Vergeet het WEF niet, uit welingelichte FvD kringen verneem ik met regelmaat dat Zelensky een WEF puppet is, in Kiev neergezet door Schwab.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:34 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
In before:
"Via een door de CIA veroorzaakte illegale staatsgreep!"
We doen alsof we slaaf van de VS zijn.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, en wij waren ooit onderdeel van Spaans Nederland, Bataafse Republiek., Franse Keizerrijk, Nazi Duitsland. Wie mag ons nu hebben?
Oekraïne is een immens land, oostelijke regio is zo pro-Russich als wat. Westen is een heel ander verhaal. Dat geeft ook wel aan waarom deze oorlog in Russische ogen gerechtvaardigd is. Poetin ziet zichzelf als de bevrijder en Zelinsky als dictator en vice versa.. Je kan dus niet generiek spreken over mensen in "die landen" in dit geval, omdat er geen feitelijke eenheid is in de manier van denken of opvattingen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou de mensen in die landen hebben denk ik ook nog wel wat te zeggen wat er met hun land zou gebeuren. Wat er allemaal in het hoofd van Putin of andere Kremlin figuren om gaat zou niet relevant moeten zijn voor mensen in andere landen.
Rusland is vazalstaat van Nederland, vraag maar aan Peter de Grote.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt er een komische act van maken maar feit is dat een dergelijke verzelfstandiging tijd kost . Wij Nederlanders zijn qua geschiedenis ook niet Roomser dan de Paus. Men had het over Indonesië maar dat is ook niet zomaar van de ene op de andere dag opgegeven. Daar was eerst Japanse bezetting en later grote druk van De Amerikanen voor nodig, en zelfs daarna duurde het nog bijna 10 jaar voor het officieel als zelfstandig erkend werd . Door ons dan, want voor de rest van de wereld en de lokale bevolking stond dat allang niet meer ter discussie.
Bron? Het dagboek van Poetin?quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Oekraïne is een immens land, oostelijke regio is zo pro-Russich als wat. Westen is een heel ander verhaal. Dat geeft ook wel aan waarom deze oorlog in Russische ogen gerechtvaardigd is. Poetin ziet zichzelf als de bevrijder en Zelinsky als dictator en vice versa.. Je kan dus niet generiek spreken over mensen in "die landen" in dit geval, omdat er geen feitelijke eenheid is in de manier van denken of opvattingen.
Je kan wel spreken van mensen in "die landen" want ze hebben zelf een overheid gekozen op een democratische manier.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Oekraïne is een immens land, oostelijke regio is zo pro-Russich als wat. Westen is een heel ander verhaal. Dat geeft ook wel aan waarom deze oorlog in Russische ogen gerechtvaardigd is. Poetin ziet zichzelf als de bevrijder en Zelinsky als dictator en vice versa.. Je kan dus niet generiek spreken over mensen in "die landen" in dit geval, omdat er geen feitelijke eenheid is in de manier van denken of opvattingen.
Ze zijn daar al die tijd nooit zo Pro Russisch dat ze zich bij Rusland wilden aansluiten. Maar ik weet nog steeds niet wat het punt nou precies is wat er in Poetins kop omgaat.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou en?quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:39 schreef Elan het volgende:
Je kunt er een komische act van maken maar feit is dat een dergelijke verzelfstandiging tijd kost .
Rot eens op met deze Kremlin prietpraat. Je lijkt Riazop wel m’n z’n eeuwige gezanik over “russofonen”, die allemaal pro-Russisch zouden zijn en bij Rusland willen horen. Kom eens met bewijs. Tot die tijd is het gewoon kremlinpropaganda om het bestaansrecht van Oekraïne ter discussie te stellen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat heeft het Kremlin inderdaad tactisch goed gedaan, Oost Oekraine helemaal volstouwen met etnische Russen en dan een schertsreferendum houden om te kijken bij wie ze willen horen. Ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat etnische Oekrainers in het oosten gewoon liever Oekraiens blijven, uitzonderingen daargelaten.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh absoluut, ik keur de Russische agressie verder niet goed maar ik begrijp wel verdomde goed waar het vandaan komt.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dus je geeft hier gewoon toe dat Putin's Rusland zich gedraagt als een whiny bitch
Dit is echt kremlin propaganda.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:48 schreef Elan het volgende:
Oekraïne is een immens land, oostelijke regio is zo pro-Russich als wat.
En weer een leugen. Je hebt er wel zin in he?quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah. De oorlog is uitgelokt. Daar hebben we het volgende Kremlin-talkingpoint alquote:Op woensdag 15 februari 2023 14:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh absoluut, ik keur de Russische agressie verder niet goed maar ik begrijp wel verdomde goed waar het vandaan komt.
Een heel stuk minder pro-Russisch dan dat, toen tenminste nog mochten stemmen en volksraadplegen zonder dat er gewapende enquêteurs aan de deur klopten. En sinds 24-2-2022 zijn ze nog veel minder pro-Russisch geworden.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Mooi. Terug schoppen over de grens Rusland in dus. Uit heel Oekraïne.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh absoluut, ik keur de Russische agressie verder niet goed maar ik begrijp wel verdomde goed waar het vandaan komt.
Het is ook exact hetzelfde narratief elke keer.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ah. De oorlog is uitgelokt. Daar hebben we het volgende Kremlin-talkingpoint al
Dat was het inderdaad. Ze waren pro-Russisch in de zin dat ze tegen Rusland aangeschurkt zitten, er handel mee dreven, familieleden uit Rusland zullen hebben, Russische toeristen op bezoek hebben etc etc. Bij Rusland willen aansluiten wilden ze helemaal niet. En nu hun kinderen gedeporteerd zijn, hun huizen verwoest en hun mannen geconscript om als fodder te dienen denk ik dat het met die pro-Rusland houding inmiddels wel meevalt.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ze zijn daar al die tijd nooit zo Pro Russisch dat ze zich bij Rusland wilden aansluiten. Maar ik weet nog steeds niet wat het punt nou precies is wat er in Poetins kop omgaat.
Maar er zijn ook pro-Russen in het oosten van Oekraine! Denk dat zelfs in dat soort gebieden de meeste mensen gewoon bij Oekraine willen horen en hopen dat het weer zoals voor de Russische inmenging wordt die sinds 2014 actief in de Donbass.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar waarom dan? Zij staan zowel geografisch als qua politiek als economisch toch veel dichter bij Rusland dan bij het Westen?quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat heeft het Kremlin inderdaad tactisch goed gedaan, Oost Oekraine helemaal volstouwen met etnische Russen en dan een schertsreferendum houden om te kijken bij wie ze willen horen. Ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat etnische Oekrainers in het oosten gewoon liever Oekraiens blijven, uitzonderingen daargelaten.
Er zijn zelfs pro-Russen in Nederland 😱quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar er zijn ook pro-Russen in het oosten van Oekraine! Denk dat zelfs in dat soort gebieden de meeste mensen gewoon bij Oekraine willen horen en hopen dat het weer zoals voor de Russische inmenging wordt die sinds 2014 actief in de Donbass.
quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |