abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208232110
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:10 schreef Jaco078 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Parel op collin met 1e hyp. Rente is daar ook naar.
mooi project. zou hem graag mee nemen. maar toch vind ik 60 maanden nu te lang voor een dergelijke rente. dan wacht ik liever nog heel even en zet het in een deposito met de huidige belastingregels/onzekerheden. of misschien leg ik een klein beetje in, gewoon om ze te steunen met het mooie project =)
pi_208232304
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:50 schreef Belegger9 het volgende:

[..]
Ik zit in de 'oude' projecten. Waarom heerst er zo'n negatief beeld van Lex? Tot nu toe heeft hij bij mij altijd betaald.... Zou daarom de oude projecten best door willen rollen in de nieuwe. Wat zou me moeten afschrikken?
Lex is net als CRE: er wordt veel kwaad over gesproken maar niemand heeft er nog ooit ene cent aan verloren ~:)
Pecunia non olet
pi_208233107
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 10:36 schreef cubje het volgende:

[..]
mooi project. zou hem graag mee nemen. maar toch vind ik 60 maanden nu te lang voor een dergelijke rente. dan wacht ik liever nog heel even en zet het in een deposito met de huidige belastingregels/onzekerheden. of misschien leg ik een klein beetje in, gewoon om ze te steunen met het mooie project =)
In dat geval moet je Ook rekening houden met het feit dat de spaarrente nog moet groeien en dat je die tijd dat je niet bent geïnvesteerd dús ook geen 6 procent ontvangt. Even heel overdreven gezegd. Als je 30 maanden 1 procent ontvangt moet je nog 30 maanden 11 procent ontvangen wil je gemiddeld op 6 procent uitkomen.
pi_208233915
CRE "speelt" vermoedelijk met het aantal inschrijvingen. Vanmorgen stond de teller al op ¤ 1.610.500 (76%) en nu op dit moment is de teller teruggebracht tot ¤ 1.201.500 (57%). CRE creëert, waarschijnlijk expres, een soort van momentum om investeerders, die bang zijn anders de boot te missen, aan te zetten tot haast. Of, en misschien kan dat ook, heeft er iemand abusievelijk 400.000 ingelegd en vanmorgen even met CRE gebeld. (Dat zou hij dan ook abusievelijk bij het andere Dongen project hebben moeten doen.

pi_208234542
Alles van De Poel Groep BV is binnen.
pi_208234706
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 13:14 schreef mike79_n het volgende:
CRE "speelt" vermoedelijk met het aantal inschrijvingen. Vanmorgen stond de teller al op ¤ 1.610.500 (76%) en nu op dit moment is de teller teruggebracht tot ¤ 1.201.500 (57%). CRE creëert, waarschijnlijk expres, een soort van momentum om investeerders, die bang zijn anders de boot te missen, aan te zetten tot haast. Of, en misschien kan dat ook, heeft er iemand abusievelijk 400.000 ingelegd en vanmorgen even met CRE gebeld. (Dat zou hij dan ook abusievelijk bij het andere Dongen project hebben moeten doen.

[ afbeelding ]
Ligt het aan mij of is die verdwenen? Kan hem niet vinden.
pi_208235050
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:13 schreef mike79_n het volgende:
De linkjes voor (de doorrol van) de Dongen vleugels bij CRE:

Dongen Oostvleugel

Dongen Westvleugel

Ik twijfel of de rente van 5,5% nog wel marktconform is voor dergelijke projecten.
@Zlatan51 Dankzij deze linkjes kan je er wel bij.
pi_208235514
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:23 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
In dat geval moet je Ook rekening houden met het feit dat de spaarrente nog moet groeien en dat je die tijd dat je niet bent geïnvesteerd dús ook geen 6 procent ontvangt. Even heel overdreven gezegd. Als je 30 maanden 1 procent ontvangt moet je nog 30 maanden 11 procent ontvangen wil je gemiddeld op 6 procent uitkomen.
ik weet niet waar jij bent geweest, maar de rente flexibel is minimaal 2 en voor een jaartje vast al 3+ dus al met al valt dat wel mee.
pi_208235547
Om een beetje de risico vrije voet te bepalen voor deposito's gebruik ik het Raisin platform. Gebruikt iemand hier een andere?
pi_208235824
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:18 schreef cubje het volgende:

[..]
ik weet niet waar jij bent geweest, maar de rente flexibel is minimaal 2 en voor een jaartje vast al 3+ dus al met al valt dat wel mee.
Jaar vast >3 klopt maar flexibel is voor zover mij bekend max 1,55 althans bij een bank (dus niet bv Trade republic)
pi_208236047
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:38 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Jaar vast >3 klopt maar flexibel is voor zover mij bekend max 1,55 althans bij een bank (dus niet bv Trade republic)
Advanzia bank Luxemburg (DGS 100.000) momenteel 2,2. Gewone spaarrekening.
Tot tevredenheid al zo'n jaar of 20.

[ Bericht 1% gewijzigd door zeeland6 op 04-03-2023 16:01:33 ]
pi_208236104
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:51 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Advanzia bank Luxemburg (DGS 100.000) momenteel 2,2.
Tot tevredenheid al zo'n jaar of 20.
1 jaar DGS Zweden 2,6%, 2 jaar Frankrijk DGS 3,15. Dat zijn AA of AAA landen. Landen als Italië en Letland parkeer ik geen geld.
Als je dan bij die sloepverhuur de kosten eraf haalt en 32% VRH op 6,17%, wordt de marge voor het risico ineens heel klein.

[ Bericht 9% gewijzigd door Crowdmeister op 04-03-2023 15:56:11 (Aanvulling) ]
pi_208236264
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:54 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
1 jaar DGS Zweden 2,6%, 2 jaar Frankrijk DGS 3,15. Dat zijn AA of AAA landen. Landen als Italië en Letland parkeer ik geen geld.
Als je dan bij die sloepverhuur de kosten eraf haalt en 32% VRH op 6,17%, wordt de marge voor het risico ineens heel klein.
DGS Zweden betaald uit in Zweedse kronen. Zou ik ook niet doen.
pi_208237004
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:54 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Sinds afgelopen jaar maak ik me niet meer druk over de VRH. Heb nu, afgezien van een klein bedrag box 1 vanwege minder hypotheek rente dan EWF, alleen box 3 inkomen en het te betalen bedrag is minder dan de algemene heffingskorting.

Ja, ik had de rente bij die sloepverhuur ook graag wat hoger gehad, maar neem hem toch mee. De laatste paar projecten met wel een hogere rente vond ik minder interessant, bv vanwege mogelijk meer risico, minder goede zekerheden en/of Direct leningen. Dan maar liever een wat lagere rente maar meer zekerheden / minder risico.
Wil je meer rente, dan staat er weer een 50plus mobiel bij de toekomstige investeringskansen.
pi_208237840
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:50 schreef Belegger9 het volgende:

[..]
Ik zit in de 'oude' projecten. Waarom heerst er zo'n negatief beeld van Lex? Tot nu toe heeft hij bij mij altijd betaald.... Zou daarom de oude projecten best door willen rollen in de nieuwe. Wat zou me moeten afschrikken?
Niet zo veel, of het zou moeten zijn dat je niets met particuliere erfpacht te maken wilt hebben, want ik meen dat dat op die panden van toepassing is. Of je zou van mening kunnen zijn dat hij soms wat vreemde moves maakt zoals met de overname van all4funding.
pi_208237938
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 23:46 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Je moet er kennelijk om vragen. Is het overzicht voldoende gespecificeerd? Van vorig jaar heb ik een opgave met alleen een eindbedrag en een post "gereserveerd" maar dat laatste heeft weinig betekenis als leningen die verlengd zijn en omgezet in full bullit als current worden aangemerkt.
Voor de IB investeerders heeft het geen haast, vorige jaar kwam het gewoon zonder vragen maar was dat pas ergens in april en dat is voor mij nu te laat voor het opstellen van een jaarrekening (zakelijk, vanuit bv)

Of het voldoende gespecificeerd is, is voor iedereen denk ik anders. Ik verwahct een waarde per 1/1 en per 31/12 en de ontvanegn rente en ingehouden kosten, en die staan er allemaal op. Voor het reserveren en afschrijven van probleemgevallen ganteer ik m'n eigen route en volg daar toch niet altijd de platformen in, zo ook hier niet want er is geen afschrijving/reservering omdat alles van C* onbeperkte looptijd full bullet is geworden en de rest waar ik in zit regulier is verlengd.
pi_208237974
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 13:14 schreef mike79_n het volgende:

[ afbeelding ]
Stel ze eens de vraag hoe dit kan, misschien krijg je wel en passend antwoord...
pi_208238035
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:18 schreef cubje het volgende:

[..]
Ik ben gewoon in Nederland en bij banken met een dgs als bijv nn, NIBC, RABO, ING, ABN krijg ik nog geen minimaal 2 voor vrij opneembaar.
pi_208238068
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 17:29 schreef tnhb het volgende:

[..]
Voor de IB investeerders heeft het geen haast, vorige jaar kwam het gewoon zonder vragen maar was dat pas ergens in april en dat is voor mij nu te laat voor het opstellen van een jaarrekening (zakelijk, vanuit bv)

Of het voldoende gespecificeerd is, is voor iedereen denk ik anders. Ik verwahct een waarde per 1/1 en per 31/12 en de ontvanegn rente en ingehouden kosten, en die staan er allemaal op. Voor het reserveren en afschrijven van probleemgevallen ganteer ik m'n eigen route en volg daar toch niet altijd de platformen in, zo ook hier niet want er is geen afschrijving/reservering omdat alles van C* onbeperkte looptijd full bullet is geworden en de rest waar ik in zit regulier is verlengd.
Helder, bedankt _O_
pi_208238112
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 17:35 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Ik ben gewoon in Nederland en bij banken met een dgs als bijv nn, NIBC, RABO, ING, ABN krijg ik nog geen minimaal 2 voor vrij opneembaar.
Ook bij de minder gangbare route krijg je geen 2%, hooguit tijdelijk als welkomst aanbieding.
Het hoogste zonder voorwaarden dat ik kan vinden is Renault Bank met 1,55%.
pi_208238179
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:20 schreef zeeland6 het volgende:
Gaan jullie nog meedoen aan ome Lex vanmiddag op SIG of heeft hij alle geloofwaardigheid verspeelt ?

Zie niet zo snel hoe het mis kan gaan qua opbrengst van het appartement.
Meetekenen in prive heeft bij Lex geen waarde.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:23 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik ben op het moment terughoudend met vastgoedfinancieringen dus ik sla over.
Ik laat de meeste SiG projecten ook even lopen. Naast de redenen welke hier genoemd zijn ben ik ook al weer twee weken met SiG bezig om een paar simpele vragen beantwoord te krijgen. Het blijft toch bijzonder dat SiG vaak zo vijandig/negatief reageert als je gewoon netjes een inhoudelijke vraag stelt.

Juist door het niet willen beantwoorden van mijn vragen ga ik nu zelfs twijfelen of SiG voornemens is om bij problemen 1A projecten wel op de juiste wijze af te handelen. Of te wel, als eerste schijf 1A inclusief achterstallige rente en eventuele boete rente. Wat er dan overblijft daar gaat schijf 1B inclusief rente en boete rente van betaald worden en dan schijf 2 en 3 op de zelfde manier. Als ik hiernaar vraag stelt SiG doodleuk dat vooruitlopen op de zaken heeft geen zin heeft en ze willen hierop verder niet inhoudelijk in gaan.
pi_208238370
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 17:35 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Hoogste (voor vrij opnemeembaar saldo) rente vallend onder nl dgs die ik zelf gezien heb was 1.56% (maar dus niet voro een zakelijk account, dan wordt het 1.05%) =bunq

Overigens begrijp ik heel goed de problemen die mcf daar heeft, toen ze dat aangaven dacht ik "mooi verhaaltje om een ander de schuld te geven" maar ik ben voor een redelijke zakelijke spaarrente daar eind vorige jaar een poging gaan doen een rekening te openen. Dat heeft heel lang geduurd, ongeveer alles wat fout kon gaan is ook fout gegaan, mijn ervaring is dat het een drama is om een fout te laten herstellen en het heeft uiteindelijk iets van zes weken geduurd voordat het (op wat details na die ik nu maar even laat voor wat het is) in orde was. Ik begrijp dus de issues die mcf daar heeft, maar ik begrijp dus NIET waarom ze daar nog steeds zaken mee doen.
pi_208238427
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 17:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
Ik laat de meeste SiG projecten ook even lopen. Naast de redenen welke hier genoemd zijn ben ik ook al weer twee weken met SiG bezig om een paar simpele vragen beantwoord te krijgen. Het blijft toch bijzonder dat SiG vaak zo vijandig/negatief reageert als je gewoon netjes een inhoudelijke vraag stelt.

Juist door het niet willen beantwoorden van mijn vragen ga ik nu zelfs twijfelen of SiG voornemens is om bij problemen 1A projecten wel op de juiste wijze af te handelen. Of te wel, als eerste schijf 1A inclusief achterstallige rente en eventuele boete rente. Wat er dan overblijft daar gaat schijf 1B inclusief rente en boete rente van betaald worden en dan schijf 2 en 3 op de zelfde manier. Als ik hiernaar vraag stelt SiG doodleuk dat vooruitlopen op de zaken heeft geen zin heeft en ze willen hierop verder niet inhoudelijk in gaan.
Belachelijk dat ze daar niet normaal op willen antwoorden, maar als ze het niet zo doen dan gaan ze met veel investeerders lijkt me wel een probleem krijgen lijtk me. Maar ik deel de ervaring dat je soms inderdada op een simpele vraag een erg vijandige overkomende reactie krijgt, lijkt bijna afhankelijk van hoe iemand 's ochtends wakker is geworden.
pi_208240221
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 18:04 schreef tnhb het volgende:

[..]
Belachelijk dat ze daar niet normaal op willen antwoorden, maar als ze het niet zo doen dan gaan ze met veel investeerders lijkt me wel een probleem krijgen lijtk me. Maar ik deel de ervaring dat je soms inderdada op een simpele vraag een erg vijandige overkomende reactie krijgt, lijkt bijna afhankelijk van hoe iemand 's ochtends wakker is geworden.
Als ze dit straks niet correct afhandelen bij wijlen N**k , gaan ze zeker een probleem krijgen en ik vermoed dat ze wel begrijpen dat hier flink wat investeerders zitten die substantiële belangen hebben en bereid zijn die te verdedigen.
pi_208240233
Zo even snel scrollend is het volgende project nog niet besproken volgens mij:
https://www.collincrowdfund.nl/dogan-international-b-v/

Oversluiten van duurdere leningen tegen 8.5%.
Gevalletje hoge nood denk ik: de klanten van de bakkerijproducten groothandel betalen gemiddeld na 2.6 maanden. Dit moet nu goedkoper gefinancierd worden.
Als de helft uiteindelijk oninbaar blijkt blijft er van het papieren E.V weinig over.
Een winst na belasting van 2.5% van de omzet, mager dus. Wel een b.v., dus het ondernemers inkomen is er al van af.
De hulptroepen (in de vorm van dochter en schoonzoon) worden ingeschakeld om wat zekerheden (2e hypotheek) te verstrekken. Ondernemer beschikt slechts over HA van morele waarde.

Ik laat dit project aan mij voorbijgaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')