schijf 1A(< tot 207,5k) durf ik wel aan , bescheiden meegenomenquote:Op donderdag 2 maart 2023 12:32 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Fijn zo. Heb deze ronde niet meegedaan, verkoop gaat bij de woning wel erg moeizaam.
Net zoals bij Zoetermeer een nieuw bericht eens ingelogd op de site, maar niks actieve mailing of een pop-upje als je inlogt dat er een nieuwe update beschikbaar is.quote:
Vorig jaar stuurden ze 27 februari een nieuwsbrief rond. Met daarin het verzoek, wil je een jaaropgave, stuur ons dan een e-mail. Daarna zijn deze op 7 maart verstuurd.quote:Op donderdag 2 maart 2023 12:56 schreef Slingervinger het volgende:
De meeste jaar opgaven zullen nu wel beschikbaar zijn denk ik (behalve van MAX natuurlijk). Kan iemand vertellen hoe dat bij Matching Capital gaat, gezien hun werkwijze kan je daar geen jaaropgave verwachten hoewel er op het web wel een opvraagformulier voor 2020 te vinden is.
Met een incentive voor de grote én minder grote investeerder:quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:23 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop pand De Blaauwe Kamer (26988)
Panorama Restaurant De Blaauwe Kamer is een schitterende belevingsplek, gelegen midden in de natuur nabij Wageningen. Naast een uitgebreide lunch- en dinerkaart beschikken ze over een indoor speeltuin en een spelarena. Zij zijn erop ingericht grote groepen mensen te kunnen ontvangen. Met het concept spelen ze in op de hedendaagse belevingsbehoefte van hun gasten.
Op dit moment doet zich de kans voor de grond en het pand van de huidige eigenaar over te nemen. Dit biedt kansen om verder in te spelen op de behoefte van de bezoekers. Hiervoor zijn zij op zoek naar investeerders
Belangrijkste kenmerken van deze lening:
· Kredietbedrag: ¤ 460.000,-
· Leenvorm: Vastgoedlening
· Looptijd: 24 maanden
· Rente: 8,0%
Belangrijkste zekerheden:
- Tweede hypotheek op het pand en woonhuis
- Negatieve hypotheekverklaring
- Achterstellingsverklaring
Als gewaardeerd investeerder geven wij u graag de mogelijkheid tot investeren. Het project gaat voor u open op maandag 6 maart a.s. om 11:00 uur.
Via deze link kunt u het project als eerste inzien. https://www.geldvoorelkaa(...)=26988&code=PO26988i
ambitieus projectquote:Op donderdag 2 maart 2023 14:37 schreef zeeland6 het volgende:
serkan gaat nu echt los
https://investeren.sameni(...)uronenweg-35a-en-35b
koekoek
Plus ; vergunningen zijn al binnen ; creatieve oplossing / indeling met optimaal gebruik vh perceel inrit/garage.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:48 schreef Jaco078 het volgende:
2e hyp collinBedankt voor de link. De omschrijving door CCF van het onroerend goed zei me nog niet zoveel. Daarom even de kadastrale kaart erbij gezocht. Het gaat om de woning aan de Vang*hout 12 in Smil*de met de groenstrook die daarvoor ligt. https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/SDE01/G/3926SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Suggestie voor titel voor de volgende thread: "Gaat MAX op zwart?".quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:23 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
Op MAX waren eerst alle betalingen in achterstand rood gekleurd onder het kopje 'aankomende betalingen'.
De achterstanden zijn niet weggewerkt, maar de kleur is ineens zwart geworden. Hebben meer mensen dit?
Ja bij mij ook, voorheen waren er trouwens ook een paar "zwarte" bij, misschien heeft iemand daar gedacht dat in geval van verlenging er geen sprake meer is van achterstand en daarom rood onterecht was.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:23 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
Op MAX waren eerst alle betalingen in achterstand rood gekleurd onder het kopje 'aankomende betalingen'.
De achterstanden zijn niet weggewerkt, maar de kleur is ineens zwart geworden. Hebben meer mensen dit?
Nou inderdaad, die van vandaag wel ruim meegenomen, dat komt nog wel goed binnen het jaar in 1A. maar deze vind ik wel tricky. Erg hoge verkoopwaarde, en erg hoge inleg in 1A. Ik neem Lex morgen wel mee instead.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:37 schreef zeeland6 het volgende:
serkan gaat nu echt los
koekoek
MAX heeft deze vergunning ook aangevraagd, de vorige financieringsronde was o a daarvoorquote:Op donderdag 2 maart 2023 15:56 schreef KrekelJapie het volgende:
Grootste deel crowdfundingplatformen zal dit jaar stoppen’
De aanvraag van een nieuwe Europese vergunning brengt hoge kosten met zich mee, die veel platformen niet kunnen opbrengen. De meeste crowdfundingplatformen in Nederland zullen dit jaar de stekker eruit trekken, vanwege de hoge kosten voor het aanvragen van een nieuwe Europese vergunning. Dit verwacht crowdfundingexpert Ronald Kleverlaan.
Er zijn volgens Kleverlaan momenteel meer dan vijftig crowdfundingplatformen actief in Nederland, maar dat kunnen er aan het einde van dit jaar nog maar maximaal vijftien zijn. De grote boosdoener is de nieuwe Europese wetgeving. Het aanvragen van een nieuwe Europese vergunning leidt, in combinatie met een vereiste aanpassing aan de systemen, tot erg hoge kosten.
“Niet alleen rekent de Nederlandse toezichthouder de hoogste kosten in Europa voor het vergunningstraject, ook de kosten voor de juridische ondersteuning en het aanpassen van de IT-systemen en integratie van een externe betaalprovider leveren hogere kosten op”, zo stelde Kleverlaan. Hij verwacht dan ook dat veel platformen de hogere lasten niet kunnen opbrengen.
De crowdfundingverordening, genaamd European Crowdfunding Service Providers Regulation of ECSPR, moet leiden tot meer bescherming voor beleggers en meer transparantie bieden.
Veel platformen in Nederland opereren nog onder de oude regels. Alleen Lendahand, OneplanetCrowd, NLinvesteert, Kapitaal op Maat, ZIB Crowdfunding en Horeca Crowdfunding Nederland hebben van de AFM een vergunning ontvangen. Mogelijk komen daar aan het einde van het eerste kwartaal nog zeker vijf andere platformen bij, zo voorziet Kleverlaan.
Ook in de rest van Europa hebben nog niet veel platformen de nieuwe vergunning gekregen. Volgens het Europese ECSP-register gaat het momenteel om slechts 16 platformen.
Waar verschillende crowdfundingplatformen noodgedwongen zullen moeten stoppen, gaat Kapitaal op Maat ongeremd door.
Onder de Europese regelgeving zal Kapitaal op Maat bijdragen aan een transparante kapitaalmarkt, die voor zoveel mogelijk geldgevers en geldvragers beschikbaar blijft.
Bron: Participaties.nl, geschreven door Justin Doornekamp
Dat iemand het lef heeft dit ergens te publicerenquote:Onder de Europese regelgeving zal Kapitaal op Maat bijdragen aan een transparante kapitaalmarkt, die voor zoveel mogelijk geldgevers en geldvragers beschikbaar blijft.
De rente is veel te laag voor een project wat gedeeltelijke projectontwikkeling is.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:37 schreef zeeland6 het volgende:
serkan gaat nu echt los
koekoek
Morgen zou Bl*e To*ch lening 746753 - Manchester, M30 8AE, United Kingdom moeten aflossen volgens de verlengingsvoorwaarden. Ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:14 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Ja bij mij ook, voorheen waren er trouwens ook een paar "zwarte" bij, misschien heeft iemand daar gedacht dat in geval van verlenging er geen sprake meer is van achterstand en daarom rood onterecht was.
Het wordt trouwens de hoogste tijd dat er van C*rb*lo en vooral van Bl*e To*ch eens wat aflossingen komen in plaats van loze woorden (of helemaal niets). Als het jaaroverzicht nog veel langer uitblijft is dat misschien de finale trigger om naar de AFM te stappen
Wat denk je zelf????quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:26 schreef Red_arrow het volgende:
[..]
Morgen zou Bl*e To*ch lening 746753 - Manchester, M30 8AE, United Kingdom moeten aflossen volgens de verlengingsvoorwaarden. Ik ben benieuwd.
quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:37 schreef Tsundoku het volgende:
[..]
Dat zou zomaar kunnen... (vandaag een algemene update gehad)Ik weet niet of we hier voor moeten stemmen als het zo ver komt. Die tweede hypotheek is compleet waardeloos dus grote kans dat we 20% af mogen schrijven op de lening. Een executieverkoop is ook niet echt een fijn vooruitzicht maar ik vind eigenlijk niet dat het verstandig is deze man nog verder faciliteren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |