abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 februari 2023 @ 13:14:29 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_208177229
De inschrijfprocedure voor het zogeheten STAP-budget voor scholing en ontwikkeling is dinsdagochtend uitgelopen op een totaal fiasco. Het UWV kampt met een grote technische storing die volgens het loket niet op korte termijn opgelost kan worden. Werkzoekenden stonden urenlang tevergeefs in de rij en konden daardoor fluiten naar 1000 euro subsidie. Volt en D66 stellen Kamervragen over de gang van zaken.

Met het Stap-budget kunnen werkenden en werkzoekenden van 18 jaar en ouder - mits diegene geen AOW ontvangt - kiezen uit ruim 100.000 opleidingen bij 1326 opleiders, zowel publiek als privaat. Het budget is vooral bedoeld voor mensen die zich normaal niet zo snel zouden laten om- en bijscholen.

Het plan van het kabinet kreeg het afgelopen half jaar al forse kritiek te verduren. Zo konden veel cursusaanbieders lange tijd flink profiteren van de subsidie. Met trucs zouden sommige opleiders proberen zo veel mogelijk geld bij de overheid te claimen. Daarnaast was er ook gedoe over sommige cursussen die snoepreisjes zouden aanbieden.

Vind jezelf in Parijs
Zo konden cursisten op een geheel verzorgde reis naar Parijs ‘op zoek gaan naar zichzelf’, op kosten van de belastingbetaler. ,,Volstrekt belachelijk”, zegt Volt-leider Laurens Dassen daar dinsdag over. ‘,,Je kunt nog steeds 1000 euro belastinggeld krijgen als je een cursus aromatherapie wil doen, ondanks onze breed aangenomen motie dat dit moet stoppen.”

D66 wil deze nieuwe pauze-periode gebruiken om de regeling opnieuw te verbeteren. ,,De aanpassingen van de minister vallen nu verkeerd uit voor mensen die we juist heel hard nodig hebben, zoals bijvoorbeeld de boa of de kinderopvang medewerker. Die opleidingen zijn nu uitgesloten van de regeling”, zegt Kamerlid Marijke van Beukering.

Misbruik
De opleidingen die bij Stap beschikbaar zijn worden getoetst door het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Dit bleek in 2022 al niet helemaal waterdicht. Vakbond CNV noemde de regeling eerder ‘goed bedoeld, maar slecht uitgewerkt’.

Sinds de start van de Stap-regeling zijn al ruim 2700 opleidingen uit het register geschrapt. En ook de komende tijd blijft er onderzoek gedaan worden naar honderden opleidingen. Dit is nodig omdat opleidingen niet altijd voldoen aan de regels voor het uitkeren van het Stap-budget. De overheid wil geen scholing subsidiëren die achteraf niet blijkt te voldoen aan de voorwaarden.

Ongepast verdienmodel
Het kabinet trok zich de kritiek aan en wil zelf ook niet dat het budget wordt gebruikt als ‘ongepast verdienmodel‘. Minister Karien van Gennip (Sociale Zaken) meldde aan de Kamer dat er ‘snoepreisjes‘ en cursussen mee gefinancierd werden die helemaal niet waren gericht op de arbeidsmarkt. Er zijn nu onder meer keurmerken voor opleiders gekomen om aan te tonen dat zij voldoen aan de Stap-eisen.

Ook wordt gekeken of het budget alleen kan worden ingezet in sectoren met tekorten zoals de ict, het onderwijs, gezondheidszorg of techniek. Tot slot is er nu een maximaal aantal toekenningen per opleiding. Op die manier moet worden voorkomen dat Stap als een verdienmodel wordt gebruikt.

Reiki Master worden
Toch blijkt ook vandaag dat mensen zich konden inschrijven voor een aantal bijzondere cursussen, zoals ‘bier proeven‘, ‘Reiki Master worden‘ en ‘helende geuren ontdekken‘. Volt-leider Laurens Dassen windt zich daar enorm over op. ‘Nederland staat te springen om handen aan bedden, aan moersleutels, aan installatie van zonnepanelen en warmtepompen, niet aan smeulende wierookstokjes of ijsbaden.’

Er staan volgens Dassen weer ‘allerlei cursussen online waar je haren van overeind staan’. ,,We kampen met schreeuwende tekorten in cruciale sectoren. Dan moeten we niet nodeloos geld gaan pompen in cursussen die bedoeld zijn voor holistisch coaches of nagelstylisten. De minister moet stoppen met dralen en ons belastinggeld op een goede manier uitgeven.”

