abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 februari 2023 @ 00:05:47 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208095330
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Er is niets mis met goede drugs. Putin is een lul.
Twee waarheden in een post, hoe vaak zie je dat nou nog op Fok!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 22 februari 2023 @ 00:24:11 #177
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_208095400
zou putin zo gek zijn om een tweede front te openen tegen moldavie?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  woensdag 22 februari 2023 @ 00:24:27 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208095402
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:18 schreef PzKpfw het volgende:
Kunnen we onderhand al spreken van een nieuwe Koude Oorlog?
Nee. Deze oorlog is niet koud
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 22 februari 2023 @ 00:28:57 #179
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_208095408
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_208095416
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Transnistrie is wel onderdeel van het hele plan van Putin geweest. En het lijkt alsof ie het dus weer wil proberen?
(Filmpje is van vorig jaar, maar het wordt hier wel duidelijk wat het doel van de speciale militaire operatie is)
[ twitter ]
Op zich eens maar dit gaat Rusland nooit meer redden. Ik zie ze niet meer de Dnjepr oversteken. Transnistrie was alleen een handige plek op de kaart om een pijl naartoe te zetten. Vanuit dat gebied zelf aanvallen is totaal kansloos, dat is logistiek onhaalbaar. Zegt genoeg dat ze dit zelfs in hun overmoed vorig jaar niet hebben gedaan.
  woensdag 22 februari 2023 @ 00:35:22 #181
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_208095422
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 00:33 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Op zich eens maar dit gaat Rusland nooit meer redden. Ik zie ze niet meer de Dnjepr oversteken. Transnistrie was alleen een handige plek op de kaart om een pijl naartoe te zetten. Vanuit dat gebied zelf aanvallen is totaal kansloos, dat is logistiek onhaalbaar. Zegt genoeg dat ze dit zelfs in hun overmoed vorig jaar niet hebben gedaan.
de Russische vloot is grotendeels nog intact, groot risico voor Rusland, zowel logistiek als militair, totaal onhaalbaar. maar je weet het maar nooit met de russen

Tot nu toe erkende het op internationaal niveau dat Transnistri deel uitmaakt van de Republiek Moldavi, nu erkent het het niet meer, dat is het in het kort.

Volgens het plan is hij waarschijnlijk van plan een "referendum" te organiseren om Transnistri op het grondgebied van Rusland op te nemen, zoals hij deed met het grondgebied van Oekrane, alleen dat hij in ieder geval een Kaliningrad v.2 zal ontvangen over de "novorosia" "plan samen met de gebieden van Oekrane waarvan Rusland beweert dat Transnistri ook binnenkomt, ik sluit niet uit dat Moldavi zal volgen.

[ Bericht 15% gewijzigd door cherrycoke op 22-02-2023 00:42:02 ]
pi_208095481
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_208095486
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:59 schreef Recce het volgende:
De Sarmat werkt nog niet zo goed:

[ twitter ]
twitter

Blijkbaar weer mislukt tijdens het bezoek van Biden _O-
Wat een prutsers.
zie email 27 oktober
pi_208095538
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 01:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Blijkbaar weer mislukt tijdens het bezoek van Biden _O-
Wat een prutsers.
:D
Faal! Weer een afgang voor de Russen.

Maar kennelijk wordt er wel flink heen en weer gebeld tussen Washington en Moskou.
Deze ICBM-test dus en dat Biden op de trein zat.
Zomaar twee berichten over de 'deconfliction line'. En daar ben ik wel blij mee.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_208095707
twitter

Bij beide partijen zijn er geruchten dat dit aanvallen met HIMARS/M270 zijn. Bijvoorbeeld Rybar.
Met name Mariupol zit op het randje qua bereik.

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 22-02-2023 04:34:09 ]
pi_208095894
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 22 februari 2023 @ 07:12:35 #188
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_208096026
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee. Deze oorlog is niet koud
Ik doel dan ook voornamelijk op de relatie tussen het Westen en Rusland.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 22 februari 2023 @ 07:33:33 #189
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208096107
Toen ik vroeger ruzie maakte zei ik ook tegen mijn vader hij is begonnen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208096111
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 07:33 schreef michaelmoore het volgende:
Toen ik vroeger ruzie maakte zei ik ook tegen mijn vader hij is begonnen
Ik bestookte mijn vader ook altijd met kruisraketten.
pi_208096161
Het blijkt zelfmoord te zijn geweest de inNov 2022 overleden Vladimir Makei , Wit-Rusland's minister van buitenlandse zaken.

https://nypost.com/2023/0(...)mself-after-meeting/
pi_208096945
Benieuwd wat voor showtje we nu weer krijgen voorgeschoteld van Poetin vandaag. Hij heeft natuurlijk wel wat goed te maken na zijn wanvertoning van gisteren.
pi_208096965
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_208096992
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:15 schreef Simmertje het volgende:
Benieuwd wat voor showtje we nu weer krijgen voorgeschoteld van Poetin vandaag. Hij heeft natuurlijk wel wat goed te maken na zijn wanvertoning van gisteren.
Ik denk niet dat hij het zelf een wanvertoning vond. Ik zou niet rekenen op een nieuwe show.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_208097040
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:15 schreef Simmertje het volgende:
Zoals gewoonlijk geloven de Russen in hun eigen leugens, dus vindt Poetin dat hij het geweldig heeft gedaan gisteren. En net als in het " nieuwe kleren van de keizer" sprookje pochen zijn onderdanen mee in de leugens.
pi_208097123
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:25 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Zoals gewoonlijk geloven de Russen in hun eigen leugens, dus vindt Poetin dat hij het geweldig heeft gedaan gisteren. En net als in het " nieuwe kleren van de keizer" sprookje pochen zijn onderdanen mee in de leugens.
Nouja, de Chinezen gaan ook steeds meer richting Rusland. Zie mijn post hierboven. Dit kan nog altijd finaal uit de hand escaleren.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_208097132
quote:
9s.gif Op woensdag 22 februari 2023 06:06 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Nog zo'n land dat in de 19e eeuw is blijven hangen.
Incelfrikandel
pi_208097152
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja.
En uiteindelijk blijkt Poetin een stabiele militaire kliek om zich heen te hebben. Shoigu, Gerasimov, ze zijn er allemaal nog.
Stabiel als in loyaal: ja, maar ten koste van competentie. En door die incompetentie die ze hebben bewezen in de gehele Oekrainse inval en verdere strategie tot nu toe staat wel Poetin zijn legacy en hoofd op het spel nu. En hij kan ze er niet op afrekenen omdat hun vervangers niet perse net zo loyaal zijn. En daarom wordt nu al langer ook aan Poetin's credibiliteit getwijfeld, soms openlijk, bekritiseerd en vreet het zijn legacy en natuurlijke gezag en respect aan. Enige dat dit kan herstellen is een grote overwinning in Oekraine maar daar wachten ze al 12 maanden op nu en die blijft maar uit....en daarmee dus verder falen waarvoor Poetin de blaam treft en uiteindelijk aan de galg zal hangen als het niet 180 graden veranderd.

Bewijst nogmaals waarom per definitie in dictaturen compententie niet de norm is maar loyaliteit en welke grote gevolgen dat kan hebben.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208097203
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:36 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Stabiel als in loyaal: ja, maar ten koste van competentie. En door die incompetentie die ze hebben bewezen in de gehele Oekrainse inval en verdere strategie tot nu toe staat wel Poetin zijn legacy en hoofd op het spel nu. En hij kan ze er niet op afrekenen omdat hun vervangers niet perse net zo loyaal zijn. En daarom wordt nu al langer ook aan Poetin's credibiliteit getwijfeld, soms openlijk, bekritiseerd en vreet het zijn legacy en natuurlijke gezag en respect aan. Enige dat dit kan herstellen is een grote overwinning in Oekraine maar daar wachten ze al 12 maanden op nu en die blijft maar uit....en daarmee dus verder falen waarvoor Poetin de blaam treft en uiteindelijk aan de galg zal hangen als het niet 180 graden veranderd.

Bewijst nogmaals waarom per definitie in dictaturen compententie niet de norm is maar loyaliteit en welke grote gevolgen dat kan hebben.
'Grote' dictators waren nooit bang om ook interne zuiveringen door te voeren als dat nodig was. Dat Poetin niet bij machte is om ook maar de koffiejuffrouw weg te sturen toont al aan dat hij niet zo machtig is als we denken.
pi_208097274
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:41 schreef Confetti het volgende:
'Grote' dictators waren nooit bang om ook interne zuiveringen door te voeren als dat nodig was. Dat Poetin niet bij machte is om ook maar de koffiejuffrouw weg te sturen toont al aan dat hij niet zo machtig is als we denken.
De dictators die dat deden waren allemaal totalitair, stalin, khadafi etc. Poetin is dat nooit geweest, zelfs nu nog niet. Kan ook niet meer. Hij moest een web aan belangen en fracties tevreden houden waar die nu en ook voorheen van afhankelijk is en tegen elkaar uitspelen; zie Prigozhin tegen Gerasimov en co. en niet mee bemoeien ondanks een duidelijke strijd totdat hij wel zonder Wagner kan nu. Poetin is authoritair ipv totalitair, en heeft nooit een totalitair systeem geimplementeerd waarbij je kan zuiveren omdat je de touwtjes zo enorm strak in handen hebt. Enige totalitaire land vandaag is Noord-Korea wat ook genoeg zegt over of dat nog wel samengaat met moderne tijd en moderne economie. Dus ja hij moet het met poppetjes doen als Gerasimov en Shoigu ondanks hun enorme falen omdat hij anders zichzelf enorm verzwakt. Rusland kent enorm veel fracties, groepen, oligarchen van belang om aan zijn zijde te houden, etc etc. En zijn speeches zoals gisteren adresseert hij altijd verschillende groepen erin om hun te behagen en zaken te voorkomen. Schaakt op meerdere borden zeg maar intern in zijn speeches.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')