De wereld is niet veranderd, de wereld heeft Twitter...quote:Op zondag 23 april 2023 11:54 schreef ZanneG het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-verhaallijn-in-gtst
Ik had het gemist maar blijkbaar is er commotie over de Merel verhaallijn. Volgens telegraaf althans 😄
20 jaar geleden hadden we verhaallijnen over groepsverkrachting en racisme met Sylvester en Terra en Bowien die van de klif af viel en dan vallen we nu over een abortus?
De wereld is echt veranderd 😳
Heel eerlijk? Ik kijk het nooit meer lineair, ik kijk elke week vooruit op Videoland, en ik denk dat ik niet de enige ben. Of ze halen GTST bij RTL4 weg, en maken het alleen voor Videoland. (Zoals met Days of our lives gebeurd) of ze makenquote:TV-NIEUWS
GTST-kijker voor schut gezet: ‘Als je dát kijkt, ben je gekke Henkie!’
Lars Duursma, debatdeskundige en opiniemaker, vindt dat mensen die anno 2023 nog steeds naar Goede Tijden Slechte Tijden kijken ‘gekke Henkies’ zijn. “Vergane glorie!”
Vandaag om 13:00 2250 stemmen
© RTL
RTL 4 bezuinigt meer en meer op Goede Tijden Slechte Tijden, de soapserie die ooit een kijkcijferkanon was, maar tegenwoordig vrij magertjes scoort. Niet alleen is het aantal afleveringen teruggeschroefd van vijf naar vier per week, maar ook is de zomerstop dit jaar een maand eerder dan normaal. Wat is er aan de hand?
‘GTST geen concurrent’
GTST is gewoon een beetje passé, zegt mediakenner Victor Vlam in de podcast De Communicado’s. Zelfs concurrent SBS 6 houdt er volgens hem geen rekening meer mee. “Prime time begint bij SBS 6 tegenwoordig al om 20.27 uur, dus drie minuten eerder dan in het verleden. Het valt op, omdat ze hier in het verleden echt nazi’s op waren bij SBS.”
Voorheen wilde SBS 6 pas ná de cliffhanger van GTST beginnen met de primetimetitels, weet Victor. “Ik denk dat ze tegenwoordig iets eerder beginnen met prime time omdat GTST feitelijk geen grote concurrent meer is. Dat was het vroeger wel. GTST scoort tegenwoordig maar rond de 700 duizend kijkers. Vroeger was dat natuurlijk veel meer.”
Gekke Henkie
Voor zo’n kijkersaantal schuif je je programma’s niet op, aldus Victor. “Tegenwoordig hoeven ze daar geen rekening meer mee te houden. Er zijn meerdere signalen die erop wijzen dat GTST echt vér over zijn hoogtepunt is, want het is al naar vier dagen per week teruggegaan en de zomerstop begint al op 1 juni. Het geeft aan dat het ook wel vergane glorie is.”
Co-host Lars Duursma lacht de mensen die nog GTST kijken een beetje uit. “Moet je als kijker van Goede Tijden Slechte Tijden tegenwoordig ook niet doorhebben dat het vergane glorie is? Een dag minder, langere pauzes enzo. Op een gegeven moment heb je toch wel het gevoel dat je een gekke Henkie bent als je naar Goede Tijden Slechte Tijden kijkt?”
Uit de mode
Victor begrijpt die opmerking wel. “Ja, ja, soapseries zijn internationaal echt helemaal uit de mode. Ik denk dat dat ook wel iets is wat die mensen weten, maar er is kennelijk een publiek voor. Er zijn ook al heel veel Amerikaanse soapseries stopgezet.”
Lars: “Als je aan alles voelt dat het een aflopende zaak is, dan is het een selffulfilling prophecy op een gegeven moment. Dat gaat zich alleen maar versterken.” bron:mediacourant.
Wat een arrogant stuk betweter is dat zeg, maar het past natuurlijk weer niet in het politiek correcte plaatje van deze gasten die hier nu weer een plasje over moeten doen.quote:Op maandag 24 april 2023 21:50 schreef GayGuy het volgende:
[..]
Heel eerlijk? Ik kijk het nooit meer lineair, ik kijk elke week vooruit op Videoland, en ik denk dat ik niet de enige ben. Of ze halen GTST bij RTL4 weg, en maken het alleen voor Videoland. (Zoals met Days of our lives gebeurd) of ze maken
het alleen voor RTL4, en halen het van videoland af, maar aangezien lineair kijken afneemt, lijkt het eerste een betere zet.
Henk en Laura gaan trouwen en er is een boot ooit ging Harmsen trouwens op een boot viel hij stoned het water in maar dat was geen cliffhanger en Laura is ook nog ziek natuurlijk misschien valt ze wel dood neer voor het altaar maar ook dat is al gebeurd met Roos.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:33 schreef ZanneG het volgende:
https://www.mediacourant.(...)oon-kostenbesparing/
zou het?
Ik denk dat de zomercliff een herhaling wordt van wat we al vaker hebben gezien.
Bv een ontploffing of een brand op de bruiloft of dat Nina en dr ouders knallende ruzie krijgen en dat dan Nola hysterisch de straat op rent en daar komt dan net een truck aangereden
Zoiets zal het wel zijn om dan bij het nieuwe seizoen er achter te komen dat er niets ernstigs aan de hand is.
Dat waren scenario's in het GTST van vóór seizoen 30. Tegenwoordig gebeuren dat soort groteske dingen niet meer. Eerder in de trant dat Henk opgesloten in de wc zijn eigen bruiloft mist, of Laura op dedag van de huwelijksvoltrekking inderdaad een parkinson-terugval heeft en instort ofzo.quote:Op maandag 24 april 2023 23:18 schreef ZanneG het volgende:
Een zinkende huwelijksboot als clifhanger dat kan best idd.
Ik geloof niet dat Laura overlijdt, die gaat nog wel even mee.
Dr Parkinson is onder controle dus dat zal nog wel even duren.
Het kan ook nog dat ze op huwelijksreis gaan en hun vliegtuig komt in een storm terecht en dreigt neer te storten.
We moeten niet te moeilijk denken.
haha ja dat is waar,quote:Op dinsdag 25 april 2023 13:53 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dat waren scenario's in het GTST van vóór seizoen 30. Tegenwoordig gebeuren dat soort groteske dingen niet meer. Eerder in de trant dat Henk opgesloten in de wc zijn eigen bruiloft mist, of Laura op dedag van de huwelijksvoltrekking inderdaad een parkinson-terugval heeft en instort ofzo.
Heel erg zonde inderdaad, het is een karakter wat echt zijn eigen plek heeft kunnen veroveren binnen het geheel en daardoor wel een stempel achterlaat, iets wat een Daan Stern ook heeft kunnen doen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 17:04 schreef Japepk het volgende:
Ja, exit Marwan is wel echt jammer. Goede chemie met de familie Verduyn en leuk als de vader van Tom. Demi voegt nu eigenlijk niks meer toe. Marwan was ook op een leuke manier een mooie komische noot. Maar ook dit personage is gaan zwalken door toedoen van de schrijvers, nadat hij uit de buurtsuper stapte. Zonde dat ze hem toen niet die pabo-lijn hebben gegeven.
Zijn verhaallijn was allerminst klaar wat ik wel had bij Daan. Was nog veel meer uit te halen, maar zoals gezegd we weten alleen dat hij gaat maar nog niet of het definitief is of tijdelijk want de verhaallijn verteld dat ze 3 maanden naar zee gaan op dat cruiseschip met de vader van Bing.quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:14 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Heel erg zonde inderdaad, het is een karakter wat echt zijn eigen plek heeft kunnen veroveren binnen het geheel en daardoor wel een stempel achterlaat, iets wat een Daan Stern ook heeft kunnen doen.
Ik vind het vooral jammer dat hij vorig seizoen ten prooi is gevallen aan de "niet-aflatende creativiteit" van het schrijversteam toen zij een noodzaak voor Lynn zochten binnen het verhaal, en daarmee de maandenlange opbouw en investering in de romance Marwan-Merel binnen no time teniet werd gedaan. Niet alleen omdat zowel het personage van Marwan als Merel daarna erg zoekende waren, maar ook omdat de chemie tussen Hassan Slaby en Sophie Bouquet er eentje is waar véél meer uitgehaald had kunnen en moeten worden.
Hoe werkt die flexwet tegenwoordig eigenlijk in acteerland? Daar moeten ze ook een half jaar weg na 3 tijdelijke contracten toch? Maar Cas Jansen had een andere reden geloof ik.quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:47 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Zijn verhaallijn was allerminst klaar wat ik wel had bij Daan. Was nog veel meer uit te halen, maar zoals gezegd we weten alleen dat hij gaat maar nog niet of het definitief is of tijdelijk want de verhaallijn verteld dat ze 3 maanden naar zee gaan op dat cruiseschip met de vader van Bing.
Ik weet niet wat de laatste reden van Cas (gevangenis periode Julian) was, de eerste was omdat hij een ongeluk met de fiets had gehad.quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:59 schreef Japepk het volgende:
[..]
Hoe werkt die flexwet tegenwoordig eigenlijk in acteerland? Daar moeten ze ook een half jaar weg na 3 tijdelijke contracten toch? Maar Cas Jansen had een andere reden geloof ik.
Ja joh dat is achterklap. Ze hebben toen ook gewoon toegegeven dat het fijn was om minder afleveringen te maken. Of dat een kostenbesparing is weet ik niet, want ze zijn toen ook andere manieren van opnemen gaan toepassen. Eerst hadden ze maar tijd om een scène 1x op te nemen, en nu 3x, bij wijze van spreken. Het laatste wat we officieel vanuit RTL hoorden, is dat de serie er prima voor stond. Volgens mij wordt er ook redelijk steady via videoland gekeken.quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:59 schreef freaky40 het volgende:
Ook vreemd dat we nog niets weten waarom de zomerstop een maand eerder is, alleen maar aannames over eventuele bezuinigingsmaatregelen dat wordt dan al snel gemaakt net als na bekend werd dat GTST van 5 naar 4 dagen uitzenddagen per week ging.
Hopelijk tijdelijk aangezien hij ook niet eeuwig op dat cruiseschip zal blijven, hij heeft ook nog een zoontje. Dus denk tijdelijkquote:Op dinsdag 25 april 2023 20:52 schreef James1988 het volgende:
Marwan is echt wel een van de leukere jongere karakters in de serie. Zonde dat hij vertrekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |