abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208501007
Die rugzak zou ik me dan wel een beetje voor schamen ;) @Soury
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 22 maart 2023 @ 22:29:47 #227
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_208501079
Ik was afgelopen week ook de pineut en aan de beurt voor een check. Had het gevoel dat ze letterlijk alle gescande producten moest scannen. Heb niks voor ze uitgepakt dat mogen ze zelf doen en verwacht ook dat ze het weer netjes inpakken. De dame die moest controleren was in ieder geval strontchagrijnig. Ze bieden de zelfscan aan voor gemak en ga niet voor mijn eigen controle de hele zooi uitpakken. Had er beetje gemengde gevoelens over, want vond het maar een vreemde situatie. Het draagt in ieder geval niet bij aan een fijne klantbeleving. Voortaan misschien toch maar naar een andere super of naar de reguliere kassa bij de AH.
pi_208501133
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:29 schreef RichardHammond het volgende:
Ik was afgelopen week ook de pineut en aan de beurt voor een check. Had het gevoel dat ze letterlijk alle gescande producten moest scannen. Heb niks voor ze uitgepakt dat mogen ze zelf doen en verwacht ook dat ze het weer netjes inpakken. De dame die moest controleren was in ieder geval strontchagrijnig. Ze bieden de zelfscan aan voor gemak en ga niet voor mijn eigen controle de hele zooi uitpakken. Had er beetje gemengde gevoelens over, want vond het maar een vreemde situatie. Het draagt in ieder geval niet bij aan een fijne klantbeleving. Voortaan misschien toch maar naar een andere super of naar de reguliere kassa bij de AH.
Ze leggen het niet altijd terug en prakken altijd graag. Fijne beleving is het idd al een poos niet meer. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  donderdag 23 maart 2023 @ 05:59:17 #229
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_208502163
Lekker naar de ouderwetse kassa dan. Geen gezeik en je bent geen potentiėle dief.

Of zo'n steekproef voor lief nemen. Blijkbaar is het nodig.

Snap het probleem niet.
pi_208502198
Door de gewone kassa gaat ook genoeg gestolen spul. Mensen stoppen dingen in hun kinderwagen/luiertas, jas, rugzak, kratten bier die onderop de kar liggen etc.
pi_208503711
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:34 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
we zulllen dit jaar vast wel horen dat AH weer 600 miljoen triljoen biljoen winst heeft gemaakt

De kosten voor AH en andere supermarkten zijn nauwelijk gestegen

Die hebben allemaal inkoopcontracten op elk product of productgroep voor jaren

de consument wordt gewoon voor de gek gehouden
Sure de supermarkten zullen inderdaad winst maken, dat is ook de essentie van het bedrijf, maar je wil blijkbaar niet helemaal zien hoe het zit.
Degene met die miljarden winst is Ahold, niet de AH op de hoek van de straat.
Ahold verdiend zijn geld voornamelijk met franchise fees en de AH eigenmerk producten (even uitgaande van alleen de albert heijn tak van Ahold)
En ik geloof je graag dat er afspraken zijn op de inkoop kosten van producten, of in ieder geval dat deze kosten met een bepaalde factor mogen stijgen. maar hun kosten zullen wel degelijk omhoog zijn gegaan net als bij een ieder ander.
Loon kosten, Vervoer kosten, inkoop kosten producten, Stroom/Gas kosten, opslag kosten, Reclame kosten e.d.
Ze doen meer dan alleen een product inkopen en het aan jou en je buurman verkopen.
  donderdag 23 maart 2023 @ 11:55:37 #232
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_208504888
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 06:20 schreef quirina het volgende:
Door de gewone kassa gaat ook genoeg gestolen spul. Mensen stoppen dingen in hun kinderwagen/luiertas, jas, rugzak, kratten bier die onderop de kar liggen etc.
Maar daar krijg je geen steekproef, en daar gaat het blijkbaar om.

Dat er overal gejat wordt staat buiten kijf.
pi_208508891
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:24 schreef Sharuun01 het volgende:

[..]
Sure de supermarkten zullen inderdaad winst maken, dat is ook de essentie van het bedrijf, maar je wil blijkbaar niet helemaal zien hoe het zit.
Degene met die miljarden winst is Ahold, niet de AH op de hoek van de straat.
Ahold verdiend zijn geld voornamelijk met franchise fees en de AH eigenmerk producten (even uitgaande van alleen de albert heijn tak van Ahold)
En ik geloof je graag dat er afspraken zijn op de inkoop kosten van producten, of in ieder geval dat deze kosten met een bepaalde factor mogen stijgen. maar hun kosten zullen wel degelijk omhoog zijn gegaan net als bij een ieder ander.
Loon kosten, Vervoer kosten, inkoop kosten producten, Stroom/Gas kosten, opslag kosten, Reclame kosten e.d.
Ze doen meer dan alleen een product inkopen en het aan jou en je buurman verkopen.
lUISTER VREND

Uiteindelijke is het gewoon een simpele rekensommetje

!+!PI+ ¤

Als je de diefstallen tegenover de kostenpost van bemande 10 kassa's weer openzetten in spitsuren 365 dagen per jaar hoeveel denk je dat de verhoudingen tussen diefslat en kosten arbeid is :)

De diefstallen staan in geen verhouding met de kostenpost arbeid.

Albert verdient met laten verdwijnen van de cassierres volgens mij simpele wiskundige berekening alpha2 + beta 6 x meta 5 gedeeld PI naar alle waarschijnlijkheid 200-300 miljoen per jaar aan minder arbeidkosten als het niet meer is....

Daar zetten we tegenover het aantal diefstallen en de marktwaarde van die spullen. Dan neem ik niet eens de inkoopwaarde van de spullen.

Dan ga ik het bedrag van de diefstallen ruimen nemen. ik geloof niet dat het nominale bedrag van meer dan 5 miljoen per jaar zal zijn.

300 miljoen aan beparing arbeid
3 miljoen diefstallen

297 miljoen bespaart dankzij de zelfscan.

Denk je nou echt dat AH gek is dat ze die zelfscan laten doen :'(

Het is allemaal al doorgerekend en ervaringen wereldwijd. :G

Fuck AH

[ Bericht 0% gewijzigd door klaasweetalles op 23-03-2023 18:39:15 ]
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_208509164
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:20 schreef Sharuun01 het volgende:

[..]
Je reageerd hier dat het om de "grote supermarkten" gaat met een "miljarden winst" maar je vergeet dat de meeste van die winkels franchises zijn.

Je steelt dan niet van Ahold maar van Jan die een supermarkt met de naam albert heijn heeft, die heeft geen miljarden winst en moet zien rond te komen van de winst die hij kan maken op de verkoop van de producten in zijn/haar winkel

Het is makkelijk om te zeggen dat het een grote winkel is en dat zij die lasten wel kunnen dragen, maar die hebben er niet zoveel last van maar juist de franchise owner die er last van heeft.
Veruit het grootste deel van de Albert Heijns zijn geen franchises.
pi_208510385
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:26 schreef Sharuun01 het volgende:

[..]
je vergeet nu gemakshalve even hoe het werkt, ja producten worden duurder, daardoor moet iedere medewerker in die lijn beter gecompenseerd worden voor de stijgende kosten wat de kosten natuurlijk alleen maar hoger maakt, als de grondstoffen 10% duurder worden betekend dit niet dat het eindproduct ook 10% hoger zal zijn...

Daarbij is dat stukje vlees geen recht maar een luxe, er zijn meerder dingen die je kan eten om je buikje vol te krijgen die een stuk minder kosten dan dat stukje vlees dat je niet kan betalen.

Daarbij wordt je niet verplicht om bij duure winkels te gaan shoppen, je kiest hier zelf voor, kijk waar je kan besparen zoals veel mensen doen waardoor je toch dat stukje vlees kan kopen, dan wel van mindere kwaliteit of minder vaak per week...

En ja er zijn zeker mensen die geen cent te makken hebben maar daar hebben we voedselbanken voor, diefstal is een keuze die je maakt, en in sommige gevallen kan ik snappen dat mensen hiervoor gaan maar in de meeste begrijp ik het niet.
Het is niet alleen vlees wat duurder is geworden. Alles is enorm duurder geworden. En dat is echt niet zo, alleen vanwege de hogere energie kosten. De supermarkten maken allemaal record winsten. Omdat als de echte inflatie 10% omhoog is, gooien ze zelf de prijzen 30% omhoog. De extra winst steken ze in hun zak.

Dus het is makkelijk te zeggen dat vlees een luxe is, maar hoe zit het met alle andere voedsel? Is rijst een luxe? Is groente een luxe? Of moeten we allemaal maar naar de voedsel bank?
pi_208514289
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 18:32 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
lUISTER VREND

Uiteindelijke is het gewoon een simpele rekensommetje

!+!PI+ ¤

Als je de diefstallen tegenover de kostenpost van bemande 10 kassa's weer openzetten in spitsuren 365 dagen per jaar hoeveel denk je dat de verhoudingen tussen diefslat en kosten arbeid is :)

De diefstallen staan in geen verhouding met de kostenpost arbeid.

Albert verdient met laten verdwijnen van de cassierres volgens mij simpele wiskundige berekening alpha2 + beta 6 x meta 5 gedeeld PI naar alle waarschijnlijkheid 200-300 miljoen per jaar aan minder arbeidkosten als het niet meer is....

Daar zetten we tegenover het aantal diefstallen en de marktwaarde van die spullen. Dan neem ik niet eens de inkoopwaarde van de spullen.

Dan ga ik het bedrag van de diefstallen ruimen nemen. ik geloof niet dat het nominale bedrag van meer dan 5 miljoen per jaar zal zijn.

300 miljoen aan beparing arbeid
3 miljoen diefstallen

297 miljoen bespaart dankzij de zelfscan.

Denk je nou echt dat AH gek is dat ze die zelfscan laten doen :'(

Het is allemaal al doorgerekend en ervaringen wereldwijd. :G

Fuck AH
Ik disputeer ook niet dat ze het doorgerekend hebben en dat kosten en baten voordeliger is voor de AH om inderdaad gebruik te maken van zelfscans ten opzichte van personeel, het gene waar ik het probleem mee heb is dat je de winst die dit bedrijf maakt als rechtvaardiging gebruikt om stelen goed te keuren.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 19:00 schreef Viezig het volgende:

[..]
Veruit het grootste deel van de Albert Heijns zijn geen franchises.
Ahh kijk dit wist ik niet, dan klopt mijn beargumentatie niet volledig, excuses

quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 20:11 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Het is niet alleen vlees wat duurder is geworden. Alles is enorm duurder geworden. En dat is echt niet zo, alleen vanwege de hogere energie kosten. De supermarkten maken allemaal record winsten. Omdat als de echte inflatie 10% omhoog is, gooien ze zelf de prijzen 30% omhoog. De extra winst steken ze in hun zak.

Dus het is makkelijk te zeggen dat vlees een luxe is, maar hoe zit het met alle andere voedsel? Is rijst een luxe? Is groente een luxe? Of moeten we allemaal maar naar de voedsel bank?
Nee ik zeg niet dat het andere voedsel luxe zijn, maar in het voorbeeld waar ik op reageerde gaf de user aan dat hij steelde zodat hij zijn buikje rond kon eten aan het vlees.
Ja ik vind dat vlees een mate van luxe is, vlees is onderdeel van een gebalanceerde maaltijd maar er is verschil tussen vlees en vlees, daarbij is vlees niet iets dat iedere dag nodig is naar mijn mening.

Moet dan wel eerlijk toegeven dat ik hypocriet hierin ben en het zelf wel bijna dagelijks eet, maar mijn mening blijft dat ik het geen basis behoefte vind om dagelijks vlees te eten, en dit iets is waar ik zelf op zou korten als het voor mijn persoonlijke situatie nodig is.
pi_208521447
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 09:06 schreef Sharuun01 het volgende:

[..]
Ik disputeer ook niet dat ze het doorgerekend hebben en dat kosten en baten voordeliger is voor de AH om inderdaad gebruik te maken van zelfscans ten opzichte van personeel, het gene waar ik het probleem mee heb is dat je de winst die dit bedrijf maakt als rechtvaardiging gebruikt om stelen goed te keuren.
[..]
Ahh kijk dit wist ik niet, dan klopt mijn beargumentatie niet volledig, excuses
[..]
Nee ik zeg niet dat het andere voedsel luxe zijn, maar in het voorbeeld waar ik op reageerde gaf de user aan dat hij steelde zodat hij zijn buikje rond kon eten aan het vlees.
Ja ik vind dat vlees een mate van luxe is, vlees is onderdeel van een gebalanceerde maaltijd maar er is verschil tussen vlees en vlees, daarbij is vlees niet iets dat iedere dag nodig is naar mijn mening.

Moet dan wel eerlijk toegeven dat ik hypocriet hierin ben en het zelf wel bijna dagelijks eet, maar mijn mening blijft dat ik het geen basis behoefte vind om dagelijks vlees te eten, en dit iets is waar ik zelf op zou korten als het voor mijn persoonlijke situatie nodig is.
De grootste dief is AH zelf
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_208521515
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:40 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
De grootste dief is AH zelf
dan kom je er toch niet
pi_208522186
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:43 schreef Malavita het volgende:

[..]
dan kom je er toch niet
dat maak ik zelf wel uit
pi_208522204
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:21 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
dat maak ik zelf wel uit
maar wel om ze zeiken :')
  vrijdag 24 maart 2023 @ 20:45:56 #241
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_208522633
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:21 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
dat maak ik zelf wel uit
Als er een goeie aanbieding is zeker? :D
pi_208523661
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:43 schreef Malavita het volgende:

[..]
dan kom je er toch niet
Juist wel. Het geeft een voldaner(is it een woord?) gevoel om te jatten van de AH dan om het te doen van de Vomar. Niet dat het me tegenhoudt, maar toch.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208523737
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 21:15 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Juist wel. Het geeft een voldaner(is it een woord?) gevoel om te jatten van de AH dan om het te doen van de Vomar. Niet dat het me tegenhoudt, maar toch.
en dag niet gejat is een dag niet geleefd zeker.

Tokkiegehalte is weer hoog
pi_208523864
Hoe doe je dan in godsnaam stelen vraag ik me af aan die users die dat hier doen.

Want bij een controlle moet je gewoon al je tassen nu laten zien. Dan ben je het bokje..
pi_208523992
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 21:21 schreef Newone82 het volgende:
Hoe doe je dan in godsnaam stelen vraag ik me af aan die users die dat hier doen.

Want bij een controlle moet je gewoon al je tassen nu laten zien. Dan ben je het bokje..
#askingforafriend
pi_208524330
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 21:27 schreef Malavita het volgende:

[..]
#askingforafriend
Zeker ;)
pi_208524486
Het is 1 grote lulverhaal dat het winkelend publiek zou stelen via de zelfscan

boven de zelfscan kassa's hangen ontelbare cameraas die alles kunnen zien en volgen. Ik heb die info van mensen die bij AH werken. Als er zoveel gestolen zou worden zouden ze heel de dag dieven moeten pakken en de politie in de winkel moeten zien. Je ziet echt werkeklijk niemand ooit gepakt worden. RARA hoe kan dat.

Ik weet het echte probleem waarom AH het grote publiek de schuld wil geven....

Hun voorraden kloppen niet met hun kassa omzetten

conclusie is gewoon dat er veel gestolen wordt via hun logistieke partijen en hun eigen personeel

ja je hoort het goed

HUN EIGEN PERSONEEL en HET LOGISTIEK PROCES

die kunnen alles meenemen waar ze MAAR zin in hebben zonder dat ze gepakt worden

vrachtwagens vol spullen worden er gejat door hun eigen logistieke systemen van inladen, uitladen, afleveren laten scannen en de dozen weer inladen en wegrijden door hun chauffeurs

eN DAN Heb je ook hun vakkenvullers die hun eigen zakken vullen en na werktijd de spullen meenemen.

en dan heeft dat gore laffe AH het lef om het grote publiek de schuld te geven omdat hun voorraden niet kloppen met de werkelijke voorraden in hun winkels

ga je kapoet schamen AH :(
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:03:08 #248
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_208524534
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:00 schreef klaasweetalles het volgende:

boven de zelfscan kassa's hangen ontelbare cameraas die alles kunnen zien en volgen. Ik heb die info van mensen die bij AH werken. Als er zoveel gestolen zou worden zouden ze heel de dag dieven moeten pakken en de politie in de winkel moeten zien. Je ziet echt werkeklijk niemand ooit gepakt worden. RARA hoe kan dat.

conclusie is gewoon dat er veel gestolen wordt via hun logistieke partijen en hun eigen personeel

ja je hoort het goed

die kunnen alles meenemen waar ze MAAR zin in hebben zonder dat ze gepakt worden

vrachtwagens vol spullen worden er gejat door hun eigen logistieke systemen van inladen, uitladen, afleveren laten scannen en de dozen weer inladen en wegrijden door hun chauffeurs

en dan heeft dat gore laffe AH het lef om het grote publiek de schuld te geven omdat hun voorraden niet kloppen met de werkelijke voorraden in hun winkels

Ben je met verlof? Of mag je gewoon op internet daar?
pi_208524630
quote:

ja je hoort het goed

eN DAN Heb je ook hun vakkenvullers die hun eigen zakken vullen en na werktijd de spullen meenemen.

Vroeger, toen ik werkte in het distributie centrum hier in Zaandam was het schering en inslag qua diefstal .Ik wil niet generaliseren, maar het is ook het volk wat dat daar werkt. Desalniettemin heb je zeker een punt.
Probeer positief te blijven
pi_208524790
quote:

ja je hoort het goed

Serieus? Maar meeste zal toch verduisterd worden voordat de zelfscan wordt ingeschakeld lijkt me ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')