laten uitvoeren waar toen corona werd vast gesteld.
Mijn opa is begin mei overleden aan een longontsteking, vermoeden van corona maar nooit getest. Vanaf 1 juni gingen de GGD teststraten pas open. Zal dus wel bij hoge uitzondering zijn dat diegene getest moest worden.
blablablabla
pi_208302959
Oh wat waren het toch een helden, allemaal een applaus voor de mensen in de zorg die vooraan stonden in de linies, alles gaven en hun plichten maar bleven vervullen...

Maar nu ze daar de gevolgen van ondervinden en met de ellende zitten kunnen ze stikken, je hebt toch al een applausje gehad?

Schandalig gewoon.
pi_208303045
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waar blijf je die onzin toch vandaan halen?
Er waren wel degelijk testen. Ook voor zorgpersoneel. Alleen niet op de schaal waarin ze nodig waren voor de hele populatie.

Overigens blijkt hier ook wel uit dat je die links niet eens gelezen hebt want ook daar komt dat gewoon aan bod.
4000 testen eind maart komt dat qua besmettingen in die periode gewoon neer op niet testen. De suggestie dat ALS iemand dan positief bevonden werd men onbeschermd naar binnen moest is al helemaal van de pot gerukt. Heb hier twee mensen die in verschillende ziekenhuizen werkten in die periode. Slaat nergens op wat je allemaal zegt. Hooguit kun je iets vinden van mensen die onbeschermd in verpleeghuizen moesten werken en in de thuiszorg, maar die cliënten werden echt niet getest.
blablablabla
pi_208303137
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Mijn opa is begin mei overleden aan een longontsteking, vermoeden van corona maar nooit getest. Vanaf 1 juni gingen de GGD teststraten pas open. Zal dus wel bij hoge uitzondering zijn dat diegene getest moest worden.
Ik heb mijn partner even geraadpleegd. Patiënten werden vanuit een team uit het ziekenhuis getest. Die hadden wel al de speciale kleding. Zorgmedewerkers kregen bij klachten voorrang om getest te worden.

Het was me een tijd wel. Zelfs tijdens de lockdown en in station Einhoven mijn standplaats was geen mens te zien. Nooit meegemaakt en dat op een zaterdagavond waar het normaal een komen en gaan is compleet uitgestorven was. Heel bizar was dat.
Alles bij elkander heb ik 2 weken in afzondering gezeten vanwege mijn partner die corona kreeg en gelukkig volledig hersteld is. Dus die heeft die steun inderdaad niet nodig.
pi_208303206
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:48 schreef Elan het volgende:

[..]
4000 testen eind maart komt dat qua besmettingen in die periode gewoon neer op niet testen. De suggestie dat ALS iemand dan positief bevonden werd men onbeschermd naar binnen moest is al helemaal van de pot gerukt. Heb hier twee mensen die in verschillende ziekenhuizen werkten in die periode. Slaat nergens op wat je allemaal zegt. Hooguit kun je iets vinden van mensen die onbeschermd in verpleeghuizen moesten werken en in de thuiszorg, maar die cliënten werden echt niet getest.
Raadt eens waar die ingezet werden en lees nu eens terug over welke groep ik het de hele tijd heb.
En waar de linkjes ook op slaan.

Tevens had je ook al kunnen lezen waar ik werkte en ik weet 100% zeker dat er getest werd op ouderen en zorgpersoneel. Echter niet in de mate waarop het nodig was.

Ik geloof mijzelf en mijn ervaringen iets meer dan jouw twee imaginaire vrienden. Je ziet mij in die topics ook bijna dagelijks verslag doen van de situatie waar ik werkte en had toegang tot de besmettingscijfers en maatregelen die getroffen werden (plus de discussies daar omheen).
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208303227
Overigens wil ik nog wel even iets kwijt. Dat applaus vond mijn partner een vorm van symboliek die zij niet echt prettig vond. Had daar een hekel aan. Ik weet uiteraard niet hoe andere zorgmedewerkers daar over denken.
pi_208303233
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:59 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik heb mijn partner even geraadpleegd. Patiënten werden vanuit een team uit het ziekenhuis getest. Die hadden wel al de speciale kleding. Zorgmedewerkers kregen bij klachten voorrang om getest te worden.

Het was me een tijd wel. Zelfs tijdens de lockdown en in station Einhoven mijn standplaats was geen mens te zien. Nooit meegemaakt en dat op een zaterdagavond waar het normaal een komen en gaan is compleet uitgestorven was. Heel bizar was dat.
Alles bij elkander heb ik 2 weken in afzondering gezeten vanwege mijn partner die corona kreeg en gelukkig volledig hersteld is. Dus die heeft die steun inderdaad niet nodig.
Nou klinkt Einhoven toch wel als een gehucht, dus of het nu veel drukker is?? :P
Alle gekkigheid terzijde: In en rond de ziekenhuizen was alles behoorlijk geregeld qua hulpmiddelen, daarbuiten veel minder. Maar toch klopt het beeld niet dat mensen willens en wetens onbeschermd moesten werken terwijl hun cliënten of patiënten reeds positief getest waren.
blablablabla
pi_208303235
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:10 schreef Cherni het volgende:
Overigens wil ik nog wel even iets kwijt. Dat applaus vond mijn partner een vorm van symboliek die zij niet echt prettig vond. Had daar een hekel aan. Ik weet uiteraard niet hoe andere zorgmedewerkers daar over denken.
Het sloeg nergens op nadat de reële lonen al jaren achteruit gingen.
En dan ook nog dat gedoe om die bonus met het kabinet wat wegrent zodat er niet gestemd kon worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208303314
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Tevens had je ook al kunnen lezen waar ik werkte en ik weet 100% zeker dat er getest werd op ouderen en zorgpersoneel. Echter niet in de mate waarop het nodig was.

Gewoon amper hoor, met wat er aan de gang was zou de definitie van een druppel op een gloeiende plaat nog geen reëel beeld van de situatie geven.

Maar waar positief getest werd kreeg was er echt wel beschermende kleding aanwezig. Jij doet hier net of mensen bewust de dood in werden gestuurd :')
blablablabla
pi_208303356
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Gewoon amper hoor, met wat er aan de gang was zou de definitie van een druppel op een gloeiende plaat nog geen reëel beeld van de situatie geven.

Maar waar positief getest werd kreeg was er echt wel beschermende kleding aanwezig. Jij doet hier net of mensen bewust de dood in werden gestuurd :')
Ja en dat was dus niet het geval in de verpleeghuizen. Ik weet ook niet waarom je dat de hele tijd loopt te ontkennen terwijl de overheid dat gewoon toegegeven heeft. Staat ook in 1 van de links die ik gepost heb.

Je hebt je data gewoon niet op orde.
https://www.rijksoverheid(...)al-het-zorgpersoneel

Er waren in maart al 4000 tests PER DAG beschikbaar. Het houdt niet over maar voor de ziekenhuizen en verpleeghuizen was echt wel capaciteit.

Overigens handige website van de overheid.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-tijdlijn

Dat hebben ze wel netjes gedaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208303388
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Nou klinkt Einhoven toch wel als een gehucht, dus of het nu veel drukker is?? :P
Alle gekkigheid terzijde: In en rond de ziekenhuizen was alles behoorlijk geregeld qua hulpmiddelen, daarbuiten veel minder. Maar toch klopt het beeld niet dat mensen willens en wetens onbeschermd moesten werken terwijl hun cliënten of patiënten reeds positief getest waren.
Zo nu en dan moet wat gekkigheid kunnen. Ik kan je niet meer vertellen dan dat ik van mijn partner te horen krijg en dat is echt geen klager. Die moet ik meer afremmen als het om zorg gaat. Die klaagt nooit over het vak zorg ansich maar wel over de werkdruk en enorme administratie waar je elke minuut moet verantwoorden dat grotendeels ten koste gaat van het leveren van daadwerkelijke zorg. Uiteraard zal voor een deel ook het salaris een rol spelen.

Maar die symboliek van klappen vond ze vreselijk.
pi_208303405
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja en dat was dus niet het geval in de verpleeghuizen.
Daar werd dan ook niet of amper getest, omdat daar geen capaciteit voor was. En ja we weten allemaal dat dat wel degelijk nodig geweest. Andersom net zo. Mensen mochten hun familie niet meer ontvangen maar werden toch in een besloten setting besmet en gingen dood, rara hoe kan dat toch.
blablablabla
pi_208303426
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja en dat was dus niet het geval in de verpleeghuizen. Ik weet ook niet waarom je dat de hele tijd loopt te ontkennen terwijl de overheid dat gewoon toegegeven heeft. Staat ook in 1 van de links die ik gepost heb.

Je hebt je data gewoon niet op orde.
https://www.rijksoverheid(...)al-het-zorgpersoneel

Er waren in maart al 4000 tests PER DAG beschikbaar. Het houdt niet over maar voor de ziekenhuizen en verpleeghuizen was echt wel capaciteit.

Overigens handige website van de overheid.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-tijdlijn

Dat hebben ze wel netjes gedaan.
:') _O-
Er gingen er in verpleeghuizen alleen al meer dood in die periode dan dat er landelijk aan tests werden gedaan. Maar droom lekker verder.
blablablabla
pi_208303445
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:28 schreef Elan het volgende:

[..]
Daar werd dan ook niet of amper getest, omdat daar geen capaciteit voor was. En ja we weten allemaal dat dat wel degelijk nodig geweest. Andersom net zo. Mensen mochten hun familie niet meer ontvangen maar werden toch in een besloten setting besmet en gingen dood, rara hoe kan dat toch.
Blijf nu eens niet zo koppig. Daar werd wel getest en daar was ook capaciteit voor.
Wij hadden gewoon dagelijkse besmettingscijfers beschikbaar.

Kijk daar zijn we het over eens.

Overigens de EU heeft ook zo'n tijdlijn.

https://commission.europa(...)imeline-eu-action_en
De NL overheid heeft trouwens wel alle persco's offline gehaald :?.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 18:33:58 #90
236264 crew  capricia
pi_208303450
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Mijn opa is begin mei overleden aan een longontsteking, vermoeden van corona maar nooit getest. Vanaf 1 juni gingen de GGD teststraten pas open. Zal dus wel bij hoge uitzondering zijn dat diegene getest moest worden.
Dat is ook wel een ding. Dat die zorgmedewerkers eigenlijk gewoon hun cliënten de dood ingejaagd hebben.
Definitely not CIA
pi_208303478
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:31 schreef Elan het volgende:

[..]
:') _O-
Er gingen er in verpleeghuizen alleen al meer dood in die periode dan dat er landelijk aan tests werden gedaan. Maar droom lekker verder.
En dat houdt precies verband met wat?
Je blijft de doelpalen verzetten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208303498
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is ook wel een ding. Dat die zorgmedewerkers eigenlijk gewoon hun cliënten de dood ingejaagd hebben.
Dus de volgende keer maar geen zorg verlenen? Wat een vreemde opmerking weer.
pi_208303508
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Blijf nu eens niet zo koppig. Daar werd wel getest en daar was ook capaciteit voor.
Wij hadden gewoon dagelijkse besmettingscijfers beschikbaar.

Kijk daar zijn we het over eens.

Overigens de EU heeft ook zo'n tijdlijn.

https://commission.europa(...)imeline-eu-action_en
De NL overheid heeft trouwens wel alle persco's offline gehaald :?.
Die dagelijkse besmettingscijfers waren zeker aan het begin een fractie van het daadwerkelijke aantal besmettingen. Juist omdat er amper getest werd. Die persco's staan nog wel op Youtube, mocht je de ongezonde behoefte voelen die nog gezellig een keer terug te kijken.
blablablabla
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 18:42:22 #94
236264 crew  capricia
pi_208303515
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:16 schreef Elan het volgende:

[..]
KDV was dicht toch in die periode?
Alle KDV's waren open voor mensen met 'essentiele beroepen'. En dat waren er heel wat, al die kinderen die gewoon naar de opvang gingen.

