abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208177923
Festivaals 2 staat open. Was glaubt ihr? Het oogt niet als een project waar je niet omheen kunt. Ik vond deel 1 beter qua LTV en betere spreiding over objecten. Deze betreft 1 pand met 1 huurder.
Rente is wel OK maar de aflossing is weer zwak. Is het nou echt teveel gevraagd om wat serieuzer af te lossen. Niet alleen hier maar ik zie zoveel projecten waar de hete aardappel wordt doorgeschoven naar de toekomst. Projecten met een lekkere cashflow iedere maand zijn schaars.
Pecunia non olet
pi_208177997
Bij MAX is vandaag Den Oever afgelost. Hoera! Was overigens het minste zorgenkindje in de porto.

Het viel me nu opeens trouwens op dat dit Ome Sir*rapa betreft, die kennen we toch vanuit Collin?

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 28-02-2023 14:26:46 ]
Pecunia non olet
pi_208178275
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:00 schreef tnhb het volgende:

[..]
Inderdaad, alleen leent hij wel ruim 43k extra wegens een hogere taxatie (en rente is aangepast).
Nee hij gaat juist omlaag. Het oorspronkelijke project was ¤ 330.000,- en het aanvullende project ¤ 65.000,-.

Met de nieuwe herfinanciering gaat de hypotheek met ¤ 21.500,- omlaag.

Goed van SIG om het op deze manier te doen, ik had ook netjes een e-mail ontvangen.
pi_208178433
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:53 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Het is wel zo dat dit beperkt is tot de zgn middenhuur tot ca 1100,- per maand, wat daarboven zit valt er buiten tenzij je woning onder de 187 punten (huurwaarderingsstelsel) zit. Veel huurders die er net boven zitten gaan natuurlijk bezwaar maken, zou ik ook doen. Wat mij stoort aan dit hele verhaal is het toontje van oom Hugo die net doet alsof hij nu de woningschaarste heeft opgelost door die gewetenloze huisjesmelkers aan te pakken terwijl de oorzaak het gebrek aan woningen is wat de verantwoordelijkheid van de politiek is. Het probleem is dus helemaal niet aangepakt, in tegendeel, wie investeert er nou nog in huurwoningen, maar de zwarte Piet ligt nu dus even niet bij de regering.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:06 schreef tnhb het volgende:

[..]
Is ook mijn idee, de echte oorzaak van de schaarste wordt er niet door aangepakt. Ik verwacht zelfs (net als ook hiervoor al is aangegeven) dat de kans op minder huurwoningen best groot is waardoor het uiteindelijke probleem alleen nog maar groter zal worden. Veel meer extra (betaalbare!) nieuwbouw zal er ook niet komen, bottomline dus minder huurwomningen en mogelijk een beetje meer koopwoningen maar netto zeker niet meer woonruimte, eerder minder omdat er minder bewoners per woningen zullen komen.
Mee eens.

Er zullen ongetwijfeld wat huurders voordeel van hebben echter het grootste deel van de huurders van dit soort opgesplitste woningen komen helemaal niet aan de beurt voor andere huurwoningen en kunnen meestal een dergelijke woning al helemaal niet kopen. Voor deze groep zullen de problemen alleen maar toenemen en meestal niet afnemen. Maar goed, daar gooien ze tzt wel weer huursubsidietje extra tegenaan :N

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 28-02-2023 17:48:39 ]
pi_208178460
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:06 schreef tnhb het volgende:

[..]
Is ook mijn idee, de echte oorzaak van de schaarste wordt er niet door aangepakt. Ik verwacht zelfs (net als ook hiervoor al is aangegeven) dat de kans op minder huurwoningen best groot is waardoor het uiteindelijke probleem alleen nog maar groter zal worden. Veel meer extra (betaalbare!) nieuwbouw zal er ook niet komen, bottomline dus minder huurwoningen en mogelijk een beetje meer koopwoningen maar netto zeker niet meer woonruimte, eerder minder omdat er minder bewoners per woningen zullen komen.
Om eens te luisteren podcast vastgoed gezocht BNR.

https://www.bnr.nl/podcas(...)uwe-regels-huurmarkt

zie ook https://www.overwaar.de/

Typisch Nederlands, we zoeken één schuldige die de oorzaak vh probleem moet zijn (hoewel er nooit één oorzaak v e probleem is maar een samenloop van) , en daar gaan we regels op maken welke niet uitvoerbaar en negatieve neveneffecten hebben welke de deskundigen voorspellen, maar die weggewoven worden door de politiek. En rara jaren later.....vragen we hoe het toch mogelijk is.
Kijk maar naar de Bulgaren fraude waar de totale fraude een paar miljoen was en vervolgens leidde dat tot een heksenjacht in de toeslagen- affaire hetgeen ons nu een veelvoud aan gedoe & ¤ kost. Allemaal hype-achtige symbool politiek door kamerleden en politici welke de middelmaat niet ontstijgen.
De oplossing weten we, meer en sneller bouwer, hetgeen is > minder lullen maar meer poetsen.
pi_208179031
Het rommelt weer bij de HCN franchises in Breda. Dat worden straks 2 default ineens? :(
Pecunia non olet
pi_208179899
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:48 schreef obligataire het volgende:
Het rommelt weer bij de HCN franchises in Breda. Dat worden straks 2 default ineens? :(
De hh hebben naast de HA volgens mij in hun toko nog een pannenkoekentent een indoor Street Jump + Monkey in Breda & Monkey in Veghel, de complete org structuur moet ik nog ff uitdokteren.
pi_208180297
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:38 schreef markmangler het volgende:

[..]
Nee hij gaat juist omlaag. Het oorspronkelijke project was ¤ 330.000,- en het aanvullende project ¤ 65.000,-.

Met de nieuwe herfinanciering gaat de hypotheek met ¤ 21.500,- omlaag.

Goed van SIG om het op deze manier te doen, ik had ook netjes een e-mail ontvangen.
Oeps, foutje, aanvulling gemist, en inderdaad netjes email met info, zouden er meer moeten doen :)
pi_208180624
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:48 schreef obligataire het volgende:
Over welke lening gaat het?
pi_208180838
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:53 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Het is wel zo dat dit beperkt is tot de zgn middenhuur tot ca 1100,- per maand, wat daarboven zit valt er buiten tenzij je woning onder de 187 punten (huurwaarderingsstelsel) zit. Veel huurders die er net boven zitten gaan natuurlijk bezwaar maken, zou ik ook doen. Wat mij stoort aan dit hele verhaal is het toontje van oom Hugo die net doet alsof hij nu de woningschaarste heeft opgelost door die gewetenloze huisjesmelkers aan te pakken terwijl de oorzaak het gebrek aan woningen is wat de verantwoordelijkheid van de politiek is. Het probleem is dus helemaal niet aangepakt, in tegendeel, wie investeert er nou nog in huurwoningen, maar de zwarte Piet ligt nu dus even niet bij de regering.
Mee eens.

Grote kans dat verhuurders hun woningen gaan opwaarderen om (ruim) boven dat aantal punten te komen (en nog meer huur gaan vragen).
En als dat opwaarderen niet lukt, gaan ze woning verkopen.
Per saldo dus juist minder huurwoningen in de enigszins betaalbare klasse.

[ Bericht 0% gewijzigd door TisIk op 28-02-2023 18:25:15 ]
pi_208181478
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 17:57 schreef quepos het volgende:

[..]
Over welke lening gaat het?
zie post DI 13:12u / HCN 401
pi_208183288
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 19:14 schreef peterc het volgende:

[..]
zie post DI 13:12u / HCN 401
Ter info: de zekerheden van 401 worden gedeeld met 406 (een lening van 40k van een relatie de de eerste 3 jaar aflosingsvrij is)
pi_208185094
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:37 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin transformatieproject met een looptijd van minimaal 3,5 maand tot maximaal 12 maanden:

Luma Vastgoed B.V.
¤ 700.000 | 8,0% rente | 12 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/luma-vastgoed-b-v/

Voor mij te korte looptijd dus niet inhoudelijk naar gekeken.
Linkje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208185746
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:23 schreef delcielo het volgende:

[..]
Linkje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij ook te korte looptijd, beetje rente weegt niet op m.i. tegen bouw- en verkooprisico.
Pecunia non olet
pi_208186532
quote:
Raak het maar weer kwijt in deze tijd tegen een goede prijs. 6 weken te koop, kijkdag al lang achter de rug, maar niet verkocht. Als je nog geen koper hebt voordat je gaat renoveren is het maar de vraag of je hier (veel) geld mee gaat verdienen.
pi_208187020
Minpunten voor Collin. Half december hebben we voor het laatst iets gehoord over Valentino M**rz*rg. We zouden in januari of februari opnieuw geïnformeerd worden, maar helaas. Ook niets meer gehoord over Sh*zh*n L* .
pi_208188397
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:20 schreef Faraday01 het volgende:
Minpunten voor Collin. Half december hebben we voor het laatst iets gehoord over Valentino M**rz*rg. We zouden in januari of februari opnieuw geïnformeerd worden, maar helaas. Ook niets meer gehoord over Sh*zh*n L* .
Ik heb die Meerz#rg half januari nog aan de lijn gehad. 15 februari zou die aflossen zei hij. Maar dat waren natuurlijk loze beloftes van die gladjanus
pi_208188710
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 05:39 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Raak het maar weer kwijt in deze tijd tegen een goede prijs. 6 weken te koop, kijkdag al lang achter de rug, maar niet verkocht. Als je nog geen koper hebt voordat je gaat renoveren is het maar de vraag of je hier (veel) geld mee gaat verdienen.
Verkoop contract is getekend toch?

Kaalheidersteenweg 68 te Kerkrade is een verkoopovereenkomst gesloten
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_208188799
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:20 schreef Faraday01 het volgende:
Ik kreeg als reactie op een mail onlangs dit van CCF te horen:

SPOILER
SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door Tsundoku op 01-03-2023 11:04:36 ]
pi_208189045
Iemand nog iets van MAX vernomen? Ik heb vorige week nadere opheldering gevraagd over het "charge "gebeuren maar geen antwoord. Ook is het al anderhalve maand geleden dat de laatste C*rb*lo update kwam: alle projecten zouden nu afgerond moeten zijn, en de individuele verkoop was veelbelovend, echter nog geen enkele terugbetaling gezien. Rentebetalingen blijven grotendeels uit veelal zonder toelichting, iemand ook deze ervaring?
pi_208189156
quote:
99s.gif Op woensdag 1 maart 2023 10:34 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Verkoop contract is getekend toch?

Kaalheidersteenweg 68 te Kerkrade is een verkoopovereenkomst gesloten
Meestal staat dan op funda verkocht onder voorbehoud. Hier staat dat het pand nog beschikbaar is.
Aangeboden: sinds 6 weken
Status: Beschikbaar
Aanvaarding: Per direct beschikbaar
pi_208189205
9% rente en 1e hypotheek bedrijfspand
https://www.collincrowdfund.nl/sahin-vastgoed-b-v/
>100% ltv
  woensdag 1 maart 2023 @ 11:39:55 #249
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_208189442
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 11:00 schreef Slingervinger het volgende:
Rentebetalingen blijven grotendeels uit veelal zonder toelichting, iemand ook deze ervaring?
Nee, hier ben jij écht de enige. Alle andere investeerders zijn zéér tevreden over MAX CF en ontvangen altijd stipt op tijd de betalingen van Corbelo 8)7 :N :N
pi_208189673
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 11:39 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Nee, hier ben jij écht de enige. Alle andere investeerders zijn zéér tevreden over MAX CF en ontvangen altijd stipt op tijd de betalingen van Corbelo 8)7 :N :N
Ik was niet helemaal duidelijk vrees ik. Totnutoe kwam er doorgaans een mailtje van MAX als er weer eens een betaling niet op tijd was (van niet verlengde projecten) maar dat gebeurt nu ook niet meer heb ik het idee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')