SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Te veel foto's uit het vorige deel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe het ook iedere toer hoor zo marker erinquote:Op zondag 26 februari 2023 12:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Te lui om te tellen tijdens het haken, dus ik doe het voor een toer aan
Ja een beginmarker, maar de meerder/minder-marker is luiheidquote:Op zondag 26 februari 2023 12:18 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik doe het ook iedere toer hoor zo marker erin
Maar dan kan je per toer wel zien dat je niets vergeten bent of teveel heb gedaanquote:Op zondag 26 februari 2023 12:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja een beginmarker, maar de meerder/minder-marker is luiheid
quote:Op zondag 26 februari 2023 13:22 schreef trui het volgende:
Ik vind het echt veel te veel werk om elke ronde zo’n ding erin te steken. En Dotteke, het ging mij er niet om dat mijn tip voor het gebruiken van het begindraadje beter is, het is gewoon een aanvullende tip en mijne inziens erg handig omdat dat ding er toch al aan hangt en je er niks extra’s voor nodig hebt.
oh ja ik heb 't ook alleen over die rondjes waar je het begin ongeveer wil kunnen zien. En dan heb je maar 1 draadje nodig.quote:Op zondag 26 februari 2023 14:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook bang voor dat ik het teveel werkt vind, maar met die draadjes heb ik soms last van het draadje. Al doe ik het al jaren zo, dus het is eigenlijk een non issue.
Maar nu met die deken merk ik dat ik bijv. sommige hoeken die hoek steek even wil markeren en dan heb ik zo'n wiebertje vol met draadjes. Dan lijken die markeerders me toch wel handig.
Ja precies, dat scheelt een hele hoop haha.quote:Op zondag 26 februari 2023 15:05 schreef trui het volgende:
[..]
oh ja ik heb 't ook alleen over die rondjes waar je het begin ongeveer wil kunnen zien. En dan heb je maar 1 draadje nodig.
Ik doe dat wel anders weet ik niet wanneer een toer is afgelopenquote:Op maandag 27 februari 2023 12:52 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik gebruik nog maar zelden een steekmarkeerder, alleen bij patronen die bijv erg afwijken van 'normaal' of waarbij je de ronde niet helemaal afmaakt.
Met knuffels is het idd normaal dat die toeren schuin gaan omdat je aan 1 stuk door haakt.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:32 schreef MeisPluis het volgende:
Ik gebruik altijd gewoon een lang anders gekleurd draadje, dus een roze als ik met grijs bezig ben bijv. Werkt goed, je ziet alleen bij mij heel goed dat de begin toeren niet allemaal recht onder elkaar zitten (bij mij lig) maar een soort van in een schuine lijn. Maar tot nu toe komt alles goed uit dus het zal wel
Ik ben momenteel bezig met een knuffel voor mijn nieuwe neefje/nichtje die in augustus geboren gaat worden. Ik heb altijd even wat tijd nodig omdat er vaak nieuwe steken inzitten en dat moet ik dan even uitproberen en vaak een paar keer opnieuw.
Ik heb inmiddels 4 projecten liggen, dus toch maar weer wat meer oppakken dat haken! (een winterkrans van wolplein - lig op tijd voor eind dit jaar ..., wasbare watjes - maar met heel pluizig draad dus moet even uitzoeken hoe ik dat nou goed voor elkaar krijg met steken tellen, een tochtdier voor op de kamer van dochter en dus de knuffel nu). Ik hou me nog wel even bezig ...
Deze: https://www.wolplein.nl/a(...)wattenschijfjes.htmlquote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:47 schreef trui het volgende:
wasbare watjes?
En inderdaad, die beginsteek van een toer ligt steeds een beetje schuin boven de vorige.
Succes met al die projecten! Ik moet van mezelf nu eerst de derde en laatste meeuwentrui afmaken, daarna start ik met een nieuwe mozaiekdeken (het laatste patroon van RedSparrowCrochet).
Ach, dan komt het ook niet zo nauw met de steken. Dat zie je niet meer terug. Ik heb met datzelfde garen een beer gehaakt, zie de laatste foto in de OP, ik kon de steken ook niet zien, maar ik kon ze wel voelen. Een hels karwei!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:43 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Deze: https://www.wolplein.nl/a(...)wattenschijfjes.html
Goed voor het milieu en zo, maar ik haak nog niet zo lang dus kan nog niet blind de volgende steek vinden ... Dus moet even een manier bedenken om het makkelijk bij te houden (en daarom kost het mij weer meer tijd dan even een paar van die dingen in elkaar haken ...)
Ja ik moet van mezelf nu ook eerst alles afmaken wat ik heb liggen. Maar goed, dat dacht ik voordat ik aan de knuffel begon ook
Daarom zie ik er ook een beetje tegenopquote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:53 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ach, dan komt het ook niet zo nauw met de steken. Dat zie je niet meer terug. Ik heb met datzelfde garen een beer gehaakt, zie de laatste foto in de OP, ik kon de steken ook niet zien, maar ik kon ze wel voelen. Een hels karwei!
Met een gewone draad samenhaken,dan kun je de steken voelen. Niet te strak haken.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:02 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Daarom zie ik er ook een beetje tegenopmaar ik denk dat ik zelf een oplossing bedacht heb, maar moet even kijken of dat werkt. Nu nog even de moed vinden om uit te proberen ...
Ja dat is idd mijn idee. Heb het al geprobeerd met een " gewoon" haakwerk, en lijkt te werken. Dus dat ga ik eens proberen maar nu nog even de moed vinden om te gaan pielenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:05 schreef Patapon het volgende:
[..]
Met een gewone draad samenhaken,dan kun je de steken voelen. Niet te strak haken.
Cute!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:04 schreef Patapon het volgende:
Bezig met een kuikentje te haken.
Met perle 5 en haaknaald 1,5mm.
Oogjes zijn veiligheidoogjes van 5 mm, maar dat was een gedoe om die erin te krijgen. Iemand een idee hoe dit anders kan bij zulk klein haakwerk?
[ afbeelding ]
Hij krijgt nog een snavel, vleugels en voetjes.
Eerst met de haaknaald en toen inderdaad met de punt van een schaartje gewrikt en nog ging het met moeite. Dat perle garen is ook niet echt meegevend ofzo....quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:08 schreef Donna het volgende:
[..]
Cute!
Met een klein schaartje in de steek, de steek wat ruimer maken? Dus niet knippen, maar schaartje open dicht open dicht. Beetje oprekken?
Nee idd. En 1.5mm is ook echt mini. Lastig.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:11 schreef Patapon het volgende:
[..]
Eerst met de haaknaald en toen inderdaad met de punt van een schaartje gewrikt en nog ging het met moeite. Dat perle garen is ook niet echt meegevend ofzo....
Cute! En gelukt met de oogjes dus, fijn!quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:39 schreef Patapon het volgende:
Tijdens de koffiepauze in elkaar gezet.
[ afbeelding ]
Wat een dotje!quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:39 schreef Patapon het volgende:
[ afbeelding ]
Schatjequote:Op donderdag 2 maart 2023 10:39 schreef Patapon het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, maar heerlijk werk, echt een genot. Duurt nog wel even tot het een dekentje isquote:Op zondag 5 maart 2023 16:23 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Echt prachtig! Een hele klus maar zo mooi
Ziet er vrolijk en kleurrijk uit Childquote:
quote:Op woensdag 8 maart 2023 07:33 schreef Speedfight het volgende:
[ link | afbeelding ]
Het ziet er niet uit en wordt veel te groot volgens mij, maar om t door te krijgen ben ik gestopt met steeds overnieuw beginnen. De volgende gaat dan hopelijk beter en dan heb ik alles geprobeerd op deze. Snelheid komt er wel in. Nu nog 3 rondes vasten en dan ga ik m kleiner maken zodat ie zou aan moeten sluiten op de sambabal, denk niet dat dat gaat gebeuren alleen
quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:36 schreef trui het volgende:
[..]ik ben benieuwd of je ook een plaatje hebt van hoe hij zou moeten worden?
Van foutjes leer je het meest, dus goed dat je doorzet! Succes!
Ja in het begin heb ik ze dubbel gedaan denk ik, toen ging t ook heel stroef. Ik kan m wel omkeren, dan is die punt minder. Ik steek de naald nu van buiten naar binnen en van rechts naar links zeg maar.quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:42 schreef trui het volgende:
Ah, die is leuk!
Op jouw plaatje lijkt het of je op sommige plaatsen andere steken hebt gebruikt dan vasten, zodat er bobbels ontstaan, kan dat kloppen?
En het lijkt ook een beetje alsof je 'm nog binnenstebuiten hebt, soms moet je 'm even omploppen. Steek je je naald aan de buitenkant in het werk of aan de binnenkant?
Ik vind het ook wel oprecht heel leuk.quote:Op woensdag 8 maart 2023 12:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gewoon oefenen! Zolang haak je nog niet. Geduld, geduld en doorzetten. je kan het wel! komt echt goed
van buiten naar binnen insteken is OK, dan zit de kant buiten die doorgaans als de goede kant wordt beschouwd.quote:Op woensdag 8 maart 2023 12:27 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ja in het begin heb ik ze dubbel gedaan denk ik, toen ging t ook heel stroef. Ik kan m wel omkeren, dan is die punt minder. Ik steek de naald nu van buiten naar binnen en van rechts naar links zeg maar.
Ja, niet expres. Er zitten ook hier en daar gatenquote:Op woensdag 8 maart 2023 14:12 schreef trui het volgende:
[..]
van buiten naar binnen insteken is OK, dan zit de kant buiten die doorgaans als de goede kant wordt beschouwd.
Maar je bobbels lijken alsof je daar stokjes hebt gehaakt ofzo? In elk geval zien ze er niet uit als 'gewone' meerderingen.
Alle begin is lastig. Mijn eerste werkjes waren ook niet 'mooi'. Maar zo moet je het leren he.quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:14 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ja, niet expres. Er zitten ook hier en daar gaten
Ja, ik bleef het maar uit elkaar halen maar dat schiet ook niet op.quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Alle begin is lastig. Mijn eerste werkjes waren ook niet 'mooi'. Maar zo moet je het leren he.
Je bent goed bezig! En van foutjes maken leer je weer. Oefenen, oefenen en nog meer oefenen, dan komt het goed.quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:07 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ja, ik bleef het maar uit elkaar halen maar dat schiet ook niet op.
Nu zie ik wat het gevolg is enzo..![]()
En merk wel dat ik nu bijna niet meer heb dat een vaste niet lukt, eerst was het heel vaak ineens te stroef om nog doorheen te steken, deed toch iets verkeerd dan.
Als het stroef voelt kan dat ook aan je garen of zelfs aan je haaknaald liggen. Ik kreeg laatst ergens een naald bij die was zo stroef, niet normaal meer.quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:07 schreef Speedfight het volgende:
[..]
En merk wel dat ik nu bijna niet meer heb dat een vaste niet lukt, eerst was het heel vaak ineens te stroef om nog doorheen te steken, deed toch iets verkeerd dan.
Dat is dan de draadspanning denk ik. Maar lekker doorgaan, het wordt alleen maar beterquote:Op woensdag 8 maart 2023 15:07 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Doorzetter!quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:26 schreef Speedfight het volgende:
Ben toch opnieuw begonnen![]()
Ik post als ik wat verder ben hoe die wordt.
Ziet er goed uit als het zo opgevuld is kan je het ook beter zienquote:Op vrijdag 10 maart 2023 23:01 schreef Speedfight het volgende:
[ link | afbeelding ]
Blij dat ik overnieuw ben begonnen, ziet er al beter uit
Dat ziet er al een stuk beter uitquote:Op vrijdag 10 maart 2023 23:01 schreef Speedfight het volgende:
[ link | afbeelding ]
Blij dat ik overnieuw ben begonnen, ziet er al beter uit
Dekens enzo zijn ook echt heel leuk!quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier is er een beetje een switch gemaakt. Tegenwoordig vind ik dingen als de Mandala Madness en dekens zoals Sophia's Univerce leuker om te maken dan knuffels. Meer afwisseling. Misschien tijdelijk, maar ik merk dat ik daar meer plezier aan beleef
Jaa ik vind het wel leuk, ontspannend. besteed nu veel aandacht aan tellen. T gaat al wat sneller dat houdt t ook leuk.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 01:13 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ja, dat maakt echt al verschil
Vind je het ook al een beetje leuk worden?
Ja iddquote:
Snap ik! Heb je een speldje in de eerste steek? Dat scheelt een boel gedoequote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:00 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Jaa ik vind het wel leuk, ontspannend. besteed nu veel aandacht aan tellen. T gaat al wat sneller dat houdt t ook leuk.
Ja écht hahaquote:Op woensdag 15 maart 2023 09:52 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat een verschil! Dan ben je vast wel blij dat je toch opnieuw bent begonnen.
Hij is écht leukquote:Op maandag 20 maart 2023 22:25 schreef Vicky het volgende:
Jongste dochter had een muts gezien en wilde die namaken. Het zijn de kleuren van Cheshire cat.
[ afbeelding ]
Het was de bedoeling dat je voor Disney klaar zou zijn, helaas niet gelukt. Vandaag heeft ze m afgemaakt
[ afbeelding ]
Wauw!quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:40 schreef Speedfight het volgende:
[ link | afbeelding ]
Weer bijna waar ik de vorige keer gebleven was
Ter referentie hahahaha:
[ link | afbeelding ]
Och zo leukquote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Klein tussendoortje. Wil alle beestjes uit het boek van Lalylala maken
[ afbeelding ]
Is er een boek? Wat leuk!quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Klein tussendoortje. Wil alle beestjes uit het boek van Lalylala maken
[ afbeelding ]
Cute, idd erg mooi zo te zien.quote:Op maandag 27 maart 2023 16:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_11.12.ProductTitle
Echt een prachtig boek!
Die ken ik idd, wel eens ingekeken, maar die zou ik niet snel makenquote:Op maandag 27 maart 2023 16:15 schreef Donna het volgende:
[..]
Cute, idd erg mooi zo te zien.
Bol.com liet me deze ook zien als suggestie. Erg leuk https://www.bol.com/nl/nl(...)2_21.23.ProductImage
Die is mooiquote:Op maandag 27 maart 2023 17:49 schreef trui het volgende:
schattig, ChildoftheStars!
Ik ben nu begonnen met deze omslagdoek (cadeautje voor een collega die gaat promoveren binnenkort). Haakt lekker snel weg.
Leuk he zo'n gehaakte kerststalquote:Op zaterdag 1 april 2023 18:39 schreef Patapon het volgende:
Maart is voorbij dus een update van de Kerststal.
Nu bezig met Jozef
[ afbeelding ]
ja dat lijkt me ook best lastig. succes met je muis! (ook daarbij moet je op een gegeven moment wel beginnen met vullen natuurlijk, maar dat is toch makkelijker omdat het zacht materiaal is.)quote:Op zondag 2 april 2023 06:24 schreef Speedfight het volgende:
Ik heb net een patroontje gekocht voor een muis met hartje. Die ga ik vanmiddag proberen te maken![]()
Met die sambadieren moet je op een gegeven moment natuurlijk om die sambabal heen haken en dat is heel vervelend
Wil het een beetje lukken?quote:Op zaterdag 8 april 2023 10:30 schreef Speedfight het volgende:
Telfouten telfouten. Begin weer overnieuw
Om het in de vingers te krijgen heb ik eerst balletjes gehaakt, dat heeft mij goed geholpen. Ik haak sinds maart 2022.quote:Op zaterdag 8 april 2023 10:30 schreef Speedfight het volgende:
Telfouten telfouten. Begin weer overnieuw
Prachtige kleuren!quote:Op woensdag 12 april 2023 08:51 schreef trui het volgende:
Mijn Ayumi shawl is klaar. Nog even wassen en een beetje recht opspannen, dan kan ik 'm cadeau doen.
[ afbeelding ]
ik denk even in een sopje met eucalan. Maar 't is katoen, dus 't zou ook gewoon in de wasmachine kunnen.quote:Op woensdag 12 april 2023 09:11 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Prachtige kleuren!
Hoe was je m?
Als ik een droge huid heb, is acryl duidelijk minder fijn om mee te haken, net als dat ook met klamme vingers vervelender is dan met katoen. Maar het verschilt wel tussen het ene en het andere acryl. Dus qua merk en kwaliteit kan het ook nog wel uitmaken.quote:Op zaterdag 15 april 2023 15:53 schreef Patapon het volgende:
Ik probeerde de veel te kleine muis met acryl van de Hema te haken ( had ik nog liggen van een knutselproject) maar ik vind dat niet lekker haken. Het glijdt niet zo fijn als katoen en voelt naar aan mijn vingers....ben er dus maar weer mee gestopt. Wel goed dat ik daar nu achter kom want ik wil ook een ginghamdeken haken en dat patroon geeft acryl aan.
Hebben meer haaksters daar last van?
Goedkoop acryl (om het maar even zo te zeggen) kan idd heel stroef zijn. Acryl is wel licht en daardoor geschikt voor grote dekens, maar je kan bijv. ook een acrylmix nemen of voor acryl even voelen in een winkel. Er zijn wel zachte acryltjes.quote:Op zaterdag 15 april 2023 15:53 schreef Patapon het volgende:
Ik probeerde de veel te kleine muis met acryl van de Hema te haken ( had ik nog liggen van een knutselproject) maar ik vind dat niet lekker haken. Het glijdt niet zo fijn als katoen en voelt naar aan mijn vingers....ben er dus maar weer mee gestopt. Wel goed dat ik daar nu achter kom want ik wil ook een ginghamdeken haken en dat patroon geeft acryl aan.
Hebben meer haaksters daar last van?
Stylecraft special DK staat volgens mij bekend als zacht acryl.quote:Op zaterdag 15 april 2023 16:30 schreef Patapon het volgende:
Morgen op de KreaDoe maar wat acryl knijpenik vond het echt niet fijn voelen....
Jup, ik heb al meerdere (grote) projecten gehaakt met Stylecraft special DK en dat is lekker zacht.quote:Op zaterdag 15 april 2023 16:38 schreef Donna het volgende:
[..]
Stylecraft special DK staat volgens mij bekend als zacht acryl.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.ravelry.com/patterns/library/fleur-40
Maar dan deze kleuren:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben bijna bij de eerste kleurwissel:
[ Bericht 20% gewijzigd door essnhills op 15-04-2023 17:19:39 ]"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
Katoen vind ik ook zwaar voor dekens idd, en ook snel ook stijver.quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:02 schreef trui het volgende:
Patapon, ik sluit me aan bij wat er al gezegd is. Voor een deken is het een heel ander verhaal dan voor een poppetje/amigurumi. En Stylecraft is inderdaad echt wel een fijne variant.
Neemt niet weg dat je ook bij een deken kunt kiezen voor meer natuurlijke materialen. Ik vind merinowol (bijv van Drops, even de aanbiedingen tijd afwachten) ook heel erg fijn voor dekens. Maar dan wordt zo’n deken wel iets zwaarder, dat vindt niet iedereen prettig. Of garens met een deel wol en een deel iets synthetisch. Katoen vind ik voor een deken wat minder prettig, wordt erg zwaar en kan na wassen ook wat harder aan van voelen.
Ja ik zag het patroon voorbij komen en wilde hem meteen gaan makenquote:
quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:04 schreef essnhills het volgende:
Deze deken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.ravelry.com/patterns/library/fleur-40
Maar dan deze kleuren:Super mooi wordt het!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben bijna bij de eerste kleurwissel:
[ afbeelding ]![]()
Vind het ook vaak splijten als het niet goed gedraaid is.quote:Op zondag 16 april 2023 07:22 schreef Bleie het volgende:
Ik vind katoen juist vervelend haken, omdat er geen enkele rek in zit.
Colour crafter is ook zachte acryl, vind ik nog iets fijner dan Stylecraft.
Ik vind Colour Crafter juist een beetje een ietwat slechte kopie van Stylecraft. Maar ik gebruik beide door elkaar hoor, en het verschilt ook nog eens per kleur.quote:Op zondag 16 april 2023 07:22 schreef Bleie het volgende:
Ik vind katoen juist vervelend haken, omdat er geen enkele rek in zit.
Colour crafter is ook zachte acryl, vind ik nog iets fijner dan Stylecraft.
Klopt, maar toch is ook dat een kwestie van wennen, heb ik ervaren. Ik had daar in het begin veel meer last van dan nu.quote:Op zondag 16 april 2023 07:40 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Vind het ook vaak splijten als het niet goed gedraaid is.
Het heeft ook te maken met hoe je de draad vasthoudt/op spanning brengt en waar het bolletje garen ligt, en of je de buitendraad of binnendraad gebruikt. En wat trui zegt, hoe meer ervaring hoe minder het gebeurt, maar sommig katoengaren splijt inderdaad makkelijk. Hema heeft (had?) katoen dat makkelijk splijt.quote:Op zondag 16 april 2023 07:40 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Vind het ook vaak splijten als het niet goed gedraaid is.
Ja hier staat ie ook al een tijdje op m'n verlanglijstje. Die Pica Pau boeken zijn toch wel echt leuk om te hebben. <3quote:Op zondag 16 april 2023 09:49 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik zag gisteren in de boekwinkel Pica Pau 3! Daar staan weer een paar onweerstaanbare amigurumi inIk heb hem uiteindelijk niet meegenomen, omdat ik al te veel WIP's heb, maar hij gaat wel op m'n verlanglijstje!
[ afbeelding ]
Ik heb die omslagdoek van hierboven ook met twee van die sultan cakes gehaakt. Maar dat is relatief dun, en zo'n omslagdoek haak je ook vaak met heel open steken. Dus dat scheelt in de zwaarte. Maar die draadjes van de sultan zijn niet getwijnd, dus het risico dat je soms een van de vier draadjes niet goed meeneemt op je naald is wel aanwezig. Maar een kwestie van goed opletten en het went echt.quote:Op zondag 16 april 2023 09:41 schreef Patapon het volgende:
Ik gebruik rainbow 8/4 van Hobbii dat vind ik wel fijn haken. Ik heb nu sultan gekocht om een omslagdoek te haken en op de cake voel dat erg zacht.
O hij is echt mooi geworden Deisyyquote:
quote:Op zaterdag 22 april 2023 15:05 schreef essnhills het volgende:
Kleur 2 is alweer klaar. Op naar kleur 3
[ afbeelding ]
prachtig!quote:Op zaterdag 22 april 2023 15:05 schreef essnhills het volgende:
Kleur 2 is alweer klaar. Op naar kleur 3
[ afbeelding ]
ja dat vind ik ook van stonewashed.quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:56 schreef Patapon het volgende:
Ik weet nu ook waarom ik dat scheepjes stone washed niet lekker vind haken..... er zit acryl in....voelt echt naar...
Echt? Ik vind het heerlijk hakenquote:Op dinsdag 25 april 2023 14:56 schreef Patapon het volgende:
Ik weet nu ook waarom ik dat scheepjes stone washed niet lekker vind haken..... er zit acryl in....voelt echt naar...
Ja, stug en stroef en voelt niet fijn aan mijn vingers ...quote:Op dinsdag 25 april 2023 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Echt? Ik vind het heerlijk haken
Ah ja, die bestaan uit eelt bij mijquote:Op dinsdag 25 april 2023 17:08 schreef Patapon het volgende:
[..]
Ja, stug en stroef en voelt niet fijn aan mijn vingers ...
leuk patroon! Ga je het ook met die kleuren haken?quote:Op vrijdag 28 april 2023 18:47 schreef trui het volgende:
Mooi!
Mijn derde meeuwentrui is eindelijk af, ik zal voor ik ze cadeau doe nog een fotootje van ze alledrie bij elkaar maken. Na 3x hetzelfde ben ik er ook wel op uitgekeken.
Nu net gestart met de koi carp throw van Esmee Crick / Red Sparrow Crochet. Wordt wel wat dun/fijntjes omdat het met Scheepjes whirl wordt gehaakt, en daarmee ook niet zo groot. Maar ja, lijkt me toch een leuk project.
ja ik kon ze niet weerstaan. Terwijl ik denk dat 't in andere kleuren ook mooi kan zijn hoor.quote:Op vrijdag 28 april 2023 19:11 schreef essnhills het volgende:
[..]
leuk patroon! Ga je het ook met die kleuren haken?
Leuk, Maria en Josefquote:Op zondag 30 april 2023 14:56 schreef Patapon het volgende:
Maandelijkse update van de Kerststal! Jozef is af.
[ afbeelding ]
Veel plezier!quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:02 schreef trui het volgende:
Leuk & mooi!
Hier weinig haaktijd momenteel, ben een weekje in Disneyworld en ‘s avonds rollen we bijna meteen ons bed in. Misschien in het vliegtuig terug weer even wat meters maken.
Thanks! Lang lukte het niet, ben blij dat het nu wel weer gaat. Heb ik wat te doenquote:Op vrijdag 5 mei 2023 01:58 schreef trui het volgende:
Niet echt een leuke reden maar fijn dat haken wel gaat. Fijne tijdsbesteding! Ook al moet je het misschien niet te lang achter elkaar doen inderdaad. Sterkte met revalideren!
Ja! Tenminste, mijn omslagdoeken deden dat ookquote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:13 schreef Patapon het volgende:
Van de week begonnen aan de 1ste omslagdoek.
Is het normaal dat je een lichte V vorm krijgt?
[ afbeelding ]
Het ziet er netjes uit hoor!quote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:33 schreef Patapon het volgende:
Thanks essnhills!
Ik had ook al ergens gelezen dat het met blocken wegtrekt. Het is mijn eerste omslagdoek dus nog een beetje onzeker.
Ja, ik heb er heel wat gemaakt maar begon ook met een Vquote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:13 schreef Patapon het volgende:
Van de week begonnen aan de 1ste omslagdoek.
Is het normaal dat je een lichte V vorm krijgt?
[ afbeelding ]
Heel mooi Truiquote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:34 schreef trui het volgende:
Het begin(netje) is er. (Koi carp Throw)
[ afbeelding ]
Leuk! Mozaïeken is zo verslavendquote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:34 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
Heel leuk!quote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:34 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
Zeker!quote:Op zaterdag 13 mei 2023 06:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Leuk! Mozaïeken is zo verslavend
Het kan zeker uitmaken met hoe prettig je naald in je hand ligt. Naast naalddikte zelf (logischquote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:33 schreef Speedfight het volgende:
[ link | afbeelding ]
Niet helemaal tevreden met de vorm nog maar dat lag ook wel aan t patroon.
Veel geleerd. Halverwege ben ik overgegaan naar een betere maar dikkere haaknaald en dat zie je ook, meer ruimte tussen de steken. Toch ook nog duurdere haaknaalden van verschillende maten halen, merk wel echt verschil met hoe fijn dat werkt.
En het garen dat je hier gebruikt is voor een beginner niet het makkelijkste garen. Je kunt de steken minder goed zien. Maar goed gedaan hoor, het patroon gevolgd, meerderen en minderen, het is allemaal geluktquote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:33 schreef Speedfight het volgende:
[ link | afbeelding ]
Veel geleerd. Halverwege ben ik overgegaan naar een betere maar dikkere haaknaald en dat zie je ook, meer ruimte tussen de steken. Toch ook nog duurdere haaknaalden van verschillende maten halen, merk wel echt verschil met hoe fijn dat werkt.
Jemig! Wat leer jij snelquote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:33 schreef Speedfight het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik vind het juist heel langzaam gaan hahahaquote:
Nou ik vind het knap van jequote:Op zaterdag 13 mei 2023 13:44 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel langzaam gaan hahaha![]()
Maar ik doen mijn best![]()
Dankjewel
Nee joh gaat juist hartstikke snelquote:Op zaterdag 13 mei 2023 13:44 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel langzaam gaan hahaha![]()
Maar ik doen mijn best![]()
Dankjewel
Wat was je laatste poging?quote:Op maandag 15 mei 2023 08:24 schreef Irri-tante het volgende:
Wat een mooie projecten allemaal. Op een of andere manier krijg ik zelf haken niet onder de knie.
Een ogenschijnlijk recht lapje..maaar ik ehb altijd minder steken als waar ik mee begon :-( meerderen en minderen krijg ik al stress van.. voel-me-onhandigquote:
Vergeet je de keerlosse niet?quote:Op maandag 15 mei 2023 17:43 schreef Irri-tante het volgende:
[..]
Een ogenschijnlijk recht lapje..maaar ik ehb altijd minder steken als waar ik mee begon :-( meerderen en minderen krijg ik al stress van.. voel-me-onhandig
Dat wist ik dat je ergens een steek mistequote:Op dinsdag 16 mei 2023 16:19 schreef Speedfight het volgende:
Steekmarkeerders en opschrijven welke toer ik mee bezig ben helpt mij ook. En ik tel nu na elke toer de steken, dan kan ik nog corrigeren als het er teveel of te weinig zijn. Mis toch soms ergens een steek
Ik heb op Youtube video's opgezocht. Maar das echt al een eeuw geleden, dus er zijn nu vast betere te vinden. Van wolplein ofzo.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:33 schreef Irri-tante het volgende:
Hmm. Stekenhouders dus tellen, tellen tellen en.. waar te beginnen? Waar vind ik duidelijke informatie?
Wolplein heeft wel duidelijke instructievideo's jaquote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb op Youtube video's opgezocht. Maar das echt al een eeuw geleden, dus er zijn nu vast betere te vinden. Van wolplein ofzo.
Ik vind Wendy altijd wel duidelijk.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:33 schreef Irri-tante het volgende:
Hmm. Stekenhouders dus tellen, tellen tellen en.. waar te beginnen? Waar vind ik duidelijke informatie?
Ja, dat kan denk ik, is het van dat EVA materiaal?quote:Op donderdag 18 mei 2023 14:42 schreef Patapon het volgende:
Vraagje, kun je ipv blockmatten ook de vloermatten voor kinderen gebruiken?
https://www.amazon.nl/dp/(...)c_wl_lv_ov_lig_dp_ii
Ja, staat in de omschrijvingquote:Op donderdag 18 mei 2023 14:46 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ja, dat kan denk ik, is het van dat EVA materiaal?
Net als Patapon heb ik ook alles in die plastic bakkenquote:Op vrijdag 19 mei 2023 09:32 schreef Donna het volgende:
Hebben jullie een soort haak tas of kist ofzo? Waar jullie WIP in zit en de spulletjes?
Ik heb het nu in een klein mandje, maar die is te klein. Bedenk me nu dat ik nog zo'n klapkratje heb. Dat is misschien wel slim om te gebruiken.
Ik heb een aantal grote tassen gehaakt ooit, daar zit een hoop wol in. En ik heb een paar van die opbouwbare tasjes waar een WIP en wol in zit.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 09:32 schreef Donna het volgende:
Hebben jullie een soort haak tas of kist ofzo? Waar jullie WIP in zit en de spulletjes?
Ik heb het nu in een klein mandje, maar die is te klein. Bedenk me nu dat ik nog zo'n klapkratje heb. Dat is misschien wel slim om te gebruiken.
quote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:54 schreef Donna het volgende:
Hahahaha. Dat is wel veel. Ik heb 2 of 3 van die vakkenkasten vakken vol met garen etc.
Maar het gaat me nu echt even om datgeen waar ik mee bezig ben. In 1x makkelijk te pakken en weer op te bergen en zoals met dit weer; mee naar buiten te nemen.
Ga eerst zo'n klapkratje proberen.
Ik ben begonnen met een rond kleedje haken mbv een YT-video.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 15:48 schreef Irri-tante het volgende:
Nou mensen, ik ben al dagen steken aan het oefenen en dat ziet er redelijk uit, maar ja het zijn stomme losse lapjes. Die in inmiddels al 10x uitgehaald heb, want wat moet ik met die losse stukjes. Wat is nou een beetje leuk en niet al te moeilijk om mee te beginnen?
Grannies haken?
Een simpele sjaal? Gewoon ongeveer 30 cm breed, een leuke steek uitzoeken en gaan! Zo ben ik ook begonnen met dezequote:Op zaterdag 20 mei 2023 15:48 schreef Irri-tante het volgende:
Nou mensen, ik ben al dagen steken aan het oefenen en dat ziet er redelijk uit, maar ja het zijn stomme losse lapjes. Die in inmiddels al 10x uitgehaald heb, want wat moet ik met die losse stukjes. Wat is nou een beetje leuk en niet al te moeilijk om mee te beginnen?
Grannies haken?
Wat een schatjequote:
Sjaal ben ik ook ooit mee begonnen, prima eerste projectquote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:17 schreef Patapon het volgende:
[..]
Een simpele sjaal? Gewoon ongeveer 30 cm breed, een leuke steek uitzoeken en gaan! Zo ben ik ook begonnen met deze
Die kleurenquote:Op zondag 21 mei 2023 19:09 schreef essnhills het volgende:
Ik heb weer een kleurupdate, nog 3 kleuren te gaan.
[ afbeelding ]
Jij gaat als een speer!quote:Op zondag 21 mei 2023 19:09 schreef essnhills het volgende:
Ik heb weer een kleurupdate, nog 3 kleuren te gaan.
[ afbeelding ]
Mooi hoor, mooie kleuren ookquote:Op dinsdag 23 mei 2023 07:52 schreef Patapon het volgende:
Happiness sjaal, rij 47 van 63 af.
Mijn eerste omslagdoek!
[ afbeelding ]
wordt mooi, Patapon!quote:Op dinsdag 23 mei 2023 07:52 schreef Patapon het volgende:
Happiness sjaal, rij 47 van 63 af.
Mijn eerste omslagdoek!
[ afbeelding ]
ook leuke sites met gratis patronen en inspiratie:quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:52 schreef essnhills het volgende:
Een sjaal is wel een klassiek beginproject
Of anders een kussen?
Met ff googles kwam ik bijvoorbeeld deze tegen? https://www.hetkleinewinkeltje.nl/kussen-haken/
Heel leuk!quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:37 schreef Speedfight het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dino in de maak. Dit is z'n hoofd.
Het wordt deze alleen dan groter![]()
[ link | afbeelding ]
Heb je een foto van het resultaat en een foto van wat het moet worden? Dan kunnen we meedenken.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:43 schreef Irri-tante het volgende:
Ik ben met een projectje begonnen: een zakje haken voor mijn shampoobar.
Alleen ziet het er op het YouTube filmpje heel anders uit. Kan dit komen omdat zij haakt met een haaknaald 2,5 en ik met 3,5m? Die van haar wordt een zakje, die van mij een baret :-). De mijne oogt wat lomper (Ik heb ook gekleurd katoen gehaakt, had geen ander katoen in huis)
Sowieso denk ik dat ik soms wat strakker moet haken. Maar oefening baart kunst zeg maar.
Ik ga iig gewoon verder en zie na afloop wel of het bruikbaar is. Zo niet? Dan haal ik het gewoon weer uit.
oh ik dacht dat 't was om 'm snel te laten drogen in zo'n zakje met een heel open structuur. Ik heb ook wel zo'n zeepbakje maar dat past niet zo goed in ons douche-nisje (naast alle andere dingen die daar staan) dus ik heb twee blikjes: een voor shampoo en 1 voor de conditioner.quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:25 schreef essnhills het volgende:
Het is misschien wel handig om mee te nemen, zo'n zakje. Maar thuis ligt mijn shampoobar gewoon op zo'n zeepbakje
Ik heb wel eens van die netjes gezien die je om zeep of shampoobar doet en dan schuimt het meer. En die kun je dan ook vaak ophangen. Met wat dunnere draad vaak. Misschien dat een idee om zelf te haken?quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:28 schreef trui het volgende:
[..]
oh ik dacht dat 't was om 'm snel te laten drogen in zo'n zakje met een heel open structuur. Ik heb ook wel zo'n zeepbakje maar dat past niet zo goed in ons douche-nisje (naast alle andere dingen die daar staan) dus ik heb twee blikjes: een voor shampoo en 1 voor de conditioner.
ja ik heb zo'n netje, (dacht dat dat was waar irri-tante het over had?) maar vind dat zelf toch snel viezig worden en heb dus niks om 't aan op te hangen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:33 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik heb wel eens van die netjes gezien die je om zeep of shampoobar doet en dan schuimt het meer. En die kun je dan ook vaak ophangen. Met wat dunnere draad vaak. Misschien dat een idee om zelf te haken?
Werkt die conditionerbar ook? Was aan het kijken om die ook te kopen
Hmmm, dan heb ik zo ook geen oplossing. Gat erin slaan en aan een touwtje ophangen?quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:45 schreef trui het volgende:
[..]
ja ik heb zo'n netje, (dacht dat dat was waar irri-tante het over had?) maar vind dat zelf toch snel viezig worden en heb dus niks om 't aan op te hangen.
ik had eerst een conditioner bar die meer op shampoo leek en volgens mij niks deed qua doorkambaarheid van mijn haar. Inmiddels wel een betere, daar ben ik heel tevreden mee. En ze gaan zo lekker lang mee.
haha nee hoor, dat ga ik niet doen in onze mooie nieuwe badkamer. Maar ik kan voorlopig wel voldoende uit de voeten met die blikjes hoor.quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:52 schreef essnhills het volgende:
[..]
Hmmm, dan heb ik zo ook geen oplossing. Gat erin slaan en aan een touwtje ophangen?
Thanks voor de tip!
Ik denk dat ze bedoelde een gat slaan in de conditioner!quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:06 schreef trui het volgende:
[..]
haha nee hoor, dat ga ik niet doen in onze mooie nieuwe badkamer. Maar ik kan voorlopig wel voldoende uit de voeten met die blikjes hoor.
Klopt, maar vond het wel een mooie mental imagequote:Op woensdag 31 mei 2023 10:13 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bedoelde een gat slaan in de conditioner!
Die 4 groters zijn sultan deluxe, die andere linksvoor is sultan pastello. Inderdaad van hobbiiquote:Op woensdag 31 mei 2023 12:56 schreef trui het volgende:
Schattig! En heerlijk zoveel nieuwe garens, ik ben benieuwd wat je er allemaal van gaat maken!
zijn die garens 'gewone' sultan of sultan de luxe? (van hobbii toch?)
Mooie kleuren, sultan haakt heerlijk!quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:49 schreef essnhills het volgende:
[..]
Die 4 groters zijn sultan deluxe, die andere linksvoor is sultan pastello. Inderdaad van hobbii
Heel leuk!quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:22 schreef Patapon het volgende:
Hij is af! 1 mei begonnen en tussen werk en 101 andere hobby's door, heb ik er precies een maand over gedaan. Nog netjes afwerken en blocken en dan gaat ie naar mijn dochter.
[ afbeelding ]
Happiness sjaal gehaakt met haaknaald 4 en Sultan de luxe kleur 30.
Ik zat ook naar virus te kijken idd. Maar er zitten meer mooie patronen tussenquote:Op donderdag 1 juni 2023 17:41 schreef Patapon het volgende:
Ik heb nog 2 sultan de luxe cakes. De volgende omslagdoek wordt denk ik de virus sjaal.
Ik denk dat er een halve winkel aan shampoobars in past :-)quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:24 schreef trui het volgende:
Ach ja, irrit-tante, als je shampoo-bar er maar in past, toch?
(Ik gebruik ook al een tijdje van die bars, en heb ze altijd in blikjes, maar vind ik ook niet echt ideaal. Alleen die zakjes vind ik ook snel viezig worden, en ik heb geen ding om ze aan op te hangen. Het blijft een beetje zoeken he.)
O, wat een geweldige kleuren. Vee haakplezier!!quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:49 schreef essnhills het volgende:
[..]
Die 4 groters zijn sultan deluxe, die andere linksvoor is sultan pastello. Inderdaad van hobbii
Oh cool!quote:Op donderdag 1 juni 2023 18:39 schreef trui het volgende:
Hebben jullie ook die mooie landscape shawl gezien van Martin Up North? Die staat wel op mijn lijstje. Al ben ik ook wat bezorgd over de soepelheid van zo’n runisch haakproject.
https://www.ravelry.com/patterns/library/the-landscape-shawl
Nu wel, wauw!! Heb je al eens iets Tunisch gehaakt? Ik heb een tas liggen (patroon + garen), dat wordt dan m'n eerste Tunisch haken project. Als ik het onder de knie kan krijgen, is die sjaal zeker iets wat ik wil maken. Wauwquote:Op donderdag 1 juni 2023 18:39 schreef trui het volgende:
Hebben jullie ook die mooie landscape shawl gezien van Martin Up North? Die staat wel op mijn lijstje. Al ben ik ook wat bezorgd over de soepelheid van zo’n runisch haakproject.
https://www.ravelry.com/patterns/library/the-landscape-shawl
Zit je ook zo aan te staren hahaquote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:35 schreef Patapon het volgende:
Ik moet werken, maar mijn fluffy garen ligt te lonken.....
[ afbeelding ]
Coooool die zure worm!!!quote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:16 schreef Patapon het volgende:
Kattenspeeltjes!
[ afbeelding ]
Zure worm met matatabi
[ afbeelding ]
Wat lief, echt heel leuk!quote:Op zaterdag 3 juni 2023 14:10 schreef essnhills het volgende:
Kussentje is af!
Heerlijk zacht geworden. Velvetgaren van de trekpleister
Patroon loopt door dus de achterkant is hetzelfde.
Zonder kussen:
[ afbeelding ]
En met kussen en dichtgehaakt:
[ afbeelding ]
Leuk deze kleurtjesquote:Op zaterdag 3 juni 2023 14:10 schreef essnhills het volgende:
Kussentje is af!
Heerlijk zacht geworden. Velvetgaren van de trekpleister
Patroon loopt door dus de achterkant is hetzelfde.
Zonder kussen:
[ afbeelding ]
En met kussen en dichtgehaakt:
[ afbeelding ]
Wat haak jij toch netjes en snelquote:Op zondag 4 juni 2023 15:44 schreef Patapon het volgende:
Ik ben weer een stukje verder met de kerststal.
Baby Jezus in zijn kribbe
[ afbeelding ]
Ik had een stukje getest met meerder de haaknaalden, en vond 2,5 het mooist.quote:Op zondag 4 juni 2023 15:43 schreef Patapon het volgende:
Wauw! Mooi essnhills![]()
Is er een reden dat je een kleinere haaknaald gebruikt dan in het patroon wordt aangegeven?
Ah, ik wil dat patroon ook maken, ook met sultan. Dan probeer ik ook haaknaald 2,5.quote:Op zondag 4 juni 2023 15:50 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik had een stukje getest met meerder de haaknaalden, en vond 2,5 het mooist.
Heel leuk die baby Jezus!
Ah lief, ik vind zelf dat ik erg langzaam haakquote:Op zondag 4 juni 2023 15:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat haak jij toch netjes en snel
Je bent sneller dan ik benquote:Op zondag 4 juni 2023 16:05 schreef Patapon het volgende:
[..]
Ah lief, ik vind zelf dat ik erg langzaam haak
Ik zou gewoon zelf even kijken wat er bij jou het mooiste uitzietquote:Op zondag 4 juni 2023 16:04 schreef Patapon het volgende:
[..]
Ah, ik wil dat patroon ook maken, ook met sultan. Dan probeer ik ook haaknaald 2,5.
Wat leuk!quote:Op maandag 5 juni 2023 16:34 schreef trui het volgende:
Hier even met een snel tussendoor projectje bezig. Weer slingers, als cadeautje. Wel een ander patroon dan de vorige keer (want ik hou nou eenmaal niet zo van vaak hetzelfde maken).![]()
Op ravelry heet het patroon 'Boho Pennant Garland'
[ afbeelding ]
Ziet er heel vrolijk uitquote:Op maandag 5 juni 2023 16:34 schreef trui het volgende:
Hier even met een snel tussendoor projectje bezig. Weer slingers, als cadeautje. Wel een ander patroon dan de vorige keer (want ik hou nou eenmaal niet zo van vaak hetzelfde maken).![]()
Op ravelry heet het patroon 'Boho Pennant Garland'
[ afbeelding ]
Dat is een mooie ik heb hem ook gehaakt een tijdje terugquote:Op zondag 4 juni 2023 15:04 schreef essnhills het volgende:
Ik ben ook begonnen met mijn omslagdoek. Sultan deluxe, Haaknaald 2,5. Patroon virus sjaal van Hobbii.
Heb net het eerste beetje groen te pakken
Heel leuk patroon om te haken. Steeds een herhaling 4 toeren eigenlijk, dus je hoeft niet meer steeds te kijken en kunt lekker doorhaken.
[ afbeelding ]
Edit: op deze foto zie je het groen wat beter
[ afbeelding ]
Prachtigquote:Op woensdag 7 juni 2023 13:50 schreef trui het volgende:
Elke avond wat rondjes toevoegen. Eind is in zicht.![]()
[ afbeelding ]
Ik vind het ook heel lekker weghakenquote:Op donderdag 8 juni 2023 09:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat is een mooie ik heb hem ook gehaakt een tijdje terug
Echt heel leukquote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:03 schreef trui het volgende:
Alleen nog kwastjes toevoegen. (en aan elkaar haken uiteraard).
[ afbeelding ]
Oh ik ben ook wel beniewd hoe dat bamboespul haakt!quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:44 schreef Patapon het volgende:
Nieuw garen!
De alpaca en Bamboe om te proberen hoe dat haakt. Donkerblauwe cake wordt een t-shirt
[ afbeelding ]
Supersnel geleverd
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:55 schreef trui het volgende:
@:Serinde, juffrouw Katoentje gaat na de zomer helaas stoppen.
September. Maar ze begint nu al met uitverkoop. Het heeft te maken met een grote verbouwing van het winkelcentrum(pje). Anders was ze nog wel langer door gegaan.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:53 schreef Serinde het volgende:
[..]per wanneer? Ik ben helemaal niet aan de haak de laatste tijd en heb voor het najaar nog een project (deken) liggen maar dan ga ik zéker nog even langs
Dankjewel!quote:
Leuk!quote:Op zondag 25 juni 2023 20:06 schreef trui het volgende:
voorlopig ben ik weer even uitgeslingerd.
[ afbeelding ]
Ziet er wel heel gezellig uit die slingers.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:06 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
Heel leukquote:Op zondag 25 juni 2023 20:06 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |