SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Te veel foto's uit het vorige deel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe het ook iedere toer hoor zo marker erinquote:Op zondag 26 februari 2023 12:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Te lui om te tellen tijdens het haken, dus ik doe het voor een toer aan
Ja een beginmarker, maar de meerder/minder-marker is luiheidquote:Op zondag 26 februari 2023 12:18 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik doe het ook iedere toer hoor zo marker erin
Maar dan kan je per toer wel zien dat je niets vergeten bent of teveel heb gedaanquote:Op zondag 26 februari 2023 12:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja een beginmarker, maar de meerder/minder-marker is luiheid
quote:Op zondag 26 februari 2023 13:22 schreef trui het volgende:
Ik vind het echt veel te veel werk om elke ronde zo’n ding erin te steken. En Dotteke, het ging mij er niet om dat mijn tip voor het gebruiken van het begindraadje beter is, het is gewoon een aanvullende tip en mijne inziens erg handig omdat dat ding er toch al aan hangt en je er niks extra’s voor nodig hebt.
oh ja ik heb 't ook alleen over die rondjes waar je het begin ongeveer wil kunnen zien. En dan heb je maar 1 draadje nodig.quote:Op zondag 26 februari 2023 14:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook bang voor dat ik het teveel werkt vind, maar met die draadjes heb ik soms last van het draadje. Al doe ik het al jaren zo, dus het is eigenlijk een non issue.
Maar nu met die deken merk ik dat ik bijv. sommige hoeken die hoek steek even wil markeren en dan heb ik zo'n wiebertje vol met draadjes. Dan lijken die markeerders me toch wel handig.
Ja precies, dat scheelt een hele hoop haha.quote:Op zondag 26 februari 2023 15:05 schreef trui het volgende:
[..]
oh ja ik heb 't ook alleen over die rondjes waar je het begin ongeveer wil kunnen zien. En dan heb je maar 1 draadje nodig.
Ik doe dat wel anders weet ik niet wanneer een toer is afgelopenquote:Op maandag 27 februari 2023 12:52 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik gebruik nog maar zelden een steekmarkeerder, alleen bij patronen die bijv erg afwijken van 'normaal' of waarbij je de ronde niet helemaal afmaakt.
Met knuffels is het idd normaal dat die toeren schuin gaan omdat je aan 1 stuk door haakt.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:32 schreef MeisPluis het volgende:
Ik gebruik altijd gewoon een lang anders gekleurd draadje, dus een roze als ik met grijs bezig ben bijv. Werkt goed, je ziet alleen bij mij heel goed dat de begin toeren niet allemaal recht onder elkaar zitten (bij mij lig) maar een soort van in een schuine lijn. Maar tot nu toe komt alles goed uit dus het zal wel
Ik ben momenteel bezig met een knuffel voor mijn nieuwe neefje/nichtje die in augustus geboren gaat worden. Ik heb altijd even wat tijd nodig omdat er vaak nieuwe steken inzitten en dat moet ik dan even uitproberen en vaak een paar keer opnieuw.
Ik heb inmiddels 4 projecten liggen, dus toch maar weer wat meer oppakken dat haken! (een winterkrans van wolplein - lig op tijd voor eind dit jaar ..., wasbare watjes - maar met heel pluizig draad dus moet even uitzoeken hoe ik dat nou goed voor elkaar krijg met steken tellen, een tochtdier voor op de kamer van dochter en dus de knuffel nu). Ik hou me nog wel even bezig ...
Deze: https://www.wolplein.nl/a(...)wattenschijfjes.htmlquote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:47 schreef trui het volgende:
wasbare watjes?
En inderdaad, die beginsteek van een toer ligt steeds een beetje schuin boven de vorige.
Succes met al die projecten! Ik moet van mezelf nu eerst de derde en laatste meeuwentrui afmaken, daarna start ik met een nieuwe mozaiekdeken (het laatste patroon van RedSparrowCrochet).
Ach, dan komt het ook niet zo nauw met de steken. Dat zie je niet meer terug. Ik heb met datzelfde garen een beer gehaakt, zie de laatste foto in de OP, ik kon de steken ook niet zien, maar ik kon ze wel voelen. Een hels karwei!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:43 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Deze: https://www.wolplein.nl/a(...)wattenschijfjes.html
Goed voor het milieu en zo, maar ik haak nog niet zo lang dus kan nog niet blind de volgende steek vinden ... Dus moet even een manier bedenken om het makkelijk bij te houden (en daarom kost het mij weer meer tijd dan even een paar van die dingen in elkaar haken ...)
Ja ik moet van mezelf nu ook eerst alles afmaken wat ik heb liggen. Maar goed, dat dacht ik voordat ik aan de knuffel begon ook
Daarom zie ik er ook een beetje tegenopquote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:53 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ach, dan komt het ook niet zo nauw met de steken. Dat zie je niet meer terug. Ik heb met datzelfde garen een beer gehaakt, zie de laatste foto in de OP, ik kon de steken ook niet zien, maar ik kon ze wel voelen. Een hels karwei!
Met een gewone draad samenhaken,dan kun je de steken voelen. Niet te strak haken.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:02 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Daarom zie ik er ook een beetje tegenopmaar ik denk dat ik zelf een oplossing bedacht heb, maar moet even kijken of dat werkt. Nu nog even de moed vinden om uit te proberen ...
Ja dat is idd mijn idee. Heb het al geprobeerd met een " gewoon" haakwerk, en lijkt te werken. Dus dat ga ik eens proberen maar nu nog even de moed vinden om te gaan pielenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:05 schreef Patapon het volgende:
[..]
Met een gewone draad samenhaken,dan kun je de steken voelen. Niet te strak haken.
Cute!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:04 schreef Patapon het volgende:
Bezig met een kuikentje te haken.
Met perle 5 en haaknaald 1,5mm.
Oogjes zijn veiligheidoogjes van 5 mm, maar dat was een gedoe om die erin te krijgen. Iemand een idee hoe dit anders kan bij zulk klein haakwerk?
[ afbeelding ]
Hij krijgt nog een snavel, vleugels en voetjes.
Eerst met de haaknaald en toen inderdaad met de punt van een schaartje gewrikt en nog ging het met moeite. Dat perle garen is ook niet echt meegevend ofzo....quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:08 schreef Donna het volgende:
[..]
Cute!
Met een klein schaartje in de steek, de steek wat ruimer maken? Dus niet knippen, maar schaartje open dicht open dicht. Beetje oprekken?
Nee idd. En 1.5mm is ook echt mini. Lastig.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:11 schreef Patapon het volgende:
[..]
Eerst met de haaknaald en toen inderdaad met de punt van een schaartje gewrikt en nog ging het met moeite. Dat perle garen is ook niet echt meegevend ofzo....
Cute! En gelukt met de oogjes dus, fijn!quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:39 schreef Patapon het volgende:
Tijdens de koffiepauze in elkaar gezet.
[ afbeelding ]
Wat een dotje!quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:39 schreef Patapon het volgende:
[ afbeelding ]
Schatjequote:Op donderdag 2 maart 2023 10:39 schreef Patapon het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, maar heerlijk werk, echt een genot. Duurt nog wel even tot het een dekentje isquote:Op zondag 5 maart 2023 16:23 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Echt prachtig! Een hele klus maar zo mooi
Ziet er vrolijk en kleurrijk uit Childquote:
quote:Op woensdag 8 maart 2023 07:33 schreef Speedfight het volgende:
[ link | afbeelding ]
Het ziet er niet uit en wordt veel te groot volgens mij, maar om t door te krijgen ben ik gestopt met steeds overnieuw beginnen. De volgende gaat dan hopelijk beter en dan heb ik alles geprobeerd op deze. Snelheid komt er wel in. Nu nog 3 rondes vasten en dan ga ik m kleiner maken zodat ie zou aan moeten sluiten op de sambabal, denk niet dat dat gaat gebeuren alleen
quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:36 schreef trui het volgende:
[..]ik ben benieuwd of je ook een plaatje hebt van hoe hij zou moeten worden?
Van foutjes leer je het meest, dus goed dat je doorzet! Succes!
Ja in het begin heb ik ze dubbel gedaan denk ik, toen ging t ook heel stroef. Ik kan m wel omkeren, dan is die punt minder. Ik steek de naald nu van buiten naar binnen en van rechts naar links zeg maar.quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:42 schreef trui het volgende:
Ah, die is leuk!
Op jouw plaatje lijkt het of je op sommige plaatsen andere steken hebt gebruikt dan vasten, zodat er bobbels ontstaan, kan dat kloppen?
En het lijkt ook een beetje alsof je 'm nog binnenstebuiten hebt, soms moet je 'm even omploppen. Steek je je naald aan de buitenkant in het werk of aan de binnenkant?
Ik vind het ook wel oprecht heel leuk.quote:Op woensdag 8 maart 2023 12:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gewoon oefenen! Zolang haak je nog niet. Geduld, geduld en doorzetten. je kan het wel! komt echt goed
van buiten naar binnen insteken is OK, dan zit de kant buiten die doorgaans als de goede kant wordt beschouwd.quote:Op woensdag 8 maart 2023 12:27 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ja in het begin heb ik ze dubbel gedaan denk ik, toen ging t ook heel stroef. Ik kan m wel omkeren, dan is die punt minder. Ik steek de naald nu van buiten naar binnen en van rechts naar links zeg maar.
Ja, niet expres. Er zitten ook hier en daar gatenquote:Op woensdag 8 maart 2023 14:12 schreef trui het volgende:
[..]
van buiten naar binnen insteken is OK, dan zit de kant buiten die doorgaans als de goede kant wordt beschouwd.
Maar je bobbels lijken alsof je daar stokjes hebt gehaakt ofzo? In elk geval zien ze er niet uit als 'gewone' meerderingen.
Alle begin is lastig. Mijn eerste werkjes waren ook niet 'mooi'. Maar zo moet je het leren he.quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:14 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ja, niet expres. Er zitten ook hier en daar gaten
Ja, ik bleef het maar uit elkaar halen maar dat schiet ook niet op.quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Alle begin is lastig. Mijn eerste werkjes waren ook niet 'mooi'. Maar zo moet je het leren he.
Je bent goed bezig! En van foutjes maken leer je weer. Oefenen, oefenen en nog meer oefenen, dan komt het goed.quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:07 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ja, ik bleef het maar uit elkaar halen maar dat schiet ook niet op.
Nu zie ik wat het gevolg is enzo..![]()
En merk wel dat ik nu bijna niet meer heb dat een vaste niet lukt, eerst was het heel vaak ineens te stroef om nog doorheen te steken, deed toch iets verkeerd dan.
Als het stroef voelt kan dat ook aan je garen of zelfs aan je haaknaald liggen. Ik kreeg laatst ergens een naald bij die was zo stroef, niet normaal meer.quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:07 schreef Speedfight het volgende:
[..]
En merk wel dat ik nu bijna niet meer heb dat een vaste niet lukt, eerst was het heel vaak ineens te stroef om nog doorheen te steken, deed toch iets verkeerd dan.
Dat is dan de draadspanning denk ik. Maar lekker doorgaan, het wordt alleen maar beterquote:Op woensdag 8 maart 2023 15:07 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Doorzetter!quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:26 schreef Speedfight het volgende:
Ben toch opnieuw begonnen![]()
Ik post als ik wat verder ben hoe die wordt.
Ziet er goed uit als het zo opgevuld is kan je het ook beter zienquote:Op vrijdag 10 maart 2023 23:01 schreef Speedfight het volgende:
[ link | afbeelding ]
Blij dat ik overnieuw ben begonnen, ziet er al beter uit
Dat ziet er al een stuk beter uitquote:Op vrijdag 10 maart 2023 23:01 schreef Speedfight het volgende:
[ link | afbeelding ]
Blij dat ik overnieuw ben begonnen, ziet er al beter uit
Dekens enzo zijn ook echt heel leuk!quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier is er een beetje een switch gemaakt. Tegenwoordig vind ik dingen als de Mandala Madness en dekens zoals Sophia's Univerce leuker om te maken dan knuffels. Meer afwisseling. Misschien tijdelijk, maar ik merk dat ik daar meer plezier aan beleef
Jaa ik vind het wel leuk, ontspannend. besteed nu veel aandacht aan tellen. T gaat al wat sneller dat houdt t ook leuk.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 01:13 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ja, dat maakt echt al verschil
Vind je het ook al een beetje leuk worden?
Ja iddquote:
Snap ik! Heb je een speldje in de eerste steek? Dat scheelt een boel gedoequote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:00 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Jaa ik vind het wel leuk, ontspannend. besteed nu veel aandacht aan tellen. T gaat al wat sneller dat houdt t ook leuk.
Ja écht hahaquote:Op woensdag 15 maart 2023 09:52 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat een verschil! Dan ben je vast wel blij dat je toch opnieuw bent begonnen.
Hij is écht leukquote:Op maandag 20 maart 2023 22:25 schreef Vicky het volgende:
Jongste dochter had een muts gezien en wilde die namaken. Het zijn de kleuren van Cheshire cat.
[ afbeelding ]
Het was de bedoeling dat je voor Disney klaar zou zijn, helaas niet gelukt. Vandaag heeft ze m afgemaakt
[ afbeelding ]
Wauw!quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:40 schreef Speedfight het volgende:
[ link | afbeelding ]
Weer bijna waar ik de vorige keer gebleven was
Ter referentie hahahaha:
[ link | afbeelding ]
Och zo leukquote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Klein tussendoortje. Wil alle beestjes uit het boek van Lalylala maken
[ afbeelding ]
Is er een boek? Wat leuk!quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Klein tussendoortje. Wil alle beestjes uit het boek van Lalylala maken
[ afbeelding ]
Cute, idd erg mooi zo te zien.quote:Op maandag 27 maart 2023 16:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_11.12.ProductTitle
Echt een prachtig boek!
Die ken ik idd, wel eens ingekeken, maar die zou ik niet snel makenquote:Op maandag 27 maart 2023 16:15 schreef Donna het volgende:
[..]
Cute, idd erg mooi zo te zien.
Bol.com liet me deze ook zien als suggestie. Erg leuk https://www.bol.com/nl/nl(...)2_21.23.ProductImage
Die is mooiquote:Op maandag 27 maart 2023 17:49 schreef trui het volgende:
schattig, ChildoftheStars!
Ik ben nu begonnen met deze omslagdoek (cadeautje voor een collega die gaat promoveren binnenkort). Haakt lekker snel weg.
Leuk he zo'n gehaakte kerststalquote:Op zaterdag 1 april 2023 18:39 schreef Patapon het volgende:
Maart is voorbij dus een update van de Kerststal.
Nu bezig met Jozef
[ afbeelding ]
ja dat lijkt me ook best lastig. succes met je muis! (ook daarbij moet je op een gegeven moment wel beginnen met vullen natuurlijk, maar dat is toch makkelijker omdat het zacht materiaal is.)quote:Op zondag 2 april 2023 06:24 schreef Speedfight het volgende:
Ik heb net een patroontje gekocht voor een muis met hartje. Die ga ik vanmiddag proberen te maken![]()
Met die sambadieren moet je op een gegeven moment natuurlijk om die sambabal heen haken en dat is heel vervelend
Wil het een beetje lukken?quote:Op zaterdag 8 april 2023 10:30 schreef Speedfight het volgende:
Telfouten telfouten. Begin weer overnieuw
Om het in de vingers te krijgen heb ik eerst balletjes gehaakt, dat heeft mij goed geholpen. Ik haak sinds maart 2022.quote:Op zaterdag 8 april 2023 10:30 schreef Speedfight het volgende:
Telfouten telfouten. Begin weer overnieuw
Prachtige kleuren!quote:Op woensdag 12 april 2023 08:51 schreef trui het volgende:
Mijn Ayumi shawl is klaar. Nog even wassen en een beetje recht opspannen, dan kan ik 'm cadeau doen.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |