Erg benieuwd naar de werken van Axeon ook. Weet jij toevallig of en met welke renners ze in Griekenland starten dit jaar? Zouden daar ook een absoluut sterrenteam kunen aan de start brengen met Michotte, Morgado, Tavares, Place, Herzog...quote:Op woensdag 1 maart 2023 06:24 schreef Koffieplanter het volgende:
Vandaag debuterend in Umag: Pau Marti, Yago Aguirre, Nil Aguirre, Colin Savoiz, Thibaud Gruel, Joshua Golliker, Roman Ermakov, Savelii Laptev, Dario Igor Belletta, Menno Huising, Artem Shmidt en JAN CHRISTEN.
Bijzonder mooie jongens. Wel opvallend dat Henok nu alweer koerst in Italië. Enig idee of ie ook gepland staat voor Strade en/of Tirreno?quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
We worden wereldkampioen.
Geen idee, de informatie is erg gebrekkig wat dat betreft. Ik weet alleen dat Christen van plan is om dit jaar al Girobio én l'Avenir te winnen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:22 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Erg benieuwd naar de werken van Axeon ook. Weet jij toevallig of en met welke renners ze in Griekenland starten dit jaar? Zouden daar ook een absoluut sterrenteam kunen aan de start brengen met Michotte, Morgado, Tavares, Place, Herzog...
Geen idee nee, maar je zou zeggen dat hij gewoon het hoofdprogramma gaat rijden.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:23 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Bijzonder mooie jongens. Wel opvallend dat Henok nu alweer koerst in Italië. Enig idee of ie ook gepland staat voor Strade en/of Tirreno?
Bij de vrienden van Tiz.quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:49 schreef Steven184 het volgende:
Kunnen we nog ergens Rai Sport kijken?
Moet het wel eerst eens gaan draaien in die groepquote:Op woensdag 1 maart 2023 15:47 schreef Mykonos het volgende:
Toch niet, nu zijn ze allemaal weg in de achtergrond om af te stoppen. Jammer Nans.
quote:EF Education-EasyPost heeft nu al meer zeges dan vorig seizoen: “We zijn creatief geworden in het winnen van wedstrijden”
Goed begonnen is half gewonnen. EF Education-EasyPost klokte vorig jaar af op negen overwinningen. Vandaag, begin maart, heeft het team van manager Jonathan Vaughters (49) reeds tien streepjes achter zijn naam staan. “We hebben de dingen gedaan die we moesten doen.”
Weinig teammanagers hebben een langere staat van dienst dan Jonathan Vaughters. De Amerikaan zette op 30-jarige leeftijd een punt achter zijn actieve carrière en begon meteen aan de uitbouw van een eigen wielerteam. Bijna twintig jaar zit hij intussen in het vak, met wisselend succes. Was 2022 nog een sof met slechts negen zeges, dan lijkt 2023 een grand cru te worden voor het Amerikaanse wielerteam. Tien keer werd al gewonnen, afgelopen zaterdag in de Omloop het Nieuwsblad waren de roze shirtjes met vier renners het best vertegenwoordigd in het groepje dat achter Van Baarle spurtte voor de tweede plaats.
Naar een verklaring hoeft de manager niet ver te zoeken. “We zijn vorig jaar om heel specifieke redenen traag uit de startblokken geschoten”, aldus Vaughters. “Mijn medische staf vond het raadzaam om geen trainingskampen te organiseren, mijn renners kregen het advies om zo weinig mogelijk te reizen. De reden? Corona. Het was een aanpak waar ik achter stond. Andere teams organiseerden wel trainingskampen, hun renners kwamen wel bij elkaar. Gevolg: veel renners werden ziek, maar niet die van mijn ploeg. (cynisch) Zij werden ziek in maart en april, met vertraging dus.”
De gevolgen bleven niet uit. “Mijn renners gingen naar de start van het seizoen zonder specifieke voorbereiding”, aldus Vaughters. “En dat zag je in de resultaten. Afgelopen winter hebben we wel de dingen gedaan die we moesten doen. Door meteen de eerste etappe in de Tour Down Under te winnen (met Alberto Bettiol, red.), verdween er al meteen heel wat nervositeit en werd winnen plots makkelijker.”
Reisbranche
Ook financieel is er opnieuw marge, verduidelijkt Vaughters. “Als je hoofdsponsor in de reisbranche actief is (EF Education organiseert taalreizen, red.), dan weet je dat de coronajaren niet meteen de beste jaren waren. Dat had impact op het budget, waardoor we drastisch moesten besparen. Mijn grootste doelstelling toen was overleven, we konden ons enkel het strikt noodzakelijke permitteren. Ik kan dan ook niemand binnen mijn team iets verwijten. Iedereen deed zijn stinkende best om met weinig middelen maximaal te presteren. Financieel heb ik intussen meer ruimte gekregen, waardoor we opnieuw meer kunnen investeren. Hoogtestages, extra personeel… De renners worden opnieuw beter begeleid en dat rendeert.”
Ook opvallend: het team van Vaughters doet het zonder specifieke spurter, doorgaans toch de mannen die voor de zeges zorgen. “We zijn creatief geworden in het winnen van wedstrijden”, lacht de Amerikaan. “Cort Nielsen en Van den Berg zijn behoorlijk snel, maar niet van het niveau van de topsprinters. Dus moeten we andere manieren vinden. Het lukt behoorlijk goed en dan houden we nog enkele renners achter de hand. Carapaz kroonde zich al tot Ecuadoraans kampioen bijvoorbeeld, maar start zijn seizoen pas echt in de Ronde van Catalonië. Bettiol reed het Belgische openingsweekend niet.”
Progressie
De Amerikaan gaat ervan uit dat de lijn de komende weken wordt doorgetrokken. “De klassieke kern boekt jaar na jaar progressie. Ze zijn nog jong, maar dat mag geen belemmering meer zijn voor renners als Bissegger. Verder hoop ik dat Bettiol opnieuw zijn niveau van 2019 haalt en ik hou ook nog Neilson Powless achter de hand. Hij rijdt dit jaar voor het eerst de Ronde van Vlaanderen. Ik verwacht veel van hem in de Ronde. De finale en de manier waarop die tegenwoordig gereden wordt, moet hem liggen.”
Het ruimere budget vertaalde zich ook in de komst van Richard Carapaz. De transfer van de regerende olympisch kampioen uit Ecuador – in 2021 nog derde in de Tour – van Ineos naar EF Education zorgt voor verwachtingen. “Richie is een blue chip, een renner die zich internationaal bewezen heeft, een garantie op succes. Alleen weet ik nog niet hoe we hem gaan uitspelen in de Tour. Als ik moet kiezen tussen ritwinst in de bergen en de bolletjestrui of een vijfde plaats in het eindklassement, dan kies ik voor het eerste. Ja, hij is een ex-winnaar van de Giro en ja, hij stond op het podium van de Tour. Maar de Vuelta van vorig jaar, waarin hij drie ritten én het bergklassement won, heeft mij aan het denken gezet. Zo koersen lijkt me veel attractiever dan proberen een klassement te rijden door alleen maar te volgen.”
480p stream werkt het beste bij mijquote:Op woensdag 1 maart 2023 16:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tiz heeft wel eens betere dagen gekend
Vendrame werkt ook keurig aan het doelsaldo om zo de 1-2 binnen te knallen. Hulde.quote:
Tot nu toe wel goed, sowieso beginnen met Frank Heinenquote:Op woensdag 1 maart 2023 18:36 schreef Pistolero het volgende:
Iemand hier al die nieuwe docuserie van Jumbo-Visma gezien op Amazon Prime?
Ik moet zeggen, van alle teamdocu's die er inmiddels zijn is dit tot nu toe wel de beste.
Zal dat niet gewoon de kasseistrook zijn waar hij neerviel? Viesly dus?quote:Op woensdag 1 maart 2023 21:19 schreef Sjoerd102 het volgende:
Weet iemand bij welke kasseistrook het monumentje staat voor Michael Goolaerts?
Kan dit helaas online niet terug vinden.
Niet een alles is hier fantastisch docu?quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:36 schreef Pistolero het volgende:
Ik moet zeggen, van alle teamdocu's die er inmiddels zijn is dit tot nu toe wel de beste.
Het kan toch niet beter dan die van Movistar zou je zeggen. Maar ik zal hem eens aanslingeren.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:36 schreef Pistolero het volgende:
Thanks. Dat moet daar zijn. Helaas geen google streetview om te verifieren waar monument exact staat.quote:Op woensdag 1 maart 2023 21:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zal dat niet gewoon de kasseistrook zijn waar hij neerviel? Viesly dus?
Zie ook https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180409_03454455
Nou ja, zeker de eerste aflevering heeft hier en daar wel iets te veel zelfbevlekking ja.quote:Op woensdag 1 maart 2023 21:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet een alles is hier fantastisch docu?
Dit is een maand te vroeg.quote:Op woensdag 1 maart 2023 21:53 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
FirstCycling doet hier een ferme gooi naar royering.
@heywoodu komt nu klaarquote:Op woensdag 1 maart 2023 21:53 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
FirstCycling doet hier een ferme gooi naar royering.
Alvast beterschap met de plotselinge griep die vrijdagavond komt opsteken.quote: