abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208264857
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Als je het hebt over beslissing die aanwijsbaar en direct in je nadeel zijn geweest (Utrecht, NEC) al helemaal. Dat zijn al 4 punten. Waarbij die zogenaamde beslissingen in je voordeel vooral dubieus en indirect waren.
Je vergeet nog de onthouden penalty bij FC Twente uit en de corner die geen corner was bij PSV uit waar de 4-3 uit viel. Al was die overwinning onder aan de streep eigenlijk wel terecht voor PSV overigens.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 6 maart 2023 @ 13:51:55 #202
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_208264866
Discussies over hoeveel geluk een bepaalde ploeg heeft met de scheidsrechter zijn ongelooflijk kut en bovendien alleen maar relevant als Ajax bovenaan staat.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
  maandag 6 maart 2023 @ 13:52:20 #203
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208264868
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:51 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Je vergeet nog de onthouden penalty bij FC Twente uit en de corner die geen corner was bij PSV uit waar de 4-3 uit viel. Al was die overwinning onder aan de streep eigenlijk wel terecht voor PSV overigens.
Ja maar dan heb je het alsnog over indirect: die corner kan je gewoon verdedigen en die penalty moet er nog in.

Tegen Utrecht en NEC worden je gewoon twee zuivere goals door de neus geboord, in de slotfase van een wedstrijd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 6 maart 2023 @ 13:58:08 #204
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_208264921
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Je doet nu alsof het allemaal superduidelijk is en 100 procent rechtvaardig maar is natuurlijk ook gelul. Als een speler een bal niet raakt dan is het altijd interpretatie. (Zie ook die afgekeurde goal van Ecuador tegen Nederland op het WK) En dat was bij Heerenveen ook zo. De speler die de bal niet raakte stond buitenspel maar dat was de discussie niet.
Sorry hoor, maar die tegen Heerenveen was inderdaad vrij duidelijk. Die speler doet overduidelijk mee aan het spel en zet zelfs Wellenreuther nog op het verkeerde been.

Maar goed, we gaan hier al veel te lang op door. Conclusie is dat het nergens op slaat dat Feyenoord veel voordeel zou hebben. Dat lijkt me wel duidelijk.
pi_208265333
Verschil is ook wel dat de dubieuze situaties in ons nadeel (NEC-uit, Utrecht-uit, PSV-uit, Twente-uit) allemaal in de slotfase waren en dus direct invloed hadden op het resultaat. Dat is bij de situaties in ons voordeel toch wel anders. Zo'n rode kaart thuis tegen NEC in de competitie is dan misschien onterecht, maar je kan mij niet wijs maken dat NEC met 11 man in de tweede helft fluitend van 2-0 naar 2-2 terug was gekomen.
pi_208265391
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 14:33 schreef Irritatie100 het volgende:
Verschil is ook wel dat de dubieuze situaties in ons nadeel (NEC-uit, Utrecht-uit, PSV-uit, Twente-uit) allemaal in de slotfase waren en dus direct invloed hadden op het resultaat. Dat is bij de situaties in ons voordeel toch wel anders. Zo'n rode kaart thuis tegen NEC in de competitie is dan misschien onterecht, maar je kan mij niet wijs maken dat NEC met 11 man in de tweede helft fluitend van 2-0 naar 2-2 terug was gekomen.
Nee klopt maar zo'n rode kaart afgelopen zaterdag kan net wel het verschil zijn tussen een slotfase succesvol overleven of niet natuurlijk.
  maandag 6 maart 2023 @ 14:40:09 #207
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208265403
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 14:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Nee klopt maar zo'n rode kaart afgelopen zaterdag kan net wel het verschil zijn tussen een slotfase succesvol overleven of niet natuurlijk.
Of je nou met 9 of 10 man in je eigen strafschopgebied staat maakt niet gek veel uit. Het wordt net zo vaak moeilijker tegen een ondertal.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 6 maart 2023 @ 15:26:55 #208
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208265841
Willem z'n column, blijft vermakelijk.
  maandag 6 maart 2023 @ 15:27:55 #209
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208265856
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:26 schreef Tarado het volgende:
Ik had hem ook niet gegeven die tweede gele, maar iedereen die zelfs op een verschrikkelijk laag niveau heeft gespeeld ziet toch gewoon dat hij de bal bewust tegen hem aantrapt?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208265884
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:26 schreef Tarado het volgende:
De pers bekent nu wel echt kleur zeg. :') Telegraaf dat schaamteloos in de reet van Ajax kruipt, AD (Gouka) en VI (Krabbedam) die Feyenoord schaamteloos verdedigen. Gaat nergens over.
  maandag 6 maart 2023 @ 15:32:14 #211
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208265910
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:27 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik had hem ook niet gegeven die tweede gele, maar iedereen die zelfs op een verschrikkelijk laag niveau heeft gespeeld ziet toch gewoon dat hij de bal bewust tegen hem aantrapt?
het was zeker bewust maar dat doet er helemaal niet toe, de bal was nog in het spel, hij wilde gewoon een uitbal voor hunzelf.
pi_208265914
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:27 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik vraag het mij nog echt af gezien de onkunde, want schiet hem dan in zijn gezicht als je hem wil pakken. Maar dan nog kun je het als scheids niet bewijzen. Zelf ook regelmatig gedaan bij het amateur genot, nog nooit geel gehad. _O_
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  maandag 6 maart 2023 @ 15:33:41 #213
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208265938
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:32 schreef Tarado het volgende:

[..]
het was zeker bewust maar dat doet er helemaal niet toe, de bal was nog in het spel,
Dat doet er ook niet toe bij dergelijk onsportief gedrag. Dan is de vraag of hij inderdaad een ingooi wilde of uit nijd de bal tegen een speler schiet die op de grond ligt. Voor dat laatste zie je wel eens vaker geel en is meestal het startsein voor een massaal opstootje op de amateurvelden _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 6 maart 2023 @ 15:34:11 #214
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208265945
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
De pers bekent nu wel echt kleur zeg. :') Telegraaf dat schaamteloos in de reet van Ajax kruipt, AD (Gouka) en VI (Krabbedam) die Feyenoord schaamteloos verdedigen. Gaat nergens over.
Van Willem kan ik het wel hebben maar dit is wel een calimero column hoor.
  maandag 6 maart 2023 @ 15:34:39 #215
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208265955
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:32 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Ik vraag het mij nog echt af gezien de onkunde, want schiet hem dan in zijn gezicht als je hem wil pakken. Maar dan nog kun je het als scheids niet bewijzen. Zelf ook regelmatig gedaan bij het amateur genot, nog nooit geel gehad. _O_
Ja precies. Maar bal in het spel is natuurlijk nooit een onderdeel als je voor zoiets geel geeft.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208265963
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
Van Willem kan ik het wel hebben maar dit is wel een calimero column hoor.
Willem is toch gewoon de Swart van Feyenoord. En dan altijd weer dat gelul over oudspelers die meer betrokken moeten worden bij de club. :') Geweldige spelers geweest maar inhoudelijk zijn oudvoetballers vaak dramatisch.
pi_208265978
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Willem is toch gewoon de Swart van Feyenoord. En dan altijd weer dat gelul over oudspelers die meer betrokken moeten worden bij de club. :') Geweldige spelers geweest maar inhoudelijk zijn oudvoetballers vaak dramatisch.
Als trainer heeft van Hanegem het anders ook niet verkeerd gedaan bij Feyenoord.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 6 maart 2023 @ 15:36:55 #218
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208265989
quote:
In aanloop naar de ontmoeting met AZ heeft Maurizio Sarri nog maar eens uitgehaald naar de fans van Feyenoord. De coach van SS Lazio is nog altijd boos na het duel dat zijn ploeg verloor in De Kuip.

Dinsdagavond staan Lazio tegenover elkaar in de achtste finale van de Conference League. Het is de tweede keer dit seizoen dat de Romeinen een Nederlandse club treffen. In de groepsfase van de Europa League was Feyenoord de tegenstander. Na de wedstrijd in Rotterdam was Sarri boos omdat hij bekogeld zou zijn met zakken urine en bekers bier.

Nu komen de Feyenoord-fans opnieuw ter sprake. "Het enige wat ik niet leuk vind aan het Nederlandse voetbal zijn de fans van Feyenoord", zegt Sarri op de persconferentie. Desondanks heeft de coach de Eredivisie wel hoog zitten. "Het verschil met de Serie A is niet zo groot. In Nederland missen ze alleen een team met de kracht van Napoli. Voor de rest zijn de teams gelijk."

Sarri is ook op zijn hoede voor AZ. "We gaan spelen tegen een team dat in de strijd is voor het kampioenschap op het hoogste niveau. AZ heeft in Nederland maar één punt minder dan Ajax Het is een sterke, dynamische en zeer intense ploeg."
SarriGod _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 6 maart 2023 @ 15:37:05 #219
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208265993
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Sjaak vind ik nog wat erger, Willem kan als het niet over Feyenoord gaat best aardig over voetbal praten, Sjaak kan het alleen over Ajax hebben.
pi_208266027
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Als trainer heeft van Hanegem het anders ook niet verkeerd gedaan bij Feyenoord.
Prijzen waren uitstekend hoor maar Feyenoord speelde onder hem wel het ultieme betonvoetbal. (Waar hij juist altijd kritiek op had en heeft)
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 15:38:52 #221
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_208266035
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:32 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Het was sowieso al een ingooi voor Groningen en hij laat in eerste instantie de bal ook lopen dus dit was gewoon duidelijk bewust. Of je er dan geel voor moet geven is een tweede.
pi_208266053
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:37 schreef Tarado het volgende:

[..]
Sjaak vind ik nog wat erger, Willem kan als het niet over Feyenoord gaat best aardig over voetbal praten, Sjaak kan het alleen over Ajax hebben.
Willem is inderdaad wat meer een liefhebber maar alsnog dramatisch in zijn analyses. En wat ik zei: Als trainer was het bijna 20 jaar lang kutvoetbal (beetje Fräser-stijl) dus heel veel recht van spreken heeft hij ook niet. Wel als speler natuurlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2023 15:40:42 ]
pi_208266083
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Prijzen waren uitstekend hoor maar Feyenoord speelde onder hem wel het ultieme betonvoetbal. (Waar hij juist altijd kritiek op had en heeft)
In de periode dat hij trainer was bij Feyenoord was ik een jaar of 12 maar in mijn beleving speelde Feyenoord helemaal niet zo verschrikkelijk betonvoetbal onder hem maar juist behoorlijk aantrekkelijk, met weliswaar een paar onverzettelijke houthakkers achterin, dat wel.
  maandag 6 maart 2023 @ 15:42:26 #224
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208266096
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:38 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Het was sowieso al een ingooi voor Groningen en hij laat in eerste instantie de bal ook lopen dus dit was gewoon duidelijk bewust. Of je er dan geel voor moet geven is een tweede.
Los daarvan vooral waanzinnig dom om als speler van Groningen op zo'n moment het vuurtje aan te wakkeren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208266107
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
In de periode dat hij trainer was bij Feyenoord was ik een jaar of 12 maar in mijn beleving speelde Feyenoord helemaal niet zo verschrikkelijk betonvoetbal onder hem maar juist behoorlijk aantrekkelijk, met weliswaar een paar onverzettelijke houthakkers achterin, dat wel.
We gaan wat ver terug in de tijd maar lees bijvoorbeeld deze analyse. Schoppen en slaan en kick en rush. Dat was het wel zo'n beetje in die tijd.

https://www.trouw.nl/nieu(...)%2Fwww.google.com%2F

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2023 15:44:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')