Bakhmut is maar een medium stadje.quote:Op maandag 6 maart 2023 06:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat de BBC wel vaker zaken aandikt...
En loopgraven...is Bahkmut nou de 3e of 4e (en laatste) verdedigingslijn?
En toch blijft oekr volop troepen aanvoeren terwijl het "stadje" al van 3 zijden omsingeld is ?quote:
Waarom achter de vijand aanlopen als hij zelf naar jou komt ?quote:Rusland heeft een gebied ten grote van Ameland veroverd in de afgelopen 4/5 maand.
Zitten ze nou nog niet zonder munitiequote:Veel plekken op het front is nu een en al loopgraaf omdat er ontzettend veel artillerie word gebruikt is dat de beste verdediging voor infanterie.
Mja ik zou ook kunnen lachen met de oorlogssituatie, maar doe ik niet.quote:
En toch blijft Rusland volop troepen aanvoeren...quote:Op maandag 6 maart 2023 07:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En toch blijft oekr volop troepen aanvoeren terwijl het "stadje" al van 3 zijden omsingeld is ?
[..]
Waarom achter de vijand aanlopen als hij zelf naar jou komt ?
De "meatgrinder" in Bahkmut blijft gevoed worden. (o wacht, volgens jou was het omgekeerd dacht ik ?)
En eens het leger zo goed als uitgeschakeld is, rijd je het land zo door.
[..]
Zitten ze nou nog niet zonder munitie
[..]
Mja ik zou ook kunnen lachen met de oorlogssituatie, maar doe ik niet.
Daar is een ander forum voor
Bron?quote:Op maandag 6 maart 2023 07:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En toch blijft oekr volop troepen aanvoeren terwijl het "stadje" al van 3 zijden omsingeld is ?
[..]
De "meatgrinder" in Bahkmut blijft gevoed worden. (o wacht, volgens jou was het omgekeerd dacht ik ?)
[..]
[..]
Dus jij wil zeggen dat een flat supermarkt speelplein kerk 500km van het front dus een schild is voor soldaten?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 20:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De burgers kunnen er zelf niks aan doen dat ze als schild gebruikt worden.
6 a 7 maanden doet Rusland er nu dus over om dit stadje in te nemen..quote:Op maandag 6 maart 2023 07:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Op bepaalde Rus kanalen zie je hoe UKR nu tieners en oude bebaarde mannen inzetten om maar een vorm van weerstand aan te kunnen tonen. Bakhmut zou al 30k UKR manschappen gekost hebben en genoeg ander beeldmateriaal waarop te zien dat UKR het nogal zwaar heeft. Zo lang we er zelf niet rondlopen weten we het niet...quote:Op maandag 6 maart 2023 09:25 schreef theguyver het volgende:
[..]
6 a 7 maanden doet Rusland er nu dus over om dit stadje in te nemen..
Men had de troepen ook ergens anders kunnen inzetten toch?
Front is 1000km.
-edit- laat maar zittenquote:Op maandag 6 maart 2023 09:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus jij wil zeggen dat een flat supermarkt speelplein kerk 500km van het front dus een schild is voor soldaten?
Buscha Oekraïense leger was al poosje pleite en burgers werden geëxecuteerd dus schild voor...?
Marioepol burgers waren meerdere keren een vrije doorgang naar Oekraïne belooft door Rusland maar deze ging of niet door of de vrije doorgang ging naar Rusland, burgers zochten in de zelfde kelders als soldaten schuil terwijl Rusland alleen maar aan bombarderen was.
Eerste week van inval Rusland nam tientallen personen auto's op de korrel en tientallen burgers kwamen om het leven..
Schild voor?
En zo kan ik wel even door gaan met dit soort dingen.
Rusland is de gene die binnen valt en dus steden en burgers beschiet.
In geval van bakhmut gaf unclescorp al goed voorbeeld, 6 maanden terug misschien al wel langer heeft Oekraïne burgers geëvacueerd uit bakhmut maar sommige vertikken om te gaan.
Zijn ze dan menselijk schild?
Oh maar als we toch bezig zijn, zie loopgraven verhaal hierboven..
Dus een burger in een loopgraaf foto is genoeg.
Thx
Waarom?quote:Op maandag 6 maart 2023 09:25 schreef theguyver het volgende:
[..]
6 a 7 maanden doet Rusland er nu dus over om dit stadje in te nemen..
Men had de troepen ook ergens anders kunnen inzetten toch?
Front is 1000km.
Russische kanalen kunnen wel meer beweren.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:36 schreef KNAK het volgende:
[..]![]()
Mijn klasgenoot Henk noemde ik vroeger Henkie de Penkie. Helaas geen wiki-pagina over kunnen vinden
[..]
Op bepaalde Rus kanalen zie je hoe UKR nu tieners en oude bebaarde mannen inzetten om maar een vorm van weerstand aan te kunnen tonen. Bakhmut zou al 30k UKR manschappen gekost hebben en genoeg ander beeldmateriaal waarop te zien dat UKR het nogal zwaar heeft. Zo lang we er zelf niet rondlopen weten we het niet...
Klopt.quote:Op maandag 6 maart 2023 10:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Waarom?
De meatgrinder draait er op volle toeren.
Keep em coming
Artillerie staat roodgloeiend
Oh en van dit alles is zat beeld materiaal.. zelfs van buscha waarbij je ziet dat mannen (burgers) weg geleid worden en op andere beelden geboeid en dood op de grond liggen.quote:
Kan je mij een quote laten zien waar ik zeg dat een stad ver van de front linie een burger schild voor soldaten is?quote:Op maandag 6 maart 2023 10:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oh en van dit alles is zat beeld materiaal.. zelfs van buscha waarbij je ziet dat mannen (burgers) weg geleid worden en op andere beelden geboeid en dood op de grond liggen.
Maar vertel hoe is een stad ver van front linie dus een burger schild voor soldaten?
Kan je ook iets aantonen of is het van...
Ik heb iets gelezen op een Russisch kanaal.
1 voorbeeldje zou mooi zijn.
Of geef een voorbeeld waarbij er op het slagveld zelf menselijke schilden zijn gebruikt.quote:Op maandag 6 maart 2023 10:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Kan je mij een quote laten zien waar ik zeg dat een stad ver van de front linie een burger schild voor soldaten is?
Dat heb je op pagina 2 ook al gevraagd en ik heb het ook al beantwoord.quote:Op maandag 6 maart 2023 10:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Of geef een voorbeeld waarbij er op het slagveld zelf menselijke schilden zijn gebruikt.
Niet happenquote:Op maandag 6 maart 2023 10:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat heb je op pagina 2 ook al gevraagd en ik heb het ook al beantwoord.
Ik zie hem niet staan.quote:Op maandag 6 maart 2023 10:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat heb je op pagina 2 ook al gevraagd en ik heb het ook al beantwoord.
En de BBC blijft lachen met het russisch leger.quote:Russen verloren al zo veel zwaar materieel dat ze nu zelfs 60 jaar oude tanks moeten inzetten
De Russische troepen hebben op het slagveld in Oekraïne al zo veel zwaar materieel verloren, dat ze zelfs hun toevlucht moeten zoeken tot tanks van 60 jaar oud om verder te kunnen vechten. Dat meldt het Britse ministerie van Defensie. De afgelopen dagen werden zelfs pantservoertuigen opgemerkt van maar liefst 70 jaar oud.
...
https://www.hln.be/buiten(...)n-inzetten~aabfdf87/
quote:Tough-Talking British Army Can't Even Fill Wembley Stadium; NATO just as weak
https://halturnerradiosho(...)um-nato-just-as-weak
Ik heb dat helemaal geen menselijke schilden genoemd.quote:Op maandag 6 maart 2023 12:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie hem niet staan.
Ik kijk er wellicht overheen.
Wel zie ik dat de discussie is begonnen na een artikel van lhn.be, waarin staat dat in Bakhmut de overbleven Oekraïeners zich vaak op hooguit 15m afstand in een ander gebouw bevinden.
Dat menselijke schilden noemen vind ik nogal vergezocht.
Verder betekent dit ook dat Rusland dus gebieden aanvalt waar burgers aanwezig zijn.
Ik lees hier dat Bakhmut de grootte heeft van Ameland en bijna geheel omsingeld is door Rusland, en dat ze dus gewoon doorgaan de bevolking te bestoken.
Maar kennelijk mag dat wel, maar die burgers beschermen niet.
Nee hoor, dat hoeft niet.quote:Op maandag 6 maart 2023 12:16 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En de BBC blijft lachen met het russisch leger.
Lachen met een ander doe je best als je er zelf beter voor staat...
[..]
Ik bedoelde de regio wat Rusland heeft veroverd sinds hun laatste offensief sinds +- oktober.quote:Op maandag 6 maart 2023 12:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie hem niet staan.
Ik kijk er wellicht overheen.
Wel zie ik dat de discussie is begonnen na een artikel van lhn.be, waarin staat dat in Bakhmut de overbleven Oekraïeners zich vaak op hooguit 15m afstand in een ander gebouw bevinden.
Dat menselijke schilden noemen vind ik nogal vergezocht.
Verder betekent dit ook dat Rusland dus gebieden aanvalt waar burgers aanwezig zijn.
Ik lees hier dat Bakhmut de grootte heeft van Ameland en bijna geheel omsingeld is door Rusland, en dat ze dus gewoon doorgaan de bevolking te bestoken.
Maar kennelijk mag dat wel, maar die burgers beschermen niet.
quote:Op maandag 6 maart 2023 12:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb dat helemaal geen menselijke schilden genoemd.
Wat bedoel je dan exact?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 18:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik verdenk de Oekrainers er al sinds het begin van de oorlog van dat ze de burgers als menselijk schild gebruiken.
Ja, verbitterd oud mens.quote:Op maandag 6 maart 2023 12:58 schreef theguyver het volgende:
https://9gag.com/gag/a5XVNNE?ref=android
Nou mevrouw na de val van de Sovjet Unie leed het land honger.
En rijen en rijen stonden er voor de supermarkt en wie bracht jullie alsnog eten??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |