abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208238373
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:57 schreef monkyyy het volgende:
Vandaag is de AEX exact 40 jaar oud geworden. Het begon te handelen op ƒ100 (~¤45). Als de AEX een Total Return index was, dan stond deze nu op ¤2.834. Dat is een gemiddeld jaarlijks rendement van (2.834/45)^(1/40) = 10,9% sinds deze begon. Niet slecht. :s)

[ afbeelding ]
DAn ga je uit van herbelegging van het dividend?

Frappant dat juist dat laatste, de grote winst/rendement verklaart.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 19:23:52 #27
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_208239678
Wel bizar die enorme invloed van dividenden... aan de andere kant zal ASML ook wel aardig hebben bijgedragen aan het rendement in de afgelopen 5 jaar.
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 4 maart 2023 @ 19:46:04 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208239935
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:57 schreef monkyyy het volgende:
Vandaag is de AEX exact 40 jaar oud geworden. Het begon te handelen op ƒ100 (~¤45). Als de AEX een Total Return index was, dan stond deze nu op ¤2.834. Dat is een gemiddeld jaarlijks rendement van (2.834/45)^(1/40) = 10,9% sinds deze begon. Niet slecht. :s)

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 16:48 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Die coronarally blijft echt bizar om te zien
allemaal mensen die thuis zaten voor de werkcomputer , geen geld konden uitgeven en aan het handelen zijn geslagen op de beurs
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 4 maart 2023 @ 23:06:32 #29
323876 michaelmoore
pi_208244678
https://finance.yahoo.com/quote/TELL?p=TELL

mooi moment om TELL in te slaan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 5 maart 2023 @ 08:10:29 #30
545 dop
:copyright: dop
pi_208246879
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 23:06 schreef michaelmoore het volgende:

Ik steek mijn geld wel in wc papier!
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 5 maart 2023 @ 09:54:05 #31
323876 michaelmoore
pi_208247510
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 08:10 schreef dop het volgende:

[..]
Ik steek mijn geld wel in wc papier!
ik heb er nog 2000 bijgekocht voor 1,46
pi_208247745
Zit er iemand bij Lynx hier? Ik zie in het jaaroverzicht dat ik een flink bedrag kwijt ben aan rente (1500 euro).
Vraag me af waarover ik die 'rente' heb moeten betalen want ik was me daar niet van bewust.

Nou kan dat komen doordat ik in de min sta met mijn euro's, maar dan zou het zo'n 20% rente zijn daarop dus dat lijkt me sterk. Ik zal in ieder geval bijstorten komende week, om niet meer negatief te staan. Heb daar eerlijk gezegd niet zo bij stilgestaan afgelopen tijd.

Verder koop ik bij Lynx alleen nog maar Amerikaanse aandelen, met mijn euro tegoed. Waardoor je dus in het overzicht ziet dat ik qua dollars flink in de min sta, omdat ik geen valuta's omzet naar dollars alvorens de aankopen te doen.
Kost me dit dan rente? En kan ik dus beter alle euro's omzetten naar dollar?
pi_208250373
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:26 schreef Centenbak het volgende:
Zit er iemand bij Lynx hier? Ik zie in het jaaroverzicht dat ik een flink bedrag kwijt ben aan rente (1500 euro).
Vraag me af waarover ik die 'rente' heb moeten betalen want ik was me daar niet van bewust.

Nou kan dat komen doordat ik in de min sta met mijn euro's, maar dan zou het zo'n 20% rente zijn daarop dus dat lijkt me sterk. Ik zal in ieder geval bijstorten komende week, om niet meer negatief te staan. Heb daar eerlijk gezegd niet zo bij stilgestaan afgelopen tijd.

Verder koop ik bij Lynx alleen nog maar Amerikaanse aandelen, met mijn euro tegoed. Waardoor je dus in het overzicht ziet dat ik qua dollars flink in de min sta, omdat ik geen valuta's omzet naar dollars alvorens de aankopen te doen.
Kost me dit dan rente? En kan ik dus beter alle euro's omzetten naar dollar?
Klinkt aannemelijk dat je in de min stond in dollars en in de plus in euro? Of op 0 in euro?

Bij degiro wordt dat gewoon gelijk omgewisseld voor je.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208255840
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Klinkt aannemelijk dat je in de min stond in dollars en in de plus in euro? Of op 0 in euro?

Bij degiro wordt dat gewoon gelijk omgewisseld voor je.
Dik in de plus in euro en dus dik in de min in dollar. Dat is wel fucking naaierij dan, misschien toch maar alles op degiro gaan zetten.
  zondag 5 maart 2023 @ 19:01:47 #35
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_208255940
Google ziet er ondergewaardeerd uit gebaseerd op mijn DFC analyse. $150 per aandeel kom ik op uit
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 5 maart 2023 @ 19:52:05 #36
545 dop
:copyright: dop
pi_208256716
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 09:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik heb er nog 2000 bijgekocht voor 1,46
Charif Souki heeft afgelopen maand 10miljoen van zijn aandelen verkocht tussen 1,82, en 1,43
volgens mij ongeveer 40% van wat hij nog bezat. hij heeft duidelijk minder vertrouwen dan jij, maar jij zult wel inside info hebben die hij niet heeft, of wat?
iedereen die in energie zit heeft dit jaar vette winsten gemaakt op een Lng markt die nog nooit zo sterk is geweest maar Tell is de uitzondering, hoe veel beter moet de Lng markt worden willen het wel lukken om geld te verdienen.

tip, doe Exxon, Bp, Chevron Shell total, in een pot doe een blinddoek om en pik er 1.
je gaat met je ogen dicht Tell verslaan

[ Bericht 20% gewijzigd door dop op 05-03-2023 20:05:36 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_208256768
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 19:01 schreef monkyyy het volgende:
Google ziet er ondergewaardeerd uit gebaseerd op mijn DFC analyse. $150 per aandeel kom ik op uit
Google wordt wel erg interessant ja. Die angst voor ChatGPT lijkt me vooralsnog wat overdreven.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_208257461
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 23:06 schreef michaelmoore het volgende:

Waarom? Ik zie het niet. Echt niet. As ik de Tell-shills braaf had gevolgd had ik diep in de min gestaan.

Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208257591
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 20:41 schreef recursief het volgende:

[..]
Waarom? Ik zie het niet. Echt niet. As ik de Tell-shills braaf had gevolgd had ik diep in de min gestaan.

[ afbeelding ]
Los daarvan is de koers natuurlijk maar de koers. Dat is niet iets om een bedrijf op te beoordelen, welke kant het ook opgaat.

Het gaat er om of het bedrijf iets doet wat meer waarde kan creëren en of er groei in zit.

Dus dan vraag ik me af: wordt het wat?

Ik weet het niet, heb me er niet in verdiept en investeer niet meer in fossiel.
  zondag 5 maart 2023 @ 20:57:45 #40
323876 michaelmoore
pi_208257773
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 20:41 schreef recursief het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ik sta niet in de min met Tell, maar ben dan ook uitgestapt op een gelukkig moment
Je hebt me wel aan het twijfelen gebracht nu, denk dat ik ze morgen maar weer loos dan
pi_208257854
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 20:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik sta niet in de min met Tell, maar ben dan ook uitgestapt op een gelukkig moment
Je hebt me wel aan het twijfelen gebracht nu, denk dat ik ze morgen maar weer loos dan
DOYR ;)

Nooit investeren of handelen op basis van wat iemand op het internet (of waar dan ook) tegen je zegt.
pi_208258181
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 20:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik geef geen advies. Voor je aankoop- en verkoopbeslissingen moet je zelf maar onderzoek doen. Ik zie wel dat Tell enige tussenpozen op dit forum met behoorlijke verwachtingen gepresenteerd maar ik heb nooit overtuigende onderbouwing daarvoor gezien. Een plaatje met wat koersverloop zegt me ook helemaal niets. Hoogstens maakt het me argwanend als ik zie dat het een aandeel is dat in het recente verleden > 60% van zijn waarde is verloren. Waarom zou dat komend jaar niet nog een keer gebeuren?
  zondag 5 maart 2023 @ 21:27:09 #43
323876 michaelmoore
pi_208258280
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 21:21 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik geef geen advies. Voor je aankoop- en verkoopbeslissingen moet je zelf maar onderzoek doen. Ik zie wel dat Tell enige tussenpozen op dit forum met behoorlijke verwachtingen gepresenteerd maar ik heb nooit overtuigende onderbouwing daarvoor gezien. Een plaatje met wat koersverloop zegt me ook helemaal niets. Hoogstens maakt het me argwanend als ik zie dat het een aandeel is dat in het recente verleden > 60% van zijn waarde is verloren. Waarom zou dat komend jaar niet nog een keer gebeuren?
niemand die het weet , zelfs de CEO niet
https://finance.yahoo.com(...)-sold-210211729.html

https://finance.yahoo.com(...)nergy-000000451.html

Maar gas gaat weer omhoog
https://finance.yahoo.com/quote/NG=F?p=NG=F&.tsrc=fin-srch
pi_208258413
quote:
Gas kan omhoog gaan, dat betekent niet dat Tellurian daarvan profiteert.
Ik weet überhaupt niet of ze al genoeg winnen / produceren om winst te maken en hoe daarin de vooruitzichten voor de komende 5 jaren zijn.

Dat is het enige dat telt. Wat de koers doet is een momentopname, het kan ook zijn dat Bill Gates het aan het shorten is.
pi_208258464
Bill Gates zit in kernenergie (TerraPower).
pi_208258484
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 21:36 schreef recursief het volgende:
Bill Gates zit in kernenergie (TerraPower).
Bill Gates zit in heel veel :P (behalve Melinda)
pi_208259348
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 21:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bill Gates zit in heel veel :P (behalve Melinda)
Daarover gesproken, waarschijnlijk zat Billie ook iets teveel in tienermeisjes (Epstein, Lolita Island of hoe het heet). Wel erg toevallig dat die naam van Billie viel en Melinda gelijk klaar was met hem.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208259369
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 21:21 schreef recursief het volgende:

[..]
Denk dat de inschatting wat zij daar kunnen verdienen tegen welke kosten sowieso zwaar speculatief is, overiegns, tenzij je echt iets van de sector weet.

Ik had het aan een ingeneer gevraagd die in de liquified gas zit, die vond het ook niks, maarja, dat kan ook allemaal risicoperceptie zijn.

Men denkt bij aandelen toch al snel "daar stopt iemand 20% van zijn vermogen in"
Maar eigenlijk wil je dit met max 5% doen ofzo, tenminste, ligt eraan hoeveel geld je hebt... Ayhow, niet zo een significant bedrag zegmaar.
pi_208259771
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_208259867
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 22:43 schreef ludovico het volgende:

[..]
Daarover gesproken, waarschijnlijk zat Billie ook iets teveel in tienermeisjes (Epstein, Lolita Island of hoe het heet). Wel erg toevallig dat die naam van Billie viel en Melinda gelijk klaar was met hem.
Ik zou het niet kunnen vertellen, ben er niet bij geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')