Overigens was de eerste schoolsluiting maar iets van vier weken ofzo, in mijn hoofd was het langer..gek hoe dat werkt.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 18:45:15 #95
236264 crew  capricia
pi_208303546
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Werden die willens en wetens naar besmette personen gestuurd om ze te verplegen?
Dat is het hele verschil zorgmedewerkers moesten dat doen de rest niet en dat was geen gewoon beroepsrisico.
Ik heb het over de eerste golf daarna ben ik het er mee eens dat het er niet toe doet. Ze werden gedwongen omdat te doen en ook nog eens onbeschermd vanwege de lakse richtlijnen van het RIVM waarvan ze later zelf toegegeven hebben dat dat was om paniek te voorkomen en zorgpersoneel aan het werk te houden.
Politieagenten die gewoon hun werk deden? Ja. Natuurlijk werden die ook naar (al dan niet getestte) besmette mensen gestuurd. En daar komt ook fysiek contact bij kijken. Zelfde met penitentiaire inrichtingen.
Zo zijn er wel meer beroepen waarin je meer risico loopt.
Definitely not CIA
pi_208303577
Men schat dat n het begin waarschijnlijk honderdduizenden besmettingen per dag waren, zeker toen er nog totaal geen maatregelen waren verder. Er moest inderdaad een team langs om mensen te testen, maar veel vaker werden zieke mensen of werknemers ook niet getest in situaties buiten de ziekenhuizen.

Pas in de zomer kwamen de testraten een beetje op gang, en onderzoekjes uit die periode laten zien dat nog amper de helft zich met klachten liet testen. Waren er ook niet van die onderzoeken waaruit de bereidwilligheid tot testen en quarantaine werden onderzocht door het RIVM?
blablablabla
pi_208303601
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Politieagenten die gewoon hun werk deden? Ja. Natuurlijk werden die ook naar (al dan niet getestte) besmette mensen gestuurd. En daar komt ook fysiek contact bij kijken. Zelfde met penitentiaire inrichtingen.
Zo zijn er wel meer beroepen waarin je meer risico loopt.
Wat let je dat je een vakbond aanstuurt om een punt te maken. Omdat de zorg daar wel een punt van maakt en de sector waar jij werkt schijnbaar niet is het natuurlijk allemaal oneerlijk.
pi_208303602
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Alle KDV's waren open voor mensen met 'essentiele beroepen'. En dat waren er heel wat, al die kinderen die gewoon naar de opvang gingen.

Overigens was de eerste schoolsluiting maar iets van vier weken ofzo, in mijn hoofd was het langer..gek hoe dat werkt.
Ah ja, al die mensen die ineens essentiële beroepen hadden :') Het had echt een hoop gescheeld als mensen zich wat meer hadden gehouden aan regels en dwingende adviezen t.a.v. testen en afstand houden.

Het is veel te kort door de bocht om de overheid volledig verantwoordelijk te stellen voor mensen met long-covid.
blablablabla
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 18:54:38 #99
236264 crew  capricia
pi_208303639
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:50 schreef Cherni het volgende:

[..]
Wat let je dat je een vakbond aanstuurt om een punt te maken. Omdat de zorg daar wel een punt van maakt en de sector waar jij werkt schijnbaar niet is het natuurlijk allemaal oneerlijk.
Ik begrijp niet helemaal wat dit met mij te te maken heeft?
Vind het ook een beetje een zwak antwoord.

Ik geef enkel aan dat dit voor meerdere beroepsgroepen gegolden heeft. De zorg is geen unieke beroepsgroep. Dan zou een eventuele compensatieregelingen voor allerlei groepen moeten gaan gelden. En dat gaat echt niet gebeuren.

Bovendien lijkt het me heel lastig aan te tonen dat jouw individuele besmetting door je werk gekomen is.
Definitely not CIA
pi_208303657
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 15:48 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
In Frankrijk verloren ongevaccineerde zorgmedewerkers hun baan.
En de relevantie met dit topic is?

Edit: zie nu pas om welke user dit gaat. Serieus ergens op in gaan heeft dus geen nut.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')