Nee nog niet te vinden in mijn profiel. IIk weet niet waarom, waar ik ben wel benieuwd naar de inhoud en of dit gaat kloppen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 06:58 schreef Slijker het volgende:
Ik heb mijn jaaropgave van SIG nog niet gehad.
Ben ik de enige of zijn er meer fokkers die nog niets gehad hebben?
Nope niet gehad. Mis nog wel meer.quote:Op donderdag 23 februari 2023 06:58 schreef Slijker het volgende:
Ik heb mijn jaaropgave van SIG nog niet gehad.
Ben ik de enige of zijn er meer fokkers die nog niets gehad hebben?
Bij NF (die dezelfde software gebruiken) heb ik die van 2021 zelfs nooit gekregen, ook niet na herhaalde vragen, want "het was zo moeilijk die te maken". Afgelopen jaar was SIG bijna (net voor MCF en NF dus nooit) de laatste die ik kreeg.quote:Op donderdag 23 februari 2023 07:13 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Nee nog niet te vinden in mijn profiel. IIk weet niet waarom, waar ik ben wel benieuwd naar de inhoud en of dit gaat kloppen.
Project 627642 zit in het executietraject. Laatste betaling is van voor 20-09-2022 volgens mij.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:46 schreef JP01 het volgende:
[..]
Ja ik heb het inderdaad specifiek over projecten die echt achterlopen waar de geldnemer simpelweg niet (meer) betaald of die al in een executie zitten. Er worden verder inderdaad veel projecten (na een stemronde) verlengd, maar die zie ik zelf niet als achterstallig zolang de rente gewoon binnenkomt.
De projecten waarin ik zit kan ik verder wel vrij goed overzien door betaalschemas 1 voor 1 te openen. Maar als je meer dan 20 projecten hebt kan ik me voorstellen dat dit geen houdbare oplossing is. Bij mij zijn er 2 geldnemers die achterlopen met betalingen, maar nog geen 45 dagen.
Als er een tweede hypotheek was gevestigd, had ik mee gedaan. Die morele verklaring is totaal waardeloos als het mis gaat.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:06 schreef leolinedance het volgende:
Had die Meat Dennis op CCF wel mee willen pakken maar helaas banklimiet bereikt en vergeten te verhogen![]()
Het linkje om te kunnen investeren was hier dinsdag al gedeeld.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:06 schreef leolinedance het volgende:
Had die Meat Dennis op CCF wel mee willen pakken maar helaas banklimiet bereikt en vergeten te verhogen![]()
Krijgen we rente tot datum bedrag bij notaris (+/- 2 weken gelden) of tot moment uitbetalintg investeerdersquote:Op donderdag 23 februari 2023 13:14 schreef obligataire het volgende:
Nog maar eens met CRE gebeld inzake Gössnitz. Het geld zou begin deze week op onze rekeningen staan. Ik ben heel geduldig en heb het geld ook niet direkt nodig maar eens is het geduld bij mij ook op.![]()
Er wordt daar stevig gebeld dus ik was niet de enige. Struikelblok is de inschrijving in het Duitse kadaster. Die is er nog niet maar het kan elk moment gebeuren (zegt men).
Geld is al binnen bij CRE dus daar ligt het niet aan.
Overigens is het project al uit mijn porto verdwenenmaar dat zie ik dan maar als een positief signaal
Ik denk het eerste maar het tweede zou ook te verdedigen zijn al roept dat dan weer de vraag op of koper of verkoper van het pand dat verschil zou moeten betalen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 14:19 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Krijgen we rente tot datum bedrag bij notaris (+/- 2 weken gelden) of tot moment uitbetalintg investeerders
Oh, ik zie jaaropgaaf Sig toch staan!quote:Op donderdag 23 februari 2023 08:27 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Nope niet gehad. Mis nog wel meer.
Symbid, SamenInGeld, Crowdpartners, Matching Capital
De supermarkt ligt aan de Woenselse markt in Eindhoven, enerzijds een problematisch gebied / zie hiertoe de div artikelen in het ED, anderzijds wel een gebied waar de doelgroep vd supermarkt komt. Zaterdags is hier de Markt welke zeer divers en uitgebreid is. Mij staat de lage eigen inbreng wat tegen. De groothandel vd heren Atlas Food zit in Venlo.quote:Op donderdag 23 februari 2023 14:06 schreef obligataire het volgende:
Wat vinden we van de Oost-Wes*t Su*permarkt.
Mijn eerste reactie was nee (vanwege de hele lage inbreng en de hoge schuldenlast op het bedrijfspand).
Inmiddels zie ik toch wel een heel aardig project.
Synergie voordelen met die supermarkt,
aflossing regulier 60%,
redelijke rente,
lage kosten collin,
stukje zekerheid (grotendeels),
bestaat al 11 jaar dus weten wat ze doen,
vaste klantenkring.
prima balanscijfers.
Wat mij betreft is een linkje welkom![]()
dat zie je wel vaker, meestal saldo van 31-12. Overigens vind ik alleen een saldovermelding erg karig, kan je eigenlijk geen jaaropgaaf noemen. Bij de andere platforms krijg je toch meer infoquote:Op donderdag 23 februari 2023 14:45 schreef Slijker het volgende:
[..]
Oh, ik zie jaaropgaaf Sig toch staan!
Als je kijkt bij: behaalde resultaten en dan jaar 2021 aanklikt zie je het saldo op 1 januari 2022.
Beetje verwarrend wel, maar oké.
Bij mij staat het project nog steeds op rendement en nog niet op afgerond.quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:14 schreef obligataire het volgende:
Nog maar eens met CRE gebeld inzake Gössnitz. Het geld zou begin deze week op onze rekeningen staan. Ik ben heel geduldig en heb het geld ook niet direkt nodig maar eens is het geduld bij mij ook op.![]()
Er wordt daar stevig gebeld dus ik was niet de enige. Struikelblok is de inschrijving in het Duitse kadaster. Die is er nog niet maar het kan elk moment gebeuren (zegt men).
Geld is al binnen bij CRE dus daar ligt het niet aan.
Overigens is het project al uit mijn porto verdwenenmaar dat zie ik dan maar als een positief signaal
Een soort KoM maar dan net weer anders.quote:Beste Horsemen,
Je ontvangt deze mail omdat je hebt geďnvesteerd in één of meerdere leningen van Omni Properties Ltd.
Zoals je wellicht weet, heeft Omni Properties Ltd. al langere tijd betalingsproblemen. Dit heb je bijvoorbeeld kunnen merken aan de betalingsachterstanden. De directeur van Omni Properties Ltd., de heer Nimalan Balasingam, weigert reeds geruime tijd om met ons te communiceren, waardoor wij op 16 december 2022 Omni Properties Ltd. officieel “in default” hebben gesteld. Daarbij hebben wij in ons schrijven aangegeven dat wij besloten hebben om de zekerheden in te winnen. Conform het recht van het Verenigd Koninkrijk, hebben wij Omni Properties Ltd. tot 30 december 2022 de tijd gegeven om haar betalingsachterstand te herstellen. Het idee achter deze periode is om de schuldenaar alsnog een laatste kans te geven om de betalingsachterstand op te lossen.
Naast deze brieven hebben onze medewerkers regelmatig getracht persoonlijk contact op proberen te nemen met de heer Nimalan Balasingam om een oplossing te bedenken die voor alle betrokken partijen de beste uitkomst biedt. De heer Nimalan Balasingam weigerde mee te werken en heeft vervolgens besloten vrijwillig faillissement aan te vragen zonder dit vooraf met ons te communiceren. Max Crowdfund betreurt deze keuze, mede omdat Omni Properties Ltd. vrijwel alleen schulden had aan onze investeerders (zijnde 60% van de totale schuld) en aan de directeur, de heer Nimalan Balasingam zelf (zijnde 38,6% van de totale schuld).
Nu het faillissement van Omni Properties Ltd vast staat, blijft er voor ons geen andere mogelijkheid over dan het inwinnen van zekerheden. Uit ons onderzoek bleek dat Omni Properties Ltd heeft gefaald om tijdig de Legal Charge te registreren bij de Company's House & Land registry als gevolg daarvan hebben wij, Max Crowdfund, een verzoek ingediend bij de Engelse rechtbank om alsnog goedkeuring te krijgen de Legal Charge te laten registreren. Max Crowdfund heeft de curator van Omni Properties Ltd dienovereenkomstig geďnformeerd. Wij verwachten dat de Legal Charge alsnog binnen 4 maanden geregistreerd zal worden, maar gezien de grote achterstanden bij de rechters in England is een exacte inschatting op dit moment niet mogelijk.
Wij hopen dat je met bovenstaande informatie beter kan begrijpen waarom het voor ons lastig was om u eerder van een update te voorzien. Nu er meer duidelijkheid is, zullen wij je regelmatig op de hoogte houden van de relevante ontwikkelingen.
Kort samengevat:
Omni Properties Ltd. en met name de heer Nimalan Balasingam weigerde te communiceren;
Omni Properties Ltd. heeft faillissement aangevraagd; en
Omni Properties Ltd. heeft gefaald om tijdig de Legal Charge te registreren en Max Crowdfund heeft daarom vervolg acties ondernomen.
Om te voorkomen dat een Legal Charge in de toekomst te laat wordt geregistreerd, heeft Max Crowdfund de nodige maatregelen getroffen. Zo heeft Max Crowdfund nu een Engelse “solicitor” aangewezen om alle Legal Charges te registreren. Hoewel de registratie de verantwoordelijkheid is en blijft van de Projecteigenaar, hebben wij hiermee een additionele check ingebouwd om te voorkomen dat dit zich opnieuw kan voordoen.
Mochten er naar aanleiding van deze mail nog vragen zijn, dan kun je reageren op deze mail of bellen naar +31 10 307 0948.
Met vriendelijke groet,
Het Max Crowdfund team
Zomaar een reactie: heeft MAX de zorgplicht naar de investeerders toe geschonden, door niet tijdig die legal charge te controleren op aanwezigheid? Man man man wat een stel amateurs.quote:Op donderdag 23 februari 2023 15:59 schreef Horsemen het volgende:
Update van MAX m.b.t. een van de vele probleemprojecten:
[..]
Wat een puinhoop.
Dat weet ik ook niet zeker maar mijn vermoeden is dat je dit nodig hebt voor het recht op parate executie.quote:Op donderdag 23 februari 2023 16:03 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zomaar een reactie: heeft MAX de zorgplicht naar de investeerders toe geschonden, door niet tijdig die legal charge te controleren op aanwezigheid? Man man man wat een stel amateurs.
Wat is trouwens een legal charge.
Registreren lening bij company housequote:Op donderdag 23 februari 2023 16:03 schreef obligataire het volgende:
[..]
Wat is trouwens een legal charge.
quote:Je ontvangt deze mail omdat je hebt geďnvesteerd in één of meerdere leningen van Higher Barrowfield Ltd.
Higher Barrowfield Ltd. loopt sinds 02-12-22 achter op aflossingsbetalingen en deze achterstand is gedurende de afgelopen maanden verder opgelopen.
De afgelopen periode heeft Max Crowdfund geprobeerd om in contact te komen met Higher Barrowfield Ltd. maar dit proces is zeer traag en moeizaam verlopen. Helaas moeten we constateren dat onze pogingen om de opgelopen achterstand met de leningnemer in te halen niet gelukt zijn. Max Crowdfund is genoodzaakt om verdere stappen te gaan ondernemen in het incassoproces. Je wordt op de hoogte gehouden van vorderingen in dit proces.
Ik had niet gedacht dat ik dit ooit zou gaan zeggen, maar KOM is vele malen professioneler dan dit stel kneuzen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 16:17 schreef Horsemen het volgende:
Het zou mij niks verbazen als dat hele MAX eerdaags omvalt maar aan de andere kant dacht ik dit jaren geleden ook m.b.t. KoM en die bestaan ook nog steeds
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |