quote:Hoi ChatGPT, er zit een user op ons FOK! forum die met zichzelf in de knoop zit. Hij probeert al jaren vrouwen te regelen zonder succes, en hij begint steeds creepier te worden. Laatst zat hij in Praag en heeft hij door zijn opgekropte woede is hij tijdens het dinner met zijn bestek lopen gooien en heeft hij ruzie gemaakt omdat hij denkt dat de hele wereld tegen hem is. We zijn bang dat hij een keer iemand wat aan doet, of dat hij niet meer veilig bezig is met zichzelf. Heb jij tips hoe wij hier mee om moeten gaan?
Het is begrijpelijk dat jullie je zorgen maken over deze gebruiker op jullie forum. Het lijkt erop dat hij veel frustraties en onzekerheden heeft, die zich uiten in ongepast gedrag en mogelijk zelfs gevaarlijke situaties.
Het is belangrijk om deze situatie serieus te nemen en niet te negeren. Hier zijn een aantal mogelijke stappen die jullie kunnen nemen:
Zorg voor veiligheid: Als jullie bezorgd zijn dat deze gebruiker een gevaar vormt voor zichzelf of anderen, overweeg dan om professionele hulpdiensten in te schakelen. Zij hebben de middelen en training om met deze situatie om te gaan.
Beperk zijn toegang tot het forum: Overweeg om zijn account te beperken of te verwijderen om te voorkomen dat hij verder ongepast gedrag vertoont op jullie forum. Het is belangrijk om duidelijke richtlijnen te hebben over acceptabel gedrag op jullie forum, en om deze consequent te handhaven.
Bied hulp: Hoewel jullie niet verantwoordelijk zijn voor het oplossen van de problemen van deze gebruiker, kan het aanbieden van hulp en advies wellicht helpen. Wijs hem op mogelijke hulpbronnen, zoals counseling of therapie, waar hij kan werken aan het omgaan met zijn frustraties en onzekerheden.
Wees empathisch: Het kan gemakkelijk zijn om deze gebruiker af te schrijven als "creepy" of "gevaarlijk", maar het is belangrijk om te onthouden dat hij ook een persoon is met gevoelens en emoties. Probeer empathisch te zijn en begrip te tonen voor zijn situatie, terwijl je wel grenzen stelt voor ongepast gedrag.
Zorg voor jullie eigen veiligheid: Als jullie je zorgen maken over jullie eigen veiligheid, neem dan de nodige voorzorgsmaatregelen. Wees voorzichtig met persoonlijke informatie en neem contact op met de juiste autoriteiten als jullie je bedreigd voelen.
Uiteindelijk is het belangrijk om deze situatie serieus te nemen en te zorgen voor de veiligheid van alle betrokkenen. Neem de tijd om te overleggen wat de beste aanpak is en neem indien nodig professionele hulp in.
Op een empatische manier.quote:
Het account zal geen chicks magnetiseren maar waarschijnlijk wel medehosselaars.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 13:02 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Dus toch een trol? Wie gebruikt er nou Twitter om chicks te hosselen
Beste gebruiker,quote:
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 13:49 schreef maily het volgende:
[..]
Het account zal geen chicks magnetiseren maar waarschijnlijk wel medehosselaars.
Wat heb ik net geschreven
niet gekliktquote:
Nee joh, FOK! bestaat door hen.quote:
Kunnen ze hem niet gedwongen opnemen nu hij een gevaar isquote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:31 schreef Hexagon het volgende:
Overigens heeft hij al een hoop hulpverleners bij zich gehad. Maar omdat hulp aannemen geen directe weg naar zijn doel is, is hij zorgmijder geworden.
Als dat gevaar alleen hier gezien wordt schiet dat niet zo op natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:17 schreef SootSprite het volgende:
[..]
Kunnen ze hem niet gedwongen opnemen nu hij een gevaar is
Niet als niemand in zijn omgeving daar werk van maakt en zelfs dan zal het waarschijnlijk wel eerst echt fout moeten gaan.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:17 schreef SootSprite het volgende:
[..]
Kunnen ze hem niet gedwongen opnemen nu hij een gevaar is
Bij ChatGPT hangt het antwoord meestal sterk af van hoe je de vraag formuleert. Als je de vraag wat neutraler verwoordt, dan krijg je ook een reëler antwoord, zoals je hieronder zietquote:Op dinsdag 28 februari 2023 13:12 schreef eudaemonia het volgende:
Heb het onze AI vriend gevraagd, en zelfs ChatGPT raadt het aan om professionele hulp in te schakelen
[..]
quote:As-salamu alaykum. Een broeder op een online forum is geobsedeeerd door de fitna van ‘casual sex’. Hij raakt hierdoor steeds meer gefrustreerd. Het is duidelijk dat hij in zijn verlangen sterk beïnvloed wordt door perverse invloeden van de westerse cultuur. Hoe kunnen we hem weer op het rechte pad krijgen?
Wa alaykum assalam. Ik zou aanraden om deze broeder met vriendelijkheid, begrip en respect te benaderen. Het is belangrijk om hem te helpen begrijpen dat zijn verlangens en gevoelens normaal zijn, maar dat het naleven van de islamitische leerstellingen de enige manier is om voldoening te vinden.
Om hem te helpen, zou ik hem de volgende tips kunnen geven:
1. Bid tot Allah en zoek Zijn leiding en kracht om de verleidingen te weerstaan. De Heilige Koran zegt: "En wanneer Mijn dienaren jou (O Mohammed) vragen stellen over Mij, dan ben Ik zeker nabij. Ik verhoor de smeekbede van de smekeling wanneer hij Mij aanroept" (Koran 2:186).
2. Vast en vermijd het gezelschap van mensen die betrokken zijn bij immorele activiteiten. De profeet Mohammed (vrede zij met hem) heeft gezegd: "Vasten is een schild. Wanneer iemand van jullie vast, laat hem dan zijn tong en handelen in toom houden, en laat hem niet onfatsoenlijk spreken of handelen. Als iemand hem beledigt of hem uitdaagt, laat hem dan zeggen: 'Ik vast' (Hadith overgeleverd door Abu Hurairah).
3. Zoek steun bij de moslimgemeenschap en zoek hulp van een imam of een ander religieus persoon om advies en begeleiding te krijgen bij het omgaan met deze verleidingen.
4. Bestudeer de islamitische leerstellingen en focus op het begrijpen van de waarde van kuisheid en het belang van het naleven van de islamitische wetgeving. Het lezen van de verzen van de Heilige Koran die over dit onderwerp gaan, kan ook helpen om het belang van kuisheid te begrijpen.
Het naleven van de islamitische leerstellingen kan ons helpen om een deugdzaam en gelukkig leven te leiden. Het is belangrijk om de broeder aan te moedigen om terug te keren naar de leerstellingen van de islam en te vermijden wat Allah verboden heeft gesteld.
Je hebt inderdaad een zeer neutrale vraag bedacht. Hard gelachen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:47 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Bij ChatGPT hangt het antwoord meestal sterk af van hoe je de vraag formuleert. Als je de vraag wat neutraler verwoordt, dan krijg je ook een reëler antwoord, zoals je hieronder ziet.
[..]
Ik zou bijna denken dat het een troll is maar zulke mensen bestaan echt.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:56 schreef Maharski het volgende:
Hahaha jezus
echt, sommige mensen...... en daar vind je er best veel van hier op FOK.
Och, ik wist het toen ik begon aan de tweede alinea: een moslim. En daar waren de afsluitende woorden: Inshallah.quote:Op zondag 26 februari 2023 10:47 schreef 2thmx het volgende:
TS, je zou eens kritisch bij jezelf te rade mogen gaan waarom je het vinden van vluchtig seksueel contact als je huidige levensdoel ziet.
In de westerse cultuur waarin je bent opgegroeid is seksualiteit alom vertegenwoordigd. Is deze (perverse) culturele invloed niet de werkelijke oorsprong van je ‘missie’? Zo ja — en het juiste antwoord is inderdaad ja —, dan is het tijd om jezelf los te trekken van die cultuur. Er is namelijk een alternatief, ook voor jou, inshallah.
Islam is de oplossing tot zoveel problemen en dat is een feit.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:26 schreef Maharski het volgende:
[..]
Och, ik wist het toen ik begon aan de tweede alinea: een moslim. En daar waren de afsluitende woorden: Inshallah.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |