Qua restverdediging gaat het in ieder geval wel stukken beter met Bassey erbij en Alvarez op het middenveldquote:Op zondag 26 februari 2023 15:29 schreef TornadoDK het volgende:
Probleem is dat we niemand anders hebben op het middenveld. Alvarez gaat ook geen verschil maken hooguit kun je fitz jim een keer proberen
veel werk aan de winkel in de zomer. Zonder td en voetbalman in de rvc...quote:Op zondag 26 februari 2023 15:29 schreef TornadoDK het volgende:
Probleem is dat we niemand anders hebben op het middenveld. Alvarez gaat ook geen verschil maken hooguit kun je fitz jim een keer proberen
Gebrek aan vertrouwen en de onervarenheid van de coach denk ikquote:Op zondag 26 februari 2023 15:44 schreef Heeinz het volgende:
Niemand loopt diep en als er al iemand diep gaat, wordt die niet gegeven
Bergwijn en Wijndal begrijpen elkaar ook maar matig voor "de beste linkerkant van de Eredivisie" inderdaadquote:Op zondag 26 februari 2023 15:44 schreef Heeinz het volgende:
Niemand loopt diep en als er al iemand diep gaat, wordt die niet gegeven
Wijndal is ook te matig om ergens de beste in te zijnquote:Op zondag 26 februari 2023 15:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bergwijn en Wijndal begrijpen elkaar ook maar matig voor "de beste linkerkant van de Eredivisie" inderdaad
Ik vraag me wel steeds meer af wat zijn toegevoegde waarde precies is inderdaad. Qua assists en goals is het matig en hij weet het spel ook niet te versnellen...quote:Op zondag 26 februari 2023 15:46 schreef Saekerhett het volgende:
Taylor moet je gewoon afscheid van nemen.
Ballen afpakken en inleveren bij iemand die er wel wat mee kan is inderdaad waar hij goed in isquote:Op zondag 26 februari 2023 15:46 schreef TheVulture het volgende:
Bassey is in een viermansverdediging op die positie dus gewoon precies wat je nodig hebt, zodat je Alvarez op het middenveld kunt zetten. Hoop dat Heitinga niet voor de 3e keer hoeft te corrigeren in de rust de komende weken...
Non-talent confirmed inderdaad, maar weet blijkbaar iets van Heitinga waardoor hij opgesteld blijft worden...quote:Op zondag 26 februari 2023 15:46 schreef Saekerhett het volgende:
Taylor moet je gewoon afscheid van nemen.
John vond hem de minste van de 3 vandaag denk ik. Ik had Taylor gekozenquote:
Nee joh, die komt er nog wel weer bovenopquote:Op zondag 26 februari 2023 15:55 schreef PowerLoungen het volgende:
Machlas , Sulejmani en nu Bergwijn.
Deed Machlas ook . Min of meer .quote:Op zondag 26 februari 2023 15:59 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Nee joh, die komt er nog wel weer bovenop
nee is dé linksbuiten van johnquote:Op zondag 26 februari 2023 16:00 schreef freaky40 het volgende:
Laatste keer basisplek voor Bergwijn mag ik zo aannamen. Het is officieel gedaan met hem.
Die quote is van een paar weken geleden. Ik denk dat je hem niet altijd de kans moet blijven geven als hij pertinent faalt elke wedstrijd. Het is op een gegeven moment wel klaar natuurlijk.quote:Op zondag 26 februari 2023 16:01 schreef aTypisch het volgende:
[..]
nee is dé linksbuiten van john
gaf hij zelf aan
Martinez was ook niet bijzonder goed zijn eerste seizoen hadden we die maar meteen weg gestuurd idd. Kut speler is dat geworden zegquote:Op zondag 26 februari 2023 16:02 schreef Saekerhett het volgende:
Wijndal ook opflikkeren, voegt helemaal niks toe.
Die heeft een grotere mond dan kwaliteiten momenteel jaquote:Op zondag 26 februari 2023 16:02 schreef Saekerhett het volgende:
Niet voor niks dat Ajax en andere clubs hem drie jaar genegeerd hebbenquote:Op zondag 26 februari 2023 16:02 schreef Saekerhett het volgende:
Typisch een actie van een spits die zich heel graag wil bewijzen en denkt dat dat alleen maar kan door te scorenquote:
Op de backposities is de achteruitgang niet te schatten.quote:Op zondag 26 februari 2023 16:22 schreef Heeinz het volgende:
RenschEn dan te bedenken dat Sanchez nog slechter is
Vind het wel wat hoor. Gevalletje tegenstanders voorbij lopen alsof ze er niet staan, sterk, goeie techniek, en kan ook zeker een doelpunt maken. Is alleen niet de man van het balletje tussendoorquote:Op zondag 26 februari 2023 16:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Kudus is niks maat die moeten ze heel snel verkopen nu er wat hype is.
dit idd.quote:Op zondag 26 februari 2023 16:25 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Vind het wel wat hoor. Gevalletje tegenstanders voorbij lopen alsof ze er niet staan, sterk, goeie techniek, en kan ook zeker een doelpunt maken. Is alleen niet de man van het balletje tussendoor
Naast Berghuis op het middenveld met Alvarez erachter. Kunnen die twee jokers op de bankquote:Op zondag 26 februari 2023 16:22 schreef Malavita het volgende:
[..]
Welke positie zie jij hem het liefst dan? 10?
Zal best maar hij staat elke wedstrijd meerdere keren achterlijk buitenspel en speelt alleen voor zichzelf die vent zal nooit een bal doorspelen maar gewoon de oogkleppen omlaag en schieten maar. Waardeloze speler is hetquote:Op zondag 26 februari 2023 16:25 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Vind het wel wat hoor. Gevalletje tegenstanders voorbij lopen alsof ze er niet staan, sterk, goeie techniek, en kan ook zeker een doelpunt maken. Is alleen niet de man van het balletje tussendoor
alleen nog een goeie rechtsbuiten zoeken dan. Onze Portugeze vriend veel te wisselvalligquote:Op zondag 26 februari 2023 16:26 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Naast Berghuis op het middenveld met Alvarez erachter. Kunnen die twee jokers op de bank
Staat nog teveel buitenspel, dat mag echt niet op dit niveau. Hij moet meer om zich heen blijven kijken.quote:Op zondag 26 februari 2023 16:25 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Dat buitenspel staan is wel een dingetje ja maar dat zit hem nu natuurlijk ook wel in z'n positie waar die wordt opgesteld. Ik snap wel wat je zegt over de oogkleppen maar als hij het vertrouwen en de vrijheid krijgt is hij wel degene die je ook met die oogkleppen over een dood punt helpt, dat hebben we toch al regelmatig gezienquote:Op zondag 26 februari 2023 16:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zal best maar hij staat elke wedstrijd meerdere keren achterlijk buitenspel en speelt alleen voor zichzelf die vent zal nooit een bal doorspelen maar gewoon de oogkleppen omlaag en schieten maar. Waardeloze speler is het
Wordt ook wisselvallig gebruikt dus dat zal ook niet helpen. Zie het wel in hem zittenquote:Op zondag 26 februari 2023 16:27 schreef Malavita het volgende:
[..]
alleen nog een goeie rechtsbuiten zoeken dan. Onze Portugeze vriend veel te wisselvallig
Ze rijden er wel ten allertijden 80quote:Op zondag 26 februari 2023 16:36 schreef Heeinz het volgende:
Leuke reactie op Instagram: 'Spelen ze in Ghana zonder buitenspel?'
Doen ze goed. Achterlijke regel.quote:Op zondag 26 februari 2023 16:36 schreef Heeinz het volgende:
Leuke reactie op Instagram: 'Spelen ze in Ghana zonder buitenspel?'
Gelachenquote:Op zondag 26 februari 2023 16:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zal best maar hij staat elke wedstrijd meerdere keren achterlijk buitenspel en speelt alleen voor zichzelf die vent zal nooit een bal doorspelen maar gewoon de oogkleppen omlaag en schieten maar. Waardeloze speler is het
Bergwijn, Kudus en Brobbey willen zo graag voor eigen succes gaan dat er aanvallend onvoldoende wordt gecreëerd.quote:Op zondag 26 februari 2023 16:13 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Typisch een actie van een spits die zich heel graag wil bewijzen en denkt dat dat alleen maar kan door te scoren
Daar zie ik 'm ook wel het liefste ja, dan komt er tenminste schwung in het spel.quote:
Jan Jood en Perez anti Ajax ja? Mokerhard gelachen hoe zo’n clubbril (terecht) werkt.quote:Op zondag 26 februari 2023 19:48 schreef freaky40 het volgende:
Lees allemaal geklaag op Leo Driessen als commentator vanmiddag maar die is toch gewoon ook voor Ajax. Dat is toch gewoon een Amsterdammer dan ben je bij uitstek toch gewoon voor Ajax ondanks dat je objectief commentaar hoort te leveren. Ik vind hem wel meevallen. Types als Vincent Schildkamp, Perez en JJ. van Gangelen zijn eerder anti-Ajax.
Van Gangelen zit bijna met een pruillip te melden dat Ajax gewonnen heeft en Perez heeft een soort oud zeer richting Ajax. En Schilkamp is gewoon viesmad als Ajax weer scoort als hij de wedstrijden van commentaar voorziet. Altijd met een bepaalde zweem van zwaarmoedigheid/zuurheid.quote:Op zondag 26 februari 2023 19:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Jan Jood en Perez anti Ajax ja? Mokerhard gelachen hoe zo’n clubbril (terecht) werkt.
Oké, bijzonder.quote:Op zondag 26 februari 2023 19:53 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Van Gangelen zit bijna met een pruillip te melden dat Ajax gewonnen heeft en Perez heeft een soort oud zeer richting Ajax. En Schilkamp is gewoon viesmad als Ajax weer scoort als hij de wedstrijden van commentaar voorziet. Altijd met een bepaalde zweem van zwaarmoedigheid/zuurheid.
Jan Joost anti-Ajax? Gaat alles goed met je?quote:Op zondag 26 februari 2023 19:53 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Van Gangelen zit bijna met een pruillip te melden dat Ajax gewonnen heeft en Perez heeft een soort oud zeer richting Ajax. En Schilkamp is gewoon viesmad als Ajax weer scoort als hij de wedstrijden van commentaar voorziet. Altijd met een bepaalde zweem van zwaarmoedigheid/zuurheid.
Zegt een pisveer.quote:Op zondag 26 februari 2023 20:09 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Jan Joost anti-Ajax? Gaat alles goed met je?
Jaquote:Op zondag 26 februari 2023 20:14 schreef Malavita het volgende:
Van gangelen heeft al vaker aangegeven geen voorkeur voor Ajax te hebben en Ajax kil vindt. Beeld is te danken aan die mafkees van een pelle destijds
Genoeg Ajacieden die dat vinden toch?quote:Op zondag 26 februari 2023 20:29 schreef Malavita het volgende:
[..]
nee dus
https://www.ajaxshowtime.(...)reselijk-saai-en-kil
Driessen is voor Telstarquote:Op zondag 26 februari 2023 19:48 schreef freaky40 het volgende:
Lees allemaal geklaag op Leo Driessen als commentator vanmiddag maar die is toch gewoon ook voor Ajax. Dat is toch gewoon een Amsterdammer dan ben je bij uitstek toch gewoon voor Ajax ondanks dat je objectief commentaar hoort te leveren. Ik vind hem wel meevallen. Types als Vincent Schildkamp, Perez en JJ. van Gangelen zijn eerder anti-Ajax.
quote:Op zondag 26 februari 2023 20:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Genoeg Ajacieden die dat vinden toch?
Lekker gesnoven maatje?quote:Op zondag 26 februari 2023 19:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Jan Jood en Perez anti Ajax ja? Mokerhard gelachen hoe zo’n clubbril (terecht) werkt.
Jan Joost van Gangelen is in ieder geval niet voor Ajax, aldus Hélène Hendriks:quote:Op zondag 26 februari 2023 19:48 schreef freaky40 het volgende:
En Leo Driessen is van oorsprong wel een Ajacied, maar inmiddels zo verzuurd dat eigenlijk niemand echt vrolijk meer van hem wordt. Tegen Twente werd hij nog als anti-Ajax gezien en tegen RKC juist weer als pro-Ajax. Het grootste probleem is denk ik vooral al die artikelen die geschreven worden naar aanleiding van een paar tweets.quote:Maar soms hoef je helemaal geen fan van een club te zijn om toch zo gezien te worden. Feyenoord-speler Pellè betichtte jaren terug Jan Joost een keer voor de camera van Ajax-sympathieën. Die opmerking bracht veel teweeg en blijft maar aan hem kleven, terwijl hij helemaal niet voor Ajax is.
quote:Op zondag 26 februari 2023 19:48 schreef freaky40 het volgende:
Ik krijg nog steeds een half stijfie van Pelgodquote:
Nou nou nou nou, dat geraaskal na Union Berlin was toch wel fnuikend.quote:Op zondag 26 februari 2023 22:23 schreef TheVulture het volgende:
Tot nu toe bevalt Heitinga echt prima, heeft ook goede zinnige teksten na de wedstrijd en durft de vinger op de zere plek te leggen.
Een kinderhand is snel gevuldquote:Op zondag 26 februari 2023 22:23 schreef TheVulture het volgende:
Tot nu toe bevalt Heitinga echt prima, heeft ook goede zinnige teksten na de wedstrijd en durft de vinger op de zere plek te leggen.
Helemaal eens, reageert als een supporter en ziet dat gelukkig ook zo en benoemd het. Daar zitten geen woorden Spaans bij.quote:Op zondag 26 februari 2023 22:23 schreef TheVulture het volgende:
Daar zit de zorg ook niet bij Heitinga. Dat ie een supporter / ajacied is, dat is wel duidelijk.quote:Op maandag 27 februari 2023 00:10 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Helemaal eens, reageert als een supporter en ziet dat gelukkig ook zo en benoemd het. Daar zitten geen woorden Spaans bij.
Je zit nog steeds met het probleem achterin, met Bassey Timber Alvarez in de driehoek zeg maar staat het beter verdedigend, met Taylor op 6 is het aan de bal beter maar verdedigend instabiel.quote:Op maandag 27 februari 2023 06:16 schreef manny het volgende:
[..]
Daar zit de zorg ook niet bij Heitinga. Dat ie een supporter / ajacied is, dat is wel duidelijk.
Denk dat na deze week Bassey weer basisklant is, als zelfs Vitesse, met alleen die Manhoef als snelle man al voor zoveel problemen kan zorgen. Met deze "backs" heb je een snelle man centraal achterin nodig.quote:Op maandag 27 februari 2023 09:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je zit nog steeds met het probleem achterin, met Bassey Timber Alvarez in de driehoek zeg maar staat het beter verdedigend, met Taylor op 6 is het aan de bal beter maar verdedigend instabiel.
Heb de 2e helft niet gezien maar hoorde op de radio dat die Hato een goede invalbeurt had. Gastje van 16 jaarquote:Op maandag 27 februari 2023 11:08 schreef StevenHyde het volgende:
Dolblij met de 3 punten iig. Vites uit speelt Ajax standaard ruk en apathisch. Behalve die potten toen Ajax al kampioen was, dat was altijd wel ontspannen natuurlijk. Nu nog het seizoen voltooien met de riemen die je hebt. Koop dat die Kaplan toch nog dit seizoen fit geraakt, zodat we achterin nog wat meer smaken hebt. Denk dat het wel eens tijd is om op de back te concluderen dat dit echt niet kan. Of door 343 te spelen, zoals tegen Berlin. Of door maar Regeer en Baas een kans te geven in een 4 mans achterhoede.
Ja iig een taakbewuste speler. Schril contrast met Wijndal uiteraardquote:Op maandag 27 februari 2023 11:14 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Heb de 2e helft niet gezien maar hoorde op de radio dat die Hato een goede invalbeurt had. Gastje van 16 jaar
Vrees ik ook een beetje.quote:Op maandag 27 februari 2023 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik zou het wel typisch voor het huidige bestuur van Ajax vinden als ze Heitinga met redelijke prestaties toch een verlenging aanbieden.
Terwijl zijn grootste kwaliteit tot nu in mijn ogen is dat hij niet Schreuder is. En gezien de voorgeschiedenis zijn de spelers ook redelijk gemotiveerd. Het is allemaal leuk en aardig dat Heitinga zegt waar het op staat en wissels doorvoert als het slecht gaat, maar dat ontstijgt het niveau van de gemiddelde supporter niet.
Die viel inderdaad prima in, en leek me in ieder geval verdedigend een prima alternatief voor Wijndal, die toch vaak verzand in surrogaat-verdedigenquote:Op maandag 27 februari 2023 11:14 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Heb de 2e helft niet gezien maar hoorde op de radio dat die Hato een goede invalbeurt had. Gastje van 16 jaar
Noem maar een trainer waarbij je meer garantie hebt op succes, ze liggen niet voor het oprapen. Als Heitinga je nog kampioen maakt kun je niet meer om 'm heen.quote:Op maandag 27 februari 2023 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik zou het wel typisch voor het huidige bestuur van Ajax vinden als ze Heitinga met redelijke prestaties toch een verlenging aanbieden.
Terwijl zijn grootste kwaliteit tot nu in mijn ogen is dat hij niet Schreuder is. En gezien de voorgeschiedenis zijn de spelers ook redelijk gemotiveerd. Het is allemaal leuk en aardig dat Heitinga zegt waar het op staat en wissels doorvoert als het slecht gaat, maar dat ontstijgt het niveau van de gemiddelde supporter niet.
Is gewoon afwachten, dat kan je toch niet bepalen op basis van wat hij zegt in de pers, tot nu toe vind ik wel dat het logisch is hoe hij het neerzet en hoe hij wisselt, maar er komt wel wat meer bij kijken dan alleen maar dat.quote:Op maandag 27 februari 2023 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ten Hag was/is dan ook een toptrainer dat laat hij nu ook wel weer zien maar ook onder hem viel het allemaal niet mee z'n laatste half jaar.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Noem maar een trainer waarbij je meer garantie hebt op succes, ze liggen niet voor het oprapen. Als Heitinga je nog kampioen maakt kun je niet meer om 'm heen.
Het is de laatste 2/3 weken wel weer erg rustig qua namen, zowel voor trainer als TD. Hopelijk is dat goed nieuws.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ten Hag was/is dan ook een toptrainer dat laat hij nu ook wel weer zien maar ook onder hem viel het allemaal niet mee z'n laatste half jaar.
Het is afwachten of die Ward gaat komen als TD en wie weet wat voor trainer hij mee komt.
Ik heb er een hard hoofd inquote:Op maandag 27 februari 2023 11:29 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Het is de laatste 2/3 weken wel weer erg rustig qua namen, zowel voor trainer als TD. Hopelijk is dat goed nieuws.
Was van Wijndal altijd wel gecharmeerd toen hij bij AZ speelde, maar wat hij nu allemaal laat zien is wel echt heel triest. Zijn collega op rechts is bijna net zo erg. Op dit moment hebben we niets beters dus moet het maar zo. Baas en Regeer lopen ook te stuntelen en dan zelfs op een niveautje lager.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die viel inderdaad prima in, en leek me in ieder geval verdedigend een prima alternatief voor Wijndal, die toch vaak verzand in surrogaat-verdedigen
Of juist niet. Ontbreekt aan visie, we doen het met Heitingaquote:Op maandag 27 februari 2023 11:29 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Het is de laatste 2/3 weken wel weer erg rustig qua namen, zowel voor trainer als TD. Hopelijk is dat goed nieuws.
Dat was bij AZ toch ook altijd al zo, Ten Hag (en Louis) gingen niet voor niets voor Malacia.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die viel inderdaad prima in, en leek me in ieder geval verdedigend een prima alternatief voor Wijndal, die toch vaak verzand in surrogaat-verdedigen
Dat is wel een van de dingen waarop je het kan bepalen, daardoor heb je bij Ten Hag, Slot, en toch ook wel Bosz snel door dat ze er veel verstand van hebben. (Alleen draaft die laatste zijn theorieën wat te ver door waardoor het niet altijd even pragmatisch is.) En van mensen als Schreuder en Heitinga heb je snel door dat het niet geweldig is.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is gewoon afwachten, dat kan je toch niet bepalen op basis van wat hij zegt in de pers, tot nu toe vind ik wel dat het logisch is hoe hij het neerzet en hoe hij wisselt, maar er komt wel wat meer bij kijken dan alleen maar dat.
Dan heb jij meer door dan ik want ik heb Heitinga op z'n "moeilijkste voetbal" na nog weinig doms horen zeggen.quote:Op maandag 27 februari 2023 17:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is wel een van de dingen waarop je het kan bepalen, daardoor heb je bij Ten Hag, Slot, en toch ook wel Bosz snel door dat ze er veel verstand van hebben. (Alleen draaft die laatste zijn theorieën wat te ver door waardoor het niet altijd even pragmatisch is.) En van mensen als Schreuder en Heitinga heb je snel door dat het niet geweldig is.
Nee ik kijk juist naar of ze slimme dingen zeggen, en daar kan je Heitinga weinig op betrappen. Op zich zijn zijn analyses niet verkeerd ofzo, en de clichés die hij bezigt vaak best waar, het lijkt me alleen bepaald geen topmateriaal.quote:Op maandag 27 februari 2023 17:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan heb jij meer door dan ik want ik heb Heitinga op z'n "moeilijkste voetbal" na nog weinig doms horen zeggen.
Uiteraard kan dat nog komen maar vind hem zowel verbaal als wat hij tactisch doet vrij duidelijk.
quote:Op maandag 27 februari 2023 17:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee ik kijk juist naar of ze slimme dingen zeggen, en daar kan je Heitinga weinig op betrappen. Op zich zijn zijn analyses niet verkeerd ofzo, en de clichés die hij bezigt vaak best waar, het lijkt me alleen bepaald geen topmateriaal.
Het werkt voor mij persoonlijk vrij goed, niet lang geleden werd Schreuder nog verdedigd en die periode vergeleken met slechte periodes onder Ten Hag, dat vond ik dan weer lachwekkendquote:Op maandag 27 februari 2023 17:34 schreef Tarado het volgende:
[..]Mij interesseert het nooit zoveel wat een trainer in de pers zegt, Ten Hag werd ook belachelijk gemaakt om zijn optredens in het begin maar dat cherry picking over "slimme dingen" wat jij doet vind ik lachwekkend want hoe slim is slim als jij dat vindt?
Of Heitinga goed is weet ik niet en ik had ook liever een ervaren trainer gezien maar hij zit er nu en valt me vooralsnog niet tegen.
Een niet al te lang geleden werd Tadic volledig afgefikt. Het ligt er maar aan hoe het daarna gaat.quote:Op maandag 27 februari 2023 19:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het werkt voor mij persoonlijk vrij goed, niet lang geleden werd Schreuder nog verdedigd en die periode vergeleken met slechte periodes onder Ten Hag, dat vond ik dan weer lachwekkend
Klopt toch ?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:53 schreef Littlerabbit het volgende:
Realisme en even niet zo arrogant doen.
Timber even later
Timber kijkt uit naar kwartfinale: 'Nog drie duels tot we de beker kunnen pakken'
Ja. 5-1 geworden.quote:
Het hadden grotere cijfers kunnen zijn.quote:
Zeker. Sporting staat trouwens ook bekend om z’n opleiding.quote:Op woensdag 1 maart 2023 15:43 schreef Vjenne12345 het volgende:
De jeugd staat er goed op. Geweldige talenten hebben we ook die doorbreken.
Zag net een interview met de trainer van Ajax. Vertelde dat er een zooi spelers van hun al in het eerste heeft gespeeld. En de Chanese uitblinker zelfs CL en afgelopen WK. Ze een ander beleid voeren dan Ajax.quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:35 schreef manny het volgende:
[..]
Zeker. Sporting staat trouwens ook bekend om z’n opleiding.
heel intensief met jeugd / eigen opleiding bezig daar. Geen eerste divisie model zover ik weet; dus wat betreft samenstelling teams idd lastig te vergelijken.quote:Op woensdag 1 maart 2023 17:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zag net een interview met de trainer van Ajax. Vertelde dat er een zooi spelers van hun al in het eerste heeft gespeeld. En de Chanese uitblinker zelfs CL en afgelopen WK. Ze een ander beleid voeren dan Ajax.
Maar wanneer dan wel? De echt grote jongens komen vanzelf naar boven en je ziet ze bij de concurrenten ook niet, het is volgens mij meer een NL probleem dat er qua aanvallers niks doorkomt.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:03 schreef Pedroso het volgende:
Het is al jaren aan de gang dat de opleiding geen grote talenten meer oplevert. Zeker wat betreft aanvallers is het bedroevend.
Door Cruijff was er een korte opleving van een paar jaar maar daarna is het business as usual.
Tegenwoordig moet je het doen met het niveau Taylor, dan weet je het wel.
Dat lijkt inmiddels meer een maatschappelijk en cultureel probleem te zijn. Het cliché 'die gasten zitten allemaal te gamen' is deels wel gewoon waar, er wordt te weinig buiten gevoetbald.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar wanneer dan wel? De echt grote jongens komen vanzelf naar boven en je ziet ze bij de concurrenten ook niet, het is volgens mij meer een NL probleem dat er qua aanvallers niks doorkomt.
Het blijft toch vreemd, tot aan de generatie Sneijder / van Persie / Robben kwamen er bij iedere generatie wel één of meerdere aanvallende toppers bovendrijven. Daarna zijn het bijna alleen verdedigende spelers wat er uiteindelijk doorkomt en het internationaal redden.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar wanneer dan wel? De echt grote jongens komen vanzelf naar boven en je ziet ze bij de concurrenten ook niet, het is volgens mij meer een NL probleem dat er qua aanvallers niks doorkomt.
De Ligt, Brobbey, Mazraoui, Gravenberch moet ik nog even door gaan?quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:03 schreef Pedroso het volgende:
Het is al jaren aan de gang dat de opleiding geen grote talenten meer oplevert. Zeker wat betreft aanvallers is het bedroevend.
Door Cruijff was er een korte opleving van een paar jaar maar daarna is het business as usual.
Tegenwoordig moet je het doen met het niveau Taylor, dan weet je het wel.
Je dacht dat ze in Duitsland of Noorwegen niet zaten te gamen?quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat lijkt inmiddels meer een maatschappelijk en cultureel probleem te zijn. Het cliché 'die gasten zitten allemaal te gamen' is deels wel gewoon waar, er wordt te weinig buiten gevoetbald.
Verder is het voetbal sowieso sterieler en klinischer geworden vergeleken met 10/15 jaar geleden, de tijden van Robben/Van Persie/Sneijder komen nooit meer terug. Simpelweg omdat dit soort spelers in het moderne voetbal überhaupt niet meer bestaan.
Brobbey heeft echt nog niets laten zien tot nu toe.quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:44 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
De Ligt, Brobbey, Mazraoui, Gravenberch moet ik nog even door gaan?
Toch uiterst aardige statistieken en belangrijk geweest in de titel van vorig jaar. Noem het maar niksquote:Op woensdag 1 maart 2023 20:45 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Brobbey heeft echt nog niets laten zien tot nu toe.
Fysiek niet geschikt voor topsportquote:Op woensdag 1 maart 2023 20:45 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Brobbey heeft echt nog niets laten zien tot nu toe.
snap niet dat hij niet mee was naar het wkquote:Op woensdag 1 maart 2023 22:18 schreef fetX het volgende:
[..]
Heeft ‘ie al eens 90 minuten volgemaakt?
‘Toptalent’, lol
Ontbeert toch wel kwaliteiten die je als pure spits moet hebben.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Toch uiterst aardige statistieken en belangrijk geweest in de titel van vorig jaar. Noem het maar niks
Met 'uiterst aardige statistieken' en 'belangrijk geweest in de titel' win je de oorlog niet. Ik heb talentvollere spitsen zien floppen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Toch uiterst aardige statistieken en belangrijk geweest in de titel van vorig jaar. Noem het maar niks
Dat eerste zit wat in maar dat laatste niet, er zijn zat van dit soort spelers alleen die hebben geen NL paspoort.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat lijkt inmiddels meer een maatschappelijk en cultureel probleem te zijn. Het cliché 'die gasten zitten allemaal te gamen' is deels wel gewoon waar, er wordt te weinig buiten gevoetbald.
Verder is het voetbal sowieso sterieler en klinischer geworden vergeleken met 10/15 jaar geleden, de tijden van Robben/Van Persie/Sneijder komen nooit meer terug. Simpelweg omdat dit soort spelers in het moderne voetbal überhaupt niet meer bestaan.
Ik zie er niet veel in ieder geval.quote:Op woensdag 1 maart 2023 23:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat eerste zit wat in maar dat laatste niet, er zijn zat van dit soort spelers alleen die hebben geen NL paspoort.
Wel echt 90 procent intikkers, ik vind het indrukwekkender als spitsen ook daadwerkelijk hun goals zelf creëren.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Daar spelen toch gewoon dezelfde problemen? Ik zie bij Duitsland/Noorwegen/Engeland ook geen Robben of Van Persie meer rondlopen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je dacht dat ze in Duitsland of Noorwegen niet zaten te gamen?
Het is meer cultureel in de zin dat we in Nederland veel verdedigender denken dan in andere landen.
Je moet er wel staan hè, hij is echt wel een talent en kan ook best aardig voetballen maar moet wel stappen zetten.quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wel echt 90 procent intikkers, ik vind het indrukwekkender als spitsen ook daadwerkelijk hun goals zelf creëren.
Matige spits is het. Gaat het niet redden een stap hogerquote:Op donderdag 2 maart 2023 07:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wel echt 90 procent intikkers, ik vind het indrukwekkender als spitsen ook daadwerkelijk hun goals zelf creëren.
Noorwegen: Odegaard, Haalandquote:Op donderdag 2 maart 2023 08:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Daar spelen toch gewoon dezelfde problemen? Ik zie bij Duitsland/Noorwegen/Engeland ook geen Robben of Van Persie meer rondlopen.
Nou goed, je hebt nu Haaland maar dat is een moderne speler die veel op kracht en snelheid doet. Die heeft echt niet de techniek van onze vroegere klasbakken. (Bergkamp, Van Persie, Sneijder, Robben)
Creativiteit wordt in jeugd al zo vroeg mogelijk eruit gestompt. Je mag geen bal verliezen. Je moet in dienst van team spelen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Noorwegen: Odegaard, Haaland
Engeland: Foden, Bellingham, Kane, Smith-Rowe, Saka, Rashford,
Duitsland: Wirtz, Musiala, Gundogan, Moukoko,
Allemaal spelers die je graag aan de bal ziet omdat ze flair, techniek, klasse, snelheid hebben, maar in Nederland hebben we zelfs niemand van het niveau Mount, Trossard, Kulusevski.
Dat is inderdaad het grootste probleem, alles wordt hier gedefinieerd in termen van risico en zelf nadenken en een oplossing bedenken is verboden, balverliefdheid is zondig (daarvoor bestaan er genezingskampen gegeven door Erwin van der Looi). In Nederland is resultaat heilig en aanbidden we spelers als Davy Klaassen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Creativiteit wordt in jeugd al zo vroeg mogelijk eruit gestompt. Je mag geen bal verliezen. Je moet in dienst van team spelen.
In Nederland is het resultaat heilig, mmm was het niet zo dat wij de naïeve balbezit boys waren en er steeds afgecounterd werden door landen met "realistisch voetbal".quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het grootste probleem, alles wordt hier gedefinieerd in termen van risico en zelf nadenken en een oplossing bedenken is verboden, balverliefdheid is zondig (daarvoor bestaan er genezingskampen gegeven door Erwin van der Looi). In Nederland is resultaat heilig en aanbidden we spelers als Davy Klaassen.
quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het grootste probleem, alles wordt hier gedefinieerd in termen van risico en zelf nadenken en een oplossing bedenken is verboden, balverliefdheid is zondig (daarvoor bestaan er genezingskampen gegeven door Erwin van der Looi). In Nederland is resultaat heilig en aanbidden we spelers als Davy Klaassen.
Ik vind het momenteel vrij logisch, met Tadic daar heb je meer mogelijkheden om te voetballen met beweging om hem heen, Brobbey kan ook wel een balletje vasthouden maar mist het overzicht wat Tadic wel heeft.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:29 schreef Black-Death het volgende:
Vraag me dan toch af waarom Brobbey onder zowel Schreuder als Heitinga weinig speelt..
Van al die spelers zie ik er technisch eigenlijk geen enkele Van Persie bij zitten. Maar goed, dat was ook wel echt een exceptionele speler. Ik moet toegeven dat de jongens die jij noemt beter zijn dan wat er bij ons rondloopt.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Noorwegen: Odegaard, Haaland
Engeland: Foden, Bellingham, Kane, Smith-Rowe, Saka, Rashford,
Duitsland: Wirtz, Musiala, Gundogan, Moukoko,
Allemaal spelers die je graag aan de bal ziet omdat ze flair, techniek, klasse, snelheid hebben, maar in Nederland hebben we zelfs niemand van het niveau Mount, Trossard, Kulusevski.
Ja daar heb je dan ook wel weer gelijk in..quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het momenteel vrij logisch, met Tadic daar heb je meer mogelijkheden om te voetballen met beweging om hem heen, Brobbey kan ook wel een balletje vasthouden maar mist het overzicht wat Tadic wel heeft.
De resultaten zijn sinds 2018 best aardig hoor, gewoon top 8 van de wereld met regelmatig een aardige uitschieter en vorig WK ook laatste 8. Dat het met slecht voetbal is dat vinden alleen de puristen interessant.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]Vandaar dat we zoveel resultaat boeken.
Prijzen zijn resultaten, dus 0 en je ziet aan Argentinie, gewoon middelmaat, een goed plan en 2 topspelers, dat die topspelers het verschil maken en die heeft NL niet.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
De resultaten zijn sinds 2018 best aardig hoor, gewoon top 8 van de wereld met regelmatig een aardige uitschieter en vorig WK ook laatste 8. Dat het met slecht voetbal is dat vinden alleen de puristen interessant.
Al heb ik zelf ook wel graag gewoon een lekkere creatieve speler moet ik zeggen.Het is nu allemaal vrij minimalistisch.
Ja, dat is wat we onszelf al jaren wijsmaken. Er is echter geen enkel land met een slechter zelfbeeld (ook op andere vlakken) dan wij. Balbezit betekent hier vooral balletje op eigen helft rondschuiven uit verdedigende overwegingen (dan kun je 'm niet verliezen). Wij noemen dat 'opbouwen' en denken dat we dan aanvallend bezig zijn. Juist in de rest van de wereld denkt men veel aanvallender. We speelden met 5 verdedigers tegen godbetert Qatar op het WK.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:18 schreef manny het volgende:
[..]
In Nederland is het resultaat heilig, mmm was het niet zo dat wij de naïeve balbezit boys waren en er steeds afgecounterd werden door landen met "realistisch voetbal".
Dat is inderdaad de Mulderiaanse resultaatsparadox: ga je teveel uit van het primaat van het resultaat dan zullen de resultaten op termijn juist verslechteren, omdat goed voetbal (goede voetballers) een basisvoorwaarde is voor resultaat. Resultaat betekent overigens ver komen op grote toernooien en goed presteren in de competitie.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]Vandaar dat we zoveel resultaat boeken.
Ik vind het gewoon een wat te simpele voorstelling van zaken, is het alleen maar toeval dat Belgie de laatste 10 jaar wel spitsen van een redelijk niveau voortbrengt en NL niet, ik weet het niet maar dat soort zaken zijn het uitzoeken wel waard voor de verantwoordelijken.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de Mulderiaanse resultaatsparadox: ga je teveel uit van het primaat van het resultaat dan zullen de resultaten op termijn juist verslechteren, omdat goed voetbal (goede voetballers) een basisvoorwaarde is voor resultaat. Resultaat betekent overigens ver komen op grote toernooien en goed presteren in de competitie.
Hij kan gewoon niet goed genoeg voetballen voor het Ajax-niveau. Schreuder en Heitinga hebben hem niet teruggekocht. Gewoon een waardeloze voetballer. Van der Sar moet zich doodschamen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:29 schreef Black-Death het volgende:
Vraag me dan toch af waarom Brobbey onder zowel Schreuder als Heitinga weinig speelt..
Belgie heeft net als Duitsland enorm geinvesteerd in en ingezet op de jeugdopleidingen (met name Genk en Anderlecht op clubniveau, maar er is ook op bondsniveau veel gebeurd). Datzelfde zie je in Duitsland waar Das Reboot eind jaren 90 een nieuwe generatie voetballers heeft voortgebracht, in Engeland waar een meer continentale input en financiele injectie in de jeugdopleiding zijn vruchten heeft afgeworpen, Spanje dat nieuwe impulsen kreeg door de vernieuwing van de jeugdtraineropleiding en Frankrijk waar men begin eigenlijk al tijdens de hoogtijdagen in de jaren 80 inzag dat om blijvend succes te kunnen boeken men de befaamde opleidingsinstituten (bv Clairefontaine) begon op te zetten.quote:Op donderdag 2 maart 2023 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een wat te simpele voorstelling van zaken, is het alleen maar toeval dat Belgie de laatste 10 jaar wel spitsen van een redelijk niveau voortbrengt en NL niet, ik weet het niet maar dat soort zaken zijn het uitzoeken wel waard voor de verantwoordelijken.
Mooie post Pietje. "We" kunnen er plots niks meer van. 220 FIFA landen. Ondanks matig voetbal toch weer kwartfinale op een WK. Met een mindere lichting toch weer wereldtop als klein landje. Nederland is al 50 structureel een top-land. Je kunt niet in iedere lichting van Basten, Bergkamp of Cruijff verwachten. Individuele spelers maken vaak net dat verschil. Er wordt nu Noorwegen genoemd als land van Haaland. Slaat nergens op. Noord-Ierland had George Best, Wales Ryan Giggs en Finland Jari Litmanen. Kleine landen zoals Nederland. Wat is verder hun voetbalhistorie ?quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
De resultaten zijn sinds 2018 best aardig hoor, gewoon top 8 van de wereld met regelmatig een aardige uitschieter en vorig WK ook laatste 8. Dat het met slecht voetbal is dat vinden alleen de puristen interessant.
Al heb ik zelf ook wel graag gewoon een lekkere creatieve speler moet ik zeggen.Het is nu allemaal vrij minimalistisch.
Welke landen die anders voetbalden dan Nederland reikten verder ? Marokko ultra defensief, Kroatië,Argentinië Frankrijk leunden achterover met 1 sterspeler.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, dat is wat we onszelf al jaren wijsmaken. Er is echter geen enkel land met een slechter zelfbeeld (ook op andere vlakken) dan wij. Balbezit betekent hier vooral balletje op eigen helft rondschuiven uit verdedigende overwegingen (dan kun je 'm niet verliezen). Wij noemen dat 'opbouwen' en denken dat we dan aanvallend bezig zijn. Juist in de rest van de wereld denkt men veel aanvallender. We speelden met 5 verdedigers tegen godbetert Qatar op het WK.
Het nationale elftal vind ik dan toch wat anders, zeker op een toernooi, al had ik dit keer wel de indruk dat Louis wat teveel met Louis bezig was in de zin van z'n laatste kunstje.quote:Op donderdag 2 maart 2023 11:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Belgie heeft net als Duitsland enorm geinvesteerd in en ingezet op de jeugdopleidingen (met name Genk en Anderlecht op clubniveau, maar er is ook op bondsniveau veel gebeurd). Datzelfde zie je in Duitsland waar Das Reboot eind jaren 90 een nieuwe generatie voetballers heeft voortgebracht, in Engeland waar een meer continentale input en financiele injectie in de jeugdopleiding zijn vruchten heeft afgeworpen, Spanje dat nieuwe impulsen kreeg door de vernieuwing van de jeugdtraineropleiding en Frankrijk waar men begin eigenlijk al tijdens de hoogtijdagen in de jaren 80 inzag dat om blijvend succes te kunnen boeken men de befaamde opleidingsinstituten (bv Clairefontaine) begon op te zetten.
In al die landen zie je dat er goede voetballers zijn doorgebroken. Ook in Zwitserland is er verandering doorgevoerd en ook daar zie je in mindere mate dat dat heeft gewerkt. Met name Nederland en Italie blijven achter.
Je ziet een bepaalde cyclus. Een voetbalklimaat waar gedurfd en creatief voetbal wordt gewaardeerd leidt tot goede voetballers en goede resultaten. Als dan op een gegeven moment de aanwas van goede voetballers wat minder wordt is het verleidelijk om wat verdedigender te gaan spelen en zo met de goede voetballers die er nog wel zijn (want opgeleid in een eerdere generatie). Dan worden er in eerste instantie juist wel goede resultaten geboekt want met goede voetballers wat verder terug spelen kan juist op toernooien heel gunstig uitpakken. Echter zal het hele voetbalklimaat dan verdedigender worden en steeds mindere spelers leveren waardoor je nog verdedigender gaat spelen en in een neerwaartse spiraal belandt die in Nederland is geaccumuleerd tot angstig achteruitlopen tegen Qatar en Ecuador.
Je lult een enorm end in de ruimte. Ik hou het kort. Nederland is groot geworden door aanvallend, creatief voetbal met sommige van de beste aanvallers allertijden. Jij pikt er twee wedstrijden uit.nIk spreek over 50 jaar. Grotere contra indictionele onzin voetbaltaal als dat van jou is niet te verzinnen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 11:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Belgie heeft net als Duitsland enorm geinvesteerd in en ingezet op de jeugdopleidingen (met name Genk en Anderlecht op clubniveau, maar er is ook op bondsniveau veel gebeurd). Datzelfde zie je in Duitsland waar Das Reboot eind jaren 90 een nieuwe generatie voetballers heeft voortgebracht, in Engeland waar een meer continentale input en financiele injectie in de jeugdopleiding zijn vruchten heeft afgeworpen, Spanje dat nieuwe impulsen kreeg door de vernieuwing van de jeugdtraineropleiding en Frankrijk waar men begin eigenlijk al tijdens de hoogtijdagen in de jaren 80 inzag dat om blijvend succes te kunnen boeken men de befaamde opleidingsinstituten (bv Clairefontaine) begon op te zetten.
In al die landen zie je dat er goede voetballers zijn doorgebroken. Ook in Zwitserland is er verandering doorgevoerd en ook daar zie je in mindere mate dat dat heeft gewerkt. Met name Nederland en Italie blijven achter.
Je ziet een bepaalde cyclus. Een voetbalklimaat waar gedurfd en creatief voetbal wordt gewaardeerd leidt tot goede voetballers en goede resultaten. Als dan op een gegeven moment de aanwas van goede voetballers wat minder wordt is het verleidelijk om wat verdedigender te gaan spelen en zo met de goede voetballers die er nog wel zijn (want opgeleid in een eerdere generatie). Dan worden er in eerste instantie juist wel goede resultaten geboekt want met goede voetballers wat verder terug spelen kan juist op toernooien heel gunstig uitpakken. Echter zal het hele voetbalklimaat dan verdedigender worden en steeds mindere spelers leveren waardoor je nog verdedigender gaat spelen en in een neerwaartse spiraal belandt die in Nederland is geaccumuleerd tot angstig achteruitlopen tegen Qatar en Ecuador.
België: 0 prijzen en bar weinig goede resultaten tegen toplanden. Om die nou als voorbeeld aan te halen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een wat te simpele voorstelling van zaken, is het alleen maar toeval dat Belgie de laatste 10 jaar wel spitsen van een redelijk niveau voortbrengt en NL niet, ik weet het niet maar dat soort zaken zijn het uitzoeken wel waard voor de verantwoordelijken.
Laten we nou niet doen alsof landenprijzen makkelijk binnen te halen zijn dus dat is gewoon gelul. Dat betekent dat alle toplanden behalve Argentinië geen resultaat halen volgens jouw definitie. De top is sowieso behoorlijk genivelleerd, er waren afgelopen winter wel 10 landen die WK hadden kunnen worden en daar was Nederland er zeker 1 van.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Prijzen zijn resultaten, dus 0 en je ziet aan Argentinie, gewoon middelmaat, een goed plan en 2 topspelers, dat die topspelers het verschil maken en die heeft NL niet.
CL is ook een prijs hè, de groeten van Origi.quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
België: 0 prijzen en bar weinig goede resultaten tegen toplanden. Om die nou als voorbeeld aan te halen.
Wat is nou precies het argument? Dat onze nationale spelers geen clubprijzen winnen of dat ze geen landenprijzen winnen?quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
CL is ook een prijs hè, de groeten van Origi.
Nederlands speelt inderdaad al sinds 2004 (zelfs ook in 2008, dat was counteren met geniale spelers waardoor het nog wat leek) matig resultaatvoetbal op eindtoernooien. Dat ijkt me lang genoeg om een imago van 'mooi voetbal' weg te spoelen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, dat is wat we onszelf al jaren wijsmaken. Er is echter geen enkel land met een slechter zelfbeeld (ook op andere vlakken) dan wij. Balbezit betekent hier vooral balletje op eigen helft rondschuiven uit verdedigende overwegingen (dan kun je 'm niet verliezen). Wij noemen dat 'opbouwen' en denken dat we dan aanvallend bezig zijn. Juist in de rest van de wereld denkt men veel aanvallender. We speelden met 5 verdedigers tegen godbetert Qatar op het WK.
Een soort Ronaldo bedoel je die een actie heeft, snelheid, goed schot, technisch sterk en een goede mentaliteit.quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het ging over opleiden/doorstroming talent, dat jij de resultaten van NL goed vond is fijn voor je maar heeft weinig met die discussie te maken.quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat is nou precies het argument? Dat onze nationale spelers geen clubprijzen winnen of dat ze geen landenprijzen winnen?
Ging mij erom dat ik de resultaten van Oranje sinds 2018 met mager materiaal best goed vind. Ondanks het gebrek aan klasse voorin.
Toch is het niet alleen Nederland. Bij Spanje/ Italië zie ik ook al jaren geen wereldtop aanvallers mee. Duitsland ook niet eigenlijk.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:32 schreef Tarado het volgende:
Je ziet wel dat het voetbal op ieder niveau beter georganiseerd is, dat maakt het voor verdedigers makkelijker om door te breken/op te vallen en voor aanvallers weer moeilijker maar die droogte in NL alleen kan ik er niet door verklaren.
Dat zeg ik net. Er zijn überhaupt nog maar zeer weinig echt technische aanvallers over. Het spel is veranderd.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:31 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Toch is het niet alleen Nederland. Bij Spanje/ Italië zie ik ook al jaren geen wereldtop aanvallers mee. Duitsland ook niet eigenlijk.
Natuurlijk wel een beetje onzin het verschil zit hem vooral in dat je met alleen techniek er niet meer komt.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat zeg ik net. Er zijn überhaupt nog maar zeer weinig echt technische aanvallers over. Het spel is veranderd.
Het zijn juist de technische aanvallers die nog steeds het verschil maken, alleen omdat de ruimtes kleiner zijn moet de skill hoger.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat zeg ik net. Er zijn überhaupt nog maar zeer weinig echt technische aanvallers over. Het spel is veranderd.
Fixedquote:Op donderdag 2 maart 2023 19:50 schreef PicoMMP het volgende:
Pasveer;
Regeer, Timber, Bassey, Hato;
Fitz-Jim, Grillitsch, Kudus;
Conceiçao, Brobbey, Axel-Dongen
Dit dus.. onervaren en helemaal niet op elkaar ingespeeldquote:Op donderdag 2 maart 2023 20:08 schreef Malavita het volgende:
Opstelling is echt vragen om problemen
Niet best nee maar je wint hem vast wel.quote:Op donderdag 2 maart 2023 20:08 schreef Malavita het volgende:
Yep lekker onderschattenquote:Op donderdag 2 maart 2023 20:08 schreef Malavita het volgende:
1 Bergwijn (let wel, alleen de transfersom, geen salaris) is ongeveer 5 jaar de graafschapquote:Op donderdag 2 maart 2023 20:08 schreef Malavita het volgende:
Complimenten voor deze post, erg nuttigquote:Op donderdag 2 maart 2023 21:05 schreef De_Pel het volgende:
[..]
1 Bergwijn (let wel, alleen de transfersom, geen salaris) is ongeveer 5 jaar de graafschap
De nummer 13 uit de kkd-divisie?quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Niet verwacht dat de Graafschap zo weinig in te brengen zou hebben
Graag gedaan maat. Ik snap dat jullie een matig jaar hebben, maar die hysterische dramatiek is natuurlijk Ajax onwaardig. Als ik jullie dan effe wakker moet schudden en duidelijk moet maken hoe de verhoudingen liggen, dan offer ik mezelf wel weer op…quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:26 schreef Yankee het volgende:
[..]
Complimenten voor deze post, erg nuttig
Het is niet meer de ploeg uit 2016 hequote:Op donderdag 2 maart 2023 21:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Niet verwacht dat de Graafschap zo weinig in te brengen zou hebben
Vraaag mij af hoeveel dat nog heeft meegespeeld voor het huidige teamquote:Op donderdag 2 maart 2023 21:42 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Het is niet meer de ploeg uit 2016 he
Zeker Grillitsch zou best wat meer minuten mogen maken. Geeft je toch weer een optie waar je nu iemand als Taylor vaak neerzet.quote:Op donderdag 2 maart 2023 22:00 schreef LethalNinja het volgende:
Lang geleden dat ik naar een Ajax kon kijken dat er voetballend lekker vlot uit zag. Spelers als Grillitsch en Hato etc doen het goed. Betekent wel dat John meer keuze stres heeft voor de volgende wedstrijden.
Nee, maar ik had toch meer vechtlust verwacht.quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:42 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Het is niet meer de ploeg uit 2016 he
Ze lieten het iets teveel lopen voor het goeie in de 2e helft, denk ook dat Heitinga wat eerder had moeten wisselen om ze wakker te houden maar eind goed al goed.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 06:58 schreef manny het volgende:
Onnodig veel weggegeven in ieder geval. En sneu voor Rulli dat ie wel debuut mocht maken op troosteloze avond in de regen op kunstgras in Den Bosch en nu een echt stukje Nederlandse voetbaltraditie, uit naar De Graafschap op een knollenveld, niet mee mocht doen.
Eens. Rondje verder. 3 punten tegen NEC is de nieuwe missie en dan hopen op een misstap ergens anders.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 08:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze lieten het iets teveel lopen voor het goeie in de 2e helft, denk ook dat Heitinga wat eerder had moeten wisselen om ze wakker te houden maar eind goed al goed.
Groningen kan er niks van, dus dat laatste gaat hem niet worden. De eerste misstap voor Feyenoord zal bij Ajax moeten gebeuren.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:24 schreef manny het volgende:
[..]
Eens. Rondje verder. 3 punten tegen NEC is de nieuwe missie en dan hopen op een misstap ergens anders.
Die misstappen elders zie ik niet gebeuren, gewoon zorgen dat je ze zelf niet maakt en stappen maakt qua voetbal want dat is nog steeds verre van goed ondanks de resultaten.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:24 schreef manny het volgende:
[..]
Eens. Rondje verder. 3 punten tegen NEC is de nieuwe missie en dan hopen op een misstap ergens anders.
Best sneu voor de Graafschap.quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:05 schreef De_Pel het volgende:
[..]
1 Bergwijn (let wel, alleen de transfersom, geen salaris) is ongeveer 5 jaar de graafschap
Het is niet de nummer 7 van de 2e divisie inderdaadquote:Op donderdag 2 maart 2023 21:40 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
De nummer 13 uit de kkd-divisie?
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:37 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Groningen kan er niks van, dus dat laatste gaat hem niet worden. De eerste misstap voor Feyenoord zal bij Ajax moeten gebeuren.
Vooralsnog staan Feijenoord, AZ en PSV gewoon op 3 of minder punten van ons. Er is best een kans dat 1 van de 4 dit weekend ergens punten laat liggen. Laat het ons niet zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die misstappen elders zie ik niet gebeuren, gewoon zorgen dat je ze zelf niet maakt en stappen maakt qua voetbal want dat is nog steeds verre van goed ondanks de resultaten.
OK AZ en PSV heb ik niet naar gekeken, geen idee tegen wie die moeten maar dan nog moet je gewoon zelf geen fouten maken.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 15:24 schreef manny het volgende:
[..]
[..]
Vooralsnog staan Feijenoord, AZ en PSV gewoon op 3 of minder punten van ons. Er is best een kans dat 1 van de 4 dit weekend ergens punten laat liggen. Laat het ons niet zijn.
Ben niet zo goed in kans berekenen, maar als er nog maar 4 clubs inzitten is de kans best groot dat je 1 van die andere drie loot toch ?quote:Op zondag 5 maart 2023 01:23 schreef freaky40 het volgende:
Dat hebben ze maar weer mooi besloten; Feyenoord-Ajax it is in de beker....Man man man.
Pssst Vitesse uit een week terug...quote:Op zondag 5 maart 2023 08:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Feyenoord speelt mensonterend slecht de laatste weken, ik verwacht na 19 maart een gelijke stand en 15 goals beter doelsaldo voor jullie. Worden dan nog 8 hele leuke potjes.
Voor hun is het een kwestie van tijd wat punten verspelen betreft maar ik vind Ajax nog niet van een niveau dat ze dit zelf wel even klaren, voordeel is dat je alleen naar jezelf hoeft te kijken.quote:Op zondag 5 maart 2023 08:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Feyenoord speelt mensonterend slecht de laatste weken, ik verwacht na 19 maart een gelijke stand en 15 goals beter doelsaldo voor jullie. Worden dan nog 8 hele leuke potjes.
Stop deze act johquote:Op zondag 5 maart 2023 08:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Niveau is wel echt een stuk hoger dan dat van Feyenoord, voorhoede is creatiever. Maar goed, dat ga je over 2 weken wel zien denk (en vrees) ik.quote:Op zondag 5 maart 2023 09:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voor hun is het een kwestie van tijd wat punten verspelen betreft maar ik vind Ajax nog niet van een niveau dat ze dit zelf wel even klaren, voordeel is dat je alleen naar jezelf hoeft te kijken.
quote:Op zondag 5 maart 2023 09:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Niveau is wel echt een stuk hoger dan dat van Feyenoord, voorhoede is creatiever. Maar goed, dat ga je over 2 weken wel zien denk (en vrees) ik.
Des te beschamender wat Schreuder de eerste 19 wedstrijden heeft neergezet natuurlijk.
Ajax wint thuis altijd van Feyenoord dus dat zegt niet zoveel, eerst vandaag maar weer eens winnen en hopelijk ook nog met aardig voetbal.quote:Op zondag 5 maart 2023 09:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Niveau is wel echt een stuk hoger dan dat van Feyenoord, voorhoede is creatiever. Maar goed, dat ga je over 2 weken wel zien denk (en vrees) ik.
Des te beschamender wat Schreuder de eerste 19 wedstrijden heeft neergezet natuurlijk.
Pietje heeft altijd wat stokpaardjes. Dit blijft hij oneindig herhalen en in verschillende vormen roepen.quote:Op zondag 5 maart 2023 09:56 schreef Scorpie het volgende:
Feyenoord wordt gewoon kampioen, snap de hele act niet van Pietje.
Geef psv ook een grote kans die laatste 5 wedstrijden gaan Ajax de das om doenquote:Op zondag 5 maart 2023 09:56 schreef Scorpie het volgende:
Feyenoord wordt gewoon kampioen, snap de hele act niet van Pietje.
Is afwachten, ik vind Ajax momenteel gewoon nog niet goed genoeg om te zeggen dat lukt wel even, PSV is nog wisselvalliger, gewoon wedstrijd voor wedstrijd bekijken en zien waar het schip strandt, neemt niet weg dat ik het een afgang vind als Ajax geen kampioen wordt.quote:Op zondag 5 maart 2023 10:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Geef psv ook een grote kans die laatste 5 wedstrijden gaan Ajax de das om doen
quote:Op zondag 5 maart 2023 10:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zie PSV vandaag wel weer punten verspelen. Die hebben na de winterstop echt een knakenselectie.quote:Op zondag 5 maart 2023 10:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zou mij ook verrassen als die zich er nog in gaan mengen, die zijn echt te wisselvallig.quote:Op zondag 5 maart 2023 10:40 schreef fetX het volgende:
[..]
Zie PSV vandaag wel weer punten verspelen. Die hebben na de winterstop echt een knakenselectie.
quote:Op zondag 5 maart 2023 10:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Feyenoord heeft een seizoen zoals Twente dat had. Bizar slechte wedstrijden worden toch nog gewonnen. Dat stukje kwaliteit met een combinatie van een beetje geluk zorgen voor een hoop extra punten.quote:Op zondag 5 maart 2023 10:45 schreef TheVulture het volgende:
Ajax heeft het kampioenschap in feite al verspeeld onder Schreuder, en het programma is daardoor nu extra in je nadeel. Je had al een gat van minimaal 6 punten moeten hebben.
Denk dat we nog wel van Feyenoord thuis winnen, maar ook Ajax gaat ergens uit nog punten verspelen en dat zie ik Feyenoord niet meer doen.
Lijkt vorige week.quote:Op zondag 5 maart 2023 11:05 schreef tong80 het volgende:
Vandaag 4 jaar geleden. Real Madrid-Ajax 1-4.
Dat zijn van die wedstrijden dat alles klopt en Ajax Europese top leek, met de nadruk op leek, die 0-2 in 95/96 was toch een ander verhaal.quote:
Toch was Ajax ook wel heel erg goed hoor, Juve uit was misschien nog wel beter alleen toen was de uitslag minder spectaculair. En dan ook nog uit bij Spurs winnen.quote:Op zondag 5 maart 2023 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zijn van die wedstrijden dat alles klopt en Ajax Europese top leek, met de nadruk op leek, die 0-2 in 95/96 was toch een ander verhaal.
Was zeker goed en heb er ook van genoten hoor, Spurs uit maakte Ajax eigenlijk dezelfde verdedigende fouten als thuis, alleen gingen ze er daar niet in.quote:Op zondag 5 maart 2023 11:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Toch was Ajax ook wel heel erg goed hoor, Juve uit was misschien nog wel beter alleen toen was de uitslag minder spectaculair. En dan ook nog uit bij Spurs winnen.
Het is wel echt een knakenprogramma resterende 10 potjes-Ajax hoor. Zelden vertoond denk ik. Alleen Sparta, Utrecht en Vites nog. Maar Sparta zakt ook verder en verder weg en Utrecht is ook niet veel. 27 uit 9 zou best kunnen.quote:
Is zo, kansenverhouding over die 2 potjes lag vrijwel gelijk. Was echt een dubbeltje op zijn kant.quote:Op zondag 5 maart 2023 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was zeker goed en heb er ook van genoten hoor, Spurs uit maakte Ajax eigenlijk dezelfde verdedigende fouten als thuis, alleen gingen ze er daar niet in.
Tegen Real Madrid vond ik Ajax echt goed, ik ben Feyenoorder maar toen heb ik genoten van Ajaxquote:Op zondag 5 maart 2023 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zijn van die wedstrijden dat alles klopt en Ajax Europese top leek, met de nadruk op leek, die 0-2 in 95/96 was toch een ander verhaal.
Was ook zo maar het scoreverloop was ook perfect.quote:Op zondag 5 maart 2023 11:30 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Tegen Real Madrid vond ik Ajax echt goed, ik ben Feyenoorder maar toen heb ik genoten van Ajax
Ach is toch leuke competitie.quote:Op zondag 5 maart 2023 16:42 schreef freaky40 het volgende:
ESPN weer helemaal in de gloria dat ook PSV gewonnen heeft vandaag....objectief my ass...
Spanning verkoopt.quote:Op zondag 5 maart 2023 16:42 schreef freaky40 het volgende:
ESPN weer helemaal in de gloria dat ook PSV gewonnen heeft vandaag....objectief my ass...
Ik vind het juist een Ajax zenderquote:Op zondag 5 maart 2023 16:42 schreef freaky40 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |