abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209025567
@_Lily_ hè bah -O- het lijkt me ergens fijn om te weten wat er speelt, maar je wilt eigenlijk gewoon dat het probleemloos verloopt. En helemaal zonder dat je de medische molen in gaat.
Wanneer heb je die vervolgdingen gepland staan?

@QuattroF dus toch ongesteld, jammer!

[ Bericht 9% gewijzigd door Zombabe op 06-05-2023 20:25:06 ]
pi_209032985
@Zombabe: over 6 weken pas. De wachttijden zijn erg lang.

Maar ik hoop (ga ervan uit) dat ik voor die tijd nog wel een ei heb. Dus ik kan nog een poging wagen.

Ga m’n best doen om wat af te vallen.
Dan te bedenken dat ik niet eens heel dik ben. Ik heb een bmi van 26. Maar dat is wel +10 kg tov mijn vorige zwangerschap, dat moet ik toegeven.
pi_209033726
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 19:59 schreef _Lily_ het volgende:
@:zombabe: over 6 weken pas. De wachttijden zijn erg lang.

Maar ik hoop (ga ervan uit) dat ik voor die tijd nog wel een ei heb. Dus ik kan nog een poging wagen.

Ga m’n best doen om wat af te vallen.
Dan te bedenken dat ik niet eens heel dik ben. Ik heb een bmi van 26. Maar dat is wel +10 kg tov mijn vorige zwangerschap, dat moet ik toegeven.
Ik hoop met je mee voor een ei :)
BMI van 26 valt inderdaad wel mee, maar misschien net teveel ivm pcos..

Mijn BMI is iets hoger dan dat van jou en ik ben mij bewust van de nadelen dat het met zich meebrengt. Ben daarom recent (weer) begonnen met het maken van betere keuzes. Minder toegevoegde suikers, meer groente en fruit. En ik heb m’n fitnessapparaat maar weer afgestoft :')
Uiteindelijk hoop ik dat dit lichaam ook een huisje wordt voor een baby, dan wil ik dat huisje zo goed mogelijk hebben O+
pi_209034226
Balen Lily dat pcos nu dwars lijkt te liggen. Hopelijk is er geen 'gedoe' nodig en lukt het toch spontaan voor die tijd. :*

Succes voor degenen die aan een nieuwe ronde zijn begonnen of op het wachtbankje zitten. Spannend!

Hier binnenkort maar eens foliumzuur aanschaffen als eerste stap. :)
Ik heb meestal een regelmatige cyclus van 25-26 dagen met heel soms 24 of 27 ertussen. Prima dus wat dat betreft.
pi_209095575
Was tot vandaag niet echt met het wachtbankje bezig, maar dankzij m’n lichaam is hier vandaag het aftellen weer begonnen.
9 DPO en wat bruinverlies met lichte krampen. Vorige cyclus had ik dat op dag 10, maar meer aanwezig. Het kan dus ook nog bij mijn cyclus horen, ondanks dat ik het de eerste keren niet had.

Ik verwacht maandag / dinsdag m’n menstruatie, vanaf maandag mag ik van de kliniek testen. Kans is groot dat ik morgen dit weekend al een testje waag, mijzelf kennende :')
pi_209104513
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over BMI gesproken. Die van mij is ook te hoog.
Ik ben wel in proportie, maar blubberig.
Ik was voor ik bezig was met zwanger te worden, bezig met afvallen. Maar heb dat los gelaten.
Ik nam sterrenstof als Shake om m’n snack gedrag te verbannen. Dat werkt echt mega goed. Maar durf dat niet te nemen nu.

Wat ik gewoon weer ga doen is niet meer na het avond eten, eten. En dan pas 16u later weer eten. Dat werkt ook als een tierelier. En verder minder vetzakkerij eten.

Dat laatste gaat in elk geval al wel prima. Moet alleen stoppen met s’avonds te eten.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_209104543
Overigens vandaag vet gevoelige borsten.

Menstruatie is pas rond de 21ste.

Deze week ook echt de geur van lasagne niet kunnen harden. Rook naar maagzuur. Terwijl m’n dochter en vriend ( bijna echtgenoot :9 ) het niet gek vonden ruiken.
Tevens smaakte cola super gek, en smaakte ook andere dingen super zuur en raar.

Zal wel toeval zijn. Ik haal me ( nog ) niks in m’n hoofd. :9
pi_209104549
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:53 schreef Zombabe het volgende:
Was tot vandaag niet echt met het wachtbankje bezig, maar dankzij m’n lichaam is hier vandaag het aftellen weer begonnen.
9 DPO en wat bruinverlies met lichte krampen. Vorige cyclus had ik dat op dag 10, maar meer aanwezig. Het kan dus ook nog bij mijn cyclus horen, ondanks dat ik het de eerste keren niet had.

Ik verwacht maandag / dinsdag m’n menstruatie, vanaf maandag mag ik van de kliniek testen. Kans is groot dat ik morgen dit weekend al een testje waag, mijzelf kennende :')
Haha herkenbaar. Ik kan ook nooit wachten.
Heb er zoveel, dat het ook geen kwaad kan.
pi_209104560
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:11 schreef Lovi het volgende:
Balen Lily dat pcos nu dwars lijkt te liggen. Hopelijk is er geen 'gedoe' nodig en lukt het toch spontaan voor die tijd. :*

Succes voor degenen die aan een nieuwe ronde zijn begonnen of op het wachtbankje zitten. Spannend!

Hier binnenkort maar eens foliumzuur aanschaffen als eerste stap. :)
Ik heb meestal een regelmatige cyclus van 25-26 dagen met heel soms 24 of 27 ertussen. Prima dus wat dat betreft.
Klinkt goed! Succes *G*
pi_209130430
Gisteren ongesteld geworden, cyclus van 23 dagen. Balen -O-
had ‘m nog echt niet verwacht, symptomen waren anders dan normaal. Zo had ik nu nog gevoelige borsten tot het moment dat ik ongesteld werd, normaal zijn ze een dag ervoor al minder gevoelig. En ik had nu niet de hele dag ervoor knallende koppijn (wat op zich fijn is natuurlijk).

Het voelt een beetje alsof deze poging niet echt een kans heeft gehad, met maar 10 volle dagen na m’n eisprong. Ik merk dat dat me nog het meeste dwars zit.

Dit weekend even goed m’n gedachten verzetten, hoofd leegmaken :) Maandag uitslag doorbellen en dan op naar poging 4.
pi_209130926
Echt super ruk Zombabe.

Ik snap je zorg om de lengte tussen eisprong en menstruatie. Ik had het laatste half jaar hier telkens 9, 10 of 11 dagen tussen zitten.

Ik heb mijn gynaecoloog gevraagd of het een probleem was en hij gaf aan dat er met minimaal 9 dagen geen enkel probleem was en dat ik me geen zorgen hoefde te maken
pi_209133159
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:03 schreef Zombabe het volgende:
had ‘m nog echt niet verwacht, symptomen waren anders dan normaal. Zo had ik nu nog gevoelige borsten tot het moment dat ik ongesteld werd, normaal zijn ze een dag ervoor al minder gevoelig. En ik had nu niet de hele dag ervoor knallende koppijn (wat op zich fijn is natuurlijk).

Het voelt een beetje alsof deze poging niet echt een kans heeft gehad, met maar 10 volle dagen na m’n eisprong. Ik merk dat dat me nog het meeste dwars zit.

Dit weekend even goed m’n gedachten verzetten, hoofd leegmaken :) Maandag uitslag doorbellen en dan op naar poging 4.
Kak -O-
pi_209134005
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:54 schreef _Lily_ het volgende:
Echt super ruk Zombabe.

Ik snap je zorg om de lengte tussen eisprong en menstruatie. Ik had het laatste half jaar hier telkens 9, 10 of 11 dagen tussen zitten.

Ik heb mijn gynaecoloog gevraagd of het een probleem was en hij gaf aan dat er met minimaal 9 dagen geen enkel probleem was en dat ik me geen zorgen hoefde te maken
Dat is fijn om te weten :)

Ik houd het wel allemaal bij, ik weet niet of het nog van invloed is op poging 5-8 of daarna.
Straks eerst nog poging 4, laatste keer met deze donor. Er was van hem niet meer beschikbaar maar was voor mij wel de perfecte optie. Dus hopen dat poging 4 lukt O+
pi_209168899
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:03 schreef Zombabe het volgende:

Ah wat balen! :(
pi_209187010
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 18:38 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Dat is fijn om te weten :)

Ik houd het wel allemaal bij, ik weet niet of het nog van invloed is op poging 5-8 of daarna.
Straks eerst nog poging 4, laatste keer met deze donor. Er was van hem niet meer beschikbaar maar was voor mij wel de perfecte optie. Dus hopen dat poging 4 lukt O+
Ik hoop het voor je! O+
pi_209187080
Zaterdag is menstruatie-dag. Ik heb dit keer echt het gevoel dat het mislukt is.
Heb alweer de maandelijkse menstruatie-puist op m’n hoofd.

Wel het gesprek luchtig aangegaan om z’n sperma te laten testen bij de HA. Hij reageerde daar vrij nonchalant op, hij stelde voor om dit bij de nieuwe huisarts te doen zodat hij / zij dan direct het vervolg kan doen mocht het nodig zijn. :D
( want we gaan verhuizen )

Gelijk lekker praktisch dus.
Had verwacht dat hij zou sputteren en we het nog een paar maanden zouden proberen. Maar ik heb wel aangegeven dat als het deze of de volgende ronde niet lukt, ik toch het liefst naar de HA wil. Ook omdat ik begin juni naar de pop-poli kan. Dan loopt het allemaal wat gelijk op.
Hij gaat er volledig in mee. :) de lieverd.
pi_209201071
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 17:27 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Zaterdag is menstruatie-dag. Ik heb dit keer echt het gevoel dat het mislukt is.
Heb alweer de maandelijkse menstruatie-puist op m’n hoofd.

Wel het gesprek luchtig aangegaan om z’n sperma te laten testen bij de HA. Hij reageerde daar vrij nonchalant op, hij stelde voor om dit bij de nieuwe huisarts te doen zodat hij / zij dan direct het vervolg kan doen mocht het nodig zijn. :D
( want we gaan verhuizen )

Gelijk lekker praktisch dus.
Had verwacht dat hij zou sputteren en we het nog een paar maanden zouden proberen. Maar ik heb wel aangegeven dat als het deze of de volgende ronde niet lukt, ik toch het liefst naar de HA wil. Ook omdat ik begin juni naar de pop-poli kan. Dan loopt het allemaal wat gelijk op.
Hij gaat er volledig in mee. :) de lieverd.
Jammer als je gelijk hebt over deze ronde!
Wel fijn om te horen hoe je vriend erin staat O+ zie je ook verandering betreft het bedvogelen rondom je eisprong?
pi_209201083
@_Lily_ hoe is het bij jou?
En met jou @QuattroF ?
pi_209207279
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 21:35 schreef Zombabe het volgende:
@:_Lily_ hoe is het bij jou?
En met jou @:QuattroF ?
Dag 17 en nog in de verste verte geen ei.
Als ik er te lang over nadenk word ik er zo ontzettend gefrustreerd van dat ik van mezelf maar niet meer te lang mag nadenken.
Het wachten duurt telkens erg lang
pi_209215949
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 21:33 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Jammer als je gelijk hebt over deze ronde!
Wel fijn om te horen hoe je vriend erin staat O+ zie je ook verandering betreft het bedvogelen rondom je eisprong?
Beetje, want we wonen nu sinds eind april samen.
Het is wel vaker dan de pogingen ervoor. Dus het ei is wel benut. Maar voor m’n gevoel kon het beter. Wat betreft m’n hormonen toen ook. _O-

Heb het idee dat de dijken vandaag gaan breken. Helaas. Maar ik voel het gewoon aan alles. Ik heb niet eens de enorme drang om te testen. Gek eigenlijk, omdat er zoveel meer kans is dan de vorige keren.

Hoe is het met jou nu?
pi_209215953
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 14:44 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Als ik er te lang over nadenk word ik er zo ontzettend gefrustreerd van dat ik van mezelf maar niet meer te lang mag nadenken.
-O- wat ruk zeg! Ik weet niet hoe het bij jou werkt, maar verboden voor jezelf opleggen is wel erg lastig hoor. Zeker bij dit soort dingen.
Je mag best gefrustreerd zijn, want dat is de situatie ook. Maar afleiding is inderdaad wel erg belangrijk.
Als je wil kun je in elk geval hier ventileren :)

Sterkte :*

[ Bericht 25% gewijzigd door LadyTagliatelle op 20-05-2023 10:19:31 ]
pi_209225834
Nog geen menstruatie of buikpijn.
Normaal heb ik altijd zo’n ( sorry het klinkt heel goor maar ik heb naar woorden gezocht maar kan het niet anders omschrijven ..) nattig gevoel de dag voor en de eerste dag van m’n menstruatie. Maar nu is dat niet. Gisterenavond wel test gedaan. Negatief.
Ik doe overigens die mega goedkope dipsticks. Zou niet uit moeten maken denk ik.

Maar heb wel een voorgevoel dat het vandaag doorzet.

Om me heen zijn wel mega veel zwangeren ineens. Gister merkte ik dat ik een gemengd gevoel had bij een bekendmaking van iemands zwangerschap. Ze wilde nooit kinderen en nu is ze “ineens” zwanger en had een mega over de top gender reveal party. Met een podium zelfs. :’)
Voor het eerst bekroop me een minimale vlaag van sipheid. Ik schrok daar wel van. Want zo hopeloos is onze situatie niet en tevens zijn we pas vanaf feb bezig. Dus wat is dit voor onzin gevoel.
pi_209225990
Ik heb nog 24 ovulatietesten + 4 zwangerschapstesten over, mogen tegen verzendkosten weg. DM voor interesse :)
pi_209233561
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 14:44 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Die frustratie snap ik wel.. en wat LadyTag zegt, dat mag er ook zeker zijn :*
Het stomme is natuurlijk dat het niets oplevert en alleen maar energie kost. Dus ik snap het goed dat je er niet teveel bij wilt stilstaan.

Hier ventileren mag altijd :) af en toe afzijdig zijn ook, wat dan ook maar werkt voor jou!
pi_209233670
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 09:32 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Nog geen menstruatie of buikpijn.
Normaal heb ik altijd zo’n ( sorry het klinkt heel goor maar ik heb naar woorden gezocht maar kan het niet anders omschrijven ..) nattig gevoel de dag voor en de eerste dag van m’n menstruatie. Maar nu is dat niet. Gisterenavond wel test gedaan. Negatief.
Ik doe overigens die mega goedkope dipsticks. Zou niet uit moeten maken denk ik.

Maar heb wel een voorgevoel dat het vandaag doorzet.

Om me heen zijn wel mega veel zwangeren ineens. Gister merkte ik dat ik een gemengd gevoel had bij een bekendmaking van iemands zwangerschap. Ze wilde nooit kinderen en nu is ze “ineens” zwanger en had een mega over de top gender reveal party. Met een podium zelfs. :’)
Voor het eerst bekroop me een minimale vlaag van sipheid. Ik schrok daar wel van. Want zo hopeloos is onze situatie niet en tevens zijn we pas vanaf feb bezig. Dus wat is dit voor onzin gevoel.
Dit is een van die topics waarin je zulke smerigheid mag delen :P

Gevoelens zijn soms stomme dingen hè.. dat jullie nog maar net bezig zijn, betekent niet dat je niet een beetje mag balen als een ander ‘opeens’ zwanger is.
De wens voor een kindje komt van diep, daar horen gevoelens gewoon bij.. :*
pi_209233833
Hier trouwens alles rustig. Vandaag weer begonnen met ei-testen, verwacht ‘m dinsdag of woensdag.
Ik hoop dinsdag, dat komt met werk beter uit. Helaas is dat niet te plannen :')

Ik heb afgelopen week heerlijk bijgepraat met m’n beste vriendin. Ze heeft dit traject ook zijdelings meegekregen bij 2 van haar zussen, dus ik kon afgelopen week heerlijk bijpraten zonder alles te moeten uitleggen. Dat was zo fijn O+ en heeft ook goed mijn hoofd leeggemaakt :)
pi_209274582
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 21:40 schreef Zombabe het volgende:
Hier trouwens alles rustig. Vandaag weer begonnen met ei-testen, verwacht ‘m dinsdag of woensdag.
Ik hoop dinsdag, dat komt met werk beter uit. Helaas is dat niet te plannen :')

Ik heb afgelopen week heerlijk bijgepraat met m’n beste vriendin. Ze heeft dit traject ook zijdelings meegekregen bij 2 van haar zussen, dus ik kon afgelopen week heerlijk bijpraten zonder alles te moeten uitleggen. Dat was zo fijn O+ en heeft ook goed mijn hoofd leeggemaakt :)
Morgen poging 4!
pi_209292524
Hier even twee weken stil geweest. Situatie met zieke moeder, etc. Mijn hoofd stond er even niet naar. Dus ik verwacht deze ronde ook niets..

Hoe gaat het met jullie? Ik zal vanavond even teruglezen.
pi_209296337
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 17:58 schreef QuattroF het volgende:
Hier even twee weken stil geweest. Situatie met zieke moeder, etc. Mijn hoofd stond er even niet naar. Dus ik verwacht deze ronde ook niets..

Hoe gaat het met jullie? Ik zal vanavond even teruglezen.
Dag 24 en nog steeds geen ei te bekennen. Heb het deze ronde ook zwaar. Ik zou het meer moeten loslaten en dat lukt me niet.
pi_209305899
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 22:07 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Dag 24 en nog steeds geen ei te bekennen. Heb het deze ronde ook zwaar. Ik zou het meer moeten loslaten en dat lukt me niet.
Poh, wat rot zeg. Begrijp het wel, je bent er toch mee bezig
pi_209305922
Ik ben helaas afgelopen zondag ongesteld geworden. Ook pas om 23u of zo. Terwijl m’n menstruatie op zaterdag moest komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag echt mega zere borsten. Ei moet pas 5 juni komen. Ook gek.
Ga wel kijken of ik eitjes kan plassen.
pi_209308517
Gefeliciteerd!
pi_209326669
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 19:04 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik ben helaas afgelopen zondag ongesteld geworden. Ook pas om 23u of zo. Terwijl m’n menstruatie op zaterdag moest komen.

SPOILER
Vandaag echt mega zere borsten. Ei moet pas 5 juni komen. Ook gek.
Ga wel kijken of ik eitjes kan plassen.
Wat leuk! Gefeliciteerd!!
pi_209355990
@QuattroF, hè bah :* hoe gaat het nu met je moeder?

@_Lily_ volgens mij snapt iedereen dat het lastig is om er niet op te focussen. Het is zo’n gevoelsding.. ik hoop dat je je snel beter voelt en je aandacht iets meer kunt verleggen :*

@LadyTagliatelle gefeliciteerd *O* leuke mijlpaal in jullie relatie O+

Hier alles rustig, NOD is ergens rond 7-9 juni, nog even afwachten dus :) gelukkig genoeg afleiding met een nieuwe baan en alle hectiek wat dat met zich meebrengt.
pi_209359154
Hier inmiddels de sleutel van ons huis.
Zit wel inner vruchtbare dagen volgens de app. Hebben deze dagen ondanks alle huizenstress tot nu toe wel benut.
Ik vergeet steeds te kijken of ik eitjes kan plassen. Misschien wel beter zo.
Aankomende maandag zou m’n ei er zijn ongeveer. Als we deze flow doorzetten qua amusement dan hebben we er deze ronde wel een tien voor inzet.

Wittebroodsweken :D

Gefeliciteerd met je nieuwe baan @Zombabe *O*
Hoe bevalt het?
pi_209360194
Heerlijk ladytagliatelle ;)
Hebben jullie ook vakantie?
pi_209369406
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 09:25 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Hier inmiddels de sleutel van ons huis.
Zit wel inner vruchtbare dagen volgens de app. Hebben deze dagen ondanks alle huizenstress tot nu toe wel benut.
Ik vergeet steeds te kijken of ik eitjes kan plassen. Misschien wel beter zo.
Aankomende maandag zou m’n ei er zijn ongeveer. Als we deze flow doorzetten qua amusement dan hebben we er deze ronde wel een tien voor inzet.

Wittebroodsweken :D

Gefeliciteerd met je nieuwe baan @:Zombabe *O*
Hoe bevalt het?
Nog geen idee :D ik start 1 juli op een andere plek in het bedrijf. Zit nu in de hectiek van overdracht oud werk én alvast met wat dingen meedraaien op de nieuwe plek. Deze week was vooral drama, ik verwacht dat het vanaf volgende week iets rustiger wordt.
pi_209370131
Lily wat vervelend dat een ei vaak zolang op zich laat wachten, ik kan me voorstellen dat dat behoorlijk frustrerend moet zijn.

Lady tagliatelle gefeliciteerd!! Ik moest lachen om je 10 voor inzet. :D

Zombabe op het wachtbankje, gaat de tijd ook sneller door de drukte op het werk?

Sterkte quattro, hier ook een situatie in de familie die even heel veel energie vraagt.

In het najaar leek het nog maaaanden/veel te lang te duren maar nu is het opeens toch al juni. *O* Dit weekend verwacht ik ongesteld te worden en daarna gaan we ervoor!
pi_209382255
Nou hier iets vaags….
Ik doe altijd ovulatietesten, maar eigenlijk heb ik ze niet nodig.

Ik weet m’n hele leven al exact wanneer ik een eisprong heb en mis hem nooit. Komt omdat ik dan heldere afscheiding heb en pijn (soms echt stevig) linksonder of rechtsonder in de buik. Op die dag is m’n ovulatietest ook altijd positief, zonder uitzondering.
Dus zijn er ook veel maanden geweest dat ik helemaal geen ovulatietesten deed tot ik m’n bekende klachten had, dan testen ter bevestiging en hebbes.

Maar deze maand heb ik niets gevoeld. Iemand het idee wat er kan zijn? Of heb ik gewoon m’n ei gemist?
Ik heb niets gevoeld en daarom sinds dag 15 bijna elke dag dat we geen seks hadden een ovulatietest gedaan om te zien of we aan de slag moesten. Op de dagen met seks de test weleens overgeslagen.
De hele maand alleen maar negatieve ovulatietesten, geen afscheiding en geen pijn.

En nu ben ik op dag 31 van m’n cyclus en heb ik bloedverlies. Het voelt ook alsof ik ongesteld ben, pijn in m’n buik enzo. Ei gemist of is er iets geks aan de hand? Zou voor t eerst in m’n leven zijn dat ik een ei heb gemist.
pi_209403245
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 22:58 schreef _Lily_ het volgende:
Nou hier iets vaags….
Ik doe altijd ovulatietesten, maar eigenlijk heb ik ze niet nodig.

Ik weet m’n hele leven al exact wanneer ik een eisprong heb en mis hem nooit. Komt omdat ik dan heldere afscheiding heb en pijn (soms echt stevig) linksonder of rechtsonder in de buik. Op die dag is m’n ovulatietest ook altijd positief, zonder uitzondering.
Dus zijn er ook veel maanden geweest dat ik helemaal geen ovulatietesten deed tot ik m’n bekende klachten had, dan testen ter bevestiging en hebbes.

Maar deze maand heb ik niets gevoeld. Iemand het idee wat er kan zijn? Of heb ik gewoon m’n ei gemist?
Ik heb niets gevoeld en daarom sinds dag 15 bijna elke dag dat we geen seks hadden een ovulatietest gedaan om te zien of we aan de slag moesten. Op de dagen met seks de test weleens overgeslagen.
De hele maand alleen maar negatieve ovulatietesten, geen afscheiding en geen pijn.

En nu ben ik op dag 31 van m’n cyclus en heb ik bloedverlies. Het voelt ook alsof ik ongesteld ben, pijn in m’n buik enzo. Ei gemist of is er iets geks aan de hand? Zou voor t eerst in m’n leven zijn dat ik een ei heb gemist.
He wat vreemd :{ na vrijdag nog bloedverlies gehad? Hoe gaat het nu?
Ik denk niet direct aan gemist ei, vooral omdat je regelmatig hebt getest zonder streepje.. Misschien een gesprongen vaatje door bijv. seks? Of een doorbraakbloeding?
pi_209403256
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 23:40 schreef Lovi het volgende:
Lily wat vervelend dat een ei vaak zolang op zich laat wachten, ik kan me voorstellen dat dat behoorlijk frustrerend moet zijn.

Zombabe op het wachtbankje, gaat de tijd ook sneller door de drukte op het werk?

Sterkte quattro, hier ook een situatie in de familie die even heel veel energie vraagt.

In het najaar leek het nog maaaanden/veel te lang te duren maar nu is het opeens toch al juni. *O* Dit weekend verwacht ik ongesteld te worden en daarna gaan we ervoor!
Yay Lovi! Het is bijna nooit leuk om ongesteld te worden, maar dit is een van de uitzonderingen!
pi_209423037
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:47 schreef Zombabe het volgende:
@:QuattroF, hè bah :* hoe gaat het nu met je moeder?
Het lijkt in eerste instantie mee te vallen! Er waren zware vermoedens van baarmoederhalskanker. Volgende week een check in het ziekenhuis en dan weten we meer. Maar het uitstrijkje was gelukkig negatief.

@Lovi: Wat spannend, ik duim mee!

@LadyTagliatelle: Gefeliciteerd met de sleutel van jullie huis! Veel klus- en verhuisplezier en succes!

Ik ben 4 juni ongesteld geworden, had ik ook verwacht want vanwege allerlei situaties stond mijn hoofd weinig naar seks.. Geeft niks, we zijn nu op vakantie dus wie weet!
pi_209425884
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 19:10 schreef QuattroF het volgende:

[..]
Het lijkt in eerste instantie mee te vallen! Er waren zware vermoedens van baarmoederhalskanker. Volgende week een check in het ziekenhuis en dan weten we meer. Maar het uitstrijkje was gelukkig negatief.

@:Lovi: Wat spannend, ik duim mee!

@:LadyTagliatelle: Gefeliciteerd met de sleutel van jullie huis! Veel klus- en verhuisplezier en succes!

Ik ben 4 juni ongesteld geworden, had ik ook verwacht want vanwege allerlei situaties stond mijn hoofd weinig naar seks.. Geeft niks, we zijn nu op vakantie dus wie weet!
Fijn dat het mee lijkt te vallen! Volgende week zal vast weer spannend worden, ik duim mee dat alles goed is :*

Enne, geniet van de vakantie ;) :D
pi_209437964
Ik dacht écht dat ik vandaag ongesteld was geworden. Had gisteren namelijk krampen en wat bruinverlies, dus vanmorgen menstruatiecup erin ivm kantoordag. Maar het heeft (nog) niet doorgezet, ik was oprecht verbaasd!
Morgen pas dag 28, dus nog even afwachten. Maar dit voelde al als een overwinning :')
pi_209439955
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 11:06 schreef _Lily_ het volgende:
Heerlijk ladytagliatelle ;)
Hebben jullie ook vakantie?
Ik wel, hij niet :D
pi_209439979
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 00:14 schreef Zombabe het volgende:
Ik dacht écht dat ik vandaag ongesteld was geworden. Had gisteren namelijk krampen en wat bruinverlies, dus vanmorgen menstruatiecup erin ivm kantoordag. Maar het heeft (nog) niet doorgezet, ik was oprecht verbaasd!
Morgen pas dag 28, dus nog even afwachten. Maar dit voelde al als een overwinning :')
Oeeeeeh *O*
pi_209440016
Nou, die tien voor inzet werd een drie hoor. Ik had niet moeten roepen. -O-
Alleen afgelopen weekend nog een magere poging. Terwijl m’n eisprong afgelopen maandag zou moeten zijn. Niet benut. Voelt echt kut, en alsof ik werd afgewezen. Ik weet dat hij enorm moe is van het sjouwen en klussen etc. Misschien ben ik egoïstisch. Maar heb ook echt gewoon een mega libido en hij niet. “Iedereen” is maar zwanger rondom mij, zelfs mensen zonder kinderwens.
In elk geval geen eisprong gevoelens gehad en vandaag ineens gevoelige opgezette borsten, die normaal bij het ei horen.
Dus wellicht kan ik hem nog wel enthousiast maken. Anders is dit een verloren maand helaas.

-O-

Was sowieso van plan om’m na deze poging langs de huisarts te sturen voor onderzoek. Maar dat lijkt me na deze maand niet echt fair of zo.
pi_209440020
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 23:40 schreef Lovi het volgende:

Spannend! Fijne vakantie :)
pi_209448634
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 10:44 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Nou, die tien voor inzet werd een drie hoor. Ik had niet moeten roepen. -O-
Alleen afgelopen weekend nog een magere poging. Terwijl m’n eisprong afgelopen maandag zou moeten zijn. Niet benut. Voelt echt kut, en alsof ik werd afgewezen. Ik weet dat hij enorm moe is van het sjouwen en klussen etc. Misschien ben ik egoïstisch. Maar heb ook echt gewoon een mega libido en hij niet. “Iedereen” is maar zwanger rondom mij, zelfs mensen zonder kinderwens.
In elk geval geen eisprong gevoelens gehad en vandaag ineens gevoelige opgezette borsten, die normaal bij het ei horen.
Dus wellicht kan ik hem nog wel enthousiast maken. Anders is dit een verloren maand helaas.

-O-

Was sowieso van plan om’m na deze poging langs de huisarts te sturen voor onderzoek. Maar dat lijkt me na deze maand niet echt fair of zo.
Ik ook niet hoor, no worries
Ik heb ook al 3 zwangerschapsaankondigingen gehad deze week bij mensen die korter probeerden dan wij. Maar bij ons niks noppes nada

Ik weet niet eens of ik afgelopen maand een ei heb gehad. Misschien wel, misschien niet.
Ik heb het gevoel dat ik sinds februari niet meer echt heb geprobeerd. Heb maart en april overgeslagen en daarna waren we er weer klaar voor maar heb ik geen ei meer gezien.

Het laatste ei medio april. En in mei heb ik m’n ei niet gevonden terwijl ik wel ongesteld ben geworden na 32 dagen. Dus misschien heb ik m’n ei gemist. Voor het eerst in m’n leven.

Is het bij een cyclus van 32 dagen mogelijk dat er toch geen eisprong is geweest?
pi_209448867
Ja dat kan, dat je een anovulatoire cyclus had. Ik ovuleerde bijna nooit maar bloedde dan wel, maar heel onregelmatig, 30-70 dagen ertussen. Volgens de fertiliteitsarts was het dan geen echte menstruatie maar een gevolg van weer dalende oestrogeenspiegel ook al was het niet voldoende geweest voor een (goede) eisprong. Ik heb in de tijd dat ik ovulatietesten deed welgeteld één keer een ei gevonden. :')
pi_209449000
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 02:41 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik ook niet hoor, no worries
Ik heb ook al 3 zwangerschapsaankondigingen gehad deze week bij mensen die korter probeerden dan wij. Maar bij ons niks noppes nada

Ik weet niet eens of ik afgelopen maand een ei heb gehad. Misschien wel, misschien niet.
Ik heb het gevoel dat ik sinds februari niet meer echt heb geprobeerd. Heb maart en april overgeslagen en daarna waren we er weer klaar voor maar heb ik geen ei meer gezien.

Het laatste ei medio april. En in mei heb ik m’n ei niet gevonden terwijl ik wel ongesteld ben geworden na 32 dagen. Dus misschien heb ik m’n ei gemist. Voor het eerst in m’n leven.

Is het bij een cyclus van 32 dagen mogelijk dat er toch geen eisprong is geweest?
Nee, niemand van ons hier. (Helaas) daarom vind ik het ook fijn om met jullie te ventileren.

Ik dacht dat je vrijwel altijd een ei hebt. Maar gedachte heb ik wel losgelaten. Maar mijn app had deze maand ook berekend dat ik 2 keer een ei heb in de kalendermaand en het verschuift echt. Ik liep namelijk gelijk met zombabe, maar nu totaal niet meer.
Ik denk dat het lichaam rare dingen kan doen dus waarschijnlijk ook een ei overslaan. Drink je overigens veel water? Want dat was mijn probleem met die tests.
pi_209450259
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 06:04 schreef Lokasenna het volgende:
Ja dat kan, dat je een anovulatoire cyclus had. Ik ovuleerde bijna nooit maar bloedde dan wel, maar heel onregelmatig, 30-70 dagen ertussen. Volgens de fertiliteitsarts was het dan geen echte menstruatie maar een gevolg van weer dalende oestrogeenspiegel ook al was het niet voldoende geweest voor een (goede) eisprong. Ik heb in de tijd dat ik ovulatietesten deed welgeteld één keer een ei gevonden. :')
Dit inderdaad, het komt wel eens voor.
pi_209450466
Ik heb te vroeg gejuicht, ben gisteren ongesteld geworden. Balen natuurlijk, ook omdat het betekent dat ik een andere donor moet uitkiezen (van deze zijn er geen rietjes meer). Dit weekend mee aan de slag.

Ik merk wel dat het deze keer minder zwaar valt dan de vorige keer, daar ben ik blij mee :)
Woensdag heb ik een evaluatiegesprek met de kliniek, misschien dat ik vraag naar een paar onderzoekjes om te kijken of alles goed zit en schoon is etc. Ik heb geen indicatie dat het niet zo is, maar het is toch fijn om het zeker te weten. En de arts had zelf al aangegeven dat dat mogelijk is.

@LadyTagliatelle we liepen inderdaad gelijk! Maar mijn cyclus is iets korter dan die van jou, zelfs met 3 dagen verschil gaat het hard. En 2x een ei in 1 maand kan, bij een cyclus van 28 dagen heb je al 13 ovulaties in het jaar. Ik had in mei ook 2x ovulatie, op 1 en 26 mei. En volgens de app in oktober weer, omdat m’n cyclus nog iets korter is.
pi_209451312
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 06:04 schreef Lokasenna het volgende:
Hoe is dat opgelost bij jou? Want je hebt nu een baby toch?
pi_209451323
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 07:02 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Nee, niemand van ons hier. (Helaas) daarom vind ik het ook fijn om met jullie te ventileren.

Ik dacht dat je vrijwel altijd een ei hebt. Maar gedachte heb ik wel losgelaten. Maar mijn app had deze maand ook berekend dat ik 2 keer een ei heb in de kalendermaand en het verschuift echt. Ik liep namelijk gelijk met zombabe, maar nu totaal niet meer.
Ik denk dat het lichaam rare dingen kan doen dus waarschijnlijk ook een ei overslaan. Drink je overigens veel water? Want dat was mijn probleem met die tests.
Niet meer dan normaal. Ik heb altijd een ei gevonden met die testen, wat ik ook deed
pi_209451342
Nou dat ik een ei oversla vind ik maar ruk. Nadat we er net weer voor gingen na 2 maanden overslaan
pi_209451736
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 11:48 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Hoe is dat opgelost bij jou? Want je hebt nu een baby toch?
Ik had al een PCOS diagnose van jaren eerder, dus kon wat sneller worden doorverwezen naar de fertiliteitspoli. Daar ovulatieinductie gedaan met letrozol, en daarmee was ik meteen zwanger.
pi_209515597
Vandaag evaluatiegesprek gehad nav de eerste 4 pogingen. Op basis van mijn cyclus zag de arts geen bijzonderheden, maar ik kon evt. een onderzoek krijgen om te kijken of het van binnen inderdaad allemaal goed zit. Ook gezien de hoeveelheid tijd, geld en energie in dit traject gaat zitten.

De 26ste krijg ik HSG onderzoek en de 27ste een na-controle. Met contrastvloeistof gaan ze kijken of de eileiders goede doorstromingen hebben en of er geen verklevingen zijn. Heb ook besloten om deze ronde over te slaan, komt beter uit met het onderzoek én het bestellen van nieuwe rietjes. Volgende poging is waarschijnlijk midden juli.

Ik heb dus extra veel tijd om voor jullie te duimen O+
pi_209522131
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 10:18 schreef Zombabe het volgende:
Ik heb te vroeg gejuicht, ben gisteren ongesteld geworden. Balen natuurlijk, ook omdat het betekent dat ik een andere donor moet uitkiezen (van deze zijn er geen rietjes meer). Dit weekend mee aan de slag.

Ik merk wel dat het deze keer minder zwaar valt dan de vorige keer, daar ben ik blij mee :)
Woensdag heb ik een evaluatiegesprek met de kliniek, misschien dat ik vraag naar een paar onderzoekjes om te kijken of alles goed zit en schoon is etc. Ik heb geen indicatie dat het niet zo is, maar het is toch fijn om het zeker te weten. En de arts had zelf al aangegeven dat dat mogelijk is.

@:LadyTagliatelle we liepen inderdaad gelijk! Maar mijn cyclus is iets korter dan die van jou, zelfs met 3 dagen verschil gaat het hard. En 2x een ei in 1 maand kan, bij een cyclus van 28 dagen heb je al 13 ovulaties in het jaar. Ik had in mei ook 2x ovulatie, op 1 en 26 mei. En volgens de app in oktober weer, omdat m’n cyclus nog iets korter is.
Ah kak! Jammer dat het toch doorgezet heeft.

Hoe is het gegaan gisteren?

Ja, ik zit inderdaad met een cyclus van 28 dagen.
Joh ik kom er echt achter dat ik kennis mis. _O-

Edit: ik had je post nog niet gelezen :’)
pi_209522205
Hier lijkt meneer z’n libido mega minimaal te zijn. Terwijl die van mij door het plafond gaat. -O-
Verloren maand dus, met 2 eieren. ;(

Op het moment dat hij wel in was voor wat amusement maakte ik nog een geintje over benen omhoog houden. Toen zei hij: “waarom, je hebt toch geen ei nu?”
Mij een raadsel hoe hij dat weet, want ik doe echt al sinds begin mei geen ovulatie test meer.

Nou ja, volgende maand dan maar weer eens bekijken. Of de maand daarna. Ondertussen blijf ik hopen. Maar het voelt nu wel alsof ik er in m’n eentje mee bezig ben. Ook omdat hij laatst zei: we hebben toch geen haast?!
pi_209526389
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:17 schreef Zombabe het volgende:
Vandaag evaluatiegesprek gehad nav de eerste 4 pogingen. Op basis van mijn cyclus zag de arts geen bijzonderheden, maar ik kon evt. een onderzoek krijgen om te kijken of het van binnen inderdaad allemaal goed zit. Ook gezien de hoeveelheid tijd, geld en energie in dit traject gaat zitten.

De 26ste krijg ik HSG onderzoek en de 27ste een na-controle. Met contrastvloeistof gaan ze kijken of de eileiders goede doorstromingen hebben en of er geen verklevingen zijn. Heb ook besloten om deze ronde over te slaan, komt beter uit met het onderzoek én het bestellen van nieuwe rietjes. Volgende poging is waarschijnlijk midden juli.

Ik heb dus extra veel tijd om voor jullie te duimen O+
Fijn dat je toch even een check up krijgt, hopelijk met de bevestiging dat alles oké is en je door kunt met een nieuwe poging.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 14:31 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Hier lijkt meneer z’n libido mega minimaal te zijn. Terwijl die van mij door het plafond gaat. -O-
Verloren maand dus, met 2 eieren. ;(

Op het moment dat hij wel in was voor wat amusement maakte ik nog een geintje over benen omhoog houden. Toen zei hij: “waarom, je hebt toch geen ei nu?”
Mij een raadsel hoe hij dat weet, want ik doe echt al sinds begin mei geen ovulatie test meer.

Nou ja, volgende maand dan maar weer eens bekijken. Of de maand daarna. Ondertussen blijf ik hopen. Maar het voelt nu wel alsof ik er in m’n eentje mee bezig ben. Ook omdat hij laatst zei: we hebben toch geen haast?!
Ik kan je hand wel schudden volgens mij. We hadden juni afgestemd, maar nu het zover is heeft ie koudwatervrees. Hij heeft wel een goed libido maar de kans bewust vermeden deze week.
Nu heb ik op dit moment behoorlijke (als het goed is tijdelijke) stress van het werk dus het is oke. Eisprong zou vandaag zijn maar heb nog geen signaal gehad (misschien ook wel door de stress). Komend weekend nog maar eens een goed gesprek voeren en dan hopelijk wel volledig commitment en er idd samen voor gaan zoals je zegt. Dat is natuurlijk wel belangrijk. :)

Lily: vervelend dat er geen eisprong is geweest. Ben je van plan om richting een arts te gaan ermee of geef je het nog even de tijd?
pi_209527069
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 21:47 schreef Lovi het volgende:

[..]
Fijn dat je toch even een check up krijgt, hopelijk met de bevestiging dat alles oké is en je door kunt met een nieuwe poging.
[..]
Ik kan je hand wel schudden volgens mij. We hadden juni afgestemd, maar nu het zover is heeft ie koudwatervrees. Hij heeft wel een goed libido maar de kans bewust vermeden deze week.
Nu heb ik op dit moment behoorlijke (als het goed is tijdelijke) stress van het werk dus het is oke. Eisprong zou vandaag zijn maar heb nog geen signaal gehad (misschien ook wel door de stress). Komend weekend nog maar eens een goed gesprek voeren en dan hopelijk wel volledig commitment en er idd samen voor gaan zoals je zegt. Dat is natuurlijk wel belangrijk. :)

Lily: vervelend dat er geen eisprong is geweest. Ben je van plan om richting een arts te gaan ermee of geef je het nog even de tijd?
Ik ben al bij een arts maar wacht al een paar maanden op uitslagen, stomme wachttijden
Maar misschien horen we morgen meer
pi_209531229
Update: heb pilletjes gekregen om een eisprong op te wekken maar moet eerst m’n menstruatie afwachten. Als die niet komt heb ik weer andere pilletjes meegekregen dat ik zelf m’n menstruatie mag opwekken.

Dus dat gaan we dan maar doen.
Wel opgelucht. M’n laatste goeie poging was in februari.

Ik heb kansen. Daar hou ik me aan vast. Maar dat neemt niet weg dat ik de laatste tijd wel verdrietig word van alle zwangerschapsaankondigingen om me heen, ook van vrouwen die ouder zijn dan ik. Maarja, je kan het leven niet sturen. En daar hoort acceptatie bij.

De gynaecoloog vond mijn gewicht geen probleem, hij zei dat ik absoluut niet dik ben en dat het geen of weinig invloed heeft op mn pcos. Dat is een opluchting.
pi_209531588
Ben ik een aansteller als ik hier behoorlijk de pest over in heb?
Het is ook zo confronterend als je over die poli sjokt.
Hoewel, het is maar pcos en ovulatie inductie. Wie maalt om wat pilletjes

En toch heb ik de pest in.
pi_209544352
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 12:28 schreef _Lily_ het volgende:
Ben ik een aansteller als ik hier behoorlijk de pest over in heb?
Het is ook zo confronterend als je over die poli sjokt.
Hoewel, het is maar pcos en ovulatie inductie. Wie maalt om wat pilletjes

En toch heb ik de pest in.

Wat mij betreft niet hoor :* Pcos en pilletjes is wat weinig mensen voor ogen hebben als gewenste pad naar een kindje..
Voel je vooral ook vrij om je frustraties hier te blijven delen.

Ik had zelf ook graag gewild dat het ‘normaal’ kon, in mijn geval vanuit een liefdevolle relatie. Het heeft tijd gekost om mezelf erbij neerleggen dat dat er (nu) niet in zit. En dat het alleen maar lastiger wordt naarmate ik langer wacht op een relatie die ook goed is. En nog steeds heb ik soms daarover de pest erin.
pi_209561826
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:09 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Wat mij betreft niet hoor :* Pcos en pilletjes is wat weinig mensen voor ogen hebben als gewenste pad naar een kindje..

Ik had zelf ook graag gewild dat het ‘normaal’ kon, in mijn geval vanuit een liefdevolle relatie. Het heeft tijd gekost om mezelf erbij neerleggen dat dat er (nu) niet in zit. En dat het alleen maar lastiger wordt naarmate ik langer wacht op een relatie die ook goed is. En nog steeds heb ik soms daarover de pest erin.
Oh dat kan ik me goed voorstellen. Hopelijk kan het in de toekomst alsnog. Ik ken iemand die ook deze weg heeft behandeld, later een man vond die haar kind als het zijne aannam en daarna met hem nog meer kinderen kreeg
En bij haar eerste was ze al boven de 35
pi_209563929
@Lovi ; herkenbaar. Heb het idee dat hij het hier ook bewust ontwijkt. Hoe is je gesprek gegaan?

Vanmorgen zei ik: er is nog geen bloed. Zijn reactie; komt nog wel.
Dus ik zei; lekker positief. Toen zei die, ja vorige maand was je ook een dag later, als je uitgaat van het negative kan het altijd nog meevallen.

Misschien dat hij onzeker is omdat hij teleurgesteld is dat hij mij niet in 1x bevrucht heeft.

Ik merk alleen dat hij er niet over wil praten.
Ik heb vanmorgen een test gedaan, negatief. Maar ik heb nog geen menstruatie-puist.

Nu zitten we ook midden in een verhuizing en verbouwing en is onze kat afgelopen week ineens overleden. Ze was pas twee. Dus ik begrijp het allemaal ook wel.
pi_209564057
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:09 schreef Zombabe het volgende:

[..]

Ik begrijp je wel. Mijn situatie was wel een beetje anders maar ik kan me echt wel bedenken wat je ongeveer moet voelen.

Bij mijn eerste was ik 25 en door de pil heen zwanger geworden in een relatie die eigenlijk aflopende zaak was en die je geen relatie kon noemen. Toen ik vertelde dat ik zwanger was, zei hij dat ik moest kiezen tussen hem en het kind. Nou, makkelijke keuze.
Echter heb ik er wel altijd de pest in gehad dat ik niet zwanger was geworden vanuit een fijne relatie. Ik heb de zwangerschap, bevalling, en de eerste 8 jaren “alleen” moeten doen. Het ging, prima zelfs. Maar ik had het liever anders gehad. Niet met die bewuste man. Maar wel het plaatje.

Er zitten ook veel voordelen aan het alleen opvoeden. Zoals geen discussie over namen :9 en je krijgt heeel veel liefde. Maar ik had ook heel graag een man gehad waarmee ik alles had kunnen delen. Altijd die uitleg “moeten” geven dat je alleen bent. Ook tijdens de zwangerschap. Dat was niet altijd leuk.

In die 8 jaar heb ik altijd een kinderwens gehad. En daarbij ook de angst dat ik nooit meer een baby zou krijgen vanuit een liefdevolle relatie. Want die moet je inderdaad ook opbouwen. En ik had niemand gevonden in waarmee ik voor m’n gevoel oud kon worden en kinderen mee wilde. Behalve 1. Maar hij wilde dat niet. Tot nu hij ineens compleet omdraaide afgelopen najaar. Ineens wel willen samenwonen, trouwen, baby..
Nu ben ik 34 (hij is net 40) en hoop ik dat een baby ons nog gegund is.
pi_209587946
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 08:48 schreef LadyTagliatelle het volgende:
@:Lovi ; herkenbaar. Heb het idee dat hij het hier ook bewust ontwijkt. Hoe is je gesprek gegaan?

Dus ik zei; lekker positief. Toen zei die, ja vorige maand was je ook een dag later, als je uitgaat van het negative kan het altijd nog meevallen.

Misschien dat hij onzeker is omdat hij teleurgesteld is dat hij mij niet in 1x bevrucht heeft.

Ik heb vanmorgen een test gedaan, negatief. Maar ik heb nog geen menstruatie-puist.

Nu zitten we ook midden in een verhuizing en verbouwing en is onze kat afgelopen week ineens overleden. Ze was pas twee. Dus ik begrijp het allemaal ook wel.
Ik duim voor jullie dames! Ik snap het gemis van een partner wel.
@tagliatelle: klinkt alsof jullie er elk iets anders tegenaan kijken! Soms helpt het om ze niet mee te nemen in het ovulatie proces haha. Verleiden op het juiste moment maar niet zeggen dat je dan een ei hebt.

Hier inmiddels ruim 60 dagen zonder eisprong. Echt waar-de-loos. En ik krijg bijna wekelijks vragen wanneer de 2e komt
pi_209598122
Lily, ik kan me voorstellen dat je er de pest over in hebt hoor. Heb je de medicatie om menstruatie op te wekken al ingezet. Een plan wanneer je dat wil doen? Hopelijk lukt het daarna goed om een eisprong op te wekken en heb je zo snel weer wat goede kansen. Ik duim voor je!

Tagliatelle, wat vervelend dat hij er niet over wil praten en niet zo'n toffe opmerkingen maakt. Ik zou er wel verdrietig van worden denk ik.

Het gesprek hier nog niet gevoerd :@ iets met het juiste moment...veel te drukke weekenden gehad en veel aan mijn hoofd.
Mijn eisprong duurt nu nog 3 weken dus ik heb nog even. :D
pi_209598984
Ik heb het partnerloos een kind krijgen wel een plekje gegeven. De deur blijft wel open voor een partner, maar ik heb echt besloten dat ik er niet op ga wachten.
En het maakt dingen als namen kiezen, opvoedingsstijl enzo ook iets makkelijker. Ik heb zelfs al (zo goed als) de voor- én 2e naam voor een jongetje en een meisje O+ meisje 2 opties, maar dat scheelt 1 letter :’)

Ik heb nu juist meer last van mensen die vragen of ik kinderen wil. Of nieuwe mensen die vragen of ik kinderen heb en doorvragen. Met halve waarheden praat ik mij wel eruit, maar echt comfortabel is het niet. En dan heb je ook de mensen die zeggen dat ik echt een vent moet zoeken als ik nog kinderen wil. Rot op hè :’)
pi_209599025
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 08:48 schreef LadyTagliatelle het volgende:
@:Lovi ; herkenbaar. Heb het idee dat hij het hier ook bewust ontwijkt. Hoe is je gesprek gegaan?

Dat lijkt me oprecht lastig, als je partner zo reageert.. je doet het toch samen? Ik zou juist die onzekerheden / teleurstellingen op tafel willen hebben. Hoeven geen lange gesprekken te zijn, een simpele “ik voel me een loser omdat het niet in 1x is gelukt en dat is k.t” kan ook voldoende zijn. Maar dan weet jij ook waar zijn reacties vandaan komen. Als dat er tenminste achter zit.

Hoe gaat het nu? Menstruatiepuist en de rest toch gekomen?
Wat verdrietig van jullie kat, dat is heel jong :*
pi_209599056
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 07:51 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik duim voor jullie dames! Ik snap het gemis van een partner wel.
@:tagliatelle: klinkt alsof jullie er elk iets anders tegenaan kijken! Soms helpt het om ze niet mee te nemen in het ovulatie proces haha. Verleiden op het juiste moment maar niet zeggen dat je dan een ei hebt.

Hier inmiddels ruim 60 dagen zonder eisprong. Echt waar-de-loos. En ik krijg bijna wekelijks vragen wanneer de 2e komt
Pff, wat frustrerend! Wat Lovi vraagt, medicatie om de menstruatie te triggeren al gebruikt of gepland?
Of ben je daar (nog) niet aan toe?
Ik hoop dat het snel natuurlijk komt :*
pi_209599098
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 22:20 schreef Lovi het volgende:
Lily, ik kan me voorstellen dat je er de pest over in hebt hoor. Heb je de medicatie om menstruatie op te wekken al ingezet. Een plan wanneer je dat wil doen? Hopelijk lukt het daarna goed om een eisprong op te wekken en heb je zo snel weer wat goede kansen. Ik duim voor je!

Tagliatelle, wat vervelend dat hij er niet over wil praten en niet zo'n toffe opmerkingen maakt. Ik zou er wel verdrietig van worden denk ik.

Het gesprek hier nog niet gevoerd :@ iets met het juiste moment...veel te drukke weekenden gehad en veel aan mijn hoofd.
Mijn eisprong duurt nu nog 3 weken dus ik heb nog even. :D
Dan heb je inderdaad nog wel even! Ik hoor vaker dat mannen het de eerste ronde erg spannend vinden. Voor het echt proberen is opeens heel serieus, koudwatervrees enzo.. en minder ‘tijdsdruk’ dan vrouwen, biologisch gezien ten minste. Dat helpt niet mee.
Hopelijk vinden jullie snel een goed moment voor het gesprek :)

Even gemist, gaan jullie voor de eerste of hebben jullie al wat rondlopen?
pi_209606482
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 23:48 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Pff, wat frustrerend! Wat Lovi vraagt, medicatie om de menstruatie te triggeren al gebruikt of gepland?
Of ben je daar (nog) niet aan toe?
Ik hoop dat het snel natuurlijk komt :*
Tegen beter weten in hoop je dat er nog een eisprong komt. Maar zoniet dan ga ik over een week starten met die medicatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')