Provincie:quote:Op maandag 6 maart 2023 09:46 schreef Hanca het volgende:
Voor wie er geen genoeg van kan krijgen, de AD stemwijzer voor provincies en waterschappen: https://www.ad.nl/politie(...)kieswijzer~a3705a0e/
BBB haalt zijn stemmers niet zo zeer van PVV, FvD en JA21 (een kwart) maar meer van het CDA. Vrij logisch als je naar de prognoses voor het CDA kijkt. Een dik zetelverliesquote:Op zondag 5 maart 2023 20:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zolang ze vooral zetels pakt die (in Tweede Kamer gerekend) bij de 30 horen die gereserveerd waren voor eerst Verdonk en daarna Wilders en nu versnipperen onder PVV, FvD, JA21 en BBB is er niet veel aan de hand. Het lijkt er wel op dat BBB die groep iets gaat vergroten, maar ook weer niet zo veel.
Er lijkt in elk geval een werkbare meerderheid te blijven van kabinet+PvdA+GL, het leek er een jaar geleden even op dat zelfs dat niet zou lukken en dan kregen we pas echt een land in stilstand.
Voor het volgende kabinet kan het nog relevant worden of VVD, D66, PvdA, GL een meerderheid heeft, dat lijkt spannend te worden.
1. PvdAquote:Op maandag 6 maart 2023 09:46 schreef Hanca het volgende:
Voor wie er geen genoeg van kan krijgen, de AD stemwijzer voor provincies en waterschappen: https://www.ad.nl/politie(...)kieswijzer~a3705a0e/
Het lijkt me dat er bij flinke winst voor BBB wel veel aan de hand is (in de provincie). Daar worden namelijk ook genoeg besluiten genomen op het stikstof dossier. En vooral als die andere partijen op provinciaal niveau zien wat BBB daar wel voor me kaar krijgt. Er zijn al genoeg voorbeelden van provinciale VVD's/CDA's die tegen het landelijke beleid in willen gaan. De vraag is alleen of BBB dat een beetje succesvol kan vasthouden tot de landelijke verkiezingen.quote:Op zondag 5 maart 2023 20:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zolang ze vooral zetels pakt die (in Tweede Kamer gerekend) bij de 30 horen die gereserveerd waren voor eerst Verdonk en daarna Wilders en nu versnipperen onder PVV, FvD, JA21 en BBB is er niet veel aan de hand. Het lijkt er wel op dat BBB die groep iets gaat vergroten, maar ook weer niet zo veel.
Er lijkt in elk geval een werkbare meerderheid te blijven van kabinet+PvdA+GL, het leek er een jaar geleden even op dat zelfs dat niet zou lukken en dan kregen we pas echt een land in stilstand.
Voor het volgende kabinet kan het nog relevant worden of VVD, D66, PvdA, GL een meerderheid heeft, dat lijkt spannend te worden.
Kunnen ze natuurlijk doen maar dan krijgen ze wel met de rechter te maken, denk ik, en die rechtszaken gaan ze dan verliezen.quote:Op maandag 6 maart 2023 23:30 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er bij flinke winst voor BBB wel veel aan de hand is (in de provincie). Daar worden namelijk ook genoeg besluiten genomen op het stikstof dossier. En vooral als die andere partijen op provinciaal niveau zien wat BBB daar wel voor me kaar krijgt. Er zijn al genoeg voorbeelden van provinciale VVD's/CDA's die tegen het landelijke beleid in willen gaan. De vraag is alleen of BBB dat een beetje succesvol kan vasthouden tot de landelijke verkiezingen.
De combi BBB, VVD, CDA lijkt nergens een meerderheid te halen en CDA heeft net uitgesloten in een coalitie te gaan met PVV en FvD (en D66 heeft BBB uitgesloten), dus ze zullen over links dan naar een meerderheid moeten zoeken. Dan moeten BBB en VVD enorm veel water bij de wijn doen of het lukt niet. Alleen in Noord-Brabant zou VVD-BBB-PVV misschien lukken, maar ik denk eerlijk gezegd dat de landelijke top dat blokkeert als de VVD weer zoiets doms wil doen in die provincie.quote:Op maandag 6 maart 2023 23:30 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er bij flinke winst voor BBB wel veel aan de hand is (in de provincie). Daar worden namelijk ook genoeg besluiten genomen op het stikstof dossier. En vooral als die andere partijen op provinciaal niveau zien wat BBB daar wel voor me kaar krijgt. Er zijn al genoeg voorbeelden van provinciale VVD's/CDA's die tegen het landelijke beleid in willen gaan. De vraag is alleen of BBB dat een beetje succesvol kan vasthouden tot de landelijke verkiezingen.
Ik zou ook wel eens willen zien welke inkomens groepen hier aan vast zitten. Lijkt mij interessant.quote:
Vandaag Inside? De tandjes....quote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:28 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/s(...)aag-inside~a42f8d41/
Ook HdJ en Vd Plas naar vandaag inside. Kaag is ook uitgenodigd maar heeft nog niet gereageerd, dillemaatje wel…
Ja, wat denk je? Dat ik het godsgeklaagd vind dat serieuze politici en de premier om tafel gaan zitten voor een politiek "debat" met dit trio debielen.quote:
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 16:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, wat denk je? Dat ik het godsgeklaagd vind dat serieuze politici en de premier om tafel gaan zitten voor een politiek "debat" met dit trio debielen.
Sorry als dat kwetsend is voor debielen.
Ik vrees eerder een gure rechtse wind die het hele land plat gaat leggen...quote:
Heeft het SchoolTV weekjournaal nog mensen over of zitten die thans bij de VVD? Wat een infantiel filmpje. Alweer.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vrees eerder een gure rechtse wind die het hele land plat gaat leggen...
Nou doe je SchoolTV (wat een dagjournaal is, trouwens) toch echt tekort, ik heb het regelmatig gezien in coronatijd en dat overstijgt dit toch echt wel heel makkelijk qua niveau.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heeft het SchoolTV weekjournaal nog mensen over of zitten die thans bij de VVD? Wat een infantiel filmpje. Alweer.
Jeetje zeg, voor een partij die net 180 graden gedraaid is over zijn eigen neo-liberale beleid is dit wel onwaarschijnlijk triest te noemen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |