quote:
Dank
@yvonne, kan ik voor het eerst sinds een jaar of 14 weer iets plaatsen, alleen de aanleiding is duidelijk minder.
Gecondoleerd met je moeder
@Merel ook namens mijn vrouw, @eleganty wasted.
Ze was destijds voor een hoop jongelui ook een soort ‘moeder’. Een soort houvast, baken, soms het geweten. Iemand waar je bovenal altijd van op aan kon.
Wat mij betreft kende ze ook precies de juiste balans tussen op het ene moment ‘die verstandige ouder(e)’ te zijn en het de andere keer lekker even te laten gaan - want grenzen moet je ook af en toe kunnen (laten) opzoeken.
Maar ze was altijd oprecht en betrokken als je met haar sprak en kon zich door de vele contacten zo goed verplaatsen in een ander en had ook altijd een luisterend oor. Zo ook met mijn 2e FOK! Baby destijds, ik weet zeker dat zij zich dat ook nog goed kon herinneren want wat had ik toen een afleiding nodig, en zij was 1 van de mensen die daar tijd voor nam.
Zoals al gezegd is ze op m’n bruiloft geweest, dat is over exact 5 weken al 20 jaar geleden, en daar genoot ze ook enorm van.
Zij (en jij) zijn dus nog bij ons thuis geweest. Gelukkig niet met eieren, wel met duizenden sterretjes. Want humor en geintjes was ze ook voor in. En dat was dan meteen een gespreksonderwerp voor een volgende meeting.
Ze was ook bij menig (VBL)meeting en dat het gros veel jonger was deed niks af aan het plezier dat ze daar had. En het moest dan altijd even over Concordia gaan.
Hoop dat jij de mooie herinneringen aan haar herkent, en het je toch een voorzichtige glimlach kan bezorgen op ongetwijfeld regelmatig vochtige wangen dezer dagen. En dat je trots bent, want het aantal reacties hier zegt ook veel over je moeder.
En tot slot sterkte met dit verlies, voor jou en je familie/naasten/dierbaren.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away