Volgens mij staat er heel duidelijk 'medeverantwoordelijkheid'. Dus van mannen en vrouwen. Van ons allemaal, zeg maar. Als in samenleving.quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:33 schreef Danny het volgende:
[..]
waarom 'mannen'?
ik voel me totaal niet verantwoordelijk namelijk. Waarom is het bij 'mannen' zo geaccepteerd om te generaliseren?
Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat vrouwen de partnerkeuze maken en daarmee meer invloed hebben op hun lot dan enig ander.quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Gelukkig is de wetenschap het niet met je eens, Welterschmerz. Er wordt meer onderzoek gedaan naar moord op vrouwen in de relationele sfeer tegenwoordig . Wat dit voor type daders zijn, en dat zijn echt niet altijd de bad boys.
Huiselijk geweld is een andere kwestie. Zullen we gewoon al misdrijven waarvan vrouwen slachtoffer zijn tot één categorie maken? Verkrachting, internetoplichting, tasjesroof, lustkappers, of überhaupt al het onrecht jegens vrouwen? Dan kun je lekker klagen over hoe oneerlijk de wereld voor vrouwen is, zonder het concreet ergens over te hebben.quote:En ook de politie doet onderzoek en heeft protocollen hoe hier mee om te gaan en vrouwen die te maken hebben met huiselijk geweld te proberen zo vroeg mogelijk op te sporen.
Nee, dat is een persoonlijk probleem.Niets zo persoonlijk als schaamte, zwijgen én er niet over praten, en geen hulp zoeken. Dat is belangrijk om vast te stellen, niet om eigen schuld, dikke bult tegen die vrouwen te zeggen, maar omdat je een probleem juist moet identificeren om het op te lossen of te verminderen. Wat we nu zien is een krampachtige pogin om er een maatschappelijk probleem van te maken waar we allemaal iets mee moeten, maar veel verder dan klagen over hoe slecht mannen toch niet zijn komt dat niet omdat het weldegelijk een persoonlijk probleem is.quote:Als we het allemaal maar een persoonlijk probleem maken gaan we verder met zwijgen en schamen die vrouwen zich zoals ze altijd al deden, praten ze er niet over en zoeken ze geen hulp… wat de kans op dat het uitloopt op een moord alleen maar groter maakt.
Nee, scholen zijn er om taal en rekenen te leren en dergelijke. Dat is dus de hele ellende met deze manier van redeneren, het probleem wordt geherdefinieerd zodat er 'iets aan moet gebeuren'. Joepie we kunnen weer iets doen, gooi het maar weer op het bord van de scholen en dan heb je iets gedaan, dat helemaal geen reet helpt en wel het onderwijs weer belast voor die 15 gevallen per jaar doet er niet toe.quote:Er is ook al een link gedeeld met de gedachte of op scholen ook geen voorlichting moet worden gegeven hoe je een respectvolle relatie hebt met elkaar en dat het niet het einde van de wereld is als je vrouw je verlaat.
Niets is zo persoonlijk als je partnerkeuze. Elk probleem dat je met een partner of ex-partner hebt is je persoonlijke probleem, waar jij alleen persoonlijk invloed op hebt. Los van dat de psychologie ook niet zoveel weet en vaak maar wat doet, die richten zich op de dader. Maar dan is het voor die vrouwen dus al te laat.quote:Er zit een hele psychologie en wetenschap achter ( of misschien ook meer in de forensische psychiatrie betreffende de daders) ipv dat het simpel tot een persoonlijk probleem wordt gemaakt.
Natuurlijk zijn die er. Alleen gaat het topic daar niet over. Vrouwen zijn net mensen, dus maken ook genoeg fouten.quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:36 schreef Danny het volgende:
[..]
Zijn er uberhaupt dingen die vrouwen verkeerd doen en waarvan meer vrouwen dat ronduit en hardop mogen zeggen en deze vrouwen veroordelen? Want het is eigenlijk vrijwel altijd eenrichtingsverkeer met dit soort dooddoeners.
En nee, je hoort je partner niet te mishandelen. Dat is ongeacht of dat een man of vrouw is en ongeacht of je zelf man of vrouw bent. Het is prima mogelijk een daad te veroordelen zonder daar het hele mannelijk geslacht aan vast te hangen.
Hoe vul jij dan je medeverantwoordelijkheid in voor elk gestoord wijf waar vrienden van mij mee aan kwamen zetten? Hoe ga jij voorkomen dat er elk jaar 5 mannen door hun vrouwelijke partner vermoord worden?quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij staat er heel duidelijk 'medeverantwoordelijkheid'. Dus van mannen en vrouwen. Van ons allemaal, zeg maar. Als in samenleving.
Ik ga in ieder geval niet zeggen dat het aan die vrienden van je ligt, of aan de mannen die door hun vrouwelijke partner vermoord worden. En dat ze dus maar een betere partnerkeuze moeten maken en anders dit aan henzelf te danken hebben.quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe vul jij dan je medeverantwoordelijkheid in voor elk gestoord wijf waar vrienden van mij mee aan kwamen zetten? Hoe ga jij voorkomen dat er elk jaar 5 mannen door hun vrouwelijke partner vermoord worden?
Deel 365 door 4quote:Op woensdag 22 februari 2023 13:31 schreef laforest het volgende:
Om de hoeveel dagen wordt er een man vermoord? Just for the stats.
Door een vrouw? Omdat hij de relatie verbrak of dingen deed die volgens die vrouwelijke dader niet bij man zijn paste?quote:Op woensdag 22 februari 2023 13:31 schreef laforest het volgende:
Om de hoeveel dagen wordt er een man vermoord? Just for the stats.
Behalve de dader lijkt me.quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat vrouwen de partnerkeuze maken en daarmee meer invloed hebben op hun lot dan enig ander.
...
Ik denk dat er in het algemeen flink onder gerapporteerd wordt over huiselijk geweld, maar ik vermoed dat mannen dat nog minder rapporteren dan vrouwen. Je bent toch de man en laat je niet mishandelen door een vrouw, toch?!quote:Op woensdag 22 februari 2023 13:49 schreef jogy het volgende:
Het gaat dus specifiek over huiselijk/partner geweld (met de dood als gevolg) als ik het zo lees?
Is het heel erg dat ik dan vind dat het statistisch gezien hier in NL best prima gaat? Elk slachtoffer is er een te veel uiteraard en ik zal anders piepen als ik er zelf mee te maken krijg op welke manier dan ook maar dat even terzijde.
De totaalcijfers van huiselijk geweld (fysiek of mentaal) zullen wel een heel ander verhaal vertellen ws.
Dat hoeft dus niet gezegd te worden, want dan is er helemaal geen dader. Als meneer net zo doet als 99,999999999% van de mannen dan is er geen misdrijf, geen slachtoffer en geen dader. Het gaat nu om de invloed die er is op de situatie waarin er wel een dader is.quote:Op woensdag 22 februari 2023 13:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Behalve de dader lijkt me.
Jezus Krijst, dat dit letterlijk gezegd moet worden...
Dat is een anere verantwoordelijkheid. Dan is het al te laat, het lijk moet ook opgeruimd worden, ook iemands verantwoordelijkheid. Een gestalkte vrouw onderdak bieden, ook een verantwoordelijkheid, maar ook achteraf.quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ga in ieder geval niet zeggen dat het aan die vrienden van je ligt, of aan de mannen die door hun vrouwelijke partner vermoord worden. En dat ze dus maar een betere partnerkeuze moeten maken en anders dit aan henzelf te danken hebben.
Het is afschuwelijk als zoiets gebeurt, voor mannen en vrouwen. Zij hebben onze hulp en mededogen nodig, in plaats van allerlei harde oordelen en verdediging van de daders, man of vrouw.
Zou best kunnen inderdaad. Om het cliche helemaal af te maken zou het me niets verbazen dat er vanuit vrouwen relatief meer mentaal geweld komt dan daadwerkelijk fysieke mishandeling? Dan zou je het in theorie door kunnen breien naar zelfmoord cijfers bij mannen in een relatie en if daar een (groot) verschil in zit tegenover vrouwen. Maar ja cijfers en statistieken hoeven niet perse iets met het onderwerp te maken te hebben.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:10 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik denk dat er in het algemeen flink onder gerapporteerd wordt over huiselijk geweld, maar ik vermoed dat mannen dat nog minder rapporteren dan vrouwen. Je bent toch de man en laat je niet mishandelen door een vrouw, toch?!
Er is geen dader als de vrouw zorgt dat de dader niet tot zijn daad komt. Helderquote:Op woensdag 22 februari 2023 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat hoeft dus niet gezegd te worden, want dan is er helemaal geen dader. Als meneer net zo doet als 99,999999999% van de mannen dan is er geen misdrijf, geen slachtoffer en geen dader. Het gaat nu om de invloed die er is op de situatie waarin er wel een dader is.
[..]
Jij bent een van de personen die er maar vanuit blijft gaan dat van de mensen die een ander iets aan doen, hetzij fysiek, hetzij mentaal, altijd duidelijk is dat er iets niet goed aan ze is. Dat is niet zo. Ze hebben geen stempeltje op hun voorhoofd "ik ben gevaarlijk". De aanrander/verkrachter is in de meeste gevallen geen enge man die uit de bosjes tevoorschijn springt. De persoon die binnen een relatie iemand iets aandoet (zowel mannen als vrouwen) is niet per se iemand waarvan dat voor iedereen duideiljk is. Heel veel van die dingen gebeuren in het geniep. Er wordt juist heel veel moeite gedaan om het verborgen te houden. Mannen en vrouwen. Dader en slachtoffer. Dat maakt het juist zo moeilijk.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat hoeft dus niet gezegd te worden, want dan is er helemaal geen dader. Als meneer net zo doet als 99,999999999% van de mannen dan is er geen misdrijf, geen slachtoffer en geen dader. Het gaat nu om de invloed die er is op de situatie waarin er wel een dader is.
[..]
Dat is een anere verantwoordelijkheid. Dan is het al te laat, het lijk moet ook opgeruimd worden, ook iemands verantwoordelijkheid. Een gestalkte vrouw onderdak bieden, ook een verantwoordelijkheid, maar ook achteraf.
Wat je allemaal niet gaat doen is geen verantwoordelijkheid nemen. Verantwoordelijkheid nemen is je vriend vertellen dat dat mens gestoord is, ook al is hij helemaal in de wolken, niet leuk, niet makkelijk en je houdt er zelf niet zo'n goed gevoel aan over als achteraf troosten en zeggen dat het allemaal de schuld van mannen is, maar wel nodig. Net als wanneer een vriendin tegen je zegt dat een vriendin van haar door haar vriend geslagen is dat je haar bevestigt in 'wegwezen bij die gast', 'ja, hij was er zelf erg van geschrokken en heeft excuses gemaakt, toch wegwezen want het overkomt een man niet zomaar dat hij zijn vriendin slaat'. Dat zijn bijna altijd kerels die in herhaling vallen. Dat is verantwoordelijkheid nemen, de invloed die je kunt uitoefenen, hoe minimaal ook, uitoefenen.
Wat we hier zien is een ernstige feminisering van het maatschappelijk debat. Het is niet oplossingsgericht, niet op voorkomen maar emotionele ondersteuning door een luisterend oor. Het is het persoonlijke problemen tot maatschapppelijke problemen verheffen om niet de vinger op de zere plek te leggen, geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen voor eigen keuzes of sturing en advisering van mensen die je genegen zijn. Het houdt het mdiden tussen verzuchten hoe slecht mannen zijn en vervolgens klagen dat ze oplossingsgericht zijn ipv hard roepen hoe slecht ze allemaal zijn.
Het doet me een beetje denken aan een demonstratie in London tegen die imaginaire "gender pay gap".Toen vroeg de interviewer een demonstrant wat haar werkgever zei toen ze om meer loon vroeg en toen werd hij boos aangekeken want haar probleem had voor haar opgelost moeten zijn. Er zijn gewoon problemen die niet binnen de macht van de samenleving liggen maar wel binnen de macht van het individu, als je dan gaat doen alsof de samenleving daar wel invloed op heeft draai je toekomstige slachtoffers een loer wat hun kans op slachtofferschap vergroot, hoezeer je daar zelf misschien ook een goed gevoel over krijgt. . .
Nee, als de dader zorgt dat hij niet tot zijn daad komt. Ja dat zouden ze allemaal moeten doen, nee dat doen ze niet allemaal. Anders hadden we namelijk geen daders en was er geen politie, geen strafrecht, geen blijf van mijn lijf huis en geen gevangenis.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er is geen dader als de vrouw zorgt dat de dader niet tot zijn daad komt. Helder
Dat is een feitelijke vaststelling. Als jij een vrouw stalkt of vermoord omdat ze het uitmaakt dan is er iets niet goed aan je.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij bent een van de personen die er maar vanuit blijft gaan dat van de mensen die een ander iets aan doen, hetzij fysiek, hetzij mentaal, altijd duidelijk is dat er iets niet goed aan ze is.
Daarom moet je het ook zeggen wanneer je het wel doorhebt. Dat is je verantwoordelijkheid, niet om als het misgaat met troostende woordjes te komen en zeggen hoe moedig ze is/was.quote:Dat is niet zo. Ze hebben geen stempeltje op hun voorhoofd "ik ben gevaarlijk". De aanrander/verkrachter is in de meeste gevallen geen enge man die uit de bosjes tevoorschijn springt. De persoon die binnen een relatie iemand iets aandoet (zowel mannen als vrouwen) is niet per se iemand waarvan dat voor iedereen duideiljk is.
Dat is je persoonlijk probleem dus. Dat doe je helemaal zelf. Daar kun je echt 'de mannen' of de samenleving niet de schuld van geven omdat ze dat niet voor je oplossen. Dat kunnen ze namelijk niet, dat kun je alleen zelf.quote:Heel veel van die dingen gebeuren in het geniep. Er wordt juist heel veel moeite gedaan om het verborgen te houden. Mannen en vrouwen. Dader en slachtoffer. Dat maakt het juist zo moeilijk
En de schaamte, zowel bij vrouwen maar zeker bij mannen kan ik me voorstellen, om te moeten vertellen dat je in zo'n relatie zit, is zo groot, dat houdt de slachtoffers vanzelf wel tegen.
Het leek goed te beginnen, maar uiteindelijk gooien ze weer van alles op één hoop, doen ze alsof het een mannenprobleem is, en gaat om alarmbellen die pas rijkelijk laat afgaan.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[ twitter ]
Zeer interessant om te lezen.
Ik heb weleens gelezen dat fysieke mishandeling van mannen door vrouwen ook heel veel voorkomt, wel minder maar niet eens zo heel veel. Die mannen zouden die vrouw fysiek meestal wel aankunnen maar geestelijk niet waardoor ze de mishandeling ondergaan.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Zou best kunnen inderdaad. Om het cliche helemaal af te maken zou het me niets verbazen dat er vanuit vrouwen relatief meer mentaal geweld komt dan daadwerkelijk fysieke mishandeling? Dan zou je het in theorie door kunnen breien naar zelfmoord cijfers bij mannen in een relatie en if daar een (groot) verschil in zit tegenover vrouwen. Maar ja cijfers en statistieken hoeven niet perse iets met het onderwerp te maken te hebben.
Oké, ik denk dat ik snap waarom sommigen hier (inclusief mijzelf) zich zo terughoudend opstellen ten aanzien van het gebruik van dit woord in deze discussie.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[ twitter ]
Zeer interessant om te lezen.
Kan, maar hoeft toch niet? Je hebt ook mannen die in een opwelling doodslag plegen, zonder zich al die tijd als een berekenende controlefreak te hebben gedragen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 17:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Dit gaat wel wat verder dan verlatingsangst, maar een relatie die helemaal scheefgroeit, meestal heel langzaam, en waarbij de man steeds meer de vrouw onderdrukt en controleert, en als minderwaardig ziet, juist doordat ze een vrouw is.
Heb je de factsheet gezien die ook nog in een link erbij staat?
Stukje bij beetje moet een vrouw steeds meer opgeven en inbinden, en inderdaad juist doordat ze vrouw is en zulke mannen haar als bezit zien.
Hij zal dat natuurlijk niet zo uitspreken naar haar, maar in z’n daden blijkt dat wel.
Hij zal haar vaak gaslighten en het idee geven dat dit het beste is voor haar.
Mja, gooi het anders uit de OP? Die zegt met koeienletters "FEMICIDE". Dat trekt de aandacht wel en dan krijg je daar discussies over.quote:Zullen we daar inhoudelijk op in gaan in plaats maar steeds te vallen over de tern ‘femicide?’
Die discussie leidt alleen maar af en sommige mannen hier reageren alsof ze zelf als dader worden gezien.
Denk dat je het niet te zwaar moet oppakken.quote:Op woensdag 22 februari 2023 17:51 schreef Iblardi het volgende:
Geheel los daarvan denk ik dat een grotere bewustwording bij hulpverleners en sociale omgeving wel wenselijk zou zijn, ook aan de hand van de signalen die in je link worden genoemd. Maar hoe pak je dat aan als samenleving?
Daar ligt natuurlijk ook een belangrijk deel, bij de opvoeding. Niet alleen van jongens, maar ook van meisjes. En wat dat betreft heb ik best vertrouwen in de volgende generatie.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat je het niet te zwaar moet oppakken.
Een stukje bewustwording, er over lezen en er wat van leren en als je het in je omgeving ziet of herkent dat je weet waar je vermoedens kan melden, of hoe je het gesprek met het slachtoffer kan aangaan.
Misschien dat vrouwen nu bepaalde rode vlaggen eerder zien en opstappen (in het prille begin).
En dat bepaald gedrag echt wordt afgekeurd.
Ik heb zelf twee (jonge) zonen en zou echt not amused zijn als ze op een onvriendelijke manier over vrouwen praten of zich stalkerig zouden gedragen bij hun vriendin. Ik wil ze nu al bijbrengen dat zulk gedrag absoluut niet door de beugel kan.
Eens. Ik denk dat we er allemaal alleen maar van kunnen leren, door het er zo over te hebben.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar ligt natuurlijk ook een belangrijk deel, bij de opvoeding. Niet alleen van jongens, maar ook van meisjes. En wat dat betreft heb ik best vertrouwen in de volgende generatie.
Ja want mannen die slachtoffer worden van geweld hebben daar geen last van. Die hebben dat immers in hun jeugd al verwerkt.quote:Op woensdag 22 februari 2023 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, als de dader zorgt dat hij niet tot zijn daad komt. Ja dat zouden ze allemaal moeten doen, nee dat doen ze niet allemaal. Anders hadden we namelijk geen daders en was er geen politie, geen strafrecht, geen blijf van mijn lijf huis en geen gevangenis.
De realiteit dat er misdrijven zijn is iets wat de meeste jongetjes al vroeg in hun jeugd verwerkt hebben. Meisjes lijken dat ook te doen, maar als ze volwassen zijn en geconfronteerd worden met geweld tegen vrouwen door mannen dan komt de kleuter weer naar boven die niet met dat gegeven om kan gaan.
...
De samenleving is gesloten en stelt geen vragen aan vreemdelingen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 17:51 schreef Iblardi het volgende:
Geheel los daarvan denk ik dat een grotere bewustwording bij hulpverleners en sociale omgeving wel wenselijk zou zijn, ook aan de hand van de signalen die in je link worden genoemd. Maar hoe pak je dat aan als samenleving?
Ach joh, dat is toch niet serieus te nemen? Ik heb geen idee hoe jongetjes opgroeien, want ik ben er geen en heb er geen. Ik weet wel hoe meisjes opgroeien en dat is met vanaf heel jonge leeftijd de realiteit dat ze uit moeten kijken voor jongens en mannen. Prille begin van borstgroei en een meisje wordt gezien als (jonge) vrouw en geseksualiseerd.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja want mannen die slachtoffer worden van geweld hebben daar geen last van. Die hebben dat immers in hun jeugd al verwerkt.
Nee, gewoon het gegeven dat mensen weleens dingen doen die ze niet zouden moeten doen. Ik kan er mee omgaan dat er vrouwen zijn die iets in de koffie van hun man doen. Dat soort dingen gebeuren want er bestaan mensen die slechte dingen doen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja want mannen die slachtoffer worden van geweld hebben daar geen last van. Die hebben dat immers in hun jeugd al verwerkt.
Nou ik niet. Het voeden van het idee dat vrouwen altijd slachtoffer zijn van mannen en nooit van hun eigen keuzes, al dan niet daarin, gaat voor heel veel meer slachtoffers zorgen. En dan heb ik het alleen nog maar over de autochtonen, van de eerwraak mannen en de 31-kerels die het aanleggen met een 16-jarige Humeyra komen er alleen maar meer.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar ligt natuurlijk ook een belangrijk deel, bij de opvoeding. Niet alleen van jongens, maar ook van meisjes. En wat dat betreft heb ik best vertrouwen in de volgende generatie.
Als je dat erin leest, lees je het toch niet goed.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Wel grappig om te zien dat er nu een clubje juffies aan het stampvoeten is dat een aantal vermoorde vrouwen veel erger is dan een grotere hoeveelheid vermoorde mannen.
Ja en nee. Een deel zal met opvoeding te ondervangen zijn, maar niet alle mensen (m/v) staan sterk in hun schoenen. Bij sommigen is een gebrek aan zelfvertrouwen bijna iets wat aangeboren is. Er zijn ook "sullen" van mannen die over zich heen laten lopen door een vrouwelijke partner die verbaal veel sterker en scherper is dan zijzelf. Iemands persoonlijkheid verander je natuurlijk niet zo gemakkelijk. Maar inderdaad, als ouder kun je wel ingrijpen en bijsturen wanneer je merkt dat er in zijn algemeenheid laatdunkend over meisjes / vrouwen wordt gesproken.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij snap je niet helemaal hoe langzaam ambtenaren kunnen en mogen zijn. Ik heb ooit bijna 14 weken gewacht op een vergunning voor een fucking dakkapel. Dan zullen ze voor het aanklagen en de rechtszaak van een persoon verdacht van moord wel een jaar of meer nodig hebben.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:49 schreef timmmmm het volgende:
lijkt me toch niet dat een openbaar aanklager meer dan een volledige werkweek bezig is met één zaak.
Ja dat kan ik me voorstellen, maar ik neem toch aan dat er nog wel een blik mensen onder werkenquote:Op woensdag 22 februari 2023 20:02 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Volgens mij snap je niet helemaal hoe langzaam ambtenaren kunnen en mogen zijn. Ik heb ooit bijna 14 weken gewacht op een vergunning voor een fucking dakkapel. Dan zullen ze voor het aanklagen en de rechtszaak van een persoon verdacht van moord wel een jaar of meer nodig hebben.
In de jaren negentig, toen ik op de middelbare school zat, was dat veel normaler en kwam veel meer voor.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:54 schreef Weltschmerz het volgende:
En dan heb ik het alleen nog maar over de autochtonen, van de eerwraak mannen en de 31-kerels die het aanleggen met een 16-jarige Humeyra komen er alleen maar meer.
Volgens mij is dit iets waar mannen gewoon geen flauw idee van hebben. De opmerkingen en aanrakingen die je van mannen al op jonge leeftijd als vrouw krijgt. En niet alleen van creepy mannen in lange bruine regenjassen, maar juist ook gewoon van hele normale volwassen mannen in je omgeving: de buurman, een leraar, je oom etc.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet wel hoe meisjes opgroeien en dat is met vanaf heel jonge leeftijd de realiteit dat ze uit moeten kijken voor jongens en mannen. Prille begin van borstgroei en een meisje wordt gezien als (jonge) vrouw en geseksualiseerd.
Ook veel jongemannen weten dat zij goed moeten oppassen voor oudere mannen, veel oudere mannen zijn namelijk testosteronbommen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ach joh, dat is toch niet serieus te nemen? Ik heb geen idee hoe jongetjes opgroeien, want ik ben er geen en heb er geen. Ik weet wel hoe meisjes opgroeien en dat is met vanaf heel jonge leeftijd de realiteit dat ze uit moeten kijken voor jongens en mannen. Prille begin van borstgroei en een meisje wordt gezien als (jonge) vrouw en geseksualiseerd.
Vre-se-lijk die mannen! En ze willen maar één ding!quote:Op donderdag 23 februari 2023 16:16 schreef CharlyHighnoise het volgende:
[..]
Volgens mij is dit iets waar mannen gewoon geen flauw idee van hebben. De opmerkingen en aanrakingen die je van mannen al op jonge leeftijd als vrouw krijgt. En niet alleen van creepy mannen in lange bruine regenjassen, maar juist ook gewoon van hele normale volwassen mannen in je omgeving: de buurman, een leraar, je oom etc.
Dat mag jij vinden. Het is in ieder geval niet wat ik zei.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:10 schreef Horzula het volgende:
[..]
Vre-se-lijk die mannen! En ze willen maar één ding!
Ik denk dat dit topic meer dan voldoende bewijst dat een substantiële groep mannen nog lang niet zover is. Zelfs fokkers die over het algemeen kwalitatief goede posts plaatsen vinden dit topic en de integriteit en hierarchie tussen de man en de vrouw een bijzonder lastig onderwerpquote:Op donderdag 23 februari 2023 21:20 schreef CharlyHighnoise het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Het is in ieder geval niet wat ik zei.
Hiërarchie, alsof de een boven de ander staat...zucht.quote:Op donderdag 23 februari 2023 21:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat dit topic meer dan voldoende bewijst dat een substantiële groep mannen nog lang niet zover is. Zelfs fokkers die over het algemeen kwalitatief goede posts plaatsen vinden dit topic en de integriteit en hierarchie tussen de man en de vrouw een bijzonder lastig onderwerp
Inderdaadquote:Op donderdag 23 februari 2023 23:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hiërarchie, alsof de een boven de ander staat...zucht.
Die mannen hebben daar andere ideeën over.quote:Op donderdag 23 februari 2023 21:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat dit topic meer dan voldoende bewijst dat een substantiële groep mannen nog lang niet zover is. Zelfs fokkers die over het algemeen kwalitatief goede posts plaatsen vinden dit topic en de integriteit en hierarchie tussen de man en de vrouw een bijzonder lastig onderwerp
quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:27 schreef timmmmm het volgende:
Op jaarbasis 45 zaken in de rechtbank behandelen kan toch wel naast elkaar lopen of heb ik er dan zo weinig kijk op?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is daar dan beter aan dan de opvoeding van degenen die in de jaren negentig opgevoed zijn?quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet nog wel een Sylvana voor Marlon. Of denk ik nou weer te 'mannelijk'?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik las dat Marlon B ontkend iets met de dood van Silvana Heber te heeft. Hij heeft het niet gedaan zegt hij.
Ondertussen is er wel bloed en DNA van haar in zijn huis en auto gevonden. Wat een mafketel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |