abonnement Unibet Coolblue
pi_208206950

Crowdfunding is hot! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. In 2021 is de markt van financiering via crowdfunding sterk gegroeid naar 730 miljoen euro. Dat is een groei van plus 75% (bron).

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding.
Max crowdfund (MAX), investeren in vastgoed in NL en buitenland.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending.
October (OCT), platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa.
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowdpartners (CP), investeren in beroepsvaart.
Matching Capital (MC), investeren in vastgoed vanaf 5.000 euro.
All4funding (A4F), inspirerend investeren.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), investeren in opkomende economieën.

Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_208207401
Max heeft een update gezonden over het Omni gedoe:

quote:
Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in één of meerdere leningen van Omni Properties Ltd.



Wij hebben op 23/02/2023 een update gestuurd over Omni Properties Ltd. Na deze mail was er nog onduidelijkheid over de Legal Charge die Omni Properties Ltd heeft gefaald om tijdig te registreren. In deze mail geven wij meer uitleg over deze situatie.



Er is geld uitgekeerd terwijl er geen zekerheiden geregistreerd zijn geweest, maar dat betekend niet dat we zonder zekerheden zitten. Het verkrijgen van zekerheden bestaat algemeen genomen uit drie stappen:

Het verkrijgen van recht op zekerheid
Dit gaat via de leningsovereenkomst waar precies aangegeven staat wat de lening is, hoeveel daarvan verzekerd moet worden en met welke asset dat gaat gebeuren. Op dit moment is de zekerheid al concreet genoeg dat je bij de rechtbank het bestaan van een zekerheid kan aanvechten. Maar dan moet je wel naar de rechter, met een volledige zekerheid is dat normaal niet nodig.

Het akkoord over de voorwaarden van de zekerheid
Dit gaat via het ondertekenen van de Legal Charge, hierin wordt de afspraak van de leningsovereenkomst verder uitgewerkt. O.a. met wat de rechten van iedere partij zijn en wanneer wij ons over de zekerheid mogen ontfermen. Vanaf dit moment kan je de rechten direct inroepen tegen de project ontwikkelaar. Ook nu is er nog een rechter nodig omdat derde partijen niet bekend zijn met het bestaan van een zekerheid. Je kan dus niet een bericht naar de Land Registry sturen dat je de zekerheid gaat inwinnen, omdat zij geen charge hebben waaruit blijkt dat je dit recht hebt. Maar elke rechter zal bij het zien van de ondertekende legal charge, akkoord geven en een certificaat aanleveren waarmee de Land Registry weet dat je wel het recht op zekerheid hebt.

Registratie van de zekerheid.
Een hypotheekrecht kan tegen de eigenaar van de asset ingeroepen worden. Dus ook als de asset verkocht zou worden zonder onze toestemming zouden wij ons over de asset mogen ontfermen. Ook al heeft de nieuwe eigenaar hier dan niets mee te maken. Dat kan alleen als de eigenaar op een manier kon weten dat deze zekerheid bestond. Daarom moet de zekerheid geregistreerd worden. Zonder registratie kan je het recht op zekerheid niet bij een derde partij inroepen, maar het kan wel ingeroepen worden tegen de project ontwikkelaar die nog eigenaar is.

Eerder in het proces is het fout gegaan bij stap drie.

Hierdoor is het niet mogelijk om zonder rechter een beroep te doen op de zekerheden. De rechter gaat nu naar de onderliggende stukken kijken (lening en legal charge) en beslissen of er een zekerheid bestaat. Dit is het geval, waarna het onder punt 2 genoemde certificaat gegeven wordt en we kunnen overgaan op stap 3.



Het is normaal geen probleem om geld uit te keren voordat de charge geregistreerd is. Soms kan het ook niet anders. Denk aan de situatie waar de project ontwikkelaar de asset nog moet kopen en daarvoor het geld eerst nodig heeft. Dit is de reden dat wij een solicitor gebruiken. Die zorgt ervoor dat het geld direct naar de verkopende partij gaat en er geen kans is dat de project ontwikkelaar er met het geld vandoor gaat. Zodra de project ontwikkelaar de asset heeft kan er een zekerheid op geregistreerd worden. Het zou raar zijn om de zekerheid eerder te registreren, want dan zou de verkopende partij daarmee akkoord moeten gaan en als de verkoop dan in het water valt is zijn asset ineens bezwaard.



Omdat we geen controle hadden en geen volledige instructies aan de solicitor hebben gegeven is nergens de stap ondernomen om naar punt 2 te gaan. Je kan de solicitor bijvoorbeeld de opdracht geven om alleen het geld voor de aankoop uit te keren aan de verkopende partij, maar het resterende bedrag achter te houden totdat de legal charge is ondertekend (punt 2) en geregistreerd (punt 3). Het is ook mogelijk alvast de legal charge te ondertekenen (punt 2) en deze vervolgens gelijk te registreren (punt 3) als de aankoop is gedaan. We zorgen er nu voor dat de solicitor precies weet wat er moet gebeuren zodat de legal charge voor de aankoop al ondertekend (punt 2) is en deze na de aankoop meteen geregistreerd (punt 3) wordt. Wij kunnen dit ook doen, maar doordat een solicitor dit doet heb je een extra veiligheidslaag omdat de solicitor ook verzekerd is als het fout zou gaan.

Mochten er naar aanleiding van deze mail nog vragen zijn, dan kun je reageren op deze mail of bellen naar +31 @@@.
Lay-out is even wat lastig ivm copy-pasten

Max is wel vrij open moet ik zeggen. Ze erkennen gewoon fouten. Laten we nou maar even wachten op wat die Engelse rechter gaat zeggen over die legal charge.
pi_208207456
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:31 schreef Gustaf86 het volgende:
Max heeft een update gezonden over het Omni gedoe:
[..]
Lay-out is even wat lastig ivm copy-pasten

Max is wel vrij open moet ik zeggen. Ze erkennen gewoon fouten. Laten we nou maar even wachten op wat die Engelse rechter gaat zeggen over die legal charge.
De schade lijkt dus in de praktijk wel mee te vallen. Neemt niet weg dat de lokale MAX functionaris die de mores in het VK op zijn duimpje zou kennen dit had moeten weten en had moeten voorkómen.
pi_208207863
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:37 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
De schade lijkt dus in de praktijk wel mee te vallen.
Lijkt me wishful thinking. Ik lees tussen de regels best wel wat onheilspellende berichten….
pi_208208510
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:16 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Lijkt me wishful thinking. Ik lees tussen de regels best wel wat onheilspellende berichten….
Mee eens, het was relatief bedoeld in die zin dat het erger had kunnen zijn. Maar vrolijk word je er niet van
pi_208209798
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:11 schreef dyna18 het volgende:
Ah, ik zie net dat ook bij Crowdpartners nu de jaaropgave te downloaden is.

Ik mis nu nog SiG en MC
Ik heb afgelopen week bij SIG navraag gedaan aangezien ik de cijfers voor het opstellen van een jaarrekening nodig heb en kreeg daar als reactie dat ze er naar streven het ergens half maart beschikbaar te kunnen stellen maar dat ik aan die uitspraak geen rechten mag ontlenen. Voor je IB aangifte gaat het overigens om de waarde per 1-1-2022 die we vorig jaar al hebben gekregen, voor VPB gaat het om balanswaarde per 31-12-2022.

Van MCF overigens nog geen reactie gekregen op diezelfde vraag.
pi_208210126
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:31 schreef Gustaf86 het volgende:
Max heeft een update gezonden over het Omni gedoe:
[..]
Lay-out is even wat lastig ivm copy-pasten

Max is wel vrij open moet ik zeggen. Ze erkennen gewoon fouten. Laten we nou maar even wachten op wat die Engelse rechter gaat zeggen over die legal charge.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze gelijk ook een controle hebben gedaan cq. hebben laten doen voor alle lopende leningen waarbij ze nog geen controle hadden gedaan en bij afwijkingen direct actie hebben ondernomen, dat is namelijk wel het minste wat we van het platform mogen verwachten lijtk me.

Daarnaast is het even de vraag wie straks uireindleijk moet opdraaien voor de extra rechtbankkosten die niet nodig waren geweest als ze direct hun werk goed hadden gedaan cq. hadden laten doen. Nog afgezien van het feit dat ze niet op voorhad weten hoe de rechter zal beslissen, want dan was er geen beoordeling en gang naar de recher nodig geweest. Ze lijken erg openlijk te communiceren, maar ik krijg wel het gevoel dat ze het allemaal wat rooskleuriger voorstellen dan hoe het er feitelijk momenteel echt voor staat. (en het kan uiteindelijk meevallen, maar ook tegenvallen)
  donderdag 2 maart 2023 @ 20:24:08 #8
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_208210527
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:07 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze gelijk ook een controle hebben gedaan cq. hebben laten doen voor alle lopende leningen waarbij ze nog geen controle hadden gedaan en bij afwijkingen direct actie hebben ondernomen, dat is namelijk wel het minste wat we van het platform mogen verwachten lijtk me.

Daarnaast is het even de vraag wie straks uireindleijk moet opdraaien voor de extra rechtbankkosten die niet nodig waren geweest als ze direct hun werk goed hadden gedaan cq. hadden laten doen. Nog afgezien van het feit dat ze niet op voorhad weten hoe de rechter zal beslissen, want dan was er geen beoordeling en gang naar de recher nodig geweest. Ze lijken erg openlijk te communiceren, maar ik krijg wel het gevoel dat ze het allemaal wat rooskleuriger voorstellen dan hoe het er feitelijk momenteel echt voor staat. (en het kan uiteindelijk meevallen, maar ook tegenvallen)
Eens met die laatste regels. Ik zie deze blunder (want dát blijft het natuurlijk, ondanks deze bagatelliserende woorden van MaxCF) nog niet goed aflopen. Temeer omdat hier we te maken hebben met een leningnemer die onwillig is, niet communiceert met platform en volledig eigen koers vaart. De aanvraag van faillissement door hemzelf is beslist een strategische stap geweest. Als hij nu het huis snel verkoopt dan is koper onwetend en dus te goeder trouw. Koop kan dan niet ongedaan worden gemaakt, maar het geld moet volgens rechterlijke uitspraak alsnog naar MaxCF. Maar ja... dat geld ligt dan waarschijnlijk al ergens begraven op een strand in Sri Lanka... :W
  donderdag 2 maart 2023 @ 20:52:52 #9
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_208211106
quote:
6s.gif Op donderdag 2 maart 2023 10:38 schreef iprhba0 het volgende:
CRE Vakantiepark Ooltgensplaat I, II en III:

Momenteel is de Stichting Zekerhedenagent Crowdrealestate met de Leningnemer in overleg om de lening met maximaal 6 maanden te verlengen. Hierdoor krijgen de initiatiefnemers de mogelijkheid om het gewijzigde plan in het tweede/derde kwartaal van 2023 te kunnen verkopen, waarmee de initiatiefnemers kunnen inspelen op de veranderde marktomstandigheden, waaronder schaarste van bouwmaterialen en stijgende kosten. De verleningsovereenkomst wordt naar verwachting volgende week ondertekend, waarna we hiervan de uitkomst (en gewijzigde leningscondities) zullen publiceren.
Ik krijg een beetje de indruk dat er tot op heden nog geen huisje is gebouwd. Bij aanvang, 18 maanden geleden, was één van de genoemde pluspunten dat alle vergunningen binnen waren en dat er direct kon worden begonnen met de bouw. Beetje onduidelijk weer.
Een maand geleden heb ik nog gevraagd wat het plan was (aflossen/verlengen), maar toen kreeg ik antwoord dat er nog geen plan was :{
Als ze willen verlengen is prima, maar dan wel graag met iets verhoogde rente. Dat lijkt mij niet onredelijk.
pi_208211265
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:52 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik krijg een beetje de indruk dat er tot op heden nog geen huisje is gebouwd. Bij aanvang, 18 maanden geleden, was één van de genoemde pluspunten dat alle vergunningen binnen waren en dat er direct kon worden begonnen met de bouw. Beetje onduidelijk weer.
Een maand geleden heb ik nog gevraagd wat het plan was (aflossen/verlengen), maar toen kreeg ik antwoord dat er nog geen plan was :{
Als ze willen verlengen is prima, maar dan wel graag met iets verhoogde rente. Dat lijkt mij niet onredelijk.
Er is een fors bouwdepot. Deze zou dan ook nog volledig bij CRE moeten staan. Ik zie meer in een herfinanciering nu de plannen gewijzigd zijn dan een verlenging.
pi_208213797
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:24 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Eens met die laatste regels. Ik zie deze blunder (want dát blijft het natuurlijk, ondanks deze bagatelliserende woorden van MaxCF) nog niet goed aflopen. Temeer omdat hier we te maken hebben met een leningnemer die onwillig is, niet communiceert met platform en volledig eigen koers vaart. De aanvraag van faillissement door hemzelf is beslist een strategische stap geweest. Als hij nu het huis snel verkoopt dan is koper onwetend en dus te goeder trouw. Koop kan dan niet ongedaan worden gemaakt, maar het geld moet volgens rechterlijke uitspraak alsnog naar MaxCF. Maar ja... dat geld ligt dan waarschijnlijk al ergens begraven op een strand in Sri Lanka... :W
Omdat er een faillissement loopt, kunnen de bezittingen van de onderneming (waaronder de panden) nu niet meer door de eigenaar zomaar worden verkocht. Dat zal in de meeste gevallen de curator gaan doen. Wel blijft gelden wat ik eerder schreef: indien de zekerheid van MAX niet wordt erkend, wordt de opbrengst van de verkoop evenredig over de schuldeisers verdeeld. In dit geval krijgt MAX slechts 60% van de opbrengst, en de ondernemer 40%.

Net een iets ander verloop dan dat jij schetst, maar toch deel ik de mening dat de ondernemer zijn eigen faillissement heeft aangevraagd vanwege het ontbreken van de legal charge om zo alsnog een groot gedeelte van zijn eigen inbreng terug te kunnen krijgen. Van wat ik zelf over het Engelse recht heb gelezen vervalt de zekerheid in principe bij het niet tijdig registeren van een charge, waarna de vordering nog steeds opeisbaar is, maar zonder de zekerheden. MAX zegt dit via de rechter te gaan oplossen, maar ik heb zo mijn twijfels.
pi_208214949
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:47 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat van die 2e hypotheek ben ik met je eens.

Die 20% dat zie ik lichtelijk anders. Zij gaan uit van de zuivere stand van de lening. Echter de ontvangen cashflow is natuurlijk wat hoger en er wordt ook nog achterstallige rente en zo betaald. Dus de uiteindelijke schade in termen van cashflow zal een stukje lager liggen al weet ik ook niet precies hoeveel.

Ik zit slechts in 1 lening, waarop al ruim is afgelost, dus hoe ze dat gaan verdelen is ook even de vraag. Evenredig denk ik.

Al met al neig ik wel naar ja en het als leergeld te beschouwen en voortaan toch wat beter mijn eerste indruk te volgen :)
Ik zit ook maar in 1 lening waar al een deel op afgelost is en rationeel gezien is het verstandig om de 80% aflossing met achterstallige rente te accepteren. Waar ik moreel gezien moeite mee heb is dat hij op deze manier gewoon door kan gaan terwijl het voor mij duidelijk is dat deze man geen verhuurder van vastgoed zou moeten zijn. Door in te stemmen met zo'n voorstel faciliteren we op een bepaalde manier dat hij met deze praktijken door kan gaan. Al met al een lastige keuze!
  vrijdag 3 maart 2023 @ 09:23:56 #13
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_208215219
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 00:36 schreef JP01 het volgende:
Net een iets ander verloop dan dat jij schetst, maar toch deel ik de mening dat de ondernemer zijn eigen faillissement heeft aangevraagd vanwege het ontbreken van de legal charge om zo alsnog een groot gedeelte van zijn eigen inbreng terug te kunnen krijgen. Van wat ik zelf over het Engelse recht heb gelezen vervalt de zekerheid in principe bij het niet tijdig registeren van een charge, waarna de vordering nog steeds opeisbaar is, maar zonder de zekerheden. MAX zegt dit via de rechter te gaan oplossen, maar ik heb zo mijn twijfels.
Jouw zienswijze is de juiste.
Omdat Max inmiddels via de bewuste mail heeft erkend dat ze hier nalatig is geweest, staan investeerders natuurlijk sterk. Hopelijk ziet Max dat zelf ook in en zullen zij, linksom of rechtsom, investeerders schadeloos stellen als het hier alsnog definitief mis gaat. Dat is dan volgens mij ook de enige manier waarop ze het vege lijf nog kunnen redden.
Indien zij dat niet doen dan denk ik dat de titel van dit topic bevestigend beantwoord moet worden.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 10:10:10 #14
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_208215630
Het begint MCF wat door te lopen. Komt er een betaling binnen, lijken ze niet te weten van wie.
Mail van gisteren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mail op 9 januari:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 10:16:30 #15
428379 Horsemen
pi_208215696
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:10 schreef crowd-fundi het volgende:
Het begint MCF wat door te lopen. Komt er een betaling binnen, lijken ze niet te weten van wie.
Mail van gisteren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mail op 9 januari:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8)7
  vrijdag 3 maart 2023 @ 10:35:36 #16
485586 KrekelJapie
pi_208215865
Ook meerzorgen bij SiG mbt project Valentino.
quote:
Je hebt geinvesteerd in het project aan de Badhoevelaan 80 te Badhoevedorp. Op dit moment is de maandbetaling nog niet bij ons binnen.
Ook de volgens SiG immer betrouwbare Marissa gaat mee in de malaise.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 10:41:04 #17
499819 Slingervinger
pi_208215912
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:10 schreef crowd-fundi het volgende:
Het begint MCF wat door te lopen. Komt er een betaling binnen, lijken ze niet te weten van wie.
Mail van gisteren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mail op 9 januari:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag moet er een verlengde Bl*e To*ch worden afgelost, ik weet zou gauw niet welke maar ik vrees dat dit weinig uitmaakt
  vrijdag 3 maart 2023 @ 10:47:24 #18
457306 Red_arrow
pi_208215962
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:41 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Vandaag moet er een verlengde Bl*e To*ch worden afgelost, ik weet zou gauw niet welke maar ik vrees dat dit weinig uitmaakt
Dat betreffende project had ik gisteren al gedeeld:

quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:26 schreef Red_arrow het volgende:
Morgen zou Bl*e To*ch lening 746753 - Manchester, M30 8AE, United Kingdom moeten aflossen volgens de verlengingsvoorwaarden. Ik ben benieuwd.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:02:13 #19
460176 peterc
pi_208216144
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Ook meerzorgen bij SiG mbt project Valentino.
[..]
Ook de volgens SiG immer betrouwbare Marissa gaat mee in de malaise.
Er loopt toch ook nog een SIG project in Katwijk Voorstraat 66 (aug 22) via een Meerz..g Vastgoed BV. (status?)
Heb zelf geen Valentino en geen Comfort proj in de portefeuille.

En onze Deventer horeca man staat open, loopt zo nog best aardig, laat hem lopen
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:14:47 #20
485586 KrekelJapie
pi_208216336
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:02 schreef peterc het volgende:

[..]
Er loopt toch ook nog een SIG project in Katwijk Voorstraat 66 (aug 22) via een Meerz..g Vastgoed BV. (status?)
Heb zelf geen Valentino en geen Comfort proj in de portefeuille.
Volgens mij is Katwijk teruggetrokken. Voor Badhoevedorp was dit volgens SiG niet nodig omdat Marissa uiterst betrouwbaar zou zijn
https://nl.linkedin.com/in/marissa-eykenloof-182573ab

[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 03-03-2023 11:21:38 ]
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:20:17 #21
485910 zeeland6
pi_208216395
Gaan jullie nog meedoen aan ome Lex vanmiddag op SIG of heeft hij alle geloofwaardigheid verspeelt ?

Zie niet zo snel hoe het mis kan gaan qua opbrengst van het appartement.
Meetekenen in prive heeft bij Lex geen waarde.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:23:10 #22
400021 Faraday01
Inducing
pi_208216426
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:20 schreef zeeland6 het volgende:
Gaan jullie nog meedoen aan ome Lex vanmiddag op SIG of heeft hij alle geloofwaardigheid verspeelt ?

Zie niet zo snel hoe het mis kan gaan qua opbrengst van het appartement.
Meetekenen in prive heeft bij Lex geen waarde.
Ik ben op het moment terughoudend met vastgoedfinancieringen dus ik sla over.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:25:51 #23
496183 Crowdyfunder
pi_208216462
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Ook meerzorgen bij SiG mbt project Valentino.
[..]
Ook de volgens SiG immer betrouwbare Marissa gaat mee in de malaise.
Uit de pitch: Aanvragers betreffen een zakelijke aanvrager en een privé aanvrager. Beide tekenen in privé mee.
Ik wens Marissa veel sterkte toe.

Als ik op Badhoevedorp geld moet toeleggen is Marissa ook al volledig geplukt.
Gelukkig zit ik niet in andere projecten van Valentino.

[ Bericht 0% gewijzigd door Crowdyfunder op 03-03-2023 11:35:45 ]
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:51:54 #24
476270 tnhb
pi_208216799
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:25 schreef Crowdyfunder het volgende:
Uit de pitch: Aanvragers betreffen een zakelijke aanvrager en een privé aanvrager. Beide tekenen in privé mee.
Ik wens Marissa veel sterkte toe.
Dat staat in de pitch, alleen als ik eens een keer de getekende documenten bekijk zou het zomaar eens een gevalletje "foutje bedankt" kunnen zijn voor sig
  vrijdag 3 maart 2023 @ 12:43:30 #25
460176 peterc
pi_208217469
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:20 schreef zeeland6 het volgende:
Gaan jullie nog meedoen aan ome Lex vanmiddag op SIG of heeft hij alle geloofwaardigheid verspeelt ?

Zie niet zo snel hoe het mis kan gaan qua opbrengst van het appartement.
Meetekenen in prive heeft bij Lex geen waarde.
1A durf ik aan / basisinleg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')