abonnement Unibet Coolblue
pi_208029991
Ts is wereldvreemd? :')
pi_208030060
quote:
2s.gif Op donderdag 16 februari 2023 17:11 schreef Gunner het volgende:
Trouwens op zo'n huwelijksfeest met al die aandacht voor jou als stel, zou een vervelend kind echt opvallen? ik betwijfel het.
En wat als er een groepje kinderen komt. Een paar jongetjes van 6, rondrennend in de zaal, ik moet er niet aan denken op een bruiloft. :)

Op Turkse bruiloften zie ik altijd kinderen rondrennen. Vreselijk. :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208030071
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:25 schreef D. het volgende:
Ik denk dat de mensen die dit een raar verzoek vinden nou precies de doelgroep zijn :Y
Wijze man.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:08:45 #104
491017 MizzezAmy
Raad het liedje
pi_208030075
Ik vind het wel een normaal verzoek. Maar ik ben dan ook bruiloften gewend waar de kinderen van naaste familie wel aanwezig waren, maar van vrienden en collega's niet. Ik kan me geen bruiloften herinneren waar veel kinderen bij waren.
Ik weet niet of het dan ook expliciet op de uitnodiging staat, maar als je mensen uitnodigt die gewend zijn dat de kinderen altijd welkom zijn, kan het geen kwaad er duidelijk over te zijn.
Had bij de bruiloft van een collega iets soortgelijks mbt de partner. De ene collega ging er van uit dat die automatisch uitgenodigd was, maar dat was toch niet het geval.
Woorden zijn een zeldzaam iets
Wie teveel zegt
Zegt niets 🎶
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:19:53 #105
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208030183
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:07 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
En wat als er een groepje kinderen komt. Een paar jongetjes van 6, rondrennend in de zaal, ik moet er niet aan denken op een bruiloft. :)

Op Turkse bruiloften zie ik altijd kinderen rondrennen. Vreselijk. :D
Ik kan daar eerlijk gezegd niet mee zitten. Je bent vroeger ook wss wel kind geweest op een bruiloft waar je hezelfde deed.
pi_208030196
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 15:56 schreef DjVero het volgende:
Van een goede vriend kaartje voor zijn huwelijk ontvangen waarop staat "graag verzoeken wij uw kind thuis te laten" of iets in die trant. Als ouder geen leuk zinnetje, als bruid en bruidegom kan ik helemaal begrijpen waar dat verzoek vandaan komt. :D Ik ga er uiteraard geen ding van maken, hun bruiloft, hun feestje, hun regels, maar ik vond het een ehh beetje apart verzoek. Nog nooit van gehoord ook.

Komt dat echter vaker voor? Vind jij het kunnen? Heb jij op jouw bruiloft(sfeest) dit verzoek gedaan? Waarom wel/niet?
Volgens mij komt het best vaker voor en ik heb het ook wel eerder meegemaakt, en vind het dan geen enkel probleem.
volgens mij hoort het ook wel een bepaalde mate van organisatie.

Ik heb wel eens meegemaakt dat er een heel speciaal programma was waarbij per onderdeel ook aangegeven was waaraan gasten mee mochten doen en wanneer dan verwacht werd dat je weer vertrok (dat was een bepaalde collega van mn vrouw die met een vrouw in een hele grote en rijke italiaanse familie trouwde, de schoonvader had ook alles betaald en het was een heel duur en sjiek kasteel waar het plaatsvond, maar om 17:30 moesten wij weg, was verder best een leuk feest verder gedurende de tijd dat we 'mochten' meedoen, al had ik ook best intersse gehad te mogen blijven toen de maffia-achtige Don Vito Corleone's verder vierden).
Op die bruiloft liepen ook volop kinderen rond, maar bij onze uitnodiging stond expliciet dat het enkel voor twee personen was (en dus tot 17:30)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208030201
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:19 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik kan daar eerlijk gezegd niet mee zitten. Je bent vroeger ook wss wel kind geweest op een bruiloft waar je hezelfde deed.
Alles behalve dat. Ik zat netjes rustig en anders had ik ouders die dat wel regelden.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208030235
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:19 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik kan daar eerlijk gezegd niet mee zitten. Je bent vroeger ook wss wel kind geweest op een bruiloft waar je hezelfde deed.
Ik zie het probleem ook niet zo. Een feest met 100 man ofzo, waar de eerste uurtjes ook wat kinderen tussendoor huppelen. Dat maakt toch niet uit?

Bij de huwelijksvoltrekking zelf kan ik het me overigens wel voorstellen dat mensen geen huilbaby’s of lawaaierige kleuters erbij willen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208030264
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:21 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Alles behalve dat. Ik zat netjes rustig en anders had ik ouders die dat wel regelden.
Nuja, dat zou voor mij eerder een motivatie om bv bepaalde mensen toch aan te raden liever zonder kinderen te komen.
Gewoonweg omdat er bepaalde mensen zijn die veel leuker in de omgang en ontspannen zijn, als ze _niet_ de hele tijd het gevoel hebben hun kinderen achter de huid te zitten..

meestal zonde als die ouders zich gelijk afzonderen en enkel onderling bezighouden en verder niet vrij mingelen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208030318
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Nuja, dat zou voor mij eerder een motivatie om bv bepaalde mensen toch aan te raden liever zonder kinderen te komen.
Gewoonweg omdat er bepaalde mensen zijn die veel leuker in de omgang en ontspannen zijn, als ze _niet_ de hele tijd het gevoel hebben hun kinderen achter de huid te zitten..

meestal zonde als die ouders zich gelijk afzonderen en enkel onderling bezighouden en verder niet vrij mingelen
Dit ook. :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:35:06 #111
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_208030347
Ik begrijp het eigenlijk wel. Voor kinderen is het niet boeiend dus je doet er niemand een plezier mee, behalve de ouders die geen oppas hoeven te regelen. Tenzij ik echt iets mis. Maar bruiloften vind ik persoonlijk soms al saai, laat staan voor een kind.

Wij zijn getrouwd toen er eigenlijk alleen kinderen in de neven/nichten sfeer waren, die waren alleen uitgenodigd voor het feest en dan is de keuze voor de ouders snel gemaakt. Maar nu ik zelf een kind heb zou ik die eigenlijk sowieso (tenzij rol in de ceremonie) thuis laten, uitgenodigd of niet. Of als het alleen het feest is en hij een jaar of 8 is en al wat langer op kán blijven, dan kun je nog met z'n alleen mee doen in het feestgedruis. Maar een ceremonie of een receptie is niet nodig.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_208030391
Dat moeten ze zelf weten net zoals ik mag weten dat ik dan niet kom.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208030646
De hele houding van de meerderheid hier ("HET BRUIDSPAAR BEPAALT!") vind ik wel weer weinig hartelijk. Als je een bruiloft organiseert neem ik aan dat je doel is dit onvergetelijk te maken. Voor jezelf, maar natuurlijk ook voor je gasten. Krampachtig alles doorvoeren zoals JIJ dat wil, omdat JIJ nou eenmaal gaat trouwen zorgt meestal niet voor de leukste feestjes. Maar hé, dat moet iedereen lekker zelf weten.

Verder blijf ik mij altijd verbazen over kinderhaat. Is ook echt iets Nederlands heb ik het idee. In andere culturen komt het geeneens in mensen op om een bruiloft zonder kinderen te organiseren.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 11:17:55 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208030736
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:09 schreef Bugno3 het volgende:
De hele houding van de meerderheid hier ("HET BRUIDSPAAR BEPAALT!") vind ik wel weer weinig hartelijk. Als je een bruiloft organiseert neem ik aan dat je doel is dit onvergetelijk te maken. Voor jezelf, maar natuurlijk ook voor je gasten. Krampachtig alles doorvoeren zoals JIJ dat wil, omdat JIJ nou eenmaal gaat trouwen zorgt meestal niet voor de leukste feestjes. Maar hé, dat moet iedereen lekker zelf weten.

Verder blijf ik mij altijd verbazen over kinderhaat. Is ook echt iets Nederlands heb ik het idee. In andere culturen komt het geeneens in mensen op om een bruiloft zonder kinderen te organiseren.
Ik vind het ook heel krampachtig om een bruiloft te organiseren naar de wensen van anderen. Omdat er vanuit een gemeenschap een druk is om groots uit te pakken. Mensen die zich in de schulden moeten steken om er voor die gasten een onvergetelijke dag van te maken, daar zou ik echt voor passen.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 11:19:21 #115
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208030755
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:24 schreef Fred_B het volgende:
Ik zie het probleem ook niet zo. Een feest met 100 man ofzo, waar de eerste uurtjes ook wat kinderen tussendoor huppelen. Dat maakt toch niet uit?
Ik kan me voorstellen dat als je zelf geen kinderen hebt je je aan kleine kinderen stoort. Dat had ik vroeger namelijk ook. Daarna heb ik er een bepaalde tolerantie voor weten te ontwikkelen.
pi_208030758
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik vind het ook heel krampachtig om een bruiloft te organiseren naar de wensen van anderen. Omdat er vanuit een gemeenschap een druk is om groots uit te pakken. Mensen die zich in de schulden moeten steken om er voor die gasten een onvergetelijke dag van te maken, daar zou ik echt voor passen.
Rekening houden met is iets anders dan 'organiseren naar de wensen van anderen'. Wie heeft het trouwens over groots uitpakken?

Onvergetelijk heeft niks met duur uitpakken te maken. Maar om een warme sfeer in gezamenlijkheid, waar iedereen zich welkom en op zijn gemak voelt. Dat zou mijn doel zijn althans.
pi_208030761
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:09 schreef Bugno3 het volgende:
De hele houding van de meerderheid hier ("HET BRUIDSPAAR BEPAALT!") vind ik wel weer weinig hartelijk. Als je een bruiloft organiseert neem ik aan dat je doel is dit onvergetelijk te maken. Voor jezelf, maar natuurlijk ook voor je gasten. Krampachtig alles doorvoeren zoals JIJ dat wil, omdat JIJ nou eenmaal gaat trouwen zorgt meestal niet voor de leukste feestjes. Maar hé, dat moet iedereen lekker zelf weten.

Verder blijf ik mij altijd verbazen over kinderhaat. Is ook echt iets Nederlands heb ik het idee. In andere culturen komt het geeneens in mensen op om een bruiloft zonder kinderen te organiseren.
Ja, alleen zijn in andere culturen die bruiloften in bowlingzaaltje voor 1/20e van de prijs van de Nederlandse bruiloft. :D
Als je dan trouwt, een mooie locatie kiest, en er rent een kind onder je jurk door tijdens de ceremonie, of een huilbaby gilt van begin tot eind, nee dat zou ik liever skippen. :+

Zijn er veel kinderen met wie je echt een goede band hebt, dan is het wel een overweging waard. :) Of kinderen vanaf 8 jaar ofzo.

Feestje is op zich geen probleem wat er rondloopt.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 11:20:21 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208030769
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:19 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Rekening houden met is iets anders dan 'organiseren naar de wensen van anderen'. Wie heeft het trouwens over groots uitpakken?
‘Onvergetelijk’.
The love you take is equal to the love you make.
pi_208030774
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:19 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ja, alleen zijn in andere culturen die bruiloften in bowlingzaaltje voor 1/20e van de prijs van de Nederlandse bruiloft. :D
Als je dan trouwt, een mooie locatie kiest, en er rent een kind onder je jurk door tijdens de ceremonie, of een huilbaby gilt van begin tot eind, nee dat zou ik liever skippen. :+

Zijn er veel kinderen met wie je echt een goede band hebt, dan is het wel een overweging waard. :) Of kinderen vanaf 8 jaar ofzo.

Feestje is op zich geen probleem wat er rondloopt.
lekker generaliseren haha. Stukje tunnelvisie.
pi_208030781
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]
‘Onvergetelijk’.
Zie mijn edit. Dat hoeft niet door een lasershow en een optreden van Rihanna ofzo.

Zou wel vet zijn overigens :9~
pi_208030806
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:20 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
lekker generaliseren haha. Stukje tunnelvisie.
Ik zie het keer op keer om me heen dus het wordt elke dag bevestigd. ;)
Mijn vriendin trouwde (met een Marokkaan) in wederom een eenvoudig zaaltje. Mijn Nederlandse collega in een kasteel.
Vrienden in het buitenland ook altijd simpele zaaltjes.
Is niks mis mee verder. Gewoon een constatering.

Net als dat ze in andere culturen weer idd anders met kinderen zijn, in positieve zin. :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 11:25:07 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208030817
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:21 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Zie mijn edit. Dat hoeft niet door een lasershow en een optreden van Rihanna ofzo.

Zou wel vet zijn overigens :9~
Ik denk bij ‘onvergetelijk’ toch aan iets anders dan warme sfeer, welkom en op hun gemak. En omgekeerd ook.

Als ik de reacties zo lees, ook van ouders, wordt ook wel gewaardeerd dat ouders kunnen feesten zonder hun kinderen in de gaten te hoeven houden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_208030831
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:25 schreef Lienekien het volgende:


Als ik de reacties zo lees, ook van ouders, wordt ook wel gewaardeerd dat ouders kunnen feesten zonder hun kinderen in de gaten te hoeven houden.
Zeker als Rihanna komt. :P
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208030836
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:20 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
lekker generaliseren haha. Stukje tunnelvisie.
Dat doe je zelf ook.
pi_208030926
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:26 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Zeker als Rihanna komt. :P
Dan heb ik liever dat m'n vrouw ook thuisblijft.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 11:35:09 #126
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208030937
Aangezien wij zowat de enigen van de familie waren zonder kinderen had ik denk ik heel wat gasten kunnen schrappen als ik een adult-only trouwerij ervan gemaakt had. En zo heel veel gasten waren het al niet.
Dat zou ik erger hebben gevonden dan wat rumoer van wat kinderen.
Gelukkig zijn ze goed opgevoed en hadden we niets van sommige 'horror' scenario's hier eerder genoemd.
's Avonds entertainment voor ze geregeld en alles bleef happy. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:19 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Onvergetelijk heeft niks met duur uitpakken te maken. Maar om een warme sfeer in gezamenlijkheid, waar iedereen zich welkom en op zijn gemak voelt. Dat zou mijn doel zijn althans.
Mijn idee ook ja. Geen groots feest, maar toch onvergetelijk. Toevallig zei een schoonzus laatst nog hoe geweldig ze onze trouwdag vond. En dat is toch al weer even geleden. :)
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_208031035
Ja groot gelijk. Die kutkinderen eisen alleen maar de aandacht op en vreten alle schalen leeg nadat ze er met hun poephanden aan hebben gezeten
pi_208031062
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:19 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ja, alleen zijn in andere culturen die bruiloften in bowlingzaaltje voor 1/20e van de prijs van de Nederlandse bruiloft. :D
Als je dan trouwt, een mooie locatie kiest, en er rent een kind onder je jurk door tijdens de ceremonie, of een huilbaby gilt van begin tot eind, nee dat zou ik liever skippen. :+

Maar dan heb je toch iets om over na te praten? Huhhuh, kind van [...] liep onder m'n jurk door, ik zou dat hartstikke komisch vinden. Dat stijve, formele gedoe altijd waarin alles maar in de pas moet lopen op bruiloften, bleghh :{w

Maar goed, ieder zijn meug natuurlijk.
pi_208031096
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:48 schreef DjVero het volgende:

[..]
Maar dan heb je toch iets om over na te praten? Huhhuh, kind van [...] liep onder m'n jurk door, ik zou dat hartstikke komisch vinden. Dat stijve, formele gedoe altijd waarin alles maar in de pas moet lopen op bruiloften, bleghh :{w

Maar goed, ieder zijn meug natuurlijk.
Die ceremonie duurt toch niet uren? ;)

En ja, een beetje klasse en stijl is voor mij wat een bruiloft een bruiloft maakt. (Al hecht ik daar in het dagelijks leven ook waarde aan.)
Een ander ziet het als een “lekker gezellig” feestje. Zo zijn we weer allemaal anders. :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208031543
In het kader van het is jouw feestje, lijkt me het een prima verzoek.

Maar bruiloften zijn een raar ding. Dan komt alles egoïsme van de mensen die trouwen naar voren. Er wordt van alles verwacht qua cadeau's, vrijgezellenfeest, kleding etc.
En als je een beetje goede vrienden bent, dan mag je eigenlijk ook geen nee zeggen. Je bent semi verplicht om te komen.

Dat feestje zou je misschien hebben afgezegd als kinderen niet mee kunnen. Nu kan dat niet.

Ik zou sterk de neiging hebben om juist niet te komen, maar net als af en toe een ongewenste verjaardag bezoeken doe je soms maar even wat mensen normaal achten, om niet onder de sociale grenzen te zakken.
Eerst denken, dan typen
  vrijdag 17 februari 2023 @ 12:35:19 #131
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208031579
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:52 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Die ceremonie duurt toch niet uren? ;)

En ja, een beetje klasse en stijl is voor mij wat een bruiloft een bruiloft maakt. (Al hecht ik daar in het dagelijks leven ook waarde aan.)
Een ander ziet het als een “lekker gezellig” feestje. Zo zijn we weer allemaal anders. :)
O dan zou jij wel een hartwip hebben gekregen bij de eerstvolgende trouwerij in onze familie na de onze. Ik was
net bevallen van onze jongste en meneer kreeg op het moment supreme honger. Aan de borst dan maar. Maar het bleef in ieder geval rustig. :)
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_208031589
Het is zijn huwelijk dus hij bepaald.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_208031768
Of kinderen nou welkom zijn of niet, je moet je afvragen of je een kind een plezier doet met zo'n avondje weg.

Ik denk dat een kind het veel fijner thuis op de bank heeft met een oppas. Leuke film op de buis, bakje chips erbij naar bed kunnen wanneer ze het willen.

Kijk als je geen oppas hebt is het wat anders, maar het is gewoon beter om kinderen thuis te laten bij een bruidsfeest.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 12:57:44 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208031805
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 12:32 schreef Piger het volgende:
In het kader van het is jouw feestje, lijkt me het een prima verzoek.

Maar bruiloften zijn een raar ding. Dan komt alles egoïsme van de mensen die trouwen naar voren. Er wordt van alles verwacht qua cadeau's, vrijgezellenfeest, kleding etc.
En als je een beetje goede vrienden bent, dan mag je eigenlijk ook geen nee zeggen. Je bent semi verplicht om te komen.

Dat feestje zou je misschien hebben afgezegd als kinderen niet mee kunnen. Nu kan dat niet.

Ik zou sterk de neiging hebben om juist niet te komen, maar net als af en toe een ongewenste verjaardag bezoeken doe je soms maar even wat mensen normaal achten, om niet onder de sociale grenzen te zakken.
Nou, dat van dat egoïsme vind ik ook nogal stereotiep. Introverte mensen die er niet van houden om in het middelpunt van de belangstelling te staan trouwen ook.
The love you take is equal to the love you make.
pi_208031818
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 12:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nou, dat van dat egoïsme vind ik ook nogal stereotiep. Introverte mensen die er niet van houden om in het middelpunt van de belangstelling te staan trouwen ook.
Ik denk dat er bedoeld wordt dat deze egoïsme vanuit de bruid en/of bruidegom komt. Of lees ik het verkeerd?
pi_208031830
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 12:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nou, dat van dat egoïsme vind ik ook nogal stereotiep. Introverte mensen die er niet van houden om in het middelpunt van de belangstelling te staan trouwen ook.
Dat zal vast.
Ik heb ze alleen nog niet meegemaakt.

Dus een combi van introvert en tijdens bruiloft het minder egoïstisch aanpakken.
Eerst denken, dan typen
pi_208031910
quote:
16s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind dat heel erg asociaal.
Dan ga je niet?

quote:
16s.gif Op donderdag 16 februari 2023 17:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wat een kolder.

Als ze besluiten de bruiloft te vieren door het vermoorden van katten dan mag iemand anders daar best wat van vinden, om het maar eens in het belachelijke te trekken.
Je schrijft het zelf al. :)

Je hoeft niet naar een huwelijk van een ander te gaan, je kan ook bedanken en dan stuur je een kaartje ondertekend met FlippingCoin, Mw FlippingCoin, kind(eren) FlippingCoin?
  vrijdag 17 februari 2023 @ 13:16:58 #138
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208031984
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 12:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik denk dat er bedoeld wordt dat deze egoïsme vanuit de bruid en/of bruidegom komt. Of lees ik het verkeerd?
Ja? Ik heb het ook over de mensen die trouwen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 13:01 schreef Piger het volgende:

[..]
Dat zal vast.
Ik heb ze alleen nog niet meegemaakt.

Dus een combi van introvert en tijdens bruiloft het minder egoïstisch aanpakken.
Minder egoïstisch als in… geen vrijgezellenfeest willen, geen kledingeisen stellen. Oh, ik wel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_208032075
Nu is een vrijgezellenfeest echt een teken van egoïsme? Haha, wat? Dat wordt toch door vrienden georganiseerd? Daar heeft een bruid of bruidegom verder niks mee van doen, anders dan ontvoerd te worden.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 13:27:00 #140
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208032111
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 13:24 schreef Bugno3 het volgende:
Nu is een vrijgezellenfeest echt een teken van egoïsme? Haha, wat? Dat wordt toch door vrienden georganiseerd? Daar heeft een bruid of bruidegom verder niks mee van doen, anders dan ontvoerd te worden.
Piger zegt het.
The love you take is equal to the love you make.
pi_208032160
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 13:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Piger zegt het.
User @Piger is af en toe een vreemde snuiter.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 13:31:23 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208032165
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 13:30 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
User @:Piger is af en toe een vreemde snuiter.
Wie niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_208032175
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 13:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wie niet.
De bruid en bruidegom uit de OP in ieder geval ook.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 13:33:38 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208032194
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 13:32 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
De bruid en bruidegom uit de OP in ieder geval ook.
Dat is subjectief.
The love you take is equal to the love you make.
pi_208032233
Ik zeg gewoon wat ik denk. En denk niet dat ik de enige ben.

Een bruiloft is gewoon een egoïstisch ding toch. Het draait om jezelf + partner. Je weet dat je gasten flink wat kosten voor je moeten maken (los van dat een vrijgezellenfeest zeker gezellig kan zijn, maar er wordt geacht dat deze voor je wordt geregeld). En je verwacht dat je vrienden komen opdraven, terwijl een groot deel wat mij betreft toch echt een beetje saai/geforceerd is.

En omdat het allemaal perfect geregeld moet zijn zorg je dat er geen kinderen bij zijn >:)

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 13:30 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
User @:Piger is af en toe een vreemde snuiter.
Gelukkig maar. Op het moment dat ik normaal wordt gevonden, heb ik mezelf teveel laten meeslepen met wat anderen leuk vinden i.p.v. wat ik zelf graag doe in t leven.
Eerst denken, dan typen
  vrijdag 17 februari 2023 @ 13:38:51 #146
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208032271
Hun besluit. Het is hun dag. En ik snap het wel. Bij onze bruiloft (wel kleinschalig, iets van 50 man) hebben we het er niet specifiek bij gezegd, maar uiteindelijk waren er maar weinig kinderen. Broer van m'n man nam zijn kinderen mee voor de ceremonie en drankje na, en daarna werden ze opgehaald door hun moeder (ze zijn gescheiden). Hebben we verder niet om gevraagd, ging allemaal vanzelf en dat was wel fijn. Meeste mensen hebben echt wel door dat het een slecht idee kan zijn om vooral kleinere kinderen mee te nemen naar zoiets. Toch een lange dag en je wil er niet verantwoordelijk voor zijn dat zo'n mooie dag potentieel minder leuk wordt door aandacht vragende kinderen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 13:40:20 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208032288
Het wordt ook weer als egoïstisch gezien als je géén feest geeft voor je bruiloft.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 17 februari 2023 @ 13:48:25 #148
5428 crew  miss_sly
pi_208032388
quote:
82s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 13:40 schreef Lienekien het volgende:
Het wordt ook weer als egoïstisch gezien als je géén feest geeft voor je bruiloft.
Zeker.

Wij gingen met vrienden van ons met vieren naar het gemeentehuis en daarna brunchen. Dat was het. Daar waren veel mensen het toch echt niet mee eens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 17 februari 2023 @ 13:52:03 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208032425
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 13:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zeker.

Wij gingen met vrienden van ons met vieren naar het gemeentehuis en daarna brunchen. Dat was het. Daar waren veel mensen het toch echt niet mee eens.
Was bij ons eigenlijk ook wat we het liefste wilden.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 17 februari 2023 @ 13:52:55 #150
5428 crew  miss_sly
pi_208032433
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 13:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Was bij ons eigenlijk ook wat we het liefste wilden.
Het was heerlijk!
's Avonds nog lekker met tweetjes uit eten geweest. Heerlijke dag gehad zo zonder gedoe.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')