Toch wel, al is het een klein detail. In 1999 (opa vertelt: de rest van de EU-staten wilde sancties tegen Oostenrijk als de FP ging regeren…) kwam er een coalitie van FP en VP. Beide partijen hadden 52 zetels, maar de FP had meer stemmen. Toch werd vanwege de controverse rondom FP-leider Haider besloten dat zittend vicekanselier Schssel van de VP de regering zou leiden.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat vooral om de leider van de FP, die de kandidaat bondskanselier was van FP. Hij noemde het alleen zelf Volkskanzler, de laatste met die titel was Adolf Hitler. Hij is ook wel op bijeenkomsten van neo-nazi's.
Als FP hem had laten vallen moet ik nog zien of ze niet gewoon hadden kunnen regeren. Ze zaten al 3 keer eerder in een coalitie (nooit als grootste).
Ik vrees dat andere landen, waaronder Nederland er wellicht een stokje voor gaan steken.quote:Op donderdag 14 november 2024 07:34 schreef Dven het volgende:
Sinds eind maart 2024 zijn Roemeni en Bulgarije Schengenlid maar waren enkel de lucht- en zeegrenzen gevrijwaard van controles. Nu lijkt Oostenrijk dan ook zijn veto op te geven voor wat betreft de landsgrenzen. Deze geluiden waren er ook enige tijd maar nu wordt dit ook bevestigd door de Oostenrijkse krant Kurier.
Vermoedelijk kan men vanaf de lente in 2025 dus zonder controles doorrijden tot in Griekenland
Daar gaat absoluut geen stokje meer voor worden gestoken, buiten Oostenrijk is in geen enkel land toetreding van de twee landen nog een issue.quote:Op donderdag 14 november 2024 08:20 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik vrees dat andere landen, waaronder Nederland er wellicht een stokje voor gaan steken.
Daarnaast zijn er ook nog stemmen om juist Hongarije uit Schengen te gooien vanwege het toelaten van Russische en Belarussische arbeidskrachten. Dan heb je nog steeds geen vrije doorgang tot aan de Zwarte Zee.
Statistisch gezien raken deze stemmen geen kant noch wal.quote:Op donderdag 14 november 2024 08:20 schreef Erno-BE het volgende:
Daarnaast zijn er ook nog stemmen om juist Hongarije uit Schengen te gooien vanwege het toelaten van Russische en Belarussische arbeidskrachten
https://nos.nl/artikel/25(...)n-europese-commissiequote:De Spaanse premier Pedro Snchez zal verantwoording afleggen aan het parlement voor de watersnoodramp in Valencia eind vorige maand. Snchez, de Spaanse regering en de lokale autoriteiten kregen veel kritiek omdat ze te laat zouden hebben gereageerd op het noodweer. Zeker 228 mensen kwamen om.
PSD gaat gewoon de bekende tactiek weer toepassen. In paupergebieden mensen met blikken bier en mici naar de stembus brengen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 22:12 schreef Perrin het volgende:
Hopelijk geen achterhoedegevecht.
[ x ]
Andere tactiek deze keer. Annuleren, dat kan natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
PSD gaat gewoon de bekende tactiek weer toepassen. In paupergebieden mensen met blikken bier en mici naar de stembus brengen.
Weet niet of dat de slimste strategie is. Wie weet beslist 'ie het bij de herkansing al in de eerste ronde.quote:Op vrijdag 6 december 2024 16:15 schreef freako het volgende:
[..]
Andere tactiek deze keer. Annuleren, dat kan natuurlijk ook.
Nee hij vindt het manipuleren van onze democratische processen door ons vijandig gezinde dictaturen een slechte zaak.quote:Op maandag 9 december 2024 12:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oh, Derk vindt het annuleren van onwelgevallige uitslagen een "goede zaak".
Ik verwacht niet dat Georgescu de volgende keer weer mee mag doen.quote:Op maandag 9 december 2024 12:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Weet niet of dat de slimste strategie is. Wie weet beslist 'ie het bij de herkansing al in de eerste ronde.
Denk niet dat PSD het kan maken om geen kandidaat af te vaardigen en maar op te roepen om voor Lasconi te stemmen.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:33 schreef freako het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat Georgescu de volgende keer weer mee mag doen.
Tactiek voor de nieuwe poging zal zijn om verder zoveel mogelijk andere extreemrechtse wappies toe te laten, en een eenheidskandidaat vanuit de dan regerende coalitie. Verdeel en heers. Diana Șoșoacă werd nu vlak voor de eerste ronde afgevoerd (zal Georgescu ook geen kwaad gedaan hebben), zij en vele anderen zullen straks wel weer mee mogen doen.
Ik had het gemist, maar er was vanochtend al een akkoord bereikt over een coalitie in Roemeni. PSD / PNL / USR / UDMR. Een van de punten is een 'mogelijke' gezamenlijke presidentskandidaat.quote:Op woensdag 11 december 2024 22:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk niet dat PSD het kan maken om geen kandidaat af te vaardigen en maar op te roepen om voor Lasconi te stemmen.
En nog best kans dat een PSD-kandidaat het in een tweede ronde zou halen van Lasconi. Dus waarom zouden ze dat doen.
Ik moet het nog zien of dat gaat gebeuren. En als dat zo is, dan is het niet gezegd dat iedereen ook automatisch op die kandidaat gaat stemmen.quote:Op woensdag 11 december 2024 22:54 schreef freako het volgende:
[..]
Ik had het gemist, maar er was vanochtend al een akkoord bereikt over een coalitie in Roemeni. PSD / PNL / USR / UDMR. Een van de punten is een 'mogelijke' gezamenlijke presidentskandidaat.
Geertje en Marjolein schuimbekkend natuurlijk.quote:
goed dat brengt ze dichter bij europaquote:
Zolang we hier de oligarchen maar uit het bestuur weten te houden..quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
goed dat brengt ze dichter bij europa
Musk moet zich niet bemoeien met de EU
Euro, Schengen en NATO is van levensbelang voor het voortbestaan van europa
EU is teveel het pad van Groen Links, D66 CHU en Grunen opgegaan dus bijsturen , ok iets naar rechts en
doorgaan , strak aan de wind
Bekijk deze YouTube-video
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |