abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 8 maart 2023 @ 19:26:35 #125
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_208292334
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 19:17 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Is toch al heel lang hommeles daar?
:Y, Sittard is/was een teringzooi en Maya was daar soort van klokkenluider. Dat rapport is van augustus vorig jaar, maar gezien dit is er nog niet veel verbeterd.
Zo te zien is Thorvald Veneberg nu voorzitter daar.
Ja, jammer.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 maart 2023 @ 20:14:17 #126
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208293245
Overigens begon het nieuwe seizoen in de World Triathlon Championship Series vrijdag in Abu Dhabi. De Britse Beth Potter won daar bij de vrouwen, logischerwijze na een ijzersterk staaltje hardlopen - na het zwemmen was er een groep van zes en die bleven samen tot ergens in het hardlopen. Bij de mannen was er na het wielrennen nog een enorme groep, waar er lopend een paar uit wisten te breken. Alex Yee was daarvan de beste, een Britse dubbelslag dus. Plek drie voor de immer sympathieke Braziliaan Manoel Messias, Richard Murray werd voor Nederland veertiende.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208294453
quote:
9s.gif Op woensdag 8 maart 2023 19:26 schreef Pino112 het volgende:

[..]
:Y, Sittard is/was een teringzooi en Maya was daar soort van klokkenluider. Dat rapport is van augustus vorig jaar, maar gezien dit is er nog niet veel verbeterd.
Zo te zien is Thorvald Veneberg nu voorzitter daar.
Ja, jammer.
Met ThorGod VeneGod aan het roer, zijn de klokkenluiders vissenvoer
Jack does it in real time...
pi_208309379
Laureus Awards nominatie voor McLaughlin

twitter


twitter


twitter
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 11 maart 2023 @ 10:00:46 #129
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208323127
Sondre Guttormsen gaat over 6,00 neter tijdens de NCAA-kampioenschappen. Ook een uitstekende verspringwedstrijd:

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208323205
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 07:59 schreef Nober het volgende:
Laureus Awards nominatie voor McLaughlin

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
Een sporter nomineren die 1x per jaar een wedstrijd rent :')
Jack does it in real time...
pi_208343503
Jaaaaaaaaaa. Wereld Record.

twitter


3:23.37
Olesya Krasnomovets
Olga Zaytseva
Olga Kotlyarova
Yuliya Gushchina

https://en.m.wikipedia.or(...)records_in_athletics

En weer eentje onder het oude WR van Kratochivoladinges.

twitter


Splits :
49.26 = 23.63 + 25.63 Bol 2023
49.48 = 23.56 + 25.92 Wilson 2023
49.59 = 23.47 + 26.12 Kratochvílová 1982

[ Bericht 2% gewijzigd door Nober op 12-03-2023 14:29:38 ]
  maandag 13 maart 2023 @ 20:37:14 #132
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_208363875
Einde tijdperk Fosbury (76)
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Trouwste user 2022 dinsdag 14 maart 2023 @ 11:50:45 #133
7889 tong80
Spleenheup
pi_208370392
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:37 schreef Szura het volgende:
Einde tijdperk Fosbury (76)
Legend.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_208378726
twitter


twitter
pi_208501768
twitter
pi_208503509
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 00:55 schreef wimderon het volgende:
[ twitter ]
Waarom heeft dat een apart wk?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 23 maart 2023 @ 11:09:37 #137
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208504372
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Waarom heeft dat een apart wk?
Zodat we het in een apart topic kunnen wegstoppen en er verder geen last van hebben. :+
pi_208505049
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Waarom heeft dat een apart wk?
Dat is een extra (landen)wedstrijd, buiten het reguliere WK.
pi_208505596
Dit WK moet er op verzoek van @heywoodu zijn gekomen!
Jack does it in real time...
pi_208508721
twitter
pi_208510643
2023 Diamond League




https://www.diamondleague.com/calendar/

Geen 400m zonder horden en met horden voor vrouwen in Stockholm en Zürich.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nober op 23-03-2023 20:36:34 ]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 maart 2023 @ 21:01:17 #142
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208511026
quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:06 schreef DeeBee het volgende:
Dit WK moet er op verzoek van @:heywoodu zijn gekomen!
Maar ik was in 1961 nog helemaal niet geboren!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208685032
twitter


Ratified: world records for Duplantis, Bol and Seifu, world U20 records for Jackson and Sosna

quote:
Men’s world U20 discus (1.75kg) record
71.37m Mika Sosna (GER) Schoenebeck, 10 June 2022


Women’s world indoor 400m record
49.26 Femke Bol (NED) Apeldoorn, 19 February 2023


Men’s world pole vault record
6.22m (i) Mondo Duplantis (SWE) Clermont-Ferrand, 25 February 2023


Women’s world 50km record (women only)
3:00:30 Emane Seifu (ETH) Gqeberha, 26 February 2023


Women’s world U20 indoor 60m record
7.07 Kaila Jackson (USA) Albuquerque, 10 March 2023


World records set indoors earlier this year by Mondo Duplantis and Femke Bol have now been ratified.


Other recently ratified marks include Emane Seifu’s women-only 50km world record, Mika Sosna’s world U20 discus record from 2022, and Kaila Jackson’s equalling of the world U20 indoor 60m record.


Duplantis, the world and Olympic pole vault champion, enjoyed another undefeated indoor campaign this year. Following victories in Uppsala, Berlin and Lievin, the 23-year-old from Sweden headed to Clermont-Ferrand for his final competition of the indoor season.


He opened his series with a first-time clearance at 5.71m, got over 5.91m on his second try, then popped over 6.01m with his first jump at that height. With the competition won, Duplantis raised the bar to 6.22m. After a couple of close attempts, he successfully cleared it on his third try, sailing over the bar with room to spare.


His winning mark added a centimetre to his previous world record, set at the World Athletics Championships Oregon22 on 24 July 2022.


Just six days prior, Bol had entered the record books with a blistering run over 400m.


The world 400m hurdles silver medallist, who had broken the 50-second barrier with 49.96 in her first 400m outing of the indoor season, produced her record run at the Dutch Indoor Championships in Apeldoorn.


Pushed by training partner Lieke Klaver, Bol went through the first lap in the lead in 23.63. With a clear run to the finish, she held her form well and crossed the line in 49.26, taking 0.33 off the previous world indoor record set by Jarmila Kratochvilova in Milan on 7 March 1982.


There was a third world record set in February, thanks to the unheralded Emane Seifu.


The Ethiopian won the 50km at the Nedbank Runified Breaking Barriers Ultramarathon in 3:00:30, taking almost four minutes off the previous women-only record of 3:04:24, set by South Africa’s Irvette van Zyl in Port Elizabeth on 23 May 2021.


Seifu maintained a steady pace throughout, going through 10km in 36:09 before reaching the half-way mark in 1:30:28. She went through the marathon checkpoint in 2:32:21 and completed the race with a negative split for the second half.


Just last month, 18-year-old Kaila Jackson sped to a lifetime best of 7.07 in the heats of the 60m at the NCAA Indoor Championships in Albuquerque, equalling the world U20 indoor record set by Ewa Swoboda in Torun on 12 February 2016.


One day later, Jackson came close to that mark with a 7.08 clocking to finish second in the NCAA indoor final.


Mika Sosna made history last year with his world U20 record in the men’s discus (1.75kg implement). The German thrower sent his disc out to 71.37m at a competition in Schoenebeck, adding more than a metre to the previous record set in Halle by Ukraine’s Mykyta Nesterenko on 24 May 2008.
https://www.worldathletic(...)-seifu-jackson-sosna
pi_208703262
quote:
Een nieuwe snelwandelproef zal toegevoegd worden aan het atletiekprogramma van de Olympische Spelen in Parijs 2024. Dat heeft World Athletics zaterdag bekendgemaakt.

De internationale atletiekfederatie kwam tot een akkoord met het Internationaal Olympisch Comité (IOC) over het format van een nieuw teamevent in het snelwandelen. Aan de gemengde aflossing zullen 25 teams deelnemen. Elke ploeg bestaat uit een man en een vrouw, die een marathon (42,195 km) zullen afleggen in vier onderdelen van ongeveer gelijke afstand. Elke atleet legt twee keer ruim 10 km af (man, vrouw, man, vrouw).

Het nummer vindt op 7 augustus 2024 plaats om 7u30, aan de voet van de Eiffeltoren. World Athletics zal spoedig de kwalificatiemodaliteiten bekendmaken.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 april 2023 @ 14:14:19 #145
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208703282
Woest, nijdig, laaiend.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport zaterdag 8 april 2023 @ 17:24:43 #146
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208704981
Rip 50 km
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 april 2023 @ 15:48:44 #147
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208715691
Richardson met 10,57 en de vierde tijd ooit in Miramar, wel met 4,1 meter per seconde rugwind :+

Vierde tijd ooit op de ranglijst inclusief onreglementaire wind dus.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208719260
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 april 2023 14:10 schreef wimderon het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Douma en Van Es voor goud.
  maandag 10 april 2023 @ 11:22:59 #149
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_208724439
Check dat filmpje hier:

https://nos.nl/artikel/24(...)p-weg-naar-rotterdam

ONZE Abdi wordt even bijna doodgereden :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_208724489
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 11:22 schreef Szura het volgende:
Check dat filmpje hier:

https://nos.nl/artikel/24(...)p-weg-naar-rotterdam

ONZE Abdi wordt even bijna doodgereden :')
:')
Dat je daar ook gaat trainen ga dan lekker naar Font-Romeu of Flagstaff.

Lekker snoepreisje voor Leon Haan ook weer, voor een item van 5 minuten.
pi_208724551
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 11:22 schreef Szura het volgende:
Check dat filmpje hier:

https://nos.nl/artikel/24(...)p-weg-naar-rotterdam

ONZE Abdi wordt even bijna doodgereden :')
Haha, dit kan niet. Stukje Afrika.
Jack does it in real time...
pi_208743042
Naomi Jong: ‘De eerste keer als vrouw naar een wedstrijd was doodeng’

quote:
Naomi Jong (21) is in transitie van man naar vrouw, een lange zoektocht naar haarzelf waar veel doorzettingsvermogen voor nodig is, gehinderd door logische onzekerheid en vragen. Ook de overgang van atleet naar atlete is geen gemakkelijke. Hoewel ze sterk in haar schoenen staat, is ze altijd op haar hoede voor negatieve reacties.

Voor velen is het invullen van het geslacht niet meer dan een vinkje op een inschrijfformulier. Voor Naomi is het wel een ‘big deal’. Het weerhoudt haar er soms zelfs van om mee te doen aan een wedstrijd. Het liefst zet ze zonder twijfel het vinkje bij ‘vrouw’. Zo wil ze zijn en zo voelt ze zich ook. Maar door haar recente transitie naar vrouw en haar deelname in de damescategorie is ze onzeker.

Toch zet ze knap door op weg naar een leven waarin ze volledig geaccepteerd wordt voor wie ze is. Stapje voor stapje boekt ze voortuitgang. Dat ze afgelopen winter als vrouw heeft deelgenomen aan de door haar zo geliefde Gelderse en Overijsselse crosscompetitie voelde als een grote overwinning.

Hetzelfde geldt voor haar eerste wedstrijd als Naomi, een jaar eerder. ‘Ik was verschrikkelijk nerveus’, blikt ze terug. ‘De ergste coronatijd was net achter de rug, dus ik was nog niet vaak als vrouw naar een drukke plek gegaan. Het was dan ook een echte vuurdoop. Ik was bang voor de reacties, hoe mensen mij zouden vinden, maar zeker ook op mijn deelname in de vrouwencategorie.’

Reacties
Die negatieve reacties kwamen er niet, al vermoedt ze dat er achter haar rug om wel over haar wordt gesproken. Ze begrijpt dat haar voorkomen vragen kan oproepen, dus kan dit enigszins accepteren. Ook snapt ze de twijfels die er wellicht bij tegenstanders zijn over haar deelname in de vrouwencategorie. Op sportieve gronden heeft ze er zelf ook moeite mee. ‘Ik zit nog in de fase waarin ik gesprekken voer in het ziekenhuis. Hierna begin ik met hormonen en krijg ik later in het traject de keuze of ik uiteindelijk ook een operatie wil. Puur op lichamelijke gronden ben ik dus nog niet 100 procent een vrouw. Het voelt dan ook niet helemaal eerlijk om bij de vrouwen mee te doen.’

Toch is er geen andere keuze. ‘Ik kan mezelf en alles waar ik doorheen moet niet serieus nemen als ik deelneem bij de mannen. En hoe kan ik dan van anderen verwachten dat ze mij accepteren als vrouw?’

Tweede plaats
Dit jaar eindigde ze als tweede bij de vrouwen in het eindklassement van de crosscompetitie. ‘Ik liep op één seconde de eerste plaats mis. De sporter in mij denkt ‘verdorie’. Aan de andere kant is het misschien wel beter dat ik niet heb gewonnen. Dat was waarschijnlijk niet door iedereen geaccepteerd. De tweede plek laat zien dat ik gewoon te verslaan ben.’

Naomi vindt eigenlijk dat ze zulke gedachten niet mag hebben, maar heeft nog geen manier gevonden om dit van zich af te zetten. ‘Dat ik mij minder vrij voel, belemmert deels mijn plezier. Toch wil ik graag wedstrijden blijven lopen, juist omdat ik het lopen zo leuk vind. Maar de massale wedstrijden ga ik eerder uit de weg. Des te meer mensen ergens zijn, des te groter de kans op negatieve reacties. En dan zo’n naam op je startnummer… iedereen kan het zien. Ik heb dit overigens niet alleen bij atletiek hoor. Ik heb sowieso moeite met grote gezelschappen en nog meer sinds ik in transitie ben.’

Van vraag naar overtuiging
Sinds vijf jaar speelt de gedachte bij Naomi dat ze zich meer vrouw voelt dan man. Het was er niet ineens, het was iets dat zich in haar jeugd langzaam ontwikkelde. Ze had op school vooral vriendinnetjes in plaats van vriendjes. Dat ze op kamp van groep 8 moest slapen bij de jongens in plaats van bij de meisjes voelde ook heel onnatuurlijk. Pas jaren later snapte ze waar dit gevoel vandaan kwam.

Wat begon als een vraag werd steeds meer een overtuiging. Na een jaar van twijfels was ze moedig genoeg om het gevoel te delen met haar ouders. Hoewel ze van hen inmiddels volop steun en acceptatie voelt, beseft ze dat dit ook voor hen niet altijd eenvoudig is. ‘Ze hebben altijd gezegd dat het ze niet zou verbazen als ik met een jongen thuis zou komen in plaats van een meisje. Ze hadden dus wel iets door, maar hadden er alleen het verkeerde labeltje aan gehangen. Mijn boodschap kwam daarom toch als een grote verrassing. Gelukkig beseffen ze dat ik niet ben veranderd van persoonlijkheid. Ik ben juist mezelf nu. Hier zijn veel gesprekken overheen gegaan, onderling maar ook met de seksuoloog.’

Haar vrienden pakten de boodschap heel goed op. Ze raakte niemand van haar vaste vriendenkring kwijt. Sterker nog, de band werd met sommigen zelfs beter dan ooit. Het sterkte Naomi in de overtuiging dat ze op de juiste weg was. Ze besloot haar transitie ook op papier door te zetten. In de zomer van 2020 liet ze zich bij de Universiteit van Utrecht, waar ze Biomedische Wetenschappen studeert, registreren als vrouw.

Online zoektocht
De volgende stap was de overgang van atleet naar atlete. Dit bleek nog niet zo eenvoudig. Ze begon een online zoektocht en schrok zich een hoedje van de verhalen van transgenders in de topsport. De haatreacties die ze las en de berichten over het uitsluiten van sporters door internationale bonden, raakten haar diep. Uiteindelijk stuitte ze op een document van het NOC*NSF waaruit bleek dat ze in de breedtesport mocht uitkomen in de categorie waarin ze zelf wilde.

Dit was precies waar ze naar op zoek was. Ze ging in gesprek met de vertrouwenscontactpersoon van de Atletiekunie die het goede nieuws bevestigde. Ze moest uiteindelijk bij haar club AV Cialfo in Epe zijn om de registratie te voltooien. ‘Ik heb een mailtje gestuurd en kreeg gelukkig een positieve reactie. Ze hebben het aangepast en wensten mij veel succes in het traject.’

Naomi beseft dat het voor de vereniging niet iets alledaags is. Nu ze dit proces achter de rug heeft, denkt ze echter dat een andere werkwijze fijner was geweest. ‘Het was voor mij, aan het begin van mijn sociale transitie, een flinke drempel om de Atletiekunie te benaderen met deze vraag. Het had enorm geholpen wanneer de club een tekstje op de website had gehad, bijvoorbeeld onder een kopje Veilig sportklimaat, waarin het duidelijk maakt dat je als transgender wordt geaccepteerd op de club. Dan zou ik eerst naar de club zijn gestapt om alles te regelen. Nog gemakkelijker was het geweest als ik zelf mijn geslacht had kunnen aanpassen in de ledenadministratie. Wanneer clubs werken met de Volta app is dit mogelijk.’

Inmiddels heeft ze alle papieren rond en dus ook de dispensatiedocumenten van de Atletiekunie op zak. ‘Dit geeft mij een fijn gevoel. Dan sta ik sterker wanneer iemand ooit bezwaar maakt tegen mijn deelname in de vrouwencategorie. Gelukkig heb ik ze nog nooit nodig gehad. Ik hoop met heel mijn hart dat dit ook zo blijft.’

Meer informatie
We zijn ons bewust van de actualiteiten en het besluit van World Athletics over transgenders in de topsport. Vanuit de Atletiekunie willen we benadrukken dat transgenderatleten in de breedtesport welkom zijn en mee kunnen doen in de categorie waarin ze zich prettig voelen. Heb je hier vragen over, neem dan gerust contact op met de afdeling wedstrijdsport, met het projectteam Veilig & Vertrouwd Sporten of met de vertrouwenscontactpersoon van de Atletiekunie of van je eigen club.

Op de website van de Atletiekunie vind je meer informatie over dit onderwerp onder het kopje veilig & vertrouwd sporten/diversiteit. Deze informatie wordt regelmatig geactualiseerd.

https://www.atletiek.nl/a(...)dstrijd-was-doodeng/
De atletiekunie kan wel een type Sebastian Coe gebruiken.
  woensdag 12 april 2023 @ 10:04:14 #153
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_208745293
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 22:41 schreef Nober het volgende:
Naomi Jong: ‘De eerste keer als vrouw naar een wedstrijd was doodeng’
[..]
De atletiekunie kan wel een type Sebastian Coe gebruiken.
Wat, lees ik het goed dat ze nog aan hormoontherapie moest beginnen maar ze al wel kon deelnemen aan sportwedstrijden bij de vrouwen?

En natuurlijk ook weer geschreven om op de emotie te spelen, dat is natuurlijk al jaren de modus operandi van de media betreffende deze thematiek maar het onderwerp van sportieve oneerlijkheid wordt amper aangeraakt en zelfs zo verdraaid zodat het eerder een 'innerlijke worsteling' voor de transgender atlete zelf is. Dat ze als XX vrouw waarschijnlijk buiten de top 50 zou vallen in plaats van op 1 seconde na de eerste plaats te behalen, dat laten ze voor de gemakkelijkheid even ongemoeid.

[ Bericht 14% gewijzigd door kl1172 op 12-04-2023 10:21:27 ]
pi_208757000
Officieel: GEEN WERELDRECORD CROUSER

twitter
  donderdag 13 april 2023 @ 11:09:08 #155
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_208757067
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 11:01 schreef Nober het volgende:
Officieel: GEEN WERELDRECORD CROUSER

[ twitter ]
Niet zo handig.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')