Mogelijk lange wachtrij
Hoewel het systeem haken en ogen heeft blijkt Stap razend populair. Vorig jaar maakten ruim 200.000 mensen gebruik van de regeling. De belangstelling bleek ook dinsdagochtend groot. De UWV-site waarop het budget moet worden aangevraagd raakte overbelast. Sommige aanvragers kregen een bericht te zien dat ze meer dan een uur moeten wachten voor ze konden worden toegelaten. Anderen kregen een foutmelding. Bij de vorige ronde in november stonden bij de start van de aanvragen ook tienduizenden mensen klaar. Na een paar uur was er geen budget meer beschikbaar, ook al stonden er nog mensen in de wachtrij.

Door het geblunder van dinsdag komen er vermoedelijk nog zes momenten waarop mensen in aanmerking kunnen komen voor de Stap-regeling. Mensen kunnen de subsidie met een maximum van 1000 euro één keer per jaar aanvragen. De grootste groep geïnteresseerden bestaat doorgaans uit werkenden tussen de 30 en 40 jaar (een derde van de aanvragers), ongeveer een vijfde is ouder dan 50 jaar. Het UWV hoopt dat er de volgende ronde vooral aanvragen komen uit de mbo-hoek en van mensen ouder dan 50.

Volgens vakbond CNV kampt Nederland met een steeds groter tekort aan gekwalificeerd personeel. Werk verandert steeds sneller en 85 procent van de werkenden geeft aan dat hun werk de afgelopen tien jaar is veranderd, blijkt uit onderzoek van de bond. Een cursus van Stap kan de Nederlander die iets anders wil een stap in de juiste richting geven.

Wat is het Stap-budget?
Voor je eigen loopbaan is het verstandig om op de hoogte te blijven van alle nieuwigheden in de sector en jezelf te blijven ontwikkelen. Maar een opleiding of cursus volgen kost geld. Om werkenden en werkzoekenden te helpen heeft de overheid het Stap-budget (Stimulering Arbeidsmarkt Positie) in het leven geroepen.

Met dit budget kan elke Nederlander vanaf 18 jaar (tot de AOW-gerechtigde leeftijd) maximaal 1000 euro aanvragen voor een opleiding. Voorwaarde om gebruik te maken van het budget is dat je in Nederland woont. De Nederlandse nationaliteit hoef je niet te hebben. In principe kan iedereen hier gebruik van maken. Het maakt niet uit of je al werk hebt of niet, ondernemer bent, of leeft van een Wajong-uitkering.

Bij de aanvraag is een STAP-aanmeldbewijs nodig. Dit regelt de opleiding op het moment dat jij je aanmeldt. Hiermee kan jij dan naar het UWV, om te bewijzen dat je daadwerkelijk de opleiding gaat volgen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)bsidie-mis~a249478f/

‘bier proeven‘, ‘Reiki Master worden‘ en ‘helende geuren ontdekken‘ :D :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_208177255
Wat was er mis met de vorige regeling waarbij scholingskosten aftrekbaar waren van de belasting?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208177297
Dit is al jaren een cashcow voor bedrijfjes die de subsidie leegtrekken. Stop gewoon met dit soort subsidie pret potjes. Geld wordt weggegooid.
pi_208177299
Hoezo verspilling van geld. En hoe ga je iemand voor slechts ¤1000 omscholen? En waarom zijn er geen eisen gesteld aan de opleiders?

man man man
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208177423
Zat vanochtend ook klaar om een aanvraag te doen. 1.000,- is toch een mooie "korting" op een opleiding die me meer dan 4k kost...

Het was vanaf 9:00 uur eigenlijk al mis. Site overbelast dus je kon amper bij de login-pagina komen.

Jammer dat het zo moet want het idee achter de regeling is goed. Dat er weer misbruik van gemaakt zou gaan worden had de politiek wel kunnen inschatten vooraf. Dat had allemaal gelijk wel strenger gekund.
^ To je nesmysl ^
pi_208177633
Het heeft helemaal geen zin om iets te leren, de meeste personen spreken niet met vreemdelingen over belangrijke zaken.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 13:55:48 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208177641
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:14 schreef tong80 het volgende:
De aanpassingen van de minister vallen nu verkeerd uit voor mensen die we juist heel hard nodig hebben, zoals bijvoorbeeld de boa
_O-
Die pannenkoeken kan ik missen als kiespijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208177664
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wat was er mis met de vorige regeling waarbij scholingskosten aftrekbaar waren van de belasting?
Dat kan niet omdat belastingaangiftes niet invidueel bekeken worden.
speak only if it improves the silence.
pi_208177713
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:57 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dat kan niet omdat belastingaangiftes niet invidueel bekeken worden.
Toch gebeurde het wel vroeger... Er gebeurde dus iets wat niet kon?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208177880
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Toch gebeurde het wel vroeger... Er gebeurde dus iets wat niet kon?
Nee ze hadden toen nog geen behoefte aan een waterdicht systeem(of de behoefte wel maar niet de middelen), je kon schoolkosten aftrekken die je niet had gemaakt, zolang je maar niet werd gecontroleerd. Ik weet nog wel dat je toen een boek kon kopen waarin instond hoe je de aangifte zo gemiddeld mogelijk kon krijgen, dan had je de minste kans op een echte controle.

Anno 2023 worden aangifte digitaal met behulp van AI gecontroleerd, slechts steekproeven, verdachte en uitzonderlijke aangiftes komen daadwerkelijk op het bureau van de inspecteur.
pi_208178030
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:09 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Nee ze hadden toen nog geen behoefte aan een waterdicht systeem(of de behoefte wel maar niet de middelen), je kon schoolkosten aftrekken die je niet had gemaakt, zolang je maar niet werd gecontroleerd. Ik weet nog wel dat je toen een boek kon kopen waarin instond hoe je de aangifte zo gemiddeld mogelijk kon krijgen, dan had je de minste kans op een echte controle.

Anno 2023 worden aangifte digitaal met behulp van AI gecontroleerd, slechts steekproeven, verdachte en uitzonderlijke aangiftes komen daadwerkelijk op het bureau van de inspecteur.
Dit ja.

Ik heb het idee dat er tegenwoordig meer 'managers' bij de BD werken dan mensen die daadwerkelijk iets uitvoeren, want ja...cijfertjes kunnen toch met de compjoeter? Lekker leunen op ICT-infra....oh wacht... (20 jaar geleden was die zooi ook al achterhaald/oud, maar plannen voor vernieuwing kwamen er natuurlijk niet, vanwege de constante wijzigingen van de Politiek....mensen weg....ouwe software blijft, en een simpele BTW-wijziging op groente/fruit kan ineens niet meer :') )
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208178173
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:20 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dit ja.

Ik heb het idee dat er tegenwoordig meer 'managers' bij de BD werken dan mensen die daadwerkelijk iets uitvoeren, want ja...cijfertjes kunnen toch met de compjoeter? Lekker leunen op ICT-infra....oh wacht... (20 jaar geleden was die zooi ook al achterhaald/oud, maar plannen voor vernieuwing kwamen er natuurlijk niet, vanwege de constante wijzigingen van de Politiek....mensen weg....ouwe software blijft, en een simpele BTW-wijziging op groente/fruit kan ineens niet meer :') )
Tja je kunt ook niet elke aangifte met de hand door rekenen en controleren. Volgens mij bleef er vroeger veel meer verborgen dan nu, simpelweg omdat ze de middelen niet hadden.
pi_208178207
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:23 schreef Duiveltja het volgende:
Dit is al jaren een cashcow voor bedrijfjes die de subsidie leegtrekken. Stop gewoon met dit soort subsidie pret potjes. Geld wordt weggegooid.
Eens, al die coaching en opleidingsmeuk teert op de subsidiepot en je hebt er echt 0,0 aan als gebruiker.

Zelf ook werk verloren tijdens corona, boden ze ook een loopbaanadvies gratis aan vanuit de overheid. Werd overal over geadverteerd, nou ja prima baat het niet schaad het niet.

Meer dan een vragenlijst invoeren was het niet, halen ze door een database en dan rolt er uit welk beroep je volgens hun het meest voor geschikt bent. Ben cum laude afgestudeerd aan de universiteit, zegt die vrouw met droge ogen tijdens dat gesprek "ja, volgens ons ben je het meest geschikt om schoenen te verkopen" _O-

Vriendelijk bedankt voor het gesprek en maar afgekapt, zo zonde van het geld en tijd. Maar daar verdienen mensen gewoon dagelijks hun geld mee, puur vanuit subsidies. |:(
pi_208178227
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:39 schreef TyVole het volgende:
Zat vanochtend ook klaar om een aanvraag te doen. 1.000,- is toch een mooie "korting" op een opleiding die me meer dan 4k kost...

Het was vanaf 9:00 uur eigenlijk al mis. Site overbelast dus je kon amper bij de login-pagina komen.

Jammer dat het zo moet want het idee achter de regeling is goed. Dat er weer misbruik van gemaakt zou gaan worden had de politiek wel kunnen inschatten vooraf. Dat had allemaal gelijk wel strenger gekund.
De overheid moet nog veel meer stimuleren dat mensen zich een leven lang zich blijven ontwikkelen door (om)scholing. Erg fijn dat zoveel mensen blijkbaar dit ook willen doen, maar er moet natuurlijk ook weer overmatig gejankt worden over een klein clubje dat hier 'misbruik' van maakt.

Deze regeling zou over het hele jaar moeten kunnen worden aangevraagd door burgers die hiervoor in aanmerking komen en niet slechts op bepaalde momenten.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 14:39:05 #15
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_208178283
Bierdrinken op kosten van de staat _O_
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_208178334
quote:
Ja dat werd te duur en daar werden daadwerkelijk zinnige studies van betaald. Dat willen we dus niet meer.
Toen zijn ze met dit systeem op de proppen gekomen waarmee je alleen nog maar cursussen homeapathie kunt doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 28 februari 2023 @ 14:55:39 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208178479
Het was een achterlijk systeem, en het is nog steeds een achterlijk systeem. En dat het UWV daar dan nog eens overheen faalt maakt het allemaal niet beter.

Je kunt met minder geld meer mensen meer helpen, maar dan moet je je subsidie niet willen besteden aan fröbelcursussen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208178505
"geblunder UWV" is een pleonasme.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208178534
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja dat werd te duur en daar werden daadwerkelijk zinnige studies van betaald. Dat willen we dus niet meer.
Toen zijn ze met dit systeem op de proppen gekomen waarmee je alleen nog maar cursussen homeapathie kunt doen.
Ja dat dacht ik eerst ook, maar je kunt ook opleidingen volgen die niet in het register staan zo lang de opleider maar geregistreerd staat.

Ik wilde dus vanmorgen een aanvraag doen voor een voor mijn vakgebied gerelateerde opleiding maar er was niet doorheen te komen. }:|
pi_208178566
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:55 schreef Janneke141 het volgende:
Het was een achterlijk systeem, en het is nog steeds een achterlijk systeem. En dat het UWV daar dan nog eens overheen faalt maakt het allemaal niet beter.

Je kunt met minder geld meer mensen meer helpen, maar dan moet je je subsidie niet willen besteden aan fröbelcursussen.
Heb je wel gelezen??
pi_208178631
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:02 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]
Ja dat dacht ik eerst ook, maar je kunt ook opleidingen volgen die niet in het register staan zo lang de opleider maar geregistreerd staat.

Ik wilde dus vanmorgen een aanvraag doen voor een voor mijn vakgebied gerelateerde opleiding maar er was niet doorheen te komen. }:|
Ook universitaire studies?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_208178681
Waardeloze regeling, enkel te gebruiken om een ondernemer te verrijken.
Voor zelfstudie of examens voor ICT certificering mag je het niet gebruiken.
Wel mag je idd 1000 euro betalen aan een ondernemer voor een cursus paardenfluisteren.

Volgens mij is deze regeling alleen maar ingevoerd als een bezuiniging.

Absurd trouwens ook dat je niet eens de Nederlandse nationaliteit hoeft te hebben om in aanmerking te komen.
Ben benieuwd welke slimme Bulgaar hier nu weer misbruik van maakt.

Nogal onzin trouwens om te doen alsof dit een fiasco is door het UWV, het is gewoon de politiek die hier faalt in het opstellen van goede regels voor deze regeling.

En ook weer helemaal VVD om zelfstudie (/examens) niet te vergoeden, maar wel ondernemers blij te maken die veel teveel geld vragen voor zaken die met zelfstudie voor een fractie van die prijs kan.

[ Bericht 13% gewijzigd door Tanatos op 28-02-2023 18:27:40 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208178795
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:33 schreef Timwonnacott het volgende:

Vriendelijk bedankt voor het gesprek en maar afgekapt, zo zonde van het geld en tijd. Maar daar verdienen mensen gewoon dagelijks hun geld mee, puur vanuit subsidies. |:(
En dat is heel veel geld
pi_208178970
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:34 schreef rutger05 het volgende:

[..]
De overheid moet nog veel meer stimuleren dat mensen zich een leven lang zich blijven ontwikkelen door (om)scholing. Erg fijn dat zoveel mensen blijkbaar dit ook willen doen, maar er moet natuurlijk ook weer overmatig gejankt worden over een klein clubje dat hier 'misbruik' van maakt.

Deze regeling zou over het hele jaar moeten kunnen worden aangevraagd door burgers die hiervoor in aanmerking komen en niet slechts op bepaalde momenten.
Zeker eens met dat laatste. Nu voelt het alsof je kaartjes wil halen voor Lowlands...

Lees hier ook dat je dit budget niet mag gebruiken voor b.v. een opleiding aan een mbo/hbo/Uni. Dat is ook wel vreemd.
^ To je nesmysl ^
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 februari 2023 @ 17:32:42 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_208180350
Mooi item bij Lubach.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_208180660
quote:
Dat je het eerst zelf moet voorschieten, en dat was zeker voor mensen met een lager inkomen een forse drempel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tocadisco op 28-02-2023 18:07:10 ]
  dinsdag 28 februari 2023 @ 19:04:05 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208181359
Dat krijg je met dat leven-lang-leren gezeik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208182963
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 18:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat je het eerst zelf moet voorschieten, en dat was zeker voor mensen met een lager inkomen een forse drempel.
Daar zou je met Duo en leningen toch een veel beter alternatief voor op kunnen stellen.
pi_208185697
Graag volg ik een driftcursus van het Stap-budget.
Race-licentie is ook goed, echter heeft een driftcursus mijn voorkeur.
Als je in het verkeer een flinke klapper maakt dan is dat slecht voor je positie op de arbeidsmarkt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_208185921
quote:
Dat vragen we ons vaker af wat er mis was...

Denk dat bedrijven zelf er minder van konden profiteren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208185933
Bij welke partij komt deze idiote regeling vandaan? D66 zeker.
pi_208185941
Debiel systeem natuurlijk. Iedereen met een halve hersencel kon je dit wel vertellen.

De enige conclusie is dus dat corrupte politici dit hebben bedacht om er zelf of hun vrienden mee te verrijken. Zoveel domheid kan ik niet geloven.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 23:49:39 #34
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208185955
Vroeger was dergelijk omscholingsonderwijs gewoon belastingaftrekbaar, maar dat zal wel weer te duur zijn voor de vAn MiJn BeLaStINgCeNtEn-krentenkakkers van de VVD.

Edit: de hele Tweede Kamer was voor dit gedrocht, met uitzondering van PVV en FvD.

[ Bericht 41% gewijzigd door -XOR- op 28-02-2023 23:57:13 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208185957
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 23:46 schreef Gehrman het volgende:
Bij welke partij komt deze idiote regeling vandaan? D66 zeker.
Waarschijnlijk wel. Want D66 heeft namelijk de meerderheid. En anders voert het hele kabinet alsnog D66 beleid door. Het is gewoon een samenzwering.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208186011
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 23:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarschijnlijk wel. Want D66 heeft namelijk de meerderheid. En anders voert het hele kabinet alsnog D66 beleid door. Het is gewoon een samenzwering.
Dat zijn jouw woorden.
pi_208186333
Ik zat eens te kijken op die website waar alle cursussen staan verzameld en het eerste wat ik tegenkwam was een online cursus online cursus maken voor 995 euro. :') _O- (max 10000 deelnemers).

https://www.stap-budget.n(...)ionele-online-cursus

Dus toen ging ik naar hun website om te kijken wat voor een opleider dat Soofos dan precies is. Blijkt dat het een website is waar je je aan kunt melden als instructeur om je eigen online cursus te verkopen (de helft van de opbrengst is voor het platform).

Ze bieden zelfs een gratis cursus online cursus maken van dezelfde Lonne aan en aan het eind daarvan zou je je eigen cursus moeten kunnen maken (bijvoorbeeld om passief inkomen mee te genereren!).

https://soofos.nl/cursus/hoe-maak-ik-een-cursus/

Het was op zich een leuk idee van de overheid, maar dit werkt voor geen meter. :')
pi_208421220
Vandaag is de herkansing voor het aanvragen van Stap. Vanaf 10:00 ging de website open (heb de website 9:15 aangeslingerd). Inmiddels zijn we 2,5 uur verder en zit ik op 66% van de wachtrij. Inmiddels is er een bericht geplaatst waarin wordt vermeld dat het budget bijna op is, dus ik zal er wel naast pissen.

Lekker geregeld weer dit. :') Kost me 1.000,-. Kunnen we wel hebben, maar kan me voorstellen dat dat een hoop geld is voor mensen die een echte/geen onzin cursus willen doen en nu met hogere kosten zitten.
^ To je nesmysl ^
  vrijdag 17 maart 2023 @ 12:42:10 #39
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208421426
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 12:30 schreef TyVole het volgende:
Kost me 1.000,-.
Hoe dat dan?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208421560
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 01:23 schreef TanteMathilde het volgende:
Ik zat eens te kijken op die website waar alle cursussen staan verzameld en het eerste wat ik tegenkwam was een online cursus online cursus maken voor 995 euro. :') _O- (max 10000 deelnemers).

[ afbeelding ]
https://www.stap-budget.n(...)ionele-online-cursus

Dus toen ging ik naar hun website om te kijken wat voor een opleider dat Soofos dan precies is. Blijkt dat het een website is waar je je aan kunt melden als instructeur om je eigen online cursus te verkopen (de helft van de opbrengst is voor het platform).

Ze bieden zelfs een gratis cursus online cursus maken van dezelfde Lonne aan en aan het eind daarvan zou je je eigen cursus moeten kunnen maken (bijvoorbeeld om passief inkomen mee te genereren!).
[ afbeelding ]
https://soofos.nl/cursus/hoe-maak-ik-een-cursus/

Het was op zich een leuk idee van de overheid, maar dit werkt voor geen meter. :')
Het is een cash cow voor mislukte ondernemers
pi_208421613
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 12:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hoe dat dan?
Ik ga een opleiding doen die 4.000,- kost. De opleider heeft mij 3.000,- gefactureerd. Het Stap-budget wordt vervolgens, als ik de aanvraag had kunnen doen, direct naar de opleider overgemaakt. Dat kan nu dus niet, dus ik ga een aanvullende factuur krijgen...

Ze kunnen inderdaad gewoon beter terug naar het systeem waarbij je opleidingskosten van de belasting aftrekt. Dat is een stuk eerlijker. Maargoed, iemand hierboven gaf al aan dat dit hele stap-gebeuren een verkapte bezuiniging is.
^ To je nesmysl ^
pi_208421618
Gratis geld van de overheid.

Ja, dat is garantie voor succes...
:')
pi_208423002
Wat is de meest belachelijke cursus die geboekt gaat worden?
De cursus zwembadassistent in Griekenland?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 17 maart 2023 @ 14:38:00 #44
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208423029
Ik volg een studie aan de OU, dat is dus modulair en je betaalt per vak. Kan dus niet de volle ¤1000 claimen. Om nog maar te zwijgen over de wachtrijen en het beperkte budget :')

Belastingaftrek daarentegen werkte prima.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_208423826
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wat is de meest belachelijke cursus die geboekt gaat worden?
De cursus zwembadassistent in Griekenland?
Panfluit spelen in een poncho.
Of de Reversed horlepiep.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208424010
Weer naast het net gevist voor een cursus die ik echt nodig heb in mijn werk. En al die stomme cursussen worden wel toegekend…
  vrijdag 17 maart 2023 @ 15:56:29 #47
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_208424042
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 15:54 schreef Zoyla het volgende:
Weer naast het net gevist voor een cursus die ik echt nodig heb in mijn werk. En al die stomme cursussen worden wel toegekend…
Niet zo denigrerend doen over Mien's cursus klankschaaltherapie voor gestresste katten van ¤999,99.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 16:16:24 #48
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_208424291
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 15:54 schreef Zoyla het volgende:
Ben je in loondienst? Waarom betaalt je werkgever dan niet mee?
Krekker is de bom!
pi_208424404
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 15:56 schreef Nobu het volgende:

[..]
Niet zo denigrerend doen over Mien's cursus klankschaaltherapie voor gestresste katten van ¤999,99.
Sorry 🤦♀
pi_208424411
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 16:16 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ben je in loondienst? Waarom betaalt je werkgever dan niet mee?
Omdat ik al een dure opleiding volg wil mijn werkgever niet deze betalen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')