Ging over asfalt temperatuur, die wordt niet bijgehouden door de F1 deze testdagen (of in ieder geval niet openbaar gedeeld).quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:25 schreef WEST het volgende:
bij Viaplay zitten op locatie en ze weten niet wat de temperatuur is.
Ik zie op de livetiming 26,3 graden is daar.![]()
![]()
Wat is dezequote:
Hopen dat ze nu wel een keer een deuk in een neusje rijden, oh wachtquote:
Opblaasbootquote:Op donderdag 23 februari 2023 09:37 schreef D_A het volgende:
[..]
[..]
[..]
Filmpje van het moment.
https://streamable.com/sopfxt
Dit kan toch niet de bedoeling zijn van Ferrari?quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:37 schreef D_A het volgende:
[..]
[..]
[..]
Filmpje van het moment.
https://streamable.com/sopfxt
Denk het ook niet, waarschijnlijk net iets te licht uitgevoerdquote:Op donderdag 23 februari 2023 09:39 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dit kan toch niet de bedoeling zijn van Ferrari?
Volgens mij wel 38,6 geeft livetiming aan. Of dat moet fake data zijn.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ging over asfalt temperatuur, die wordt niet bijgehouden door de F1 deze testdagen (of in ieder geval niet openbaar gedeeld).
De eerste dag is vooral zorgen dat alles werkt. Daarna wordt het pas de afstelling verbeteren voor meer performance.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:26 schreef Dauthi het volgende:
Waarom laat Aston Martin Drugovich de eerste dag testen?
Dat laat je Alonso toch doen.
Niet dat het iets uitmaakt wanneer je stil staat.
De Aston Martinquote:Op donderdag 23 februari 2023 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Al auto's die het begeven hebben?
Inmiddels weer op de baan overigens.quote:
Zelfs dan wil je je ervaren man in de auto hebben.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De eerste dag is vooral zorgen dat alles werkt. Daarna wordt het pas de afstelling verbeteren voor meer performance.
Ik zou Alonso 3 dagen hebben laten rijden eigenlijk dan..quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:52 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Zelfs dan wil je je ervaren man in de auto hebben.
Engineers kunnen dan meteen aan de slag met de feedback ipv een dag later.
Dat dachten we vorig jaar ook.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:58 schreef alpeko het volgende:
Dit is nog de Mercedes met zandzakken neem ik aan?
Toen dachten ze het zelf ook nogquote:Op donderdag 23 februari 2023 10:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat dachten we vorig jaar ook.
quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat dachten we vorig jaar ook.
Die reden de eerste week nog rond met die hide-pods rond vorig jaar. Helaas voor hen bleken ze niet gevuld te zijn met zandzakken.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toen dachten ze het zelf ook nog
Niet, nauwelijks nog wat gedaan.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:22 schreef Tijn het volgende:
Ik kan niet meekijken vandaag. Hoe oogt Mercedes?
Ai, slecht tekenquote:Op donderdag 23 februari 2023 10:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Niet, nauwelijks nog wat gedaan.
Ik ook.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:56 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik zou Alonso 3 dagen hebben laten rijden eigenlijk dan..
Net een stukje onboard van Russell.. Redelijk strak. Geen gestuiter. Veel op de harde band. Sneller dan de FP1 tijd vorig jaar.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:22 schreef Tijn het volgende:
Ik kan niet meekijken vandaag. Hoe oogt Mercedes?
Vind je? Ik zag het niet zo.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:27 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
De Mercedes lijkt nog steeds behoorlijk te stuiteren.
Hah, ik had het tegenovergestelde...quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Net een stukje onboard van Russell.. Redelijk strak. Geen gestuiter.
Lag misschien aan het stuk baan, vind sommige stukken behoorlijk slecht.quote:
Opa Sargeant heeft Sargeant Trading, being the largest fleet of asphalt tankers and barges in the world, opgebouwd.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Beetje flauw van Allard, de oom van Logan is miljardair dat is toch echt iets anders dan dat je vader miljardair is.
Opa Sargeant heeft dat bedrijf opgezet, maar het is pas groot geworden onder de oom van Logan. We hebben het wat Logan zijn ouders betreft echt niet over (in F1 begrippen) rijke ouders die zitjes voor hun kinderen kunnen kopen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:46 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Opa Sargeant heeft Sargeant Trading, being the largest fleet of asphalt tankers and barges in the world, opgebouwd.
Dus Papa Sargeant Daniel zal ook wel niets tekort komen
Bovendien raar om daar in gemotoriseerde sport over te beginnen, als er één sport is waar de financiële drempel hoog is om in te stappen dan is het deze wel.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Beetje flauw van Allard, de oom van Logan is miljardair dat is toch echt iets anders dan dat je vader miljardair is.
Ze kunnen een carriere in motorsport in Europa bekostigen, dan ben je een multimiljonair.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Opa Sargeant heeft dat bedrijf opgezet, maar het is pas groot geworden onder de oom van Logan. We hebben het wat Logan zijn ouders betreft echt niet over (in F1 begrippen) rijke ouders die zitjes voor hun kinderen kunnen kopen.
Nou, dag Ferrariquote:Op donderdag 23 februari 2023 11:02 schreef Dauthi het volgende:
Mercedes heeft weer een schuurdeur als achtervleugel, en redelijk wat bounce.
Red Bull lijkt heel stijf.
Ferrari bounce en porpoising.
Snelle conclusiesquote:Op donderdag 23 februari 2023 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou, dag Ferrari
Moeten we het weer godverdomme met Mercedes doen. Of McLaren heeft nog een grote verrassing in petto.
Ik was vorig jaar ook één van de weinigen die in de gaten had dat Mercedes grotere problemen had dan alleen die zandzakken en dat ook geloofdequote:
Jezus, het is nog niet eens FP1 van de eerste race en je trekt al conclusies over de wcc.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou, dag Ferrari
Moeten we het weer godverdomme met Mercedes doen. Of McLaren heeft nog een grote verrassing in petto.
Ik neem aan dat je dit als grap post.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou, dag Ferrari
Ik vind het erg spijtig dat deze vraag überhaupt gesteld moet worden.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dit als grap post.
Vorig jaar had McLaren een geweldige auto gebouwd. Hij was alleen niet snel.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:11 schreef Dauthi het volgende:
Ik hoop voor Norris dat die auto een beetje voorspelbaar is geworden, anders is het een tantaluskwelling.
Zou wel beschamend zijn als Mclaren weer een slechte auto heeft gebouwd. Het duurt inmiddels een decennium.
Mclaren heeft de carrieres van Button, Alonso, Ricciardo en bijna van Honda gesloopt.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorig jaar had McLaren een geweldige auto gebouwd. Hij was alleen niet snel.
Nou ja, laat ik het zo zeggen: je weet maar nooit.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het erg spijtig dat deze vraag überhaupt gesteld moet worden.
Sainz is op dit moment wereldkampioen testen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:21 schreef ondeugend het volgende:
Ik kan ff niet kijken maar heeft Max de test al gewonnen?
Gaat redelijk soepel allemaalquote:Op donderdag 23 februari 2023 11:21 schreef ondeugend het volgende:
Ik kan ff niet kijken maar heeft Max de test al gewonnen?
Dat was geen vraag.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het erg spijtig dat deze vraag überhaupt gesteld moet worden.
De tijd van veel ploffende motoren ligt inmiddels ver achter ons. De tijd dat sommige teams het wisten te presteren meer niet dan wel te finishen tijdens een seizoen.quote:
Dat is ook een gevolg van de regels.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:43 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De tijd van veel ploffende motoren ligt inmiddels ver achter ons. De tijd dat sommige teams het wisten te presteren meer niet dan wel te finishen tijdens een seizoen.
Wel jammer ja, was altijd spannend of een auto het ging halen en dan zo'n mooie plof, mooie tijden.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:43 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De tijd van veel ploffende motoren ligt inmiddels ver achter ons. De tijd dat sommige teams het wisten te presteren meer niet dan wel te finishen tijdens een seizoen.
wat?quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Buiten de enorme professionaliseringsslag die er is gemaakt sinds die periode in F1 speelt natuurlijk ook de Engine Freeze momenteel een rol hierin.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:43 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wdc 2023 confirmedquote:
Elke keer als een auto ineens een paar tienden per ronde sneller was dan de ronden daarvoor wist je al dat het ging gebeuren.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wel jammer ja, was altijd spannend of een auto het ging halen en dan zo'n mooie plof, mooie tijden.
Die auto was heel stabiel en makkelijk te rijden. Lag strak op het asfalt terwijl anderen stuiterden.quote:
Zeker. En ook wel positief, want mooie resultaten gaan niet meer in vlammen op door ploffende motoren. Het is daardoor ook minder een loterij geworden voor met name de mindere teams. Al waren die ontploffende motoren stiekem ook wel mooi soms.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is ook een gevolg van de regels.
Hij had een paar jaar geleden in elk geval niet het budget om de stap naar de Formule 2 te bekostigen en zou naar de IndyCar gaan. Toen hij werd opgepikt door het juniorprogramma van Williams werd dat ineens wel mogelijk.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Opa Sargeant heeft dat bedrijf opgezet, maar het is pas groot geworden onder de oom van Logan. We hebben het wat Logan zijn ouders betreft echt niet over (in F1 begrippen) rijke ouders die zitjes voor hun kinderen kunnen kopen.
De betrouwbaarheidsregels zijn de voornaamste zo niet de enige reden waarom je geen ploffende motoren meer ziet.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Buiten de enorme professionaliseringsslag die er is gemaakt sinds die periode in F1 speelt natuurlijk ook de Engine Freeze momenteel een rol hierin.
Gooi de regels mbt ICE, MGU-K e.d. radicaal om en er staan wat meer auto's stil in de pre-season tests.
Voor de derde keer Mickey Mouse championquote:
Er zijn zelfs jaren geweest dat ze de eerste dagen helemaal niet aanwezig warenquote:Op donderdag 23 februari 2023 12:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
Williams de meeste ronden. Er zijn jaren geweest dat ze de koffers nog moesten pakken op dag 1
Albon WDCquote:Op donderdag 23 februari 2023 12:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
Williams de meeste ronden. Er zijn jaren geweest dat ze de koffers nog moesten pakken op dag 1
Ik herinner me nog wel dat ze vorig jaar na de 1e testweek zo'n beetje als een van de titelkandidaten werden bestempeld (samen met Ferrari) en dat gedurende de 2e testweek al vrij snel het seizoen werd afgeschreven.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat Claire last minute nog een cruciaal onderdeel mee moest nemen in de tas op een commerciële vlucht.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
Yaaaaay!quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:17 schreef TweedeKlum het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, de vlag, VER gewonnen.![]()
![]()
![]()
![]()
Ik mis die ploffende motoren wel. Een flinke rookpluim en stukken metaal stuiterend op de baan.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:07 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zeker. En ook wel positief, want mooie resultaten gaan niet meer in vlammen op door ploffende motoren. Het is daardoor ook minder een loterij geworden voor met name de mindere teams. Al waren die ontploffende motoren stiekem ook wel mooi soms.
Mwah, die van Ferrari ploften geregeld vorig jaar, volgens mij.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:43 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Sainz Ferrariquote:Op donderdag 23 februari 2023 11:43 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ja, dat waren ook wel de mooiste momenten van dts.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat Claire last minute nog een cruciaal onderdeel mee moest nemen in de tas op een commerciële vlucht.
Tot nu toe. Even nog een slag om de arm houden maar dat is ook niet zo vreemd, dit zijn eigenlijk allemaal doorontwikkelde auto's terwijl die van vorig jaar allemaal geheel nieuw waren.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja, dat waren ook wel de mooiste momenten van dts.
Voorlopig is testen dit jaar niet zo heel boeiend, naast het gegeven dat niemand echt problemen heeft?
Dat ja. Met de budgetcap is het tot de volgende grote regelherziening niet logisch dat teams radicale dingen gaan proberen: daar hebben ze het geld niet voor. Grote problemen zullen dus ook minder vaak voorkomen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tot nu toe. Even nog een slag om de arm houden maar dat is ook niet zo vreemd, dit zijn eigenlijk allemaal doorontwikkelde auto's terwijl die van vorig jaar allemaal geheel nieuw waren.
Dan lijkt het mij dat iemand het bij het verkeerde eind heeftquote:Op donderdag 23 februari 2023 12:39 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Volgens deze journalist heeft Stroll beide polsen gebroken en is er aan eentje geopereerd, maar het team zegt dat hij wel mee doet volgende week
Ach. Hamilton die met zijn "gebroken" rug uit de auto moet kruipen leverde ook mooie tv op.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik mis die ploffende motoren wel. Een flinke rookpluim en stukken metaal stuiterend op de baan.
quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan lijkt het mij dat iemand het bij het verkeerde eind heeft
Ik bedoelde meer dat ik betwijfel of hij volgende week kan startenquote:Op donderdag 23 februari 2023 12:46 schreef Tarado het volgende:
[..]Zeker maar dat ze Drugovich laten testen zegt toch wel iets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |