quote:Op zaterdag 18 februari 2023 21:49 schreef Viv het volgende:
Ah, de NOS heeft het inmiddels ook gepost:
https://nos.nl/artikel/24(...)ledigend-taalgebruik
quote:In het boek De Heksen werd bijvoorbeeld uitgelegd dat heksen pruiken dragen, maar eigenlijk kaal zijn. Daar is nu aan toegevoegd: "Er kunnen een heleboel andere redenen zijn waarom vrouwen pruiken dragen en daar is zeker niets mis mee."
Mensen die zich hiermee bezig houden, hebben een regelrechte bullshitbaan.quote:
Zullen we het begrip 'lelijk' gewoon schrappen uit het vocabulaire? Vanaf nu bestaat het gewoon niet meer. Alles en iedereen is mooi.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 17:19 schreef Selenophilia het volgende:
Ik vind dit ook niets met woke te maken hebben. Leer je kinderen gewoon netjes en aardig te zijn tegenover een ander, ook op sociale media.
Wtf iemand lelijk noemen moet kunnenLekker iemand kapot onzeker de plastische chirurgie injagen om vervolgens haar voor niet natuurlijk uit te maken. Nog een keer
mensen
Newspeakquote:Op zaterdag 18 februari 2023 22:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zullen we het begrip 'lelijk' gewoon schrappen uit het vocabulaire? Vanaf nu bestaat het gewoon niet meer. Alles en iedereen is mooi.
Ik snap het nut van die nieuwe toevoeging oprecht niet.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 22:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Jemig. Dus we moeten aan de jonge generaties gewoon echt ALLES uitleggen.
Overdrijfquote:Op zaterdag 18 februari 2023 22:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zullen we het begrip 'lelijk' gewoon schrappen uit het vocabulaire? Vanaf nu bestaat het gewoon niet meer. Alles en iedereen is mooi.
Probeer het niet te begrijpen. Woke is op kruistocht.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 22:33 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik snap het nut van die nieuwe toevoeging oprecht niet.![]()
Dan gaat het dus om vrouwen die om een andere reden dan kaalheid een pruik dragen? En die zouden dan beledigd zijn door kale heksen met pruiken in een kinderboek?
Daar gaan Grimm en Hans Andersen.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 22:33 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
OverdrijfZelf iets lelijk vinden is wat anders dan in een kinderboek beschrijven wat lelijk is.
Anyway
Denk niet dat die hier zitten.quote:
Dit is geen kinderboek.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Denk niet dat die hier zitten.
Verder ook best wel een intolerante, ageïstische opmerking
Ja. Zo snel kunnen mensen zich 'beledigd' voelen. Daar moet je rekening mee houden.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 22:33 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik snap het nut van die nieuwe toevoeging oprecht niet.![]()
Dan gaat het dus om vrouwen die om een andere reden dan kaalheid een pruik dragen? En die zouden dan beledigd zijn door kale heksen met pruiken in een kinderboek?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |