quote:Het eerste deel van een tweeluik over misstanden op zorgboerderij Aurora Borealis in het Groningse Wedde. Alberto en zijn team startten het onderzoek naar aanleiding van noodkreten van enkele oud-medewerkers. Gehandicapte bewoners zouden daar al jarenlang worden mishandeld.
Daarop is een collega van Alberto undercover gegaan in de zorgboerderij en zij legde met de verborgen camera tal van 'woestmakende misstanden' vast. Alberto confronteert de daders, gaat met het bewijs naar de politie en licht de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd in.
Inmiddels is zorgboerderij gesloten, naar aanleiding van onder meer de bewijzen die Undercover in Nederland vastlegde en aangiftes en meldingen van oud-medewerkers.
De gehandicapte bewoners werden vervolgens elders ondergebracht en er werden in totaal maar liefst zes mensen aangehouden. Die strafzaak volgt nog.
Stegeman gaat in het tweeluik ook zeker in op de vraag waarom de onthutsende situatie zo lang kon bestaan en nooit iemand eerder ingreep.
Vanavondquote:Op donderdag 13 april 2023 15:32 schreef Dutch_view het volgende:
Nieuw seizoen start Zondag 23 april om 21:30 uur
[..]
Zou me niets verbazen dat iedereen zo'n instelling kan beginnen, geen beschermd beroep of met een simpel certificaatje te beginnenquote:Op zondag 23 april 2023 21:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Hoe komen dit soort mensen toch altijd in de zorg terecht? Niet bepaald de eerste keer dat je zo'n verhaal hoort.
Geen controle en onbeperkt veel publieke middelen beschikbaar.quote:Op zondag 23 april 2023 21:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Hoe komen dit soort mensen toch altijd in de zorg terecht? Niet bepaald de eerste keer dat je zo'n verhaal hoort.
Geld en iedereen kan zoiets beginnen. Als je personeel maar bevoegd is. Of dat niet eens misschien.quote:Op zondag 23 april 2023 21:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Dit schavuit mag op het schavot. Ik ben gewoon bang wat er nog moet komen.. Dit is echt walgelijk gewoon.quote:Op zondag 23 april 2023 21:45 schreef Ama het volgende:
Beter komen deze mensen nooit meer aan het werk binnen de zorg.
Ik ben bang dat dat een wens isquote:Op zondag 23 april 2023 21:45 schreef Ama het volgende:
Beter komen deze mensen nooit meer aan het werk binnen de zorg.
quote:Op zondag 23 april 2023 21:45 schreef TigerXtrm het volgende:
Dit zijn gewoon mensen die in de zorg gaan werken zonder enige kennis van zaken, en daardoor totaaaaaal niet kunnen omgaan met dit soort gehandicapten. En dan uit onmacht maar dit soort idiote dingen gaan doen. Ik denk niet eens dat het te maken heeft met opzettelijk sadisme.
Bizar. Zoek dan ander werk.
Ik vind dat lastig te bevattenquote:Op zondag 23 april 2023 21:48 schreef RamboDirk het volgende:
[..]![]()
Hoe duidelijk wil je sadisme hebben, zijn gewoon ziek in hun hoofd.
De twee eigenaren zijn opgepakt, die stonden ook gewoon op de groep. De andere begeleiders simpele meelopers.quote:Op zondag 23 april 2023 21:51 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik vind dat lastig te bevatten![]()
Hoe zie je dat werken dan? Dat personeel daar binnen komt en uitgekozen wordt op basis van hoe sadistisch ze zijn? Op basis van wat ik zie is het groepsgedrag, zal wel normaal zijn dus dan doen we lekker mee ofzo. Voor die eigenaren zal het wel lekker cashen zijn ofzo.
Hoe dan ook die mensen zijn uitschot, en de situatie diep triest
Sadisme: Sadisme is plezier hebben aan of genoegen beleven aan het opzettelijk pijn doen of vernederen van een mens of dier.quote:Op zondag 23 april 2023 21:51 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik vind dat lastig te bevatten![]()
Hoe zie je dat werken dan? Dat personeel daar binnen komt en uitgekozen wordt op basis van hoe sadistisch ze zijn? Op basis van wat ik zie is het groepsgedrag, zal wel normaal zijn dus dan doen we lekker mee ofzo. Voor die eigenaren zal het wel lekker cashen zijn ofzo.
Hoe dan ook die mensen zijn uitschot, en de situatie diep triest
Ik vraag me ook af of de personen die hier werken de juiste papieren hebben. Als je hiervoor niet bent opgeleid, kan ik me voorstellen dat je dit werk niet trekt.quote:Op zondag 23 april 2023 21:45 schreef TigerXtrm het volgende:
Dit zijn gewoon mensen die in de zorg gaan werken zonder enige kennis van zaken, en daardoor totaaaaaal niet kunnen omgaan met dit soort gehandicapten. En dan uit onmacht maar dit soort idiote dingen gaan doen. Ik denk niet eens dat het te maken heeft met opzettelijk sadisme.
Bizar. Zoek dan ander werk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |