Heb de schroefboormachine en een boormachine van Parkside Performance gekocht. Voor mij als (beetje) thuisklusser meer dan voldoende inderdaad.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 16:53 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Die accessoires die je er bij koopt zijn denk ik de totale meerprijs niet waard, de boormachine is verder prima twee kennissen van mij hebben er ook één. Zou er wel direct een losse accu bij kopen.
https://www.lidl.nl/p/par(...)chine-20v/p800004808
Ik ben geen kenner, maar die duurdere heeft dubbel verlichting en is beschermd tegen bouwstof en vocht.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 11:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik twijfel tussen deze en deze Makita slagschroevendraaier. Heeft iemand hier iets nuttigs over te zeggen? Ik neig naar de goedkopere want hij is wat lichter. Maar als ik daar een miskoop aan doe, neem ik wel de zwaardere.
En 10 Nm meer. Voor de prijs is het onderscheid bijna te verwaarlozen en zou ik de duurdere nemen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 11:22 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik ben geen kenner, maar die duurdere heeft dubbel verlichting en is beschermd tegen bouwstof en vocht.
Ik heb een parkside met metalen geleiders, recht zagen is geen probleem (voor zover een decoupeerzaag daar echt geschikt voor is.) Het enige minpuntje is dat hij alleen maar standje extreem hard heeft.quote:Op zondag 17 september 2023 21:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Heb de schroefboormachine en een boormachine van Parkside Performance gekocht. Voor mij als (beetje) thuisklusser meer dan voldoende inderdaad.
Zoek nu nog een decoupeerzaag (niet van parkside blijkbaar want die schijnt plastic geleiders te hebben waardoor recht zagen een probleem schijnt te zijn.
Altijd de modellen nemen met de metalen (alu) voorzijde daar bij de kop.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 11:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik twijfel tussen deze en deze Makita slagschroevendraaier. Heeft iemand hier iets nuttigs over te zeggen? Ik neig naar de goedkopere want hij is wat lichter. Maar als ik daar een miskoop aan doe, neem ik wel de zwaardere.
Is dat zwarte geen los rubberen kapje om het metalen deel heen ?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Altijd de modellen nemen met de metalen (alu) voorzijde daar bij de kop.
Die goedkopere is kunstof en de kop lubbert er los in na een paar 100 schroeven.
Gewoon voor degelijkheid kiezen
Nee is kunstofquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is dat zwarte geen los rubberen kapje om het metalen deel heen ?
Thanks, heb nog niks gekocht dus zal eens gaan kijkenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:03 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik heb een parkside met metalen geleiders, recht zagen is geen probleem (voor zover een decoupeerzaag daar echt geschikt voor is.) Het enige minpuntje is dat hij alleen maar standje extreem hard heeft.
Ik heb zelf festool zonder klopper (filterreinigfunctie). De grote gaat alweer 13 jaar & en de kleine heb ik nu een jaar of 8 denk ik. En ze gaan alweer 2 grote verbouwingen mee. Enige wat vervangen is de filter, de zakken en van de grote de slanghouder omdat ik er 2 keer een balk op heb laten vallen.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:51 schreef -Richard- het volgende:
Plus dat je stofzuiger dan aangaat op elektrisch vermogen ipv een bleutooth iets. Simpel en doeltreffend. Hier ook gekozen voor invalzaag ipv cirkelzaag. Dat rechts zagen is echt een genot en als het nauwkeurig moet met diepteaanslag bijv dan is dat echt een pluspunt.
Ik heb de zaag dus wel, nu nog een goede bouwstofzuiger. Iemand tips? Renovatie van het huis zal wel twee jaar duren, dus een goede met filterreiniging? is wel de bedoeling. Heeft zoiets veel nut?
Ik heb verschillende budget (Eurom/Kärcher)'bouw'stofzuigers gehad en versleten en pas gelukkig geworden nadat ik er een losse ton met dust cyclone tussen gezet had. Nu blijft het filter van de stofzuiger nagenoeg schoon en verlies ik geen zuigkracht. Wel twee van die apparaten om te versjouwen als je ergens anders dan rond de werkbank moet zuigen. Voorbeeldje:quote:Op woensdag 1 november 2023 12:51 schreef -Richard- het volgende:
...
Ik heb de zaag dus wel, nu nog een goede bouwstofzuiger. Iemand tips? Renovatie van het huis zal wel twee jaar duren, dus een goede met filterreiniging? is wel de bedoeling. Heeft zoiets veel nut?
Grote stofzuiger die als een raket zuigt? Starmix, type weet ik zo even niet.et 2 filters die om de beurt uitgeklopt worden. Ook met sensor, dus hij klopt niet onnodig.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:51 schreef -Richard- het volgende:
Plus dat je stofzuiger dan aangaat op elektrisch vermogen ipv een bleutooth iets. Simpel en doeltreffend. Hier ook gekozen voor invalzaag ipv cirkelzaag. Dat rechts zagen is echt een genot en als het nauwkeurig moet met diepteaanslag bijv dan is dat echt een pluspunt.
Stofzuiger Makita 2512VC. Super goed apparaat en zeer voordelig. Ben nu al met de 2e bezig.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:51 schreef -Richard- het volgende:
Als je niet te veel geld kwijt wil maar toch resultaat, dan is een circelzaag met geleiderrail interessant.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 17:32 schreef MrDrako het volgende:
Invalzaag of cirkelzaag...
Graag jullie inzichten/ervaringen
Zo leer je nog eens iets, alhoewel ik er een in huis heb voor de kachel, nooit gerealiseerd dat ie er ook voor normaal gebruik zou zijn.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:44 schreef _mido het volgende:
[..]
Ik heb verschillende budget (Eurom/Kärcher)'bouw'stofzuigers gehad en versleten en pas gelukkig geworden nadat ik er een losse ton met dust cyclone tussen gezet had. Nu blijft het filter van de stofzuiger nagenoeg schoon en verlies ik geen zuigkracht. Wel twee van die apparaten om te versjouwen als je ergens anders dan rond de werkbank moet zuigen. Voorbeeldje:
Welke is het geworden? De Midi?quote:Op woensdag 8 november 2023 21:51 schreef -Richard- het volgende:
Kogel door de kerk, vandaag de festool stofzuiger gekocht. Moest een klusje doen met zaagwerk bij mn ouders en dat was niet te harden zonder aan te sluiten stofzuiger. Dat gaat nog vaker gebeuren dus, in combinatie met mn recentelijk ziekte verleden en dat ik nog 2 a 3 jaar aan het klussen ben was de keuze gemaakt. En die bleutooth knop op de slang, dat lijkt me echt geniaal. Heb er nu al zin in om hem te gebruriken.
Die bluetooth knop moet je wel apart erbij bestellen. Is niet standaard. En zoals hierboven, met een zaag of frees eraan is een cycloon in no time terug verdient.quote:Op woensdag 8 november 2023 21:51 schreef -Richard- het volgende:
Kogel door de kerk, vandaag de festool stofzuiger gekocht. Moest een klusje doen met zaagwerk bij mn ouders en dat was niet te harden zonder aan te sluiten stofzuiger. Dat gaat nog vaker gebeuren dus, in combinatie met mn recentelijk ziekte verleden en dat ik nog 2 a 3 jaar aan het klussen ben was de keuze gemaakt. En die bleutooth knop op de slang, dat lijkt me echt geniaal. Heb er nu al zin in om hem te gebruriken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |