abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208228484
Mensen gebruik gemaakt van middeling? Wat zijn jullie ervaringen
pi_208229896
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 23:35 schreef bananen-plukker het volgende:
Mensen gebruik gemaakt van middeling? Wat zijn jullie ervaringen
Doe ik best vaak. Wat wil je weten? Je dient het verzoek in en dan krijg je een nieuwe aanslag en geld terug.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 08:38:38 #53
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_208231072
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 22:20 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat gebeurt er als je zo'n lege rekening (wel rekening, maar geen bedrag ingevuld) gewoon verwijdert met de prullenbak icoon? Gaan er dan alarmbellen af? Of kan ik beter maar gewoon 100 euro ofzo invullen om die alarmbellen te voorkomen. Heb er een paar van degiro zonder bedrag, zou niet weten waarvan.
De degiro rekeningen die ik wel gebruik staan ook gewoon ingevuld met het juiste bedrag dus daar ga ik niks aan veranderen.

Die dividendbelastingvragen snap ik ook niet, ik vul daar altijd maar gewoon nee in als er niks automatisch al is ingevuld. Ik ga dat niet allemaal uitzoeken voor die paar euro.
Ik had er ook zo eentje van DeGiro. Een duits rekeningnummer. Was ook de reden dat ik de app niet mocht gebruiken van de BD }:|
Mijn man is belastingadviseur en zei dat ik ‘m kon verwijderen. Dat doet hij op het werk ook altijd.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_208231594
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:28 schreef YebCar het volgende:
Elk jaar bewonder ik de belastingdienst meer. Na vorige jaren buitenlandse rekeningen op mijn vooraf ingevulde informatie heb zien staan (met weinig saldi) komen ze dit jaar met een pensioenrekening uit 2003.
Ik heb van 2000-2003 in het buitenland gewerkt en daar een klein beetje pensioen afgedragen. Zelf ik weet het niet meer, want er is geen contact ofzo, ben allang alweer in Nederland en ben het zelf al die jaren vergeten.

En prompt staat mijn pensioenrekening op de rekeningenoverzicht. Ik kan het niet eens opvragen wat de saldi is, want ik kan er toch niets mee. Kan ik deze rekening gewoon verwijderen denk je? (met het prullenbak icoontje)
Je kan de uitvoerder niet bereiken?
pi_208231883
Nou zeg, het is dan toch eindelijk gelukt. Had het liever op mijn werk gedaan dan op die brakke laptop uit het jaar 0, maar het zit er in elk geval weer op. Ik mag een mooie ¤3000,- tegemoet zien! Dan nog even het vakantiegeld erbij en ik zit praktisch al op mijn gestelde budget.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  zaterdag 4 maart 2023 @ 16:45:19 #56
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208237170
Ik moet dokken :') ik wacht nog wel ff met die aangifte.

Betaal je nu in een keer fors meer over je beleggingen?
pi_208237496
Als ik kies voor afdrukken -> berekening, krijg ik een witte PDF te zien, is dit bij jullie hetzelfde probleem? Heb de aangifte nog niet verstuurd trouwens, wil wel weten hoe de berekening is.
pi_208237624
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 16:45 schreef RamboDirk het volgende:
Ik moet dokken :') ik wacht nog wel ff met die aangifte.

Betaal je nu in een keer fors meer over je beleggingen?
Misschien kan user @onlogisch helpen
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 19:17:52 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208239618
Vanmiddag gedaan was weer een stuk eenvoudiger dan de afgelopen 2 jaar met een huis in aanbouw enzo dus dat is wel fijn.
Vreemd genoeg was het een stuk gunstiger om de aftrekpost helemaal bij mij neer te leggen en niet bij N die een veel hoger inkomen heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208240123
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 23:35 schreef bananen-plukker het volgende:
Mensen gebruik gemaakt van middeling? Wat zijn jullie ervaringen
Ja, heb begin januari dit jaar een middelingsverzoek verstuurd over 2019/2020/2021 vanwege een ontslagvergoeding. Had het geld halverwege februari terug.
  zondag 5 maart 2023 @ 02:16:27 #61
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_208246325
Ik heb een bruto loon van 3700 en een IKB van 17.1 procent ofso. Mijn loon in de app is 46k, maar dit klopt toch niet als je bruto loon + bruto IKB neemt?
pi_208246594
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:17 schreef Leandra het volgende:
Vanmiddag gedaan was weer een stuk eenvoudiger dan de afgelopen 2 jaar met een huis in aanbouw enzo dus dat is wel fijn.
Vreemd genoeg was het een stuk gunstiger om de aftrekpost helemaal bij mij neer te leggen en niet bij N die een veel hoger inkomen heeft.
De hoogte van de hypotheekrenteaftrek is nu voor iedereen nagenoeg gelijk. Door jou een lager inkomen te geven heb je waarschijnlijk recht op meer heffingskortingen terwijl dat bij N niet het geval was. Privé hebben wij dat ook :D
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 02:16 schreef Nederturk het volgende:
Ik heb een bruto loon van 3700 en een IKB van 17.1 procent ofso. Mijn loon in de app is 46k, maar dit klopt toch niet als je bruto loon + bruto IKB neemt?
Wat staat er op je jaaropgaaf? Vertrouw je het niet dan kan je alle loonstroken nakijken.
  zondag 5 maart 2023 @ 08:14:06 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208246897
quote:
99s.gif Op zondag 5 maart 2023 05:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]
De hoogte van de hypotheekrenteaftrek is nu voor iedereen nagenoeg gelijk. Door jou een lager inkomen te geven heb je waarschijnlijk recht op meer heffingskortingen terwijl dat bij N niet het geval was. Privé hebben wij dat ook :D.
Qua heffingskortingen zou het bij mij maar 2 tientjes moeten schelen, maar de teruggaaf is ruim ¤ 170 hoger...

Ik open hem van week nog wel eens om te kijken welke getallen allemaal anders zijn bij de andere verdeling.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208247023
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 02:16 schreef Nederturk het volgende:
Ik heb een bruto loon van 3700 en een IKB van 17.1 procent ofso. Mijn loon in de app is 46k, maar dit klopt toch niet als je bruto loon + bruto IKB neemt?
Worden er pensioenpremies ingehouden op je loon? Het loon waarover je belasting betaald is het brutoloon minus ingehouden pensioenpremies.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_208247111
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 06:24 schreef arvensis het volgende:
Ik heb geprobeerd de OP wat leesbaarder te maken. Mocht het juist niet meer leesbaar zijn, laat het me dan even weten.
Thnx voor de OP. Alleen het bedrag voor de Aanslaggrens is dit jaar 48 euro ipv 46 euro!

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:17 schreef Leandra het volgende:
Vanmiddag gedaan was weer een stuk eenvoudiger dan de afgelopen 2 jaar met een huis in aanbouw enzo dus dat is wel fijn.
Vreemd genoeg was het een stuk gunstiger om de aftrekpost helemaal bij mij neer te leggen en niet bij N die een veel hoger inkomen heeft.
Het neerleggen van alle aftrek bij mijn vrouw was ook veel gunstiger. Ik was nog aan het spelen met die getallen om zelf 48 euro te moeten betalen en zij alles terug kreeg... maar dat bleek slechts een lokaal optimum te zijn. Ik krijg veel meer terug wanneer ik zelf ruim 700 aftik en mijn vrouw dan dus 1500 terug krijgt.

Ik vind de module dit jaar wel irritanter dan vorig jaar. Het beeld verspringt steeds wanneer je op dat knopje van Bereken belasting klikt.
  zondag 5 maart 2023 @ 10:38:44 #66
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208247838
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 08:54 schreef snabbi het volgende:

[..]
Thnx voor de OP. Alleen het bedrag voor de Aanslaggrens is dit jaar 48 euro ipv 46 euro!
[..]
Ah, thanks!
Ik kan het alleen niet meer aanpassen.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 5 maart 2023 @ 10:40:26 #67
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208247849
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 02:16 schreef Nederturk het volgende:
Ik heb een bruto loon van 3700 en een IKB van 17.1 procent ofso. Mijn loon in de app is 46k, maar dit klopt toch niet als je bruto loon + bruto IKB neemt?
Volgens mij ligt het er aan hoe je je IKB inzet. Maar check vooral je jaaropgave. Daar staat alles op.
Protège moi de mes désirs.
pi_208248187
Prima gelukt en allebei terug *G*
  zondag 5 maart 2023 @ 12:39:04 #69
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_208249297
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 02:16 schreef Nederturk het volgende:
Ik heb een bruto loon van 3700 en een IKB van 17.1 procent ofso. Mijn loon in de app is 46k, maar dit klopt toch niet als je bruto loon + bruto IKB neemt?
Heb je nog een uitwisseling voor woonwerkverkeer?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 5 maart 2023 @ 13:38:06 #70
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_208250154
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:39 schreef zalkc het volgende:

[..]
Heb je nog een uitwisseling voor woonwerkverkeer?
Is heel mager. Ik krijg per dag max 3 euro nog wat vergoed van de 7 euro die ik betaal. Reiskostenvergoeding bij de gemeente is erg beperkt als je net buiten de grote stad woont. Ik werk dan ook graag zo veel mogelijk thuis, bespaart mij tijd en geld.
pi_208258179
Ik heb vorig jaar een baanwissel gedaan en had een maand “in between” jobs. Op de een of andere manier krijg ik nu 1000 euro terug, maar dat snap ik niet helemaal. Mijn vakantiegeld en eindejaarsuitkering etc zijn aangeslagen tegen “bijzonder tarief”, terwijl ik 37nogwat% schijf val. Zou dat daardoor zijn? 🤷♀ En natuurlijk een missende maand heffingskortingen, maargoed, dat is geen 1000 euro lijkt me..
pi_208262167
Die maand heffingskortingen loopt gewoon door.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_208268567
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 09:30 schreef blomke het volgende:
Die maand heffingskortingen loopt gewoon door.
Ja dat snap ik. Maar ik bedoel: die zijn een maand niet verrekend want geen salaris. Dus die heb ik “te weinig” verrekend gehad.
pi_208270396
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 19:04 schreef silliegirl het volgende:
Dus die heb ik “te weinig” verrekend gehad.
Dus krijg je meer terug
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_208302753
Opmerkelijk. We krijgen meer terug als ik alle aftrekposten bij mijn vriendin neerzet ipv bij mijzelf. Terwijl ik een stuk hoger salaris heb. Algemene heffingskorting van mijn vriendin gaat dan extra omhoog. Zou je niet verwachten. Meer dan inkomsten uit werk, woning en vermogen hebben we niet.

Enige nadeel is dan wel dat ik een dikke naheffing krijg en mijn vriendin een dikke teruggave. Als ik het verdeel dat ik op 0 euro uitkom dan krijgen we samen 200 euro minder terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')