Maar als je de grenzen van Polen of ieder willekeurig aangrenzend land terugdringt, verplaatsen je eigen grenzen toch mee?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:00 schreef Aether het volgende:
Medvedev: Rusland desnoods beschermen ten koste van Polen
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-67670587
De Russische oud-president Dmitri Medvedev noemt het van levensbelang dat Rusland zijn grenzen beschermt, desnoods ten koste van buurlanden als NAVO-lid Polen. In een bericht op zijn Telegramkanaal zegt hij dat grenzen van vijandige staten zo ver mogelijk van Rusland moeten worden teruggedrongen.
Medvedev, tegenwoordig vicevoorzitter van de Russische Veiligheidsraad, noemt het cruciaal dat Rusland zijn doelen in Oekraïne bereikt. Hij verwacht dat er daarna losse afspraken zullen worden gemaakt om een einde te maken aan de gevechten. Omdat er dan geen allesomvattend veiligheidsverdrag met Europa zal zijn, is het volgens hem belangrijk dat Moskou al zijn vijanden terugdringt. Daarbij noemt hij expliciet Polen, dat een grens deelt met de Russische exclave Kaliningrad en met Belarus, een nauwe bondgenoot van Rusland.
"Het is cruciaal dat alle doelen van de speciale militaire operatie worden bereikt. Om de grenzen van landen die ons bedreigen zo ver mogelijk terug te dringen, zelfs als het gaat om de grenzen van Polen."
Medvedev was president van Rusland in de acht jaren dat Poetin vanwege grondwettelijke beperkingen op zijn ambtstermijn geen staatshoofd mocht zijn. Hij geldt tegenwoordig als een uitgesproken havik in het conflict met Oekraïne en pleitte al vaker voor een harde lijn.
Een aanval op Polen zou Rusland in een direct conflict met de NAVO brengen. President Biden herhaalde deze week nog dat de VS "elke centimeter" van het NAVO-grondgebied zal beschermen. Een aanval op één NAVO-lid wordt daarbij gezien als een aanval op alle aangesloten landen.
Als dit echt is dan hoef je China iig ook niet serieus te nemen als bemiddelaar.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Matige bron maar dit zou uit het voorstel van China komen. Dan is Oekraïne dus de geannexeerde gebieden definitief kwijt en alles ten oosten van de Dnipro wordt een DMZ.
Als het waar is: Terecht onacceptabel natuurlijk. Maak die DMZ lekker op Russisch grondgebied als die zich zo bedreigd voelen?
Denk ook dat helemaal niemand dat doet. Als ze het sowieso al verdommen om rus duidelijk te veroordelen, hoef je niet veel te verwachten.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:14 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als dit echt is dan hoef je China iig ook niet serieus te nemen als bemiddelaar.
*zet bier vast koudquote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:21 schreef ExTec het volgende:
Over een dag of 6, 7 de 150.000?
[ afbeelding ]
Ik vind het fascinerend dat zelfs Denk een betrouwbaardere partij blijkt dan de fvd.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:22 schreef xpompompomx het volgende:
Nee hoor, we zitten niet in de zak van het Kremlin:
[ afbeelding ]
wie of wat vind jij dan beter geschikt? ben benieuwd naar jouw richtlijnen!!quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:14 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als dit echt is dan hoef je China iig ook niet serieus te nemen als bemiddelaar.
attempted assassination on 50+ foreign leaders.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:41 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wie of wat vind jij dan beter geschikt? ben benieuwd naar jouw richtlijnen!!
[ twitter ]
zou van china sowieso geen vrijbaan of volledige steun verwachten
ja neem het vooral met een korreltje zout, is toch ook vooral een politiek spelletje want het is allemaal goor wat daar aan de top gedaan wordtquote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
attempted assassination on 50+ foreign leaders.
Benieuwd naar deze lijst
Van de week moest ik even 2 keer lezen wat er in een artikel stond, bleken ze camerapersoon te zeggen nu ipv cameramanquote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
NOS
Wat is daar weinig van over zeg.
China veegt zijn reet ook af me de grenzen van haar buurlanden, dus nee, China lijkt me niet de beste bemiddelaar.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:41 schreef aTypisch het volgende:
[..]
[ twitter ]
Classic dit: "zij doen het ook!".quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:41 schreef aTypisch het volgende:
[..]
[ twitter ]
wie of wat dan wel?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
China veegt zijn reet ook af me de grenzen van haar buurlanden, dus nee, China lijkt me niet de beste bemiddelaar.
dat maak je er zelf vanquote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Classic dit: "zij doen het ook!".
"Oooh, nou; vooruit dan maar Vlad. En neem je vriendje Xi ook maar mee."
Klopt, bedankt voor de voorzet though.quote:
dat is totaal niet fascinerend, zeker niet in deze kwesties.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind het fascinerend dat zelfs Denk een betrouwbaardere partij blijkt dan de fvd.
Oh wauw, zijn ze daar nu oprecht mee begonnen ja?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:49 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Van de week moest ik even 2 keer lezen wat er in een artikel stond, bleken ze camerapersoon te zeggen nu ipv cameraman
Vorig jaar: de Russische invasie was al de hele nacht bezig, halvewege de ochtend kwamen zij ook met een berichtje dat de oorlog was begonnen.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
NOS
Wat is daar weinig van over zeg.
Ja ik leer over het algemeen sneller over grote nieuws momenten op 9gag dan op het nieuws hierquote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:58 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Vorig jaar: de Russische invasie was al de hele nacht bezig, halvewege de ochtend kwamen zij ook met een berichtje dat de oorlog was begonnen.
Dan ben je brandweermens nog niet tegengekomen! Donker en blank vind ik zelf ook passender, er zijn zoveel schakeringen in huidskleur en wit - zwart, creeert juist een onnodig groot contrast. Maar goed, is een ander onderwerp.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh wauw, zijn ze daar nu oprecht mee begonnen ja?
NOS besloot ook eenzijdig dat blank wit moest zijn en dat hebben andere media klakkeloos overgenomen. Nu vind ik dat al hemeltergend kut, maar camerapersoon.. Überhaupt persoon ipv man of vrouw
Al die Skandinavische talen zijn goed te lezen. Je moet even weten dat ze de “y” als”uu” uitspreken, dan weet je ook wat byro is.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Moet je Noors eens lezen. Dat is met een beetje moeite goed te doen.
Verstaan echter niet. Wat een foeilelijke taal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |