Twee waarheden in een post, hoe vaak zie je dat nou nog op Fok!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is niets mis met goede drugs. Putin is een lul.
Nee. Deze oorlog is niet koudquote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:18 schreef PzKpfw het volgende:
Kunnen we onderhand al spreken van een nieuwe Koude Oorlog?
Op zich eens maar dit gaat Rusland nooit meer redden. Ik zie ze niet meer de Dnjepr oversteken. Transnistrie was alleen een handige plek op de kaart om een pijl naartoe te zetten. Vanuit dat gebied zelf aanvallen is totaal kansloos, dat is logistiek onhaalbaar. Zegt genoeg dat ze dit zelfs in hun overmoed vorig jaar niet hebben gedaan.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Transnistrie is wel onderdeel van het hele plan van Putin geweest. En het lijkt alsof ie het dus weer wil proberen?
(Filmpje is van vorig jaar, maar het wordt hier wel duidelijk wat het doel van de speciale militaire operatie is)
[ twitter ]
de Russische vloot is grotendeels nog intact, groot risico voor Rusland, zowel logistiek als militair, totaal onhaalbaar. maar je weet het maar nooit met de russenquote:Op woensdag 22 februari 2023 00:33 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Op zich eens maar dit gaat Rusland nooit meer redden. Ik zie ze niet meer de Dnjepr oversteken. Transnistrie was alleen een handige plek op de kaart om een pijl naartoe te zetten. Vanuit dat gebied zelf aanvallen is totaal kansloos, dat is logistiek onhaalbaar. Zegt genoeg dat ze dit zelfs in hun overmoed vorig jaar niet hebben gedaan.
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:59 schreef Recce het volgende:
De Sarmat werkt nog niet zo goed:
[ twitter ]
quote:Op woensdag 22 februari 2023 01:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Blijkbaar weer mislukt tijdens het bezoek van Biden
Wat een prutsers.
Ik doel dan ook voornamelijk op de relatie tussen het Westen en Rusland.quote:Op woensdag 22 februari 2023 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Deze oorlog is niet koud
Ik bestookte mijn vader ook altijd met kruisraketten.quote:Op woensdag 22 februari 2023 07:33 schreef michaelmoore het volgende:
Toen ik vroeger ruzie maakte zei ik ook tegen mijn vader hij is begonnen
Ik denk niet dat hij het zelf een wanvertoning vond. Ik zou niet rekenen op een nieuwe show.quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:15 schreef Simmertje het volgende:
Benieuwd wat voor showtje we nu weer krijgen voorgeschoteld van Poetin vandaag. Hij heeft natuurlijk wel wat goed te maken na zijn wanvertoning van gisteren.
Zoals gewoonlijk geloven de Russen in hun eigen leugens, dus vindt Poetin dat hij het geweldig heeft gedaan gisteren. En net als in het " nieuwe kleren van de keizer" sprookje pochen zijn onderdanen mee in de leugens.quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:15 schreef Simmertje het volgende:
Benieuwd wat voor showtje we nu weer krijgen voorgeschoteld van Poetin vandaag. Hij heeft natuurlijk wel wat goed te maken na zijn wanvertoning van gisteren.
Nouja, de Chinezen gaan ook steeds meer richting Rusland. Zie mijn post hierboven. Dit kan nog altijd finaal uit de hand escaleren.quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:25 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Zoals gewoonlijk geloven de Russen in hun eigen leugens, dus vindt Poetin dat hij het geweldig heeft gedaan gisteren. En net als in het " nieuwe kleren van de keizer" sprookje pochen zijn onderdanen mee in de leugens.
Stabiel als in loyaal: ja, maar ten koste van competentie. En door die incompetentie die ze hebben bewezen in de gehele Oekrainse inval en verdere strategie tot nu toe staat wel Poetin zijn legacy en hoofd op het spel nu. En hij kan ze er niet op afrekenen omdat hun vervangers niet perse net zo loyaal zijn. En daarom wordt nu al langer ook aan Poetin's credibiliteit getwijfeld, soms openlijk, bekritiseerd en vreet het zijn legacy en natuurlijke gezag en respect aan. Enige dat dit kan herstellen is een grote overwinning in Oekraine maar daar wachten ze al 12 maanden op nu en die blijft maar uit....en daarmee dus verder falen waarvoor Poetin de blaam treft en uiteindelijk aan de galg zal hangen als het niet 180 graden veranderd.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 18:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
En uiteindelijk blijkt Poetin een stabiele militaire kliek om zich heen te hebben. Shoigu, Gerasimov, ze zijn er allemaal nog.
'Grote' dictators waren nooit bang om ook interne zuiveringen door te voeren als dat nodig was. Dat Poetin niet bij machte is om ook maar de koffiejuffrouw weg te sturen toont al aan dat hij niet zo machtig is als we denken.quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:36 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Stabiel als in loyaal: ja, maar ten koste van competentie. En door die incompetentie die ze hebben bewezen in de gehele Oekrainse inval en verdere strategie tot nu toe staat wel Poetin zijn legacy en hoofd op het spel nu. En hij kan ze er niet op afrekenen omdat hun vervangers niet perse net zo loyaal zijn. En daarom wordt nu al langer ook aan Poetin's credibiliteit getwijfeld, soms openlijk, bekritiseerd en vreet het zijn legacy en natuurlijke gezag en respect aan. Enige dat dit kan herstellen is een grote overwinning in Oekraine maar daar wachten ze al 12 maanden op nu en die blijft maar uit....en daarmee dus verder falen waarvoor Poetin de blaam treft en uiteindelijk aan de galg zal hangen als het niet 180 graden veranderd.
Bewijst nogmaals waarom per definitie in dictaturen compententie niet de norm is maar loyaliteit en welke grote gevolgen dat kan hebben.
De dictators die dat deden waren allemaal totalitair, stalin, khadafi etc. Poetin is dat nooit geweest, zelfs nu nog niet. Kan ook niet meer. Hij moest een web aan belangen en fracties tevreden houden waar die nu en ook voorheen van afhankelijk is en tegen elkaar uitspelen; zie Prigozhin tegen Gerasimov en co. en niet mee bemoeien ondanks een duidelijke strijd totdat hij wel zonder Wagner kan nu. Poetin is authoritair ipv totalitair, en heeft nooit een totalitair systeem geimplementeerd waarbij je kan zuiveren omdat je de touwtjes zo enorm strak in handen hebt. Enige totalitaire land vandaag is Noord-Korea wat ook genoeg zegt over of dat nog wel samengaat met moderne tijd en moderne economie. Dus ja hij moet het met poppetjes doen als Gerasimov en Shoigu ondanks hun enorme falen omdat hij anders zichzelf enorm verzwakt. Rusland kent enorm veel fracties, groepen, oligarchen van belang om aan zijn zijde te houden, etc etc. En zijn speeches zoals gisteren adresseert hij altijd verschillende groepen erin om hun te behagen en zaken te voorkomen. Schaakt op meerdere borden zeg maar intern in zijn speeches.quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:41 schreef Confetti het volgende:
'Grote' dictators waren nooit bang om ook interne zuiveringen door te voeren als dat nodig was. Dat Poetin niet bij machte is om ook maar de koffiejuffrouw weg te sturen toont al aan dat hij niet zo machtig is als we denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |