abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 16 februari 2023 @ 11:18:15 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208017283
quote:
Moldavië vreest Russische staatsgreep: ‘Land is nagenoeg weerloos'



De Moldavische regering houdt serieus rekening met een staatsgreep. Volgens de pro-westerse president Sandu ligt er een Russisch plan om regeringsgebouwen te bestormen, bestuurders te gijzelen en een pro-Russisch bestuur te installeren. Deskundigen waarschuwen dat het land kwetsbaar is en zichzelf onvoldoende kan verdedigen tegen een mogelijke georkestreerde coup.

In documenten die door Oekraïne zouden zijn onderschept, staat beschreven hoe buitenlandse 'saboteurs' het geweld moeten leiden. Het zou gaan om burgers uit Rusland, Belarus, Servië en Montenegro. Zij zouden worden begeleid door Moldavische veteranen, oud-politieagenten en figuren uit het criminele circuit. Het gaat niet om een directe invasie van Rusland, benadrukte Sandu gisteravond, maar een indirecte aanval op de Moldavische democratie.

In reactie op het onderschepte plan heeft Sandu de beveiliging van staatsinstellingen opgevoerd. Enkele Serviërs is de afgelopen dagen de toegang tot Moldavië ontzegd omdat ze geen duidelijkheid over hun reisplannen konden verschaffen. Ook een groep Montenegrijnse boksers werd tegengehouden op de luchthaven van Chisinau.

Dinsdag bleek hoe gespannen de situatie is, toen het volledige luchtruim werd afgesloten vanwege een onbekend vliegend object. Moldavische media maakten melding van een of meerdere drones, de Moldavische parlementsvoorzitter spreekt omfloerst van een 'Russisch vliegend object'.

Nagenoeg weerloos
Moldavië heeft nauwelijks middelen om zichzelf te beschermen. Het armste land van Europa heeft slechts een legertje van zo'n 6500 militairen. Een EU-diplomaat zei tegen nieuwssite EUObserver dat Moldavië vrijwel weerloos is. Het land is voor luchtafweer afhankelijk van het luchtverdedigingssysteem van Oekraïne, maar dat land heeft zijn handen vol aan de eigen verdediging tegen de Russische agressie.

Ook is er al een kleine Russische militaire macht in het land aanwezig: in het afgescheiden Transnistrië 'bewaken' zij de vrede. Minister Popescu van Buitenlandse Zaken kondigde deze week opnieuw een poging aan om de Russische troepen 'met vreedzame middelen' het land uit te krijgen. De verwachting is niet dat Rusland daarvoor open staat.

De gevolgen van de oorlog in buurland Oekraïne zijn groot. Door de Russische raketaanvallen op Oekraïense cruciale infrastructuur zit ook Moldavië geregeld zonder stroom en internet. De inflatie is torenhoog, onder meer doordat de gastoevoer vanuit Rusland fors is verlaagd. Ook kwamen er al eens raketresten terecht in Moldavië en vorige week vloog een Russische raket door het Moldavische luchtruim.



Het Kremlin noemt de berichten over het destabilisatieplan "ongegrond". Het is echter geen geheim dat de pro-Europese koers van het voormalige Sovjetstaatje, dat vorig jaar kandidaat-EU-lid werd, Moskou een doorn in het oog is.

Rusland zegt bezorgd te zijn over de positie van etnische Russen in Transnistrië, en de mogelijkheid dat Roemenië Moldavië zal annexeren. Voor dat laatste is geen enkele aanwijzing. Wat opvalt is dat vanuit het Kremlin over de regering van Sandu wordt gesproken als "politici die de macht hebben gegrepen". Dat lijkt sterk op de termen die voor de Oekraïense regering worden gebruikt ("coupplegers").



Volgens de Moldavische politiek analist Cristian Vlas zijn de plannen om Moldavië te destabiliseren goed voorbereid. "Hier is maanden, tot zelfs jaren, aan gewerkt. Het Kremlin heeft een uitgebreid netwerk van pro-Russische figuren in Moldavië, van oligarchen en politici tot criminele groeperingen."

Spilfiguur in dat netwerk is de steenrijke politicus Ilan Shor. Zijn Shor-partij is met slechts zes zetels een marginale speler in de Moldavische politiek, maar de oligarch weet wekelijks protesten tegen de pro-Europese regering te organiseren. Die worden in Russische media breed uitgemeten, en omschreven als "massaprotesten".

"Journalisten hebben vastgesteld dat aanhangers van Shor worden betaald om de straat op te gaan. Daardoor valt moeilijk te zeggen hoe groot zijn achterban is", zegt Vlas. "Er bestaat heus een groot anti-overheidssentiment, maar ik schat dat slechts een deel daarvan een aanhanger van Shor is."

De middelen om Shor aan te pakken zijn beperkt. Vorig jaar werden de licenties ingetrokken van aan hem gelieerde tv-zenders. Een verbod op de partij is juridisch ingewikkeld, legt Vlas uit. "Dat is een vergaand besluit. Ik vermoed dat daarvoor de bewijzen te dun zijn."

Hulp uit het Westen
De Europese Unie zou Moldavië kunnen helpen door de financiële steun te verhogen, aangevuld met militaire steun door individuele lidstaten, zegt Vlas. "In ruil daarvoor moet de staat vooruitgang boeken met de hervormingen die nodig zijn voor Europese integratie." Onder meer Duitsland ging onlangs over tot de levering van pantservoertuigen.

Ondertussen wordt in Chisinau vandaag een nieuwe premier geïnstalleerd, Dorin Recean. Hij heeft ervaring als minister en veiligheidsadviseur van Sandu. De verwachting is dat hij de defensie-uitgaven zal verhogen en verdere veiligheidsmaatregelen zal nemen. De vraag is of dat op tijd is om de gevreesde coupplannen te blokkeren.

https://nos.nl/artikel/24(...)is-nagenoeg-weerloos
---------------------------------------------

Rusland moet lekker opsodemieteren.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208018093
Gaat gewoon gebeuren. Moldavië inlijven is voor de Russen van strategisch belang om Oekraïne verder te kunnen omsingelen én mogelijk door te stoten richting Westen. Hongarije is al pro Rusland, dus zo krijgen ze steeds meer invloedssfeer in oostelijk Europa.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208020875
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Gaat gewoon gebeuren. Moldavië inlijven is voor de Russen van strategisch belang om Oekraïne verder te kunnen omsingelen én mogelijk door te stoten richting Westen. Hongarije is al pro Rusland, dus zo krijgen ze steeds meer invloedssfeer in oostelijk Europa.
Hongarije? Weg ermee!
Tijd om al die armoedige landjes cadeau te doen aan Vlad.
pi_208020885
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:10 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Hongarije? Weg ermee!
Tijd om al die armoedige landjes cadeau te doen aan Vlad.
Zo makkelijk ligt dat allemaal niet. Destabilisatie van oost Europa is zeer slecht voor de algehele status van Europa.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 16 februari 2023 @ 17:18:43 #5
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_208021510
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Gaat gewoon gebeuren. Moldavië inlijven is voor de Russen van strategisch belang om Oekraïne verder te kunnen omsingelen én mogelijk door te stoten richting Westen. Hongarije is al pro Rusland, dus zo krijgen ze steeds meer invloedssfeer in oostelijk Europa.
heb je gezien waar de grens tussen Moldavië met Rusland ligt? hoe denk je dat ze dat dan even kunnen inlijven?
pi_208021952
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 17:18 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
heb je gezien waar de grens tussen Moldavië met Rusland ligt? hoe denk je dat ze dat dan even kunnen inlijven?
Transnistrië
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208022164
Dat land valt van de regen in de drup. Een van de meest gammele Sovjetrepublieken, daarna het gammelste land van Europa. Als je jezelf niet kan regeren, word dan ook niet onafhankelijk! Maar ja…

Ceterum sensio Putinem omne esse delendam.
pi_208022183
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:10 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Hongarije? Weg ermee!
Tijd om al die armoedige landjes cadeau te doen aan Vlad.
Eerder om hard in te grijpen bij die smeerlappen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208022308
Nieuwe vluchtelingen stroom, geweldig.
pi_208022451
quote:
In documenten die door Oekraïne zouden zijn onderschept
of gefabriceerd? >:)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  donderdag 16 februari 2023 @ 21:19:50 #11
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208026071
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zo makkelijk ligt dat allemaal niet. Destabilisatie van oost Europa is zeer slecht voor de algehele status van Europa.
Dan noemen we het geen Europa meer, dan is het probleem opgelost :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_208026179
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:16 schreef RamboDirk het volgende:
Nieuwe vluchtelingen stroom, geweldig.
Alle Moldaviërs die weg willen, werken al in Roemenië want de meesten hebben ook een Roemeens paspoort.
  donderdag 16 februari 2023 @ 21:37:21 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208026322
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 21:28 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Alle Moldaviërs die weg willen, werken al in Roemenië want de meesten hebben ook een Roemeens paspoort.
Maar Roemenie geeft niet zoveel als andere EU landen, dus dit opent wel deuren.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 21 februari 2023 @ 19:56:46 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208091860
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 maart 2023 @ 10:13:45 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208340935
quote:
Onrust verwacht in hoofdstad Moldavië: 'Alles wordt ingezet om te destabiliseren'



"Zou jij kinderen willen opvoeden in Moldavië?", vraagt de 58-jarige Olga. Woedend is ze, een antwoord verwacht ze duidelijk niet. Ze somt op: "Gas, benzine, eten. Alles wordt duurder in dit land. De machthebbers moeten worden vervangen, dat is de oplossing." Ze is vastbesloten vandaag te demonstreren in hoofdstad Chisinau, tegen de pro-EU-koers van het land. Opnieuw, want de protesten duren al maanden.

De Moldavische autoriteiten vrezen dat de protestdag vandaag onrustig zal verlopen. Volgens de politie zijn er bewijzen dat er "rellen en massale wanorde" dreigen. Aan de vooravond van het protest waarschuwde de politie dat "geen enkele provocatie zal worden getolereerd".

Hoe groot het pro-Russische sentiment is in Moldavië, en in welke mate de betogers geheel uit eigen beweging de straat op gaan, is niet geheel duidelijk. Maar volgens Moldavische, Oekraïense en Amerikaanse inlichtingendiensten probeert Rusland gewelddadige protesten in het land te voeden. Dat zou onder meer blijken uit onderschepte plannen voor een staatsgreep. Sindsdien is Chisinau alert op wie het land binnenkomt. De grenspolitie heeft dit jaar al 2600 buitenlanders de toegang tot het land ontzegd, onder wie "saboteurs die Moldavië willen destabiliseren".

Er wordt al langer gevreesd voor instabiliteit in Moldavië, dat ingeklemd ligt tussen Roemenië en Oekraïne. Vanwege de toenadering van het land tot de EU probeert Rusland op allerlei manieren Moldavië te destabiliseren, zo stelt de regering. "Oekraïne wordt direct door Rusland aangevallen, en Moldavië met indirecte middelen", vertelt oud-onderminister van Buitenlandse Zaken Iulian Groza op zijn kantoor in Chisinau.

Kosten omlaag bij vrede
Spil in de anti-regeringsprotesten is de oligarch Ilan Sor, en zijn Sor Partij. Volgens hem is Moldavië in een diepe crisis gestort vanwege de uitgesproken steun aan Oekraïne. Zijn kleine oppositiepartij is onderwerp van meerdere strafrechtelijke onderzoeken, onder meer vanwege het aanzetten tot onrust en het betalen van Moldaviërs om de straat op te gaan. Het is daardoor niet duidelijk wie uit eigen initiatief de straat op gaat.

Het stadje Orhei, een uur ten noorden van Chisinau, is het bolwerk van Sor. Als burgemeester maakte Sor zich immens populair door deels met verduisterd geld de stad op te knappen en een pretpark met gratis entree te bouwen. Tegenwoordig verblijft Sor in het buitenland, vanwege een veroordeling tot een jarenlange celstraf vanwege een bankschandaal.



In Orhei geen kwaad woord over oud-burgemeester Sor. Mensen zijn vooral boos over de gestegen kosten. "Voor gepensioneerden als ik is het heel lastig", zegt Aleksander Komorowski in het parkje om de hoek van een speciale Sor-supermarkt. Daar wordt brood voor een gesubsideerde prijs verkocht. "Dankzij Sor."

Het gesprek over gestegen prijzen gaat al snel over op de oorlog in Oekraïne, het buurland 30 kilometer verderop. Als er vrede komt, dalen de prijzen, stelt hij. "Wij zijn voor vrede zodat we niet worden meegesleurd in de oorlog." Een buurman, ook met de naam Aleksander, is stellig: "De Amerikanen zijn de oorlog begonnen, maar laten anderen het uitvechten."

Hybride oorlog
Beide heren gaan met bussen van de protestorganisatie naar het protest in Chisinau. Pas op het laatste moment wordt duidelijk wanneer zij worden opgehaald. "De vorige keer werd onze bus buiten de stad tegengehouden, dus toen konden we uiteindelijk niet naar de bijeenkomst."



Zulke veiligheidsmaatregelen worden door de Sor Partij aangegrepen om de Moldavische regering - die consequent 'het regime' wordt genoemd - te beschuldigen van grove schendingen van de mensenrechten. "De regering heeft een golf van intimidatie, chantage en vervolging van burgers gelanceerd om het protest te dwarsbomen", aldus de partij.

De 'oneerlijke' behandeling van de Sor Partij is voer voor de Russische staatsmedia, die in Russischtalige delen van Moldavië worden geconsumeerd. Het is een van de vele wapens van de 'hybride oorlogsvoering' van Rusland tegen Moldavië, vertelt oud-minister Groza. "Op alle manieren wordt geprobeerd het land te destabiliseren, van cyberaanvallen en bommeldingen tot nepnieuws en desinformatie."

Steun EU
Als voorbeeld noemt hij de verschillende verhalen in Russische media over vermeende Oekraïense aanvalsplannen op Transnistrië, de pro-Russische afvallige regio in het oosten van Moldavië. Zo zou Oekraïne een slecht onderhouden munitiedepot in Transnistrië willen leegroven, of de leider van Transnistrië willen omleggen. Kyiv sprak van "complete nonsens" en "voorspelbare leugens".

Moldavië probeert de desinformatie tegen te gaan door onder meer Kremlingelieerde media te schorsen. Maar het kan weinig doen om de onvrede in het land, die breder is dan de Sor-aanhangers, weg te nemen. Daarvoor is de economische en politieke situatie in het land te instabiel.

"Rusland maakt gebruik van de kwetsbaarheden van Moldavië en voedt de bestaande spanningen", aldus Groza. De voedingsbodem voor destabilisatie is immers groot, in een land waar tot de Russische invasie in Oekraïne de helft van de bevolking positief stond tegenover Rusland.

"Maar", zo stelt Groza, "de meeste Moldaviërs willen juist ver weg blijven van de protesten. De steun voor de EU-koers neemt alleen maar toe." Al zal dat geluid vandaag niet het dominante geluid zijn in Chisinau.

https://nos.nl/artikel/24(...)om-te-destabiliseren
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208342508
Aangezien de russen daar extreem moeilijk kunnen komen lijkt mij dit sterk
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208342525
Maak me meer zorgen om Amerikaanse "regime change" overal in de wereld waar regeringen niet hun koers varen, desnoods door burgeroorlogen. Er wordt ook openlijk gesproken over een Russische regime change.

quote:
Volgens de pro-westerse president Sandu ligt er een Russisch plan om regeringsgebouwen te bestormen, bestuurders te gijzelen en een pro-Russisch bestuur te installeren.
Vind haar daarom niet geloofwaardig.
pi_208342763
Mjah gaat wel iets gebeuren, vandaag sws pleuris
pi_208342962
Moldavië, wordt daar niet steeds Wie is de Mol uitgezonden?
pi_208343730
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:33 schreef Cupfighter het volgende:
Moldavië, wordt daar niet steeds Wie is de Mol uitgezonden?
Van John de Moldavië 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208343855
Rusland moet zich eens af gaan vragen waarom al die voormalige Warschaupact staten richting EU rennen. Mja, zelfreflectie is ze vreemd. Zoals ze in Finland zeggen: "Kaikki mitä Venäjältä tulee, on paskaa, ellei se ole kusta."
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 12 maart 2023 @ 14:35:08 #22
408813 crew  trein2000
pi_208343871
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 17:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Transnistrië
En hoe komen ze daar met versterkingen en logistiek? Door navogebied of dood Oekraïne?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208343875
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De Moldavische bevolking wil dit, net als de Oekraïense bevolking. De pro-Europese koers laat in beide landen een spoor van armoede achter, dus ik snap wel dat ze hun heil willen zoeken in een Russische invloedssfeer.
De landen die in de Russische invloedssferen zijn zijn inderdaad toonbeelden van rijkdom, welvaart en vrijheid _O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208343909
quote:
In documenten die door Oekraïne zouden zijn onderschept
Fakenews van desinformanten.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 12 maart 2023 @ 14:40:57 #25
408813 crew  trein2000
pi_208343921
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:01 schreef Gringo. het volgende:
Maak me meer zorgen om Amerikaanse "regime change" overal in de wereld waar regeringen niet hun koers varen, desnoods door burgeroorlogen. Er wordt ook openlijk gesproken over een Russische regime change.
[..]
Vind haar daarom niet geloofwaardig.
Als je pro-westers bent dan ben je ongeloofwaardig? Bijzondere opvatting wel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208344162
Maar intussen wel lekker in een westers land wonen en genieten en profiteren van alle westerse geneugten en verworvenheden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208346803
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 14:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als je pro-westers bent dan ben je ongeloofwaardig? Bijzondere opvatting wel.
Dat is niet wat ik bedoelde te zeggen: Toen ik dit las ...
quote:
Volgens de pro-westerse president Sandu ligt er een Russisch plan om regeringsgebouwen te bestormen, bestuurders te gijzelen en een pro-Russisch bestuur te installeren.
... wist ik direct dat ze de oorlog in buurland Oekraïne en de miljarden die ze daar ontvangen, als een 'kans' aangrijpt om zelf ook miljarden binnen te harken en wat lees ik op het einde van het artikel:

quote:
Hulp uit het Westen
De Europese Unie zou Moldavië kunnen helpen door de financiële steun te verhogen, aangevuld met militaire steun door individuele lidstaten,
De president is pro-westers en pro-EU, dan is dit een uitgerekende kans om geld te krijgen en toetreding tot de EU te versnellen.
pi_208347215
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 14:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En hoe komen ze daar met versterkingen en logistiek? Door navogebied of dood Oekraïne?
Zwarte Zee?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208347221
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De Moldavische bevolking wil dit, net als de Oekraïense bevolking. De pro-Europese koers laat in beide landen een spoor van armoede achter, dus ik snap wel dat ze hun heil willen zoeken in een Russische invloedssfeer.
Hoezo laat dat een spoor van armoede achter?

Verder heeft 20% van de Russische bevolking geen stromend water in huis, geen toilet/ riolering en verharde wegen.
Wat maakt dat een Russische koers beter is voor het land dan een Europese?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 12 maart 2023 @ 18:30:20 #30
408813 crew  trein2000
pi_208347251
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 18:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zwarte Zee?
Moldavië is landlocked.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208347372
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 17:18 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
heb je gezien waar de grens tussen Moldavië met Rusland ligt? hoe denk je dat ze dat dan even kunnen inlijven?
Rusland probeert de kust van Oekraïne te annexeren, daarmee heeft het directe verbinding met Moldavië.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208347397
De enige goede rus is een dode rus.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208347458
quote:
16s.gif Op zondag 12 maart 2023 18:38 schreef FlippingCoin het volgende:
De enige goede rus is een dode rus.
Nee.

Ik verafschuw Rusland en haar daden, maar ik verwerp het als mensen zo over hele volken praten, vooral vanaf een luie, veilige stoel in Nederland.

[ Bericht 14% gewijzigd door Hatseflats22 op 12-03-2023 19:03:53 ]
pi_208347470
Zou wel gunstig zijn voor Moldavië.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  zondag 12 maart 2023 @ 18:49:11 #35
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_208347594
Ze richten inderdaad veel schade en terreur in Oekraïne aan, maar verder is de Russische oorlogsmachine roestig en ronduit té waardeloos om veel verder te komen.
De dwaze russen krijgen op deze manier never-nooit NAVO-landen in handen.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_208347981
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 18:42 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nee.

Ik verafschuw Rusland en haar daden, maar ik verwerp het als mensen zo over hele volken praten, vooral vanaf een luie, veilige stoel in Nederland.
Ja nou ik heb wel 1 like gekregen anders
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  User die overal opduikt 2022 zondag 12 maart 2023 @ 19:13:47 #37
186611 Haags
pi_208348050
quote:
16s.gif Op zondag 12 maart 2023 18:38 schreef FlippingCoin het volgende:
De enige goede rus is een dode rus.
Eens, maar bovenaan staat de clitorus ;)
Zonder wrijving geen glans
pi_208348090
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 19:12 schreef Hatseflats22 het volgende:
Edit, je bent niet grappig
2 + 1 medestander inmiddels
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 12 maart 2023 @ 19:39:03 #39
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208348482
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Gaat gewoon gebeuren. Moldavië inlijven is voor de Russen van strategisch belang om Oekraïne verder te kunnen omsingelen én mogelijk door te stoten richting Westen. Hongarije is al pro Rusland, dus zo krijgen ze steeds meer invloedssfeer in oostelijk Europa.
Nog verder door stoten naar het westen? Ze krijgen het niet eens voor elkaar om Oekraïne te pakken. Wellicht dat ze inderdaad wat proberen in Moldavië, maar lijkt me heel sterk dat ze zo dom zijn om veel verder te gaan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 12 maart 2023 @ 19:41:09 #40
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_208348512
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 19:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nog verder door stoten naar het westen? Ze krijgen het niet eens voor elkaar om Oekraïne te pakken. Wellicht dat ze inderdaad wat proberen in Moldavië, maar lijkt me heel sterk dat ze zo dom zijn om veel verder te gaan.
Dat dus.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_208349075
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 19:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nog verder door stoten naar het westen? Ze krijgen het niet eens voor elkaar om Oekraïne te pakken. Wellicht dat ze inderdaad wat proberen in Moldavië, maar lijkt me heel sterk dat ze zo dom zijn om veel verder te gaan.
Nu ook bij het journaal: ook intern zijn er veel pro Russen. Intern groeit de destabilisatie dus ook.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208349649
rusland bezet een gedeelte van Moldavie. Hmmmm wie zou hier nu achter kunnen zitten...
pi_208349709
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 20:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nu ook bij het journaal: ook intern zijn er veel pro Russen. Intern groeit de destabilisatie dus ook.
De demonstranten is voor het overgrote deel oud, ziet er russisch uit, praat russisch, en is russisch.

En net als bij andere "pro russische" protesten krijgen ze hiervoor ongeveer 10 euro betaald.
pi_208350100
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 20:36 schreef oheng het volgende:
rusland bezet een gedeelte van Moldavie. Hmmmm wie zou hier nu achter kunnen zitten...
Amerika natuurlijk. Het is altijd de schuld van Amerika als Rusland landen binnenvalt.
pi_208351252
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 21:00 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Amerika natuurlijk. Het is altijd de schuld van Amerika als Rusland landen binnenvalt.
Mijn fiets heeft een lekke band, da's óók de schuld van Amerika!!!111
pi_208351379
quote:
16s.gif Op zondag 12 maart 2023 19:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
2 + 1 medestander inmiddels
Tsja, er zijn nu eenmaal veel meer domme mensen, dan mensen met gezond verstand.
pi_208351416
quote:
10s.gif Op zondag 12 maart 2023 22:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Tsja, er zijn nu eenmaal veel meer domme mensen, dan mensen met gezond verstand.
jaloezie is een nare eigenschap
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208351664
quote:
16s.gif Op zondag 12 maart 2023 22:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
jaloezie is een nare eigenschap
Dus?
pi_208352396
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 18:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Moldavië is landlocked.
Niet helemaal, hebben een zeehaven aan de monding van de Proet in de Donau in Giurgiulesti. Ze hebben dus toegang tot zee, maar aangezien die toegang via de Donau op de Oekraïens-Roemeense grens ligt is het vrij kansloos voor de Russen om die te gebruiken.
pi_208352533
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:07 schreef Magister_Artium het volgende:
Dat land valt van de regen in de drup. Een van de meest gammele Sovjetrepublieken, daarna het gammelste land van Europa. Als je jezelf niet kan regeren, word dan ook niet onafhankelijk! Maar ja…

Ceterum sensio Putinem omne esse delendam.
Het lijkt het me beter om Moldavië gewoon samen te voegen met Roemenië, uiteindelijk is het ongeveer de helft van het oorspronkelijke vorstendom Moldavië wat samen met de vorstendommen Transsylvanië en Walachije Roemenië heeft gevormd; enkel door het Russisch imperialisme is Moldavië een onafhankelijk land. Sterker nog, de hoofdstad van het oorspronkelijke Moldavië is niet Chisinau maar het Roemeense Iasi. Al bij al is Moldavië in feite een straatarme versie van Roemenië, iedereen spreekt er Roemeens en de helft van de bevolking (als het niet meer is) heeft ook een Roemeens paspoort naast het Moldavische.
pi_208352898

quote:
“Russia has had to switch more and more from a strategy of using soft power and leverage … it was never that soft, but they didn’t need to rely on coercion all the time,” said Bob Deen, an expert on the region, and a senior research fellow at the Clingendael Institute thinktank. “In Moldova, they cultivated links with numerous politicians, they have a massive presence in the media, a lot of Russian content gets rebroadcast, and there was a genuine affinity among a sizeable part of the population.”

“All of that is diminishing really quickly because of the aggression against Ukraine,” he said, as Russia leveraged its control over gas flows and threatened political instability instead.

https://www.theguardian.c(...)es-old-soviet-allies
pi_208353301
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 23:20 schreef J.B. het volgende:

[..]
Het lijkt het me beter om Moldavië gewoon samen te voegen met Roemenië, uiteindelijk is het ongeveer de helft van het oorspronkelijke vorstendom Moldavië wat samen met de vorstendommen Transsylvanië en Walachije Roemenië heeft gevormd; enkel door het Russisch imperialisme is Moldavië een onafhankelijk land. Sterker nog, de hoofdstad van het oorspronkelijke Moldavië is niet Chisinau maar het Roemeense Iasi. Al bij al is Moldavië in feite een straatarme versie van Roemenië, iedereen spreekt er Roemeens en de helft van de bevolking (als het niet meer is) heeft ook een Roemeens paspoort naast het Moldavische.
Het laatste wat je wil is Moldavië toevoegen aan de EU.

Samen met Roemenië, prima. Mits Roemenië opstapt uit de EU.
  maandag 13 maart 2023 @ 03:52:32 #53
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_208353307
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:33 schreef Cupfighter het volgende:
Moldavië, wordt daar niet steeds Wie is de Mol uitgezonden?
Daar gaat Jan Slagter jaarlijks zielige bejaarden filmen voor Max Maakt Mogelijk.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_208353731
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 03:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het laatste wat je wil is Moldavië toevoegen aan de EU.

Samen met Roemenië, prima. Mits Roemenië opstapt uit de EU.
Waarom? Moldavië is qua inwoneraantal grofweg 15% van de toenmalige DDR, waarom zou Roemenië uit de EU moeten en Duitsland toentertijd niet? Bovendien lost het op eenvoudige wijze een economisch en veiligheidsprobleem op aan de grenzen van de Europese Unie, het land is zo klein en economisch/politiek kwetsbaar dat ik vermoed dat het een permanent probleemgeval zal blijven.
pi_208354077
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 07:52 schreef J.B. het volgende:

[..]
Waarom? Moldavië is qua inwoneraantal grofweg 15% van de toenmalige DDR, waarom zou Roemenië uit de EU moeten en Duitsland toentertijd niet? Bovendien lost het op eenvoudige wijze een economisch en veiligheidsprobleem op aan de grenzen van de Europese Unie, het land is zo klein en economisch/politiek kwetsbaar dat ik vermoed dat het een permanent probleemgeval zal blijven.
West-Duitsland heeft het financiële probleem van de eenwording vooral zelf gedragen. Daar heeft de Duitse economie ook een flinke tijd last van gehad.

Ik denk sowieso dat we moeten beginnen met landen als Hongarije en Polen buiten te schoppen, omdat die zich weigeren te houden aan de Europese wetten. Maar een land als Roemenië had ook nooit bij de EU moeten komen. Het heeft de EU niets te bieden.

Moldaviërs zorgen nu al voor genoeg criminaliteit (net als Roemenen). Dus laat die grenzen ajb dicht. Het enige wat je uit dat soort landen krijgt is zeer goedkope arbeiders.

De EU is veel te groot geworden.

Eigenlijk zou het het beste zijn als de Benelux met Duitsland, het VK, Oostenrijk en de Scandinavische landen zich zou afsplitsen. Frankrijk misschien als ze zich committeren aan bepaalde belangrijke beginselen. Bigger =/= better.
pi_208354798
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 08:35 schreef VEM2012 het volgende:
Eigenlijk zou het het beste zijn als de Benelux met Duitsland, het VK, Oostenrijk en de Scandinavische landen zich zou afsplitsen. Frankrijk misschien als ze zich committeren aan bepaalde belangrijke beginselen. Bigger =/= better.
De VK niet natuurlijk. Dan begint het hele gezeik van de Britten in de EU weer van voren af aan.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_208355074
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 08:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
West-Duitsland heeft het financiële probleem van de eenwording vooral zelf gedragen. Daar heeft de Duitse economie ook een flinke tijd last van gehad.

Ik denk sowieso dat we moeten beginnen met landen als Hongarije en Polen buiten te schoppen, omdat die zich weigeren te houden aan de Europese wetten. Maar een land als Roemenië had ook nooit bij de EU moeten komen. Het heeft de EU niets te bieden.

Moldaviërs zorgen nu al voor genoeg criminaliteit (net als Roemenen). Dus laat die grenzen ajb dicht. Het enige wat je uit dat soort landen krijgt is zeer goedkope arbeiders.

De EU is veel te groot geworden.

Eigenlijk zou het het beste zijn als de Benelux met Duitsland, het VK, Oostenrijk en de Scandinavische landen zich zou afsplitsen. Frankrijk misschien als ze zich committeren aan bepaalde belangrijke beginselen. Bigger =/= better.
Moldavische wijn vind ik best wel lekker.
pi_208355191
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 08:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
West-Duitsland heeft het financiële probleem van de eenwording vooral zelf gedragen. Daar heeft de Duitse economie ook een flinke tijd last van gehad.

Ik denk sowieso dat we moeten beginnen met landen als Hongarije en Polen buiten te schoppen, omdat die zich weigeren te houden aan de Europese wetten. Maar een land als Roemenië had ook nooit bij de EU moeten komen. Het heeft de EU niets te bieden.

Moldaviërs zorgen nu al voor genoeg criminaliteit (net als Roemenen). Dus laat die grenzen ajb dicht. Het enige wat je uit dat soort landen krijgt is zeer goedkope arbeiders.

De EU is veel te groot geworden.

Eigenlijk zou het het beste zijn als de Benelux met Duitsland, het VK, Oostenrijk en de Scandinavische landen zich zou afsplitsen. Frankrijk misschien als ze zich committeren aan bepaalde belangrijke beginselen. Bigger =/= better.
dus je argument is in het kort; EU had nooit warchau pact en sovjet staten mogen toelaten?

Never ending Union is altijd de doelstelling geweest, maldo
avie onder roemenie een helehoop onrust oplost en onze buiten grens versterkt ik zeg doen. veel maldaviers hebben vaak ook een roemeens nationaliteit.
pi_208355721
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 09:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
De VK niet natuurlijk. Dan begint het hele gezeik van de Britten in de EU weer van voren af aan.
Met rijke kernlanden krijg je een compleet andere dynamiek. In het VK ontstond de ellende ook toen er in te korte tijd teveel landen toegevoegd werden. Waaronder Polen, Hongarije en Roemenië.
pi_208355726
quote:
15s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:28 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Moldavische wijn vind ik best wel lekker.
Ik heb geen probleem met meer vrije handel. Maar laat de boevennesten gewoon lekker zitten waar ze zitten.
pi_208355753
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 11:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Met rijke kernlanden krijg je een compleet andere dynamiek. In het VK ontstond de ellende ook toen er in te korte tijd teveel landen toegevoegd werden. Waaronder Polen, Hongarije en Roemenië.
Het VK was daar zelf ook de oorzaak van. Die liep voorop om de EU eerder te verbreden dan om te verdiepen.
pi_208355798
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:40 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dus je argument is in het kort; EU had nooit warchau pact en sovjet staten mogen toelaten?

Never ending Union is altijd de doelstelling geweest, maldo
avie onder roemenie een helehoop onrust oplost en onze buiten grens versterkt ik zeg doen. veel maldaviers hebben vaak ook een roemeens nationaliteit.
Ik denk dat heel duidelijk is dat we veel te veel hebben uitgebreid. Zelfs een land als Frankrijk is al een groot blok aan het been. Maar die hebben nog potentie. Een beetje.

Als je zo'n grote unie met uiteenlopende meningen succesvol wil laten zijn kan dat alleen maar door soevereiniteit af te staan en de EU veel machtiger maken. Maar dan word je als Nederland leeggezogen.

Van de andere kant: partijen als D66. Pvda, GL, enz. vinden het laten krimpen van de economie wel een goed idee, terwijl VVD en CDA met liefde en plezier de middenklasse opofferen voor de grote bedrijven (waar ook D66, GL, PvdA voorstander van zijn) dus ook als Nederland autonoom blijft zie ik het ook niet zo best in voor de toekomst.

Maar goed, dat heb ik al eens eerder gezegd: ik zie Europa de komende decennia in zwaar verval komen met alle stupide beslissingen die nu genomen worden.

Neemt niet weg dat Moldavië lekker de eigen boontjes mag doppen. En nee, Rusland heeft dat blok aan het been ook niet nodig. Dus ik acht de kans dat de Russen daar energie in gaan steken, zeker nu ze al hoestend en proestend door Oekraïne dwalen, erg klein.
pi_208355802
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 11:27 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Het VK was daar zelf ook de oorzaak van. Die liep voorop om de EU eerder te verbreden dan om te verdiepen.
Dus?

Ik zeg alleen maar wat ik verstandig vind. Dat verder niemand naar mij gaat luisteren is mij al lang bekend.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 maart 2023 @ 12:01:24 #64
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208356144
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 11:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb geen probleem met meer vrije handel. Maar laat de boevennesten gewoon lekker zitten waar ze zitten.
Dit dus. Rusland moet lekker binnen de eigen grenzen blijven.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 13 maart 2023 @ 12:05:20 #65
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_208356177
De regering van Moldavie weet er een zooitje van te maken, de bevolking is zo ontevreden dat er een revolultie dreigt. En nu probeert die door-en-door corrupte regering steun van het Westen te krijgen door te roeptoeren dat Rusland erachter zou zitten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 maart 2023 @ 12:15:53 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208356282
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 12:05 schreef mvdejong het volgende:
De regering van Moldavie weet er een zooitje van te maken, de bevolking is zo ontevreden dat er een revolultie dreigt. En nu probeert die door-en-door corrupte regering steun van het Westen te krijgen door te roeptoeren dat Rusland erachter zou zitten.
Dus in een tijd waar Rusland talloze westerse verkiezingen probeert te beïnvloeden en er een oorlog gaande is met Rusland, is het absoluut de schuld van de regering van een land dat al deels bezet is door Rusland. Geen andere opties.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208356298
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 12:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus in een tijd waar Rusland talloze westerse verkiezingen probeert te beïnvloeden en er een oorlog gaande is met Rusland, is het absoluut de schuld van de regering van een land dat al deels bezet is door Rusland. Geen andere opties.
Het valt mee dat er niet staat de NAVO/CIA/VS er achter zou zitten. ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 maart 2023 @ 14:35:54 #68
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208358119
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208358133
quote:
84s.gif Op maandag 13 maart 2023 14:35 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Hopelijk meteen door naar de gehaktmolen *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208360579
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 12:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus in een tijd waar Rusland talloze westerse verkiezingen probeert te beïnvloeden en er een oorlog gaande is met Rusland, is het absoluut de schuld van de regering van een land dat al deels bezet is door Rusland. Geen andere opties.
Rusland probeert verkiezingen te beïnvloeden? Zijn we sinds de 'Russia probe' hoax daar niet inmiddels van genezen?

En wat mij ook opvalt: Rusland wordt nu zonder bewijs beschuldigd van iets en boosheid alom. Maar lees het eens goed en je ziet dat de beschuldiging gelijk is aan wat de Amerikanen en de EU in Oekraïne aantoonbaar heeft gedaan. Maar dan is het natuurlijk ok... En als dat uiteindelijk leidt tot een oorlog is dat 100% te wijten aan de anderen.

Echt, de platen voor de hoofden zijn zo verschrikkelijk dik...
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 maart 2023 @ 17:43:35 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208360682
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 17:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Rusland probeert verkiezingen te beïnvloeden? Zijn we sinds de 'Russia probe' hoax daar niet inmiddels van genezen?

En wat mij ook opvalt: Rusland wordt nu zonder bewijs beschuldigd van iets en boosheid alom. Maar lees het eens goed en je ziet dat de beschuldiging gelijk is aan wat de Amerikanen en de EU in Oekraïne aantoonbaar heeft gedaan. Maar dan is het natuurlijk ok... En als dat uiteindelijk leidt tot een oorlog is dat 100% te wijten aan de anderen.

Echt, de platen voor de hoofden zijn zo verschrikkelijk dik...
:')

Het gedrag van Rusland is niet goed te praten en heeft een escalerend effect gehad op alle conflicten, lul niet zo man.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208361049
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 17:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]
:')

Het gedrag van Rusland is niet goed te praten en heeft een escalerend effect gehad op alle conflicten, lul niet zo man.
Ik praat het gedrag van Rusland niet goed. Geenszins.

Het valt mij alleen op dat Rusland vanalles verweten wordt waar geen greintje bewijs voor is en dat het nu zelfs een kopie lijkt van hoe het in de Oekraïne ging in 2014. Maar dat was allemaal top natuurlijk, omdat daar die Van Baalen en Verhofstadt de meute op aan het jutten waren en Victoria Nuland achter de schermen bezig was.

Maar als jij jezelf wil voorstaan op een eenzijdige en eendimensionale blik, ook goed hoor.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 maart 2023 @ 18:21:13 #73
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208361165
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 18:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik praat het gedrag van Rusland niet goed. Geenszins.

Het valt mij alleen op dat Rusland vanalles verweten wordt waar geen greintje bewijs voor is en dat het nu zelfs een kopie lijkt van hoe het in de Oekraïne ging in 2014. Maar dat was allemaal top natuurlijk, omdat daar die Van Baalen en Verhofstadt de meute op aan het jutten waren en Victoria Nuland achter de schermen bezig was.

Maar als jij jezelf wil voorstaan op een eenzijdige en eendimensionale blik, ook goed hoor.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208361329
Estland is veel prettiger voor Russen om te hebben. het ligt aan zee.
pi_208361354
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 18:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja, want de wereld is zo zwart wit in te delen natuurlijk.

Je bewijst, kortom, mijn punt hierboven. Eendimensionaal.
pi_208361367
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 18:37 schreef quirina het volgende:
Estland is veel prettiger voor Russen om te hebben. het ligt aan zee.
Het laatste wat Rusland nodig heeft is meer grondgebied.
pi_208361378
Als de Russische ratten een staatsgreep plegen in Moldavië, begint de Derde Wereldoorlog. Roemenië grijpt dan 100 procent zeker in en is een NAVO-land. Moldaviërs zijn etnische Roemenen en veel Moldaviërs zien zichzelf ook als Roemenen.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 maart 2023 @ 18:45:09 #78
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208361422
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 18:37 schreef quirina het volgende:
Estland is veel prettiger voor Russen om te hebben. het ligt aan zee.
Russen gaan maar lekker naar hun eigen zee. Ze hebben land zat.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208361633
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 18:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik praat het gedrag van Rusland niet goed. Geenszins.

Het valt mij alleen op dat Rusland vanalles verweten wordt waar geen greintje bewijs voor is en dat het nu zelfs een kopie lijkt van hoe het in de Oekraïne ging in 2014. Maar dat was allemaal top natuurlijk, omdat daar die Van Baalen en Verhofstadt de meute op aan het jutten waren en Victoria Nuland achter de schermen bezig was.

Maar als jij jezelf wil voorstaan op een eenzijdige en eendimensionale blik, ook goed hoor.
Eenzijdig en eendimensionaal, jaja... Sinds de onafhankelijkheid van Moldavië is Rusland daar permanent aan het stoken, het is niet voor niks dat ze de facto al dertig jaar een aanzienlijk deel van het land bezetten (Transnistrië).
pi_208368805
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 18:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik praat het gedrag van Rusland niet goed. Geenszins.

Het valt mij alleen op dat Rusland vanalles verweten wordt waar geen greintje bewijs voor is en dat het nu zelfs een kopie lijkt van hoe het in de Oekraïne ging in 2014. Maar dat was allemaal top natuurlijk, omdat daar die Van Baalen en Verhofstadt de meute op aan het jutten waren en Victoria Nuland achter de schermen bezig was.

Maar als jij jezelf wil voorstaan op een eenzijdige en eendimensionale blik, ook goed hoor.
Je doet de hele tijd niets anders. Ook in deze post weer.
Je komt zelfs met dezelfde onzin aan om Van Baalen weer superkrachten toe te wijzen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 14 maart 2023 @ 09:42:03 #81
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208368859
quote:
Moldavië arresteert leden pro-Russische beweging, staatsgreep verijdeld?

De autoriteiten van het Oost-Europese Moldavië hebben leden van een pro-Russisch netwerk gearresteerd die het land zouden willen destabiliseren. Na huiszoekingen werden 25 mannen ondervraagd en zeven aangehouden, aldus de politie.



De actie tegen de door 'Moskou georkestreerde' beweging kwam kort voor een pro-Russische betoging in de Moldavische hoofdstad Chisinau. Volgens media in de ex-Sovjetrepubliek waren er enkele uren voor de demonstratie ook vier bommeldingen in Chisinau. Onder meer de internationale luchthaven werd ontruimd. Ook hierin speelde de Russische geheime dienst een rol, denken de autoriteiten.

De Moldavische partij van de voortvluchtige pro-Russische en invloedrijke zakenman Ilan Shor organiseerde de afgelopen weken al protesten tegen de pro-Europese regering. Hij wordt ervan verdacht deelnemers geld toe te steken. Ook Washington beschuldigt Rusland ervan Moldavië, tussen Oekraïne en Roemenië, te willen destabiliseren met als doel een pro-Russische regering te installeren.

Oligarch
Maandenlange bijeenkomsten, georganiseerd door de partij van de voortvluchtige pro-Russische oligarch Ilan Shor, zijn door de regering veroordeeld als een door het Kremlin gesteunde campagne om het land te destabiliseren. De oligarch zou naar Israël zijn gevlucht nadat hij was veroordeeld voor betrokkenheid bij de diefstal van 1 miljard dollar van Moldavische banken.

Bij de protesten van vandaag schreeuwden leiders van de Shor-partij 'Weg met Maia Sandu', de pro-Europese president van Moldavië, 'Weg met de dictatuur' en 'Weg met de politie' op de microfoons, terwijl zij demonstranten aanmoedigden de politiecordons te doorbreken.

De Moldavische politie hield meer dan 50 demonstranten, waaronder 21 minderjarigen, aan wegens agressie en het bezit van gevaarlijke voorwerpen. Als buurland van Oekraïne bevindt Moldavië zich in een precaire geopolitieke positie. Ongeveer 1 500 Russische troepen zijn al gestationeerd in het van Moldavië afgescheiden, door niemand behalve Moskou erkende ministaatje Transnistrië.

Ondermijning
President Sandu zei vorige maand dat Rusland van plan was buitenlandse burgers een militaire opleiding te geven, die dan als demonstranten zouden optreden om in staatsinstellingen in te breken en gijzelaars te nemen. Vrijdag waarschuwde de coördinator voor strategische communicatie van de Amerikaanse Nationale Veiligheidsraad, John Kirby, voor verdere Russische pogingen om Moldavië te destabiliseren. Dat meldt The Guardian.

Vóór het protest van zondag zei het hoofd van de Moldavische politie, Viorel Cernăuțeanu, op een persconferentie dat de Russische geheime dienst FSB van plan was tien groepen van vijf tot tien Russische en Moldavische mannen met een strafblad of een sportopleiding in te zetten om de politiekordons te doorbreken en het geweld aan te wakkeren. Maar een Moldavische undercoveragent hielp de plannen te onthullen, voegde Cernăuțeanu eraan toe. Tientallen mensen werden gearresteerd, onder wie zeven leiders van de operatie.

Wagner Group
Een vermeend lid van de Russische paramilitaire groep Wagner werd volgens de grenspolitie de toegang tot Moldavië geweigerd. Hij is een van de 182 buitenlandse burgers aan wie de afgelopen week de toegang tot het land is geweigerd. Vorige maand werden twee buitenlanders het land uitgezet wegens spionage, volgens de Moldavische inlichtingendiensten.

'Ik wil de aandacht vestigen op het mogelijke verband tussen de door de politie ontdekte groepen en Wagner Group, zei analist Valeriu Pașa van de Moldavische denktank WatchDog. "Het doel van Rusland is om chaos en ontevredenheid te veroorzaken. Op die manier zou het gemakkelijker zijn om de huidige regering van Moldavië omver te werpen. De bedoeling van Shor is om de autoriteiten bezig te houden zodat de hervorming van de rechterlijke macht niet slaagt en hij geen definitieve uitspraak krijgt.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)taatsgreep-verijdeld
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208374953


[ Bericht 60% gewijzigd door Aether op 14-03-2023 19:09:54 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208410539
quote:
Verenigd Koninkrijk zegt Moldavië te steunen
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68118166

Tijdens een bezoek aan Moldavië maakte de Britse minister van Buitenlandse Zaken James Cleverly bekend dat het Verenigd Koninkrijk ruim 11 miljoen euro overheidssteun aan Moldavië schenkt.

De gevolgen van de oorlog tussen Oekraïne en Rusland zijn voor Moldavië groot. Het armste land van Europa grenst aan Oekraïne en vreest voor een Russische staatsgreep. Door de Russische raketaanvallen op Oekraïense infrastructuur zit Moldavië geregeld zonder stroom en internet.

Cleverly laat weten dat het land er niet alleen voor staat. In een tweet schrijft hij dat het Verenigd Koninkrijk Moldavië bijstaat in het verdedigen van de soevereiniteit van het land. Volgens Cleverly gebeurt dat het beste wanneer het VK Oekraïne blijft steunen in de oorlog tegen Rusland.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 16 maart 2023 @ 19:06:52 #84
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208411022
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:10 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Hongarije? Weg ermee!
Tijd om al die armoedige landjes cadeau te doen aan Vlad.
nee hongarije is een heel mooi land net als Tsjechie , en wij doen niet andere landen cadeau

iederland heeft vrijheid om zelf te kiezen
jij ook hier
of wil jij Russsich worden ?? ( als je dat al niet bent )
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 16 maart 2023 @ 19:07:31 #85
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208411040
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 17:18 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
heb je gezien waar de grens tussen Moldavië met Rusland ligt? hoe denk je dat ze dat dan even kunnen inlijven?
gewoon een opstand uitlokken en helpen met undercover mensen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 16 maart 2023 @ 19:09:02 #86
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208411082
stikt van de russisch trollen hier
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208411825
Nog steeds wel benieuwd hoe de Russische pantserdivisies in Moldavië willen komen dan.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208418245
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:40 schreef Aether het volgende:

[..]

Eigenlijk troepen stationeren net zoals in de baltische staten dan proberen ze het waarschijnlijk niet eens meer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208426698
Ik ben een aantal jaar geleden in Transnistrie geweest, lijkt net alsof je nog in de Sovjet-Unie zit daar. Samen met Daugavpils (Letland) de vreemdste plekken waar ik ooit geweest ben.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 20:30:48 #90
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208427517
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 19:45 schreef jakosi het volgende:
Ik ben een aantal jaar geleden in Transnistrie geweest, lijkt net alsof je nog in de Sovjet-Unie zit daar. Samen met Daugavpils (Letland) de vreemdste plekken waar ik ooit geweest ben.
ben wel eens in Kishinev geweest in 2000 , moest je van boekarest in een kleine prop vliegtuig naar Kishinev
was toen nog erg arm daar, echt Sovyet Unie achtig , met in de musea op iedere vloer vrouwen en zware vrouwen in de gemeentelijke veegdienst

In de sovyet unie was ook niemand werkloos , dat was de trots van het communistisch systeem
iedereen had werk of het zin had of niet dat deed er niet toe , iedereen kreeg een beetje staats salaris

Ik heb nog een fles Moldavische wijn staan
Garling Collection Stradivari Cabernet Sauvignon, Cabernet Sauvignon, Moldova


[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 17-03-2023 22:22:03 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208429013
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 20:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ben wel eens in Kishinev geweest in 2000 , moest je van boekarest in een kleine prop vliegtuig naar Kishinev
was toen nog erg arm daar, echt Sovyet Unie achtig , met in de musea op iedere vloer vrouwen en vrouwen in de gemeetelijke veegdienst


In de sovyet unie was ook niemand werkloos , dat was de trots van het communistisch systeem
iedereen had werk of het zin had of niet dat deed er niet toe , iedereen kreeg een beetje staats salaris

Ik heb nog een fles Moldavische wijn staan
Garling Collection Stradivari Cabernet Sauvignon, Cabernet Sauvignon, Moldova
[ afbeelding ]
Dat was in 2015 en 2018 (de twee keer dat ik er geweest ben) nog precies hetzelfde :') _O- Straatarme versie van Roemenië, het zou beter zijn als ze het daarmee samenvoegen.
pi_208431560
quote:
De oplossing ligt in de handen van Oekraïne, zegt oud-minister Marinuta. Zolang dat land standhoudt tegen Rusland, kan Transnistrië niet bij Rusland worden gevoegd. "En zodra Oekraïne de oorlog wint, dan moet Transnistrië onderdeel zijn van de vredesonderhandelingen. Dan lossen we het eindelijk op. Het is genoeg geweest na 30 jaar stilstand."
https://nos.nl/artikel/24(...)jn-voor-transnistrie
pi_208433136
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208433767
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Navo interventie.
Dat schept weer een precedent.
Nu al wordt Kosovo door kwade tongen gebruikt als voorbeeld van hoe NAVO andere landen aanvalt en gebieden afsnoept.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208435082
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 11:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat schept weer een precedent.
Nu al wordt Kosovo door kwade tongen gebruikt als voorbeeld van hoe NAVO andere landen aanvalt en gebieden afsnoept.
Maakt dus niets uit want ze doen het nu ook al.
Plus dit zou op uitnodiging van Moldavië kunnen. In principe het tegenovergestelde van kosovo.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208437549
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 13:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Maakt dus niets uit want ze doen het nu ook al.
Waar dan?

quote:
Plus dit zou op uitnodiging van Moldavië kunnen. In principe het tegenovergestelde van kosovo.
Maar niet het doel van de NAVO.
NAVO is geen huurleger.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 18 maart 2023 @ 17:20:13 #97
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_208437629
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 11:18 schreef Starhopper het volgende:
In documenten die door Oekraïne zouden zijn onderschept
Ja ho! maar :{w :')
pi_208444769
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 17:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waar dan?
[..]
Maar niet het doel van de NAVO.
NAVO is geen huurleger.
Dat zeg je zelf dat ze de Navo daar nu al van betichten. Dan maakt het dus niet uit het nogmaals te doen.

Klopt het is er met name voor de veiligheid van Europa.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208445367
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 23:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat zeg je zelf dat ze de Navo daar nu al van betichten. Dan maakt het dus niet uit het nogmaals te doen.
Dat ze ervan worden beticht wil niet zeggen dat ze het daadwerkelijk hebben gedaan.

quote:
Klopt het is er met name voor de veiligheid van Europa.
Maar valt buiten het mandaat van de NAVO.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 19 maart 2023 @ 09:33:27 #100
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_208447696
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 00:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat ze ervan worden beticht wil niet zeggen dat ze het daadwerkelijk hebben gedaan.
[..]
Maar valt buiten het mandaat van de NAVO.
Dat klopt maar voor de pr maakt dat niet uit.

Dat laatste is niet perse waar